Nová podoba ulice Krásnopolská

Společnost Ostravské komunikace, a.s. zveřejnily na svých webových stránkách rozpracovaný koncept investičního záměru – Krásnopolská.

Jedná se o přeložku ulice Krásnopolská v Ostravě-Pustkovci. Záměrem je i přemístění zastávky MHD Krásnopolská. Součástí záměru je i plnohodnotná cyklistická infrastruktura. Výkresy uvádí rozpracovanost k 12.6. 2024.

Současný stav

pramen: okas.cz

Související články


Komentáře

  1. Szczur :

    Prý „plnohodnotná cyklistická infrastruktura“ xD

    Tak si to z toho vašeho newspeaku přeložíme. Je to přebujelý cyklochdníček nebo cyklopruh, na který je cyklista vyhnán jako občan druhé kategorie aby kličkoval mezi chodci a/nebo kanály, místo toho, aby byla dostatečně široká silnice a cyklista v rámci zákona jel po ní. Navíc, cyklostezka křižující všechny vjezdy kruhovéhi objezdu efektivně eliminuje celý důvod, proč se kruhové objezdy vůbec staví. Nenì to žádná „plnohodnotná cyklistická infrastruktura“, tou je silnice. Toto je anti-cyklistický ideologický bastl.

    Thumb up 6 Thumb down 15
  2. PV :

    Co se chystá na poli směrem k benzínce, že se tam plánuje slepé rameno nového kruhového objezdu?

    Thumb up 7 Thumb down 0
  3. LK :

    PV: to zajímá asi hodně z nás, když tam dopředu přidali celý kruhový objezd, zatímco odbočka k VTPO je klasická křižovatka. Takže – co tam bude tak významného s velkým provozem, že bude radši postaven kruhový objezd?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. Adam :

    já tak nějak nerozumím jedné věci … a to je „PROČ“?
    čemu tohle pomůže? Domy které jsou v současné křižovatce jsou stejně zatíženy násobným provozem v Opavské, ty co jsou od křižovatky směrem na KrPole po pravé ruce akorát změní směr z které strany přicházi kravál. Případně jim přibyde nové sousedstvní s odbočkou na VTP. A tak mi připadne, že „lepší“ to bude snad pro tři domy na původní silnici po levé ruce za odpočkou na VTP. Ostatní na tom budou stejně, nebo hůř.
    No, tak mi jako jediný rozumný důvod zbývá ten záhadný sjezd z nového kruháče „v poli“

    Thumb up 3 Thumb down 6
  5. 22LHS5 :

    Podle územní studie to vypadá, že se v dané lokalitě do budoucna plánuje stavba rodinných a bytových domů.

    https://mapy.ostrava.cz/uha/informace/US_20_05_2019.pdf

    Thumb up 3 Thumb down 0
  6. aldar :

    Konečně se malá část z navrhovaných zásahů z dokumentace „VEŘEJNÝ PROSTOR OSTRAVA PORUBA“ architektů V.Filandra a D.Kotka z roku 2016 dostává snad do realizace. Vstřícná křižovatka formou rondelu je v tomto místě více než potřebná.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  7. LK :

    Adam: je tam už tak velký provoz a křižovatka je nedostačící, ten dočasný semafor řeší minimum problému. Často se tam stojí. Taky spojením dvou křižovatek do jedné se to celé zjednoduší. Celé to je už dlouho v územním plánu, viděl jsem to, když jsem vybíral místo pro stavbu domu a to už je skoro 10 let.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  8. senior :

    Jde o přípravu na možné rozšíření Inovačního centra podél Opavské (stávající MSIC se brzo zaplní). Přeložená zastávka Krásnopolská by sloužila mimo linku 46 Krásné Pole – Svinov i pro případné protažení linek 37 (od VŠ kolejí) a 44 (od O. Jeremiáše) s obracením v přilehlém rondelu.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  9. Szczur :

    Adam: Není tam vidět, a ve špičce odbočení vlevo bývá problém, který je v konfliktu se semafory.
    Není to nic nového, nĕjaká forma přeložky je v územním plánu minimálně 30 let. Kruhový objezd pak vyřeší odbočování vlevo.

    Takže přeložka ano, kruhový objezd budiž (tramvajovou trať zastupitelé považují za utopii). Správná otázka je, proč se to kreslí zrovna v takové dětinské, prostorově i dopravně neefektivní podobě se zakroucenými chodníčky a cyklopruhy. Kde jsou dospělí inženýři?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    Szczur: Předpokládám, že dle reakce zcela netušíš, jak má cyklistická infrastruktura vypadat.

    Od nás na západ

    Od nás, dokonce, na východ. Trnava.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  11. Martin [msstavby.cz] :

    senior: To je jisté? Dle Územního plánu jsou pozemky určeny primárně bytovým a rodinným domům.

    Studie od MAPPA řešila rozšíření prostor pro VTPO/MSIC ve stávajícím prostoru.
    https://www.mappaostrava.cz/projekt/technologicka/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Szczur :

    Martin [msstavby.cz]: Ano, tyhle konstrukce znám, mnohokrát jsem podobnými na kole projížděl. Je to tragédie, auta a cyklisti se navzájem musí křižovat, takže primární výhoda kruhového objezdu je v tahu. Cyklista je odsouzen k tempu chodce, který několikrát čeká na přejezdech. První princip bezpečnosti liniové dopravy je omezit boční a čelní míjení účastníků, toto „řešení“ jej naopak maximalizuje.
    Vy už jste vážně jak za komoušů. Tehdy to bylo „v Moskvě to tak dělají, takže to je správně a my to budeme kopírovat“. Teď akorát slepě kopírujete něco jiného. Postmodernismus = komunistické dèja vu.

    Thumb up 1 Thumb down 9
  13. Uvědomělý občan :

    V minulosti na tomto poli podél ulice Opavské mělo stát Makro, bylo to kolem roku 2010, kdy měla Ostrava rozjeto mnoho perfektnich a významných kancelářských i bytových staveb! Tehdy se však (jak jinak, než podvodem) dostala k moci pravicová vláda Topolánkovy a Nečasovy zlodějské ODS. V ČR se okamžitě prohloubila tehdejší krize, vše zdražilo a veškeré projekty udělaly v Ostravě PÁPÁ! Zbytečně byly zastaveny rozjeté důležité dopravní stavby prodloužená Rudná a Místecká, v Ostravě by tehdy investoval jen šílenec. Zůstaly jen projekty velkých hypermarketů, které vždy dokázaly inkasovat obrovské výdělky taháním peněz z kapes obyčejných lidí. Proti nim se zvedla vlna nevole a odporu. Mnohým stavbám pak byla zakázána realizace a investor šel jinam.

    Thumb up 4 Thumb down 20
  14. Roman :

    Uvědomělý občan: Všiml sis, že v té době se naplno rozjížděla globální hospodářská krize? https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A1_recese

    Nebo za to taky mohl Topolánek? Ty snad nemáš ani základku.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  15. Vasek :

    Roman: Vzdyt obcan ma pravdu,zjisti si jak funguje ekonomika,stejne jako tato vlada je to nejhorsi vlada,je to to nejhorsi co nas mohlo potkat..

    Thumb up 0 Thumb down 29
  16. Wolf4 :

    Jaký je v těchto místech provoz cyklistů? A ve kterých směrech? Nebo je to spíše zbožné přání že tam projede alespoň jedno kolo za hodinu…

    Thumb up 4 Thumb down 7
  17. Marnost :

    Zcela nechápu trapnost kruhového objezdu zdržuje to! Lidé neumí včas použít blinkr a tady se plánují 2? Trapnost marnost to by musela být polovina řidičů přeškolena jak se na něj chovat… Před každým kruhovým objezdem ukazuje navigace oranžovou nebo červenou barvu člověk vždy čekal co se nestalo a zdržení 10 minut a on to byl obyčejný obří kruháč a lidé zmatení co mají dělat kolony ve všech 4 směrech 😉😂 tak chtělo by to vymyslet jednodušší řešení. … A chudáci ti co bydlí v blízkosti toho pole ☹️ zcela jim to znehodnotí majetek 😖

    Thumb up 0 Thumb down 6
  18. davidb :

    Marnost:
    Kde jezdíte?
    Já jsem u kruháče nestál ani nepamatuju.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  19. Dr. Kohn :

    Marnost: A to máte normální kruhový objezd. A teď mi ukažte někoho, kdo umí jezdit dle pravidel na dvoupruhovém kruháči …. :-D

    Thumb up 0 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.