Společnost Ostravské komunikace, a.s. zveřejnily na svých webových stránkách rozpracovaný koncept investičního záměru – Krásnopolská.
Jedná se o přeložku ulice Krásnopolská v Ostravě-Pustkovci. Záměrem je i přemístění zastávky MHD Krásnopolská. Součástí záměru je i plnohodnotná cyklistická infrastruktura. Výkresy uvádí rozpracovanost k 12.6. 2024.
Současný stav
pramen: okas.cz
Szczur :
Prý „plnohodnotná cyklistická infrastruktura“ xD
Tak si to z toho vašeho newspeaku přeložíme. Je to přebujelý cyklochdníček nebo cyklopruh, na který je cyklista vyhnán jako občan druhé kategorie aby kličkoval mezi chodci a/nebo kanály, místo toho, aby byla dostatečně široká silnice a cyklista v rámci zákona jel po ní. Navíc, cyklostezka křižující všechny vjezdy kruhovéhi objezdu efektivně eliminuje celý důvod, proč se kruhové objezdy vůbec staví. Nenì to žádná „plnohodnotná cyklistická infrastruktura“, tou je silnice. Toto je anti-cyklistický ideologický bastl.
18.07.2024 13:30PV :
Co se chystá na poli směrem k benzínce, že se tam plánuje slepé rameno nového kruhového objezdu?
18.07.2024 14:39LK :
PV: to zajímá asi hodně z nás, když tam dopředu přidali celý kruhový objezd, zatímco odbočka k VTPO je klasická křižovatka. Takže – co tam bude tak významného s velkým provozem, že bude radši postaven kruhový objezd?
18.07.2024 16:24Adam :
já tak nějak nerozumím jedné věci … a to je „PROČ“?
18.07.2024 17:59čemu tohle pomůže? Domy které jsou v současné křižovatce jsou stejně zatíženy násobným provozem v Opavské, ty co jsou od křižovatky směrem na KrPole po pravé ruce akorát změní směr z které strany přicházi kravál. Případně jim přibyde nové sousedstvní s odbočkou na VTP. A tak mi připadne, že „lepší“ to bude snad pro tři domy na původní silnici po levé ruce za odpočkou na VTP. Ostatní na tom budou stejně, nebo hůř.
No, tak mi jako jediný rozumný důvod zbývá ten záhadný sjezd z nového kruháče „v poli“
22LHS5 :
Podle územní studie to vypadá, že se v dané lokalitě do budoucna plánuje stavba rodinných a bytových domů.
https://mapy.ostrava.cz/uha/informace/US_20_05_2019.pdf
18.07.2024 18:07aldar :
Konečně se malá část z navrhovaných zásahů z dokumentace „VEŘEJNÝ PROSTOR OSTRAVA PORUBA“ architektů V.Filandra a D.Kotka z roku 2016 dostává snad do realizace. Vstřícná křižovatka formou rondelu je v tomto místě více než potřebná.
18.07.2024 18:29LK :
Adam: je tam už tak velký provoz a křižovatka je nedostačící, ten dočasný semafor řeší minimum problému. Často se tam stojí. Taky spojením dvou křižovatek do jedné se to celé zjednoduší. Celé to je už dlouho v územním plánu, viděl jsem to, když jsem vybíral místo pro stavbu domu a to už je skoro 10 let.
18.07.2024 20:43senior :
Jde o přípravu na možné rozšíření Inovačního centra podél Opavské (stávající MSIC se brzo zaplní). Přeložená zastávka Krásnopolská by sloužila mimo linku 46 Krásné Pole – Svinov i pro případné protažení linek 37 (od VŠ kolejí) a 44 (od O. Jeremiáše) s obracením v přilehlém rondelu.
18.07.2024 21:58Szczur :
Adam: Není tam vidět, a ve špičce odbočení vlevo bývá problém, který je v konfliktu se semafory.
Není to nic nového, nĕjaká forma přeložky je v územním plánu minimálně 30 let. Kruhový objezd pak vyřeší odbočování vlevo.
Takže přeložka ano, kruhový objezd budiž (tramvajovou trať zastupitelé považují za utopii). Správná otázka je, proč se to kreslí zrovna v takové dětinské, prostorově i dopravně neefektivní podobě se zakroucenými chodníčky a cyklopruhy. Kde jsou dospělí inženýři?
18.07.2024 21:59Martin [msstavby.cz] :
Szczur: Předpokládám, že dle reakce zcela netušíš, jak má cyklistická infrastruktura vypadat.
Od nás na západ
Od nás, dokonce, na východ. Trnava.
19.07.2024 08:04Martin [msstavby.cz] :
senior: To je jisté? Dle Územního plánu jsou pozemky určeny primárně bytovým a rodinným domům.
Studie od MAPPA řešila rozšíření prostor pro VTPO/MSIC ve stávajícím prostoru.
19.07.2024 08:08https://www.mappaostrava.cz/projekt/technologicka/
Szczur :
Martin [msstavby.cz]: Ano, tyhle konstrukce znám, mnohokrát jsem podobnými na kole projížděl. Je to tragédie, auta a cyklisti se navzájem musí křižovat, takže primární výhoda kruhového objezdu je v tahu. Cyklista je odsouzen k tempu chodce, který několikrát čeká na přejezdech. První princip bezpečnosti liniové dopravy je omezit boční a čelní míjení účastníků, toto „řešení“ jej naopak maximalizuje.
19.07.2024 08:23Vy už jste vážně jak za komoušů. Tehdy to bylo „v Moskvě to tak dělají, takže to je správně a my to budeme kopírovat“. Teď akorát slepě kopírujete něco jiného. Postmodernismus = komunistické dèja vu.
Uvědomělý občan :
V minulosti na tomto poli podél ulice Opavské mělo stát Makro, bylo to kolem roku 2010, kdy měla Ostrava rozjeto mnoho perfektnich a významných kancelářských i bytových staveb! Tehdy se však (jak jinak, než podvodem) dostala k moci pravicová vláda Topolánkovy a Nečasovy zlodějské ODS. V ČR se okamžitě prohloubila tehdejší krize, vše zdražilo a veškeré projekty udělaly v Ostravě PÁPÁ! Zbytečně byly zastaveny rozjeté důležité dopravní stavby prodloužená Rudná a Místecká, v Ostravě by tehdy investoval jen šílenec. Zůstaly jen projekty velkých hypermarketů, které vždy dokázaly inkasovat obrovské výdělky taháním peněz z kapes obyčejných lidí. Proti nim se zvedla vlna nevole a odporu. Mnohým stavbám pak byla zakázána realizace a investor šel jinam.
Roman :
Uvědomělý občan: Všiml sis, že v té době se naplno rozjížděla globální hospodářská krize? https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A1_recese
Nebo za to taky mohl Topolánek? Ty snad nemáš ani základku.
19.07.2024 09:23Vasek :
Roman: Vzdyt obcan ma pravdu,zjisti si jak funguje ekonomika,stejne jako tato vlada je to nejhorsi vlada,je to to nejhorsi co nas mohlo potkat..
Wolf4 :
Jaký je v těchto místech provoz cyklistů? A ve kterých směrech? Nebo je to spíše zbožné přání že tam projede alespoň jedno kolo za hodinu…
20.07.2024 23:37Marnost :
Zcela nechápu trapnost kruhového objezdu zdržuje to! Lidé neumí včas použít blinkr a tady se plánují 2? Trapnost marnost to by musela být polovina řidičů přeškolena jak se na něj chovat… Před každým kruhovým objezdem ukazuje navigace oranžovou nebo červenou barvu člověk vždy čekal co se nestalo a zdržení 10 minut a on to byl obyčejný obří kruháč a lidé zmatení co mají dělat kolony ve všech 4 směrech 😉😂 tak chtělo by to vymyslet jednodušší řešení. … A chudáci ti co bydlí v blízkosti toho pole ☹️ zcela jim to znehodnotí majetek 😖
11.08.2024 22:44davidb :
Marnost:
12.08.2024 08:38Kde jezdíte?
Já jsem u kruháče nestál ani nepamatuju.
Dr. Kohn :
Marnost: A to máte normální kruhový objezd. A teď mi ukažte někoho, kdo umí jezdit dle pravidel na dvoupruhovém kruháči …. :-D
12.08.2024 11:30