Prodej nádražní budovy rozjely dráhy záhy poté, co ji ministerstvo kultury na druhý pokus neprohlásilo kulturní památkou. A to navzdory nesouhlasu památkářů, podle kterých je budova architektonicky velice cenná.
České dráhy říkají, že pro obrovskou budovu nemají využití. Několik tisíc cestujících, kteří prostory v minulosti využívali, když dojížděli do Ostravy za prací, patří minulosti. Nyní halou denně projde maximálně 1400 lidí ve všedních dnech, o víkendu ještě méně.
Na to, co by mohlo například v nádražní budově vzniknout, se Deník zeptal starosty Vítkovic Petra Dlabala. „Ten objekt je obrovský a hlavně hodně vysoký. Podle mě by bylo složité přestavět ho například na obchody. Jako tělocvična to také není vhodné. Nedovedu posoudit, co by tam mohlo vzniknout.“
Prostranství před nádražní budovou je jedním z míst, kde by mohlo v budoucnu vzniknout muzeum dopravy. „Věřím, že to tam jednou bude. S nádražní budovou by případně nemuselo mít muzeum nic společného,“ podotkl Dlabal.
zdroj: denik.cz
foto: expo58.blogspot.com
Hynek [msstavby.cz] :
+clanek na denik.cz „Vítkovické nádraží: stále se hledá investor“: http://goo.gl/FMKVW
06.06.2012 10:51rasta :
Tak prej už se našel kupec…
09.11.2012 09:30mm :
že by malá Hanoi?
09.11.2012 13:33Jiřík :
No lepší malá hanoj, než aby se celá tahle cenná budova zbořila.
09.11.2012 15:12