Doplňujeme aktuálnější vizualizace Obchodního centra ve Frýdku-Místku, které roste po boku nové sportovní haly Polárka.
Na vizualizacích je vidět vývoj určitých detailů, první dva obrázky jsou z konce 2013, další – novější vizualizace – pak už pro objekt využívají název „Nákupní centrum Frýda“.
Dle informací investora budou mezi nájemci například Billa, H&M, Reserved, New Yorker, Sportisimo a Euronics.
zdroj: tk.dk, crestcom.cz
Rado :
Komentář ohledně názvu nechám raději stranou, nicméně velice mě zaujaly a na každé animaci zaujmou přírodní a terénní prvky před každým nově budovaným objektem. Všechno se krásně zelená, ale skutečnost je jiná – sám plevel. Údržba veřejné zeleně má hodně velké rezervy. Nevím, proč to dělá velkým městům v MSK problémy, ale každá nově vysetá nebo osazená plocha končí zaplevelením. Možná to vadí jenom mi, ale pokud se nikdo nemá k tomu dbát o veřejnou zeleň, to ať ji raději ani nesadí. A proto by mě potěšilo, kdyby tomu u Frýdy bylo jinak.
17.04.2014 14:01thrpst :
Dobrý úlet ty vizualizace.
17.04.2014 15:09Michal_n :
Na těch vizualizacích mě vždy baví, jak se na nich objevují samí šťastní lidé, poletující balónky, ohňostroje, kupa dovádějících dětí … apod. – všechno k zakrytí toho, že to ve finále bude betonový hranol – v tomto případě z čelní strany připomínající přehradní hráz. To už i ta naše slavná Karolina je proti tomuhle urbanistická architektonická perla … název (stupidnější nelze vymyslet) ponechávám dále bez komentáře
aggu :
Rado: Problém je často už v té tzv. půdní vrstvě, která se podkladá na finále. Pokud není z místní skrývky, dováží seškrábnutá bůhví odkud a obsahuje bůhví co.
17.04.2014 16:44Radim :
Správně by se to mělo jmenovat Frýda-Místa. Jinak je to vůči Místku dost nefér.
17.04.2014 21:05Marek :
Ta Frnda, to je katastrofa pro frýdek…ne jenom jak to vypadá, ale určitě dostanou na frak i živnostnící, kteří mají své provozovny na náměstích jak ve Frýdku, tak v Místku….a nevím jestli jste si už všimli, ale opět se začalo rozšiřovat nákupní centrum u Intersparu ve Frýdku.
17.04.2014 21:08aggu :
F-M to dostal sežrat už od komunistů, když probourali Místkem průtah. Prostě neštěstí.
17.04.2014 22:48Teď pojdou ti malí. Pár roků bude Frýda vedle Tesca a Kaufu přežívat. Nebo vice versa, to je jedno. Pak se ale dodělá jižní obchvat, který je plánovaný hodně daleko od města (povede už okolo Olešné, kousek nad Baškou a okolo Dobré). No a pak budou v problémech i ti velcí.
Tzn. tipuju že do 2 let přijde někdo další s další krabicí, která nutně bude muset stát kdesi na okraji F-M u obchvatu. Vsadím vše co mám teď v levé kapse, že to bude někde u Frýdlantské, za městem, tam, kde si cestou do Beskyd vždycky kupuju meloun ;)
Opravdu by mě zajímalo jak F-M radní přemýšlí. Připadá mi že se pokaždé rozhodnou špatně.
Pavel :
Ty kamenné opěrné zídky by byly z českého materiálu. Ty na novějších vizualizacích, se nám pro ně nepodařilo u nás zajistit, nejbližší výrobce, který umí udělat obloukové je z Německa – cena pro GEMO více než 6. mil. plus doprava z Fensterbachu, 18.000,- za jeden kamion, kolik jich bude jsem zatím nezjišťoval.
18.04.2014 04:54MKyral :
Mně by třeba zajímalo, co bude s Billou na Slezské. Jestli zůstane, nebo ji zavřou a zůstane tam prázdná krabice. A na tu zeleň jsem taky zvědav.
18.04.2014 07:05Vojtěch :
Vtipná na té vizualizaci je i ta zeleň, která nemá v této chvíli (v aktuálním stavu výstavby) žádný prostor…prostě tam na zeleň není místo, zabere to další tuna betonu…
18.04.2014 09:29Jacox :
Typove je to uplne stejny hnus jako Fukusima..takhle se stavi ve 21.stoleti? opravdu to mesto potrebuje? jen pripominam co to udelalo s Ostravou-namesti a centrum je totalne vylidnene,obchody prazdne-vsichni bud zkrachovali pod tihou nebo se prestehovali tam kde plai tak silene najmy ze krachuji taky
18.04.2014 11:25aggu :
Jacox: Co si představuješ pod slovem „typově“? ;) Karolina je přes všechny problémy nejvelkoryseji postavený shopping mall v Česku. Tohle je jen obestavěný prostor.
18.04.2014 11:38A jen pro tvoji informaci, po Nádražní jezdím každý den a takřka ve všech prázdných obchodech stojí míchačka a maká se tam. Svět je dynamičtější než se ti zdá ;)
Hynek [msstavby.cz] :
Jacox: no, skoda, ze tak prehanis.
ano (a ted ucelove pristoupim na tve argumenty), „fukusima“ je obchodak 21. stoleti, ktery dokaze vylidnit i prilehle centrum a vykrachovat vsechny puvodni dlouholete ochodniky v okoli, pripadne je presunout do svych utrob, aby platili vysoky najem. co bysis z pohledu provozovatele jeste pral, aby se v 21. stoleti v tvem obchodaku delo? to je soukromy podnik. jestli to mesto potrebuje.. pokud tam jdou nakoupit tisice lidi denne, tak se zda, ze zbytecne to asi nebylo, coz?
a ted zpet k tomu, cos napsal, pac
1/ viz aggu. srovnavat tuhle halu s karolinou je opravdu mimo (pri vsi ucte).
2/ o „krachu“ obchodniku v centru ostravy muzeme mluvit max ve vyjimecnych jednotlivych pripadech, ktere ja konkretne neznam. ze se nekdo presune a tam krachne, se na mne nezlob, ale je snad problem jeho a jeho spatneho rozhodnuti / nedostatecne atraktivniho zbozi / sluzeb. tady neexistuje prece zadne pravo na to, ze kdyz nekde otevru obchod, ze musim vecne prosperovat.
3/ s tim „vsichni“ je to nesmysl, nerikam, ze je to vyrovnano, ale v centru se nejen zavira, ale i otvira. je otevreny zrekonstruovany bata, coz byl skoro symbol toho „odchodu“ obchodniku z centra, tento tyden se otevrelo italske bistro presunute z poruby (Pupik) za rohem (na hradbach) http://goo.gl/1rF3QA ..
na mne osobne ted nejhur pusobi oblast u byvaleho mcdonalda, kde se nikdo do prostor nehrne. ale kdyz zajdu za roh, tak pri pohledu do prodejny gran moravia tam neustale vidim frontu. podobne tak v malych reznictvich, ktere jsou ruzne po centru atd. tzn si nejsem uplne jisty, jestli je problem v zakaznicich, ze by tam snad nebyli.
ale obecne kdyz uz argumentujem, tak to opravdu nejde namalovat na cernobilo a pak si vybrat si barvu, o ktere hodlam mluvit a zbytek neexistuje.
18.04.2014 12:51Michal :
Ještě připojíme perlu typu „kdy už lidi konečně pochopí, že Karolina je centrum“ a máme to kompletní.
18.04.2014 13:33Že se úpadek centra nedaří zvrátit ani přes malé úspěchy, musí být jasné i chovanci z Viziny.
Hynek [msstavby.cz] :
Michal: hlavne myslim, ze jsme prakticky porad jen na zacatku toho procesu, kdy v oblasti karolina funguje porad jen zlomek toho, co ma casem (s navaznosti na dolni oblast). je dost mozne, ze masarykac bude casem pusobit stejnym stylem jak ted treba nam. jiriho z podebrad.. ale to uz fantaziruju hodne do budoucnosti.
kazdopad nam to tu nejak ujelo z FM :)
18.04.2014 16:17Eda :
Moje největší přání. Celý Frýdek-Místek dostane rozum a nikdo do té zrůdnosti nevkročí.
18.04.2014 19:40Marti :
Ve vizualizaích mi chybí „krásný“ výhled na střechu budovy z vedlejší komunikace. Ten bude jistě úžasný!
18.04.2014 20:35Kwita :
Do této obludy vkročím pouze jednou. A Frndě ze srdce přeji ať zkrachuje.
21.04.2014 08:52danae :
Kdo jsou Richtrová,Cvik,Pobucký? Co dělají z F-M?
07.05.2014 11:32mad :
No tak už teď to je ve skutečnosti úplně jiné než je vizualice.Takové velké šapitó to bude…..:-(
17.05.2014 09:52watchtower :
Nejsem už frýdečák, ale 5 let jsem tu bydlel. Viděl jsem demolici hokejové haly. Budiž. Z nostalgií jsem si tam zašel předloni na hokej po cca 30-ti letech co jsem tam byl poprvé, na cirkuse.
20.05.2014 07:08A on tam ten cirkus je zas!!! Co to tam vyrostlo za hnusně barevné šapitó, které se zove obchodním centrem to je hnus velebnosti. Město tak poznamenané necitlivými demolicemi historických budov i průtahem města za totáče si nechá dále kálet na hlavu nejen Kauflandem v podzámčí, ale ještě nečím tak krabicoidním ignorantským výsměchem kvalitní architektuře v samotném srdci města. Všem na očích. Občané mají asi co chtěli, ale zaslouží si tento dilentantní přístup i samotné město Frýdek-Místek?
Adéla D. :
Dobrý den nebyla by pak u vás možná brigáda?Je mi 16 a studuju střední školu :) děkuji moc A.Drncová
15.09.2014 07:06Hynek [msstavby.cz] :
Adéla D.: my jenom informujeme o stavbach, s obchodakem nemame nic spolecneho, kazdopad brigady si takove podniky obvykle resi pres agentury. treba ti poradi tady: http://www.ocfryda.cz/pronajmy/
(tomasovi se omlouvam za odmaz, jako vtip to nebylo spatne, ale aby nedochazelo k uplnemu zmateni, tak jsem to odmaz radsi :)
15.09.2014 09:04Jaroslava Veličková :
chci e zeptat kde bych mohla poslat životopis,mam zajem pracovat vpotravinách,jaroslava mob.604392488
15.09.2014 11:36Tomas T. :
Hynek [msstavby.cz]: Ano, nic se nestalo…. ale aby to bylo uplne dokonale tak pani Jaroslava uz nam tady dala dalsi poptavku :-D no comment….
15.09.2014 12:53Hynek [msstavby.cz] :
Tomas T.: sem tam chodi podobne veci i pres ten kontaktni formular, neboj. lidi nectou. ale zas je nechcu dojebavat, pac jsem rad, ze alespon maji snahu hledat praci.
15.09.2014 14:25Ťuk :
Tak uz je to jisté, v Místku zbouráme Sokolík a postavíme si tam „MINDU“ abychom na tom byli stejně jako frýdečáci se svou „FRNDOU“
08.11.2014 08:55Hares :
Cože, Jakou Mindu, Vy máte nějakou informaci o tom, že tam budou stavět nějakou pindu? Sem sní ..
08.11.2014 13:37Ťuk :
To už je jisté, Sokolík taky začíná chátrat, tak se chvíli počká, pak se řekne, že oprava by byla drahá a už tomu nic nebude bránit!
09.11.2014 19:33Jen ta „novostavba“ MINDA bude mít pruhy vodorovně, aby se to trochu lišilo.
altmann :
Tohle nechci ! Ve Frýdku je tolik obchoďáků, že toto bylo zbytečné. Proč tam není pěkný park u řeky, zeleň, lavičky ?
06.12.2014 17:57Byl jsem se tam podívat, nelíbí se mi tam. Velké, neosobní. Nebudu tam nakupovat.
Kolik dostali radní, aby tohle schválili ?
R.A.
aldik :
altmann: Ale vždyť místo pro posezení v zeleni u řeky tam taky je, tak co Vám vadí? Nějaký větší park by tam stejně neměl smysl protože zaprvé vedle je rušná čtyřproudá silnice a zadruhé parky u nás obvykle dopadají tak, že se tak dlouho kašle na údržbu až z toho parku mají užitek jen bezdomovci a feťáci a normální občané by tam v tu chvíli radši viděli to OC. ;-)
30.12.2014 17:47Martin [msstavby.cz] :
aldik: “ zadruhé parky u nás obvykle dopadají tak, že se tak dlouho kašle na údržbu až z toho parku mají užitek jen bezdomovci a feťáci a normální občané by tam v tu chvíli radši viděli to OC. ;-)“
30.12.2014 22:16Jaké to vážně?!
Rýša :
martin [msstavby.cz]: S tím Aaldikovým OC samozřejmě nesouhlasím, ale v něčem má aldik pravdu – tedy v udržování parků a zeleně jako takové. Opravdu se založí park, vysadí stromky, keře, nové lavičky, instalují odpadkové koše a za párdnů koše přeplněny a odpadky na zemi,za pár měsíců lavičky polozničeny, cestičky neudržované a za pár let zeleň nechána napospas divokosti…. takže za drahý peníz znovu obnova parku – samozřejmě se slávou….
31.12.2014 09:03Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Souhlasím s tím, že údržba parků by mohla být lepší. Ale nad tvrzením „až z toho parku mají užitek jen bezdomovci a feťáci a normální občané by tam v tu chvíli radši viděli to OC. ;-)“ se opravdu pousmívám.
02.01.2015 13:58