je to nádherné, konečně něco co není skleněná kostka, doufejme že to výjde
27.08.2013 06:37
45
Jarda :
No tak to vypadá hodně odvážně, paráda.
27.08.2013 08:28
34
thrpst :
Zlaté betonové a skleněné kostky! :)
27.08.2013 09:02
43
aggu :
Nechci zbytečně trollovat ;) ale moc se mi to nelíbí. Xka jsou jak protitankové zábrany a to hned u vstupu do města může cosik evokovat ;) O vzhledu a funkčnosti těch plachet po dvou zimách nebo dvou bouřích nemluvě, btw bych se rád o téhle „textilní architektuře“ dozvěděl něco víc, pokud to teda je textilie. V CZ jsem takových aplikací (krom párty stanů ;) moc neviděl. A do současné budovy by se ta sámoška dala adaptovat.
27.08.2013 10:35
31
aggu :
Jo a doufám že zachrání ten neon „Havířov“.
27.08.2013 10:42
10
Kostelnik :
Doufam, ze to nevyjde a nas kraj tak nebude o jednu skvelou pamatku z 60. let chudsi, to by byla vazne skoda. Tohle stavajici nadrazi hodnotove rozhodne nenahradi. A kdyz se podivate poradne, zjistite, ze to je koneckoncu taky kostka (hranol), akorat zakryta plachtou…
Nevim proč si nádraží Havířov, do kterého přijede 20 vlaků denně má hrát na letiště Abu Dhabi?
27.08.2013 11:34
22
Jarda :
Michal: Takže, by tam vlastně stačila unimobuňka na nástupišti pro prodej lístků jako na Stodolní?
27.08.2013 12:12
21
Jarda :
Kostelnik: Nesouhlas. Jen proto, že to bylo postaveno v 60.letech tak je to super? Vždyť to vypadá skoro stejně jako krytý bazén u Čapkárny.
27.08.2013 12:14
13
Kostelnik :
JARDA: „Jen proto, že to bylo postaveno v 60.letech tak je to super?“ nic takoveho jsem nenapsal. Pokud nesouhlasite s tim, ze stavajici budova je kvalitni architektura, ja Vam to vymlouvat nebudu.
27.08.2013 13:19
20
Michal :
Jarda: ne, ale cokoliv co tam bude,
nebude tak dobré jako to co tam je teď!
27.08.2013 13:38
20
Jarda :
Kostelnik: Michal: Jeli jste někdy z toho nádraží vlakem nebo jste tam na někoho čekali? Já ano, žádný skvost ani genius loci.
27.08.2013 14:03
21
Michal :
Tak tohle by taky mohlo dopadnout dobře.
27.08.2013 14:46
00
Tomáš :
Vizualizace navrhované stavby je povedená a asi se jedná o hodně dobrý projekt. Otázkou však je to, jestli je třeba kvůli tomu bourat stávající havířovské nádraží, které je sice předimenzované, ale stále využívané (těch vlaků je určitě víc než 20). Proč nejít cestou kvalitní rekonstrukce a proč nezachránit to nejlepší z architektury 60. let?
27.08.2013 15:46
41
acdlcia [msstavby.cz] :
Ano staré budovy možná bude škoda, ale je moc zchátralá a hlavně moc velká. Není pro ni využití a proto by chátrala ještě více a je pochopitelné že do rujny nikdo peníze zbytečně sypat nechce. Nové řešení nabízí moderní vzhled, jednoduchost a lehkost. Musíte uznat že to bude u nás taky unikát a bude se na co dívat. Celková koncepce se mi líbí, jenom nějak postrádám výstupy z podchodu přímo na nástupiště.
aggu: Nevím sice co myslíte tou sámoškou, ale jestli ten Lidl tak ten už tam stojí dlouho a myslím že jeho vzhledové sjednocení s nádražím by se jim asi nerentovalo.
27.08.2013 15:46
15
Jiri Friml :
bourat se ma „pouze“ prave dve casti nadrazi. Co se tyka bourat/nebourat nebo stavet/nestavet, tak ja to beru tak, ze stare veci odchazeji a nove prichazeji. Kdyz mate 15let stary vysavac, taky si radeji koupite novy, ktery je mene hlucny, ma vyssi vykon a ma spoust filtru a nejdete renovovat vysavac za urcity financni obnos a dal poslouchali stejny kraval a cuchali stejny prach, ktery jste pred chvilkou vysali dalsich 15let . A to je pripad i tehle budovy. V zadnym pripade nechci zpochybnovat „historicko/designovou“ hodnotu, ale je strasne videt, ze to nadrazi nefunguje jak by melo. Lidi vlakem jezdi cim dal min, protoze skoro v kazde rodine jsou uz dneska dve auta, tak si myslim, ze by se mel i ten prostor prizpusobit dnesnim potrebam. Ono spravovat takto velke nadrazi nebude zadarmo a v soucasnem stavu v jakem je, je akorat tercem pochybnych nebo zkrachovalych spoluobcanu a rozhodne by mu pouha rekonstrukce objektu od techto lidi nepomohla. Spis naopak, tito lide by tento objekt vzali utokem, aby si „privydelali“. Tot muj nazor
27.08.2013 18:16
23
aldik :
Pěkné, už aby to bylo postavené a v provozu ;-) Do Havířova sice jedu jen jednou za čas, častěji jen projíždím, ale i tak si místní zaslouží pěkné, nové nádraží.
A památkáři ještě stále můžou zachraňovat Vítkovice nebo jiné podobné nádraží v Česku, nemusí se nutně zachovat každá ta bruselská architektura.
27.08.2013 18:34
04
aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: tak to se omlouvám, myslel jsem že ten lidl je další obohacení projektu ;) za nádražím v havru jsem snad nikdy nebyl
27.08.2013 21:46
00
Tomas T. :
aldik: No do teto debaty se nechci nijak misit, protoze na ni ani sam nemam nejaky nazor. Ale chci jen rict ze tech bruselskych nadrazi u nas neni zase tolik, a pokud chceme brat jako argument cenu a stav budovy puvodni, tak vitkovicke nadrazi je v mnohem horsim tech. stavu nez havirov, a navic vlaku tam jezdi mene nez pres havirov.
Takze pokud mame zachranit nejake nadrazi ktere ma vetsi vytizenost, tak je to asi Havr. Ikdyz je mi ale jasne ze ta hala na dnesni pomery predimenzovana je…… o tom zadna.
29.08.2013 08:41
20
Vlaciha Ladislav :
Konecne se zacne neco delat.Toto vlakove nadrazi je ostudou mesta Havirova.Nase mesto musi jit kupredu aby rostlo do krasy. Je treba za rondlem ve smeru na Senov postavit (Super Markety,obchody,zabavne strediska a tim zajistit havirovsky lidem praci do budoucna. p. Vlaciha
18.10.2013 15:38
11
Pavel Förster :
Tak díkybohu to nedopadlo!!!
25.12.2013 12:03
11
Honza T. :
Kostelnik :Souhlas.Na novém nádraží se mi líbí jen ten prodloužený podchod na měsckou část Šumbark a to je tak všechno .Parkování osobních aut je možné u Tesco nebo postavit parkovací dům třeba KOMA Parking.Nepotřebuje takový prostor a zimní údržbu. Auta jsou chráněna před rozmary počasí a v bezpečí před zloději. S plachtou nesouhlasím Protože je zde špinavé prašné prostředí Mittal Steel, automobilová doprava … U Permonu přes ulici je Albert a tam postavili něco podobného a ta bílá plachta se už začíná pěkně špinit .Jak to bude vypadat za několik dalších let? Byl předkládán argument že budovu je potřeba zbourat protože je příliš velká. Jenže to je jediné nádraží a Havířove, který má přes 77000 obyvatel. Když se sejdou běžní cestujícím a k nim přibude třeba školní výlet Budova je odpovídající.Jestli přibude autobusový dopravní uzel, tak taky potřebuje prostory pro cestující.A kdo ví co bude v budoucnu ?
Jsem jednoznačně pro rekonstrukci stávajícího vlakového nádraží, které je postaveno z kvalitních materiálů .
Normální člověk který má rodinný dům a potřebuje snížit tepelné ztráty tak vymění okna a zateplí fasádu . Jen zástupci města ale tvrdí že nejlepší je takovou stavbu zbourat protože je to levnější a nahradit jí menší protože je to pro město a jeho obyvatele lepší . Jenže nikdo už nenajde prostředky postavit tak velkorysou budovu která může také sloužit jako veřejný prostor ne jen jako zástavka ČD.
Nějak na té vizualizaci chybí důležitý stavební detail a to je okapové potrubí. Jasně v Abu Dhabí je voda (déšt) stejně vzácná jako u nás ropa tryskající s útrob země a tak jak je to řešeno to ani nejde nebo to bude velmi technicky obtížně .Třeba řešení zastřešení výstupu podchodu na straně Šumbark je velmi obtížné odvodnit při silnějsím dešti . Osobně jsem ještě také neviděl Cirkusový stan s okapovým potrubím . Takže podle toho plánu bude nutné na nádraží nebo spíše na to co z něho zbude chodit vždy s deštníkem jinak zmoknete. Možná je to nová vodní atrakce patřící k letnímu koupališti. Dětem se to určitě bude líbit. Dá se tam cedule vstup na nádraží při dešti jen na vlastní nebezpečí . Vždyt je to jedno podle magistrátních ůředníků vlakem stejně nikdo nejezdí což potvrzuje celý projekt předražená demolice hlavní budovy, který je hrdě prezentován jako nový terminál.
17.03.2014 12:26
12
Honza :
Vizualizace je jako Vtip na Billa Gatese
Bill Gates zemře a u nebeské brány se ho Svatý Petr ptá: „Bille, tvá dobrá činy i hříchy jsou tak vyrovnané, že nevím, jestli patříš do nebe nebo do pekla. Tak víš co, já ti dám vybrat. Porozhlédni se po nebi a po pekle, a pak mi řekneš, čemu dáš přednost.“ Bill se rozhlíží po nebi a vidí hloučky lidí, posedávající na lavičkách, modlící se a zpívající obřadní písně. Pak sejde do pekla, a tam vidí slunné pláže, plné atraktivních obnažených žen a na stolcích spoustu dobrého pití, po kterém se nikdo nikdy neopije. Bill se vrátí ke svatému Petrovi a povídá: „Víš Petře, tady nahoře je to doopravdy pěkné, ale já myslím, že pro mne to bude lepší dole, v pekle.“ „Dobrá, dobrá, Bille, ať je po tvém,“ praví svatý Petr a šup – Bill sjede dolů do pekla a už se vaří v kotli. „Co to má znamenat, svatý Petře?“ volá Bill nahoru. „Promiň Bille, ale to co jsi viděl, byla jen demonstrační verze!“
Podchod Šumbark Byla jen vábníčka K realizaci by nedošlo protože by to prý bylo moc drahe .
Od kdy jsou stanové přístřešky řazeny do kategorie stavba s dlouhodobou životností ?
Za jak dlouho by to bylo špinavé a ošklivé a lidé by zase nadávali koho ta hloupost napadlá .
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
vasatko :
je to nádherné, konečně něco co není skleněná kostka, doufejme že to výjde
27.08.2013 06:37Jarda :
No tak to vypadá hodně odvážně, paráda.
27.08.2013 08:28thrpst :
Zlaté betonové a skleněné kostky! :)
27.08.2013 09:02aggu :
Nechci zbytečně trollovat ;) ale moc se mi to nelíbí. Xka jsou jak protitankové zábrany a to hned u vstupu do města může cosik evokovat ;) O vzhledu a funkčnosti těch plachet po dvou zimách nebo dvou bouřích nemluvě, btw bych se rád o téhle „textilní architektuře“ dozvěděl něco víc, pokud to teda je textilie. V CZ jsem takových aplikací (krom párty stanů ;) moc neviděl. A do současné budovy by se ta sámoška dala adaptovat.
27.08.2013 10:35aggu :
Jo a doufám že zachrání ten neon „Havířov“.
27.08.2013 10:42Kostelnik :
Doufam, ze to nevyjde a nas kraj tak nebude o jednu skvelou pamatku z 60. let chudsi, to by byla vazne skoda. Tohle stavajici nadrazi hodnotove rozhodne nenahradi. A kdyz se podivate poradne, zjistite, ze to je koneckoncu taky kostka (hranol), akorat zakryta plachtou…
27.08.2013 11:06Sanju :
Kostelnik: Souhlas!
27.08.2013 11:14takyn :
Kostelnik: Souhlas
27.08.2013 11:20Michal :
Nevim proč si nádraží Havířov, do kterého přijede 20 vlaků denně má hrát na letiště Abu Dhabi?
27.08.2013 11:34Jarda :
Michal: Takže, by tam vlastně stačila unimobuňka na nástupišti pro prodej lístků jako na Stodolní?
27.08.2013 12:12Jarda :
Kostelnik: Nesouhlas. Jen proto, že to bylo postaveno v 60.letech tak je to super? Vždyť to vypadá skoro stejně jako krytý bazén u Čapkárny.
27.08.2013 12:14Kostelnik :
JARDA: „Jen proto, že to bylo postaveno v 60.letech tak je to super?“ nic takoveho jsem nenapsal. Pokud nesouhlasite s tim, ze stavajici budova je kvalitni architektura, ja Vam to vymlouvat nebudu.
27.08.2013 13:19Michal :
Jarda: ne, ale cokoliv co tam bude,
27.08.2013 13:38nebude tak dobré jako to co tam je teď!
Jarda :
Kostelnik: Michal: Jeli jste někdy z toho nádraží vlakem nebo jste tam na někoho čekali? Já ano, žádný skvost ani genius loci.
27.08.2013 14:03Michal :
Tak tohle by taky mohlo dopadnout dobře.
27.08.2013 14:46Tomáš :
Vizualizace navrhované stavby je povedená a asi se jedná o hodně dobrý projekt. Otázkou však je to, jestli je třeba kvůli tomu bourat stávající havířovské nádraží, které je sice předimenzované, ale stále využívané (těch vlaků je určitě víc než 20). Proč nejít cestou kvalitní rekonstrukce a proč nezachránit to nejlepší z architektury 60. let?
27.08.2013 15:46acdlcia [msstavby.cz] :
Ano staré budovy možná bude škoda, ale je moc zchátralá a hlavně moc velká. Není pro ni využití a proto by chátrala ještě více a je pochopitelné že do rujny nikdo peníze zbytečně sypat nechce. Nové řešení nabízí moderní vzhled, jednoduchost a lehkost. Musíte uznat že to bude u nás taky unikát a bude se na co dívat. Celková koncepce se mi líbí, jenom nějak postrádám výstupy z podchodu přímo na nástupiště.
aggu: Nevím sice co myslíte tou sámoškou, ale jestli ten Lidl tak ten už tam stojí dlouho a myslím že jeho vzhledové sjednocení s nádražím by se jim asi nerentovalo.
27.08.2013 15:46Jiri Friml :
bourat se ma „pouze“ prave dve casti nadrazi. Co se tyka bourat/nebourat nebo stavet/nestavet, tak ja to beru tak, ze stare veci odchazeji a nove prichazeji. Kdyz mate 15let stary vysavac, taky si radeji koupite novy, ktery je mene hlucny, ma vyssi vykon a ma spoust filtru a nejdete renovovat vysavac za urcity financni obnos a dal poslouchali stejny kraval a cuchali stejny prach, ktery jste pred chvilkou vysali dalsich 15let . A to je pripad i tehle budovy. V zadnym pripade nechci zpochybnovat „historicko/designovou“ hodnotu, ale je strasne videt, ze to nadrazi nefunguje jak by melo. Lidi vlakem jezdi cim dal min, protoze skoro v kazde rodine jsou uz dneska dve auta, tak si myslim, ze by se mel i ten prostor prizpusobit dnesnim potrebam. Ono spravovat takto velke nadrazi nebude zadarmo a v soucasnem stavu v jakem je, je akorat tercem pochybnych nebo zkrachovalych spoluobcanu a rozhodne by mu pouha rekonstrukce objektu od techto lidi nepomohla. Spis naopak, tito lide by tento objekt vzali utokem, aby si „privydelali“. Tot muj nazor
27.08.2013 18:16aldik :
Pěkné, už aby to bylo postavené a v provozu ;-) Do Havířova sice jedu jen jednou za čas, častěji jen projíždím, ale i tak si místní zaslouží pěkné, nové nádraží.
27.08.2013 18:34A památkáři ještě stále můžou zachraňovat Vítkovice nebo jiné podobné nádraží v Česku, nemusí se nutně zachovat každá ta bruselská architektura.
aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: tak to se omlouvám, myslel jsem že ten lidl je další obohacení projektu ;) za nádražím v havru jsem snad nikdy nebyl
27.08.2013 21:46Tomas T. :
aldik: No do teto debaty se nechci nijak misit, protoze na ni ani sam nemam nejaky nazor. Ale chci jen rict ze tech bruselskych nadrazi u nas neni zase tolik, a pokud chceme brat jako argument cenu a stav budovy puvodni, tak vitkovicke nadrazi je v mnohem horsim tech. stavu nez havirov, a navic vlaku tam jezdi mene nez pres havirov.
Takze pokud mame zachranit nejake nadrazi ktere ma vetsi vytizenost, tak je to asi Havr. Ikdyz je mi ale jasne ze ta hala na dnesni pomery predimenzovana je…… o tom zadna.
29.08.2013 08:41Vlaciha Ladislav :
Konecne se zacne neco delat.Toto vlakove nadrazi je ostudou mesta Havirova.Nase mesto musi jit kupredu aby rostlo do krasy. Je treba za rondlem ve smeru na Senov postavit (Super Markety,obchody,zabavne strediska a tim zajistit havirovsky lidem praci do budoucna. p. Vlaciha
18.10.2013 15:38Pavel Förster :
Tak díkybohu to nedopadlo!!!
25.12.2013 12:03Honza T. :
Kostelnik :Souhlas.Na novém nádraží se mi líbí jen ten prodloužený podchod na měsckou část Šumbark a to je tak všechno .Parkování osobních aut je možné u Tesco nebo postavit parkovací dům třeba KOMA Parking.Nepotřebuje takový prostor a zimní údržbu. Auta jsou chráněna před rozmary počasí a v bezpečí před zloději. S plachtou nesouhlasím Protože je zde špinavé prašné prostředí Mittal Steel, automobilová doprava … U Permonu přes ulici je Albert a tam postavili něco podobného a ta bílá plachta se už začíná pěkně špinit .Jak to bude vypadat za několik dalších let? Byl předkládán argument že budovu je potřeba zbourat protože je příliš velká. Jenže to je jediné nádraží a Havířove, který má přes 77000 obyvatel. Když se sejdou běžní cestujícím a k nim přibude třeba školní výlet Budova je odpovídající.Jestli přibude autobusový dopravní uzel, tak taky potřebuje prostory pro cestující.A kdo ví co bude v budoucnu ?
02.02.2014 23:10Jsem jednoznačně pro rekonstrukci stávajícího vlakového nádraží, které je postaveno z kvalitních materiálů .
Jiri Friml :
Tak preci jenom se bude asi stavet – http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&type=1&id=15013
25.02.2014 13:58Honza T. :
Normální člověk který má rodinný dům a potřebuje snížit tepelné ztráty tak vymění okna a zateplí fasádu . Jen zástupci města ale tvrdí že nejlepší je takovou stavbu zbourat protože je to levnější a nahradit jí menší protože je to pro město a jeho obyvatele lepší . Jenže nikdo už nenajde prostředky postavit tak velkorysou budovu která může také sloužit jako veřejný prostor ne jen jako zástavka ČD.
04.03.2014 11:56Honza T. :
http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Ministr-Prachar-Setkani-s-aktivisty-na-zachranu-havirovskeho-nadrazi-311529
15.03.2014 17:07Honza T. :
Nějak na té vizualizaci chybí důležitý stavební detail a to je okapové potrubí. Jasně v Abu Dhabí je voda (déšt) stejně vzácná jako u nás ropa tryskající s útrob země a tak jak je to řešeno to ani nejde nebo to bude velmi technicky obtížně .Třeba řešení zastřešení výstupu podchodu na straně Šumbark je velmi obtížné odvodnit při silnějsím dešti . Osobně jsem ještě také neviděl Cirkusový stan s okapovým potrubím . Takže podle toho plánu bude nutné na nádraží nebo spíše na to co z něho zbude chodit vždy s deštníkem jinak zmoknete. Možná je to nová vodní atrakce patřící k letnímu koupališti. Dětem se to určitě bude líbit. Dá se tam cedule vstup na nádraží při dešti jen na vlastní nebezpečí . Vždyt je to jedno podle magistrátních ůředníků vlakem stejně nikdo nejezdí což potvrzuje celý projekt předražená demolice hlavní budovy, který je hrdě prezentován jako nový terminál.
17.03.2014 12:26Honza :
Vizualizace je jako Vtip na Billa Gatese
Bill Gates zemře a u nebeské brány se ho Svatý Petr ptá: „Bille, tvá dobrá činy i hříchy jsou tak vyrovnané, že nevím, jestli patříš do nebe nebo do pekla. Tak víš co, já ti dám vybrat. Porozhlédni se po nebi a po pekle, a pak mi řekneš, čemu dáš přednost.“ Bill se rozhlíží po nebi a vidí hloučky lidí, posedávající na lavičkách, modlící se a zpívající obřadní písně. Pak sejde do pekla, a tam vidí slunné pláže, plné atraktivních obnažených žen a na stolcích spoustu dobrého pití, po kterém se nikdo nikdy neopije. Bill se vrátí ke svatému Petrovi a povídá: „Víš Petře, tady nahoře je to doopravdy pěkné, ale já myslím, že pro mne to bude lepší dole, v pekle.“ „Dobrá, dobrá, Bille, ať je po tvém,“ praví svatý Petr a šup – Bill sjede dolů do pekla a už se vaří v kotli. „Co to má znamenat, svatý Petře?“ volá Bill nahoru. „Promiň Bille, ale to co jsi viděl, byla jen demonstrační verze!“
Podchod Šumbark Byla jen vábníčka K realizaci by nedošlo protože by to prý bylo moc drahe .
Od kdy jsou stanové přístřešky řazeny do kategorie stavba s dlouhodobou životností ?
Za jak dlouho by to bylo špinavé a ošklivé a lidé by zase nadávali koho ta hloupost napadlá .
Sliby vedení minulé radnice
Na starém Šumbarku slibovali podzemní parkovaní
https://www.msstavby.cz/rekonstrukce-namesti-t-g-m-v-havirove-2-03-06-2014/
Dali lidem vybrat v referendu
31.05.2020 15:55Nakonec nechali postavit ůplně neco jiného
Havířovský orloj Kyvadlo
https://polar.cz/zpravy/karvinsko/havirov/11000012297/kyvadlo-na-havirovskem-namesti-se-opet-opravuje