Multifunkční parkovací dům u MNO

Město Ostrava vypsalo veřejnou zakázku na realizaci parkovacího domu u městské nemocnice Fifejdy.

Předmětem veřejné zakázky je realizace stavby „Multifunkční parkovací dům u Městské nemocnice Ostrava“ v k.ú. Moravská Ostrava, obec Ostrava v rozsahu dle dokumentace pro provádění stavby „Multifunkční parkovací dům u Městské nemocnice Ostrava p.o.“, kterou zpracovala společnost KANIA a.s., IČO: 26817853, se sídlem: Špálova 80/9, 702 00 Ostrava, pod č. zakázky 19026.

Objekt bude poskytovat 465 parkovacích stání (254 v podzemních podlažích a 211 v nadzemních podlažích), 23 míst pro imobilní, 6 míst pro dobíjení elektromobilů. Míst pro úschovu kol bude 54.

zdroj: tenderarena.cz

Související články


Komentáře

  1. Smysl :

    Postrádá mi smysl budovat X pater pod zem, když nad zemí budou jen 2-3 podlaží ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. thrpst :

    6 míst na dobíjení elektromobilů. To vypadá že někdo myslel na budoucnost.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  3. balde :

    thrpst: no záleží jaký ta místa budou mít dobíjecí výkon :D, taky tam můžou dát 6 230V zásuvek :D

    Thumb up 1 Thumb down 2
  4. Rdm :

    thrpst: já myslím, že v případě potřeby dodělat další stanice, je ten nejmenší problém.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  5. Adam :

    thrpst: To hádáte. Neexistuje žádný objektivní důvod, proč by právě elektromobily musely mít v budoucnu velký podíl na trhu. Elektromobily taky můžou po odeznění módní vlny a zohlednění všech ekologických zátěží prakticky zmizet.

    Thumb up 8 Thumb down 5
  6. Vojta :

    Adam: No on objektivní důvod existuje. Respektive je důvod k výstavbě více nabíjecích míst, který zohledňuje především evropská nařízení a memoranda (ač z podstaty věci nezávazných) jednotlivých automobilek a svazů. Bylo by fajn, kdyby se bral v potaz několikaletý průměrný růst a na základě toho se rozhodlo o rozvrstvení míst. Dle podílu nově zaregistrovaných (což je jedna z mála relevantní metrik) tedy hovoří o 12 „nabíjecích“ místech pro 465 míst.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  7. Johnny :

    Zrovna teď v Německu, které dlouhodobě elektromobily masívně podporovalo, prošel zákon o „vyhlazování špiček“, který zařizuje, že stanice pro nabíjení elektromobilů můžou být v případě potřeby (zejm. ve špičce) odpojeny od elektrické sítě až na dvě hodiny. To svědčí něco o přílišné překotnosti celého tohoto elektromobilního běsnění, protože ani v Německu na to není infrastruktura připravena, a výsledkem je, že si člověk může na nabití auta klidně i pár hodin počkat. Když by to tak daleko zašlo i u nás, tak by to vlastně bylo docela výnosné udělat z toho parkovací dům pro elektroauta, poněvadž když neodjedou, tak platí déle poplatek za parkování :D

    Thumb up 4 Thumb down 1
  8. Adam :

    Vojta: To je totální nesmysl. Počty nově registrovaných aut samozřejmě neodpovídají složení vozového parku, většina aut na silnici není nově zakoupených. Prodeje nových aut navíc silně klesají, zatímco prodeje ojetých jsou už několik let po sobě rekordní. A to mimo jiné i proto, že automobilky se snaží tlačit něco, co zákazník nechce.
    Takže takový non-sequitur si můžete nechat do diskuze nějakého pseudoekologického (a pokryteckého, protože elektromobily ekologické nejsou) kroužku.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  9. Johnny :

    Zrovna teď v Německu, které dlouhodobě elektromobily masívně podporovalo, prošel zákon o „vyhlazování špiček“, který zařizuje, že stanice pro nabíjení elektromobilů můžou být v případě potřeby (zejm. ve špičce) odpojeny od elektrické sítě až na dvě hodiny. To svědčí něco o přílišné překotnosti celého tohoto elektromobilního běsnění, protože ani v Německu na to není infrastruktura připravena, a výsledkem je, že si člověk může na nabití auta klidně i pár hodin počkat. Když by to tak daleko zašlo i u nás, tak by to vlastně bylo docela výnosné udělat z toho parkovací dům pro elektroauta, poněvadž když neodjedou, tak platí déle poplatek za parkování :D.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  10. Vojta :

    Adam: Wow, asi citlivé místo, každopádně jsem rád, že jste tak rezolutní. Souhlasím s vámi, že elektroauta nejsou ekologická, obecně je automobilismus velká přítěž v tomto ohledu. Nově registrovaná auta jsem uváděl zejména proto, že nelze bohužel konkrétně vyjádřit složení vozového parku celkem, je tam příliš mnoho neznámých. Prosím, abyste argumentoval fakty a necucal si prohlášení typu „A to mimo jiné i proto, že automobilky se snaží tlačit něco, co zákazník nechce.“ z prstu, dostáváte se pak na rovinu toho o čem sám mluvíte, tedy non-sequitur. Jsem velmi rád, že konečně po letech potácení vidím výrazné zvýšení prodeje ojetých aut.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  11. Martin [msstavby.cz] :

    Adam: Prodeje v bazarech stoupají, protože lidi nechtějí elektroauta?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  12. Adam :

    Martin [msstavby.cz]: To je samozřejmě jen malý aspekt. Zásadnější vlvi na pokles nových aut má to, že automobilky slepě tlačí zákazníkům SUV. Mnohé z nich vyloženě nenabízí jiné modely rodinných aut, než SUV. Ale tato módní vlna opadá, zásadní provozní nedostatky a vyvrácené mýty o SUV jsou navzdory snahám marketingu automobilek už široce známé. Selhání trendu SUV je hlavní důvod, proč masivně upadají prodeje nových aut, a rekordně rostou prodeje ojetých (mimo jiné, ojetá SUV taky nikdo nechce, což je důkazem mého tvrzení). Tato dočasná odchylka uměle snižuje počet prodaných aut se spalovacím motorem, a tím pádem nadhodnocuje podíl „nově registrovaných“ elektroaut. A to je jeden z jasných důvodů, proč není možné brát podíl elektromobilů mezi nově registrovanými auty jako predikci podílu elektromobilů ve skutečném vozovém parku.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  13. Adam :

    Vojta: Porovnejte si roční data o prodejích nových a ojetých aut podle typu karoserie a motorizace, a uvidíte jasně, že za odchodem zákazníků od nových aut může nabídka automobilek. Snaží se tlačit SUV, špatné kombinace motorizací a výbavy, a v neposlední řadě elektromobily. A zákazníci nic z toho nechtějí kupovat. Masivní odliv od nových aut začal zhruba před třemi roky (takže to nemá nic společného se současným ekonomickým poklesem). Dalším důkazem, že za tento posun může špatná nabídka automobilek, je disproporcionální růst prodeje ojetin ve vyšších cenových hladinách, ve kterých by se dalo koupit i dobře vybavené nové auto.

    V první řadě ale není možné podíl elektromobilů mezi nově registrovanými auty použít k predikci počtu parkovacích míst prostě proto, že ne všechna auta na silnicích jsou nově registrovaná. Absolutní selhání vaší logiky.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  14. Pavel :

    To je emocí kvůli 6 zásuvkám :-D. Btw viděl někdy někdo z vás elektromobil? Jako vážně. Já za poslední roky snad 3x a dobíjet nikdy :-D Zato stohu papíru co se o tom na internetu popsalo. Žijeme holt v době marketingové.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  15. Vojta :

    Adam: Argumentujete tady svými domněnkami, a považujete je za relevantní (či snad pravdivé) argumenty. To, že si něco myslíte a přitom absolutně ignorujete přirozený cyklus vývoje, který můžeme znát z dat západních zemí z druhé poloviny 20. století doteď (u nás nerelevantní-socialismus). K argumentačním faulům, které do diskuze nepatří, se nemá cenu asi ani vyjadřovat. „Absolutní selhání veškeré logiky“.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  16. Adam :

    Vojta: Vy jste ten, kdo chce počet parkovacích míst pro elektromobily určovat podle toho, jaký je podíl elektromobilů mezi nově prodanými auty. Což nedává absolutně žádný smysl. Až se vyrovnáte s tímto selháním, můžete se pokusit sestavit relevantní argumenty k dalším otázkám.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  17. Bořek stavitel :

    Dobrý den,
    neví někdo, jak dál z touto akcí? Zatím poslední info – první dva z VŘ odmítli podepsat SoD, třetí v pořadí (Geosan) deklaroval, že za svoji nabídnutou CN dům postaví. Běžela tam nějaká odvolací lhůta ( konec 25.9.). Je tedy nějaký posun?
    Děkuji za info

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. davidb :

    Bořek stavitel:
    Pokud tam je lhůta do 25. 9., tak do té doby se nic neposune.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Bořek stavitel :

    Omlouvám se, do 25.8….

    Thumb up 2 Thumb down 0
  20. Bořek stavitel :

    Tak přece se začne…
    https://www.patriotmagazin.cz/ostrava-bude-mit-u-nemocnice-novy-sedmipatrovy-parkovaci-dum-nabidn

    Thumb up 1 Thumb down 0
  21. marie :

    Takže nakonec GEOSAN, doba výstavby 110 týdnů = něco přes 2 roky. No, uvidíme.
    https://ekonomickydenik.cz/ostrava-uzavrela-smlouvu-na-novy-parkovaci-dum-stavba-za-vice-nez-ctyri-sta-milionu-korun-zacne-v-rijnu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=fYDq9Adq9vz-202109141213&dop_id=13397651

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.