Záměr parkovacího domu na Fifejdách s mnoholetou přípravou se začíná realizovat.
Fotografii zaslal čtenář. Děkujeme!

Záměr parkovacího domu na Fifejdách s mnoholetou přípravou se začíná realizovat.
Fotografii zaslal čtenář. Děkujeme!
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Jann :
Jak se dá tady prosím vložit takový ten tleskající smajlík?
balde :
tolik staveb v centru a sirsim okoli tady asi nikdo uz nepamatuje 😀
Meechee :
Jsem zvědavý, co bude se všemi těmi parkovacími domy, až zelení ekofašisti v EU zavedou ekonormy EURO7 a více, čímž defacto zlikvidují automobily se spalovacími motory a lidé – nemaje na Teslu za mega a půl – nasednou do tramvají a své „staré“ auta odvezou do Polanky na šroťák … jen taková úvaha, která se doufám nenaplní, i když je pravda, že v poslední době se až příliš mnoho „konspirací“ mění na realitu … Ale jinak – za normálních a doufejme i v budoucnu normálních – okolností je samozřejmě fajn, že se ty parkovací domy staví …
14.10.2021 09:24Cyklista :
Meechee: Na ulicích bude volný prostor, protože se všude může dát zákaz zastavení….
LK :
Meechee: Mě spíše zajímá stavební připravenost tohoto parkovacího domu na elektromobilitu. Jestlije to pár let starší projekt, tak nebude problém s tím, že tam žádná příprava není? Neví o tom někdo něco? Tu část, jestli mají elektromobily smysl, bych nechal na fóra jiného zaměření.
14.10.2021 09:43David :
Meechee:
14.10.2021 09:45stejná úvaha jako s obchodními centry – za 30/50 let už možná nebudou existovat protože všechny nákupy budou online, ale pořád se staví a pořád je poptávka. Pokud nebude potřeba parkovacích domů tak půjdou k zemi, nevidím v tom problém ale tato změna začne za hooodně desítek let tak bych přestal ukazovat na EU, spíše se jedná o přirozený futurismus než nějaký ekofašismus……
Rdm :
Meechee: podobné úvahy můžete mít o čemkoliv, když třeba přišly první Plasma TV, tak jsme taky zírali, kdo si koupí TV za 150 000 Kč a o „chvíli později“ už stály zlomek startovací ceny. To bude platit i pro elektroauta, dneska jsou ještě poměrně drahé, ale časem se dostanou na ceny současných aut
LK: má tam být myslím 6 nabíjecích míst, další se imho dají dodělat
14.10.2021 10:52Meechee :
Rdm: David: Ale jo furt :) Však píšu, že jsem pro, aby to stavěli bo situace s parkováním je tristní a že doufám, že to ještě pár let nebude s těma eko věcma tak horké … jen to bylo prostě první, co mě napadlo, když jsem viděl tu fotku staveniště, tak jsem se s touhle myšlenkou „svěřil“ – to je celé … a mimochodem – ta EURO7 – pokud by prošla, jak je navrhovaná – by platila od roku 2025, což je fakt poměrně brzo – do té doby tu cenu elektroaut pod mega těžko stlačí – i vzhledem k tomu, co se momentálně děje …
14.10.2021 11:15donc :
Ohledně elekroaut : po 8letech výměna baterie, nutnost stále nabíjet, co udělá energetická síť při připojení jednoho milionu aut? Nejsem ropák, ale …. Prostě nevysávejte 😁
14.10.2021 11:41DRJPJR :
LK: Nějakých 6-8 míst myslím.
14.10.2021 12:09Crazym :
Co se to děje, kde se najednou berou ty kapacity? To je po zdražení stavebních materiálů nejednou takový zájem spouštět tolik stavebních projektů protože se to vyplatí? Začíná mi to trochu smrdět, tolik rozdělaných staveb před zimou ale nechám se překvapit a třeba na jaře přiletí tolik jeřábů, že je nebudeme stačit v Ostravě sčítat :-)
14.10.2021 14:34jij :
Meechee: Ale klid, opravdu není třeba spolknout i s návnadou veškeré hovadiny, jimiž nám chtějí krmit neschopní politici :-) Zaprvé, budoucnost osobní mobility patří elektrickému pohonu, to je prostě nevyhnutelné, ale čím dál víc se to bude posouvat směrem k vodíkovým technologiím. Baterie budou taky čím dál výkonnější a někomu můžou jistě plně vyhovovat, ale opravdu nebudou pro každého. No a zadruhé, Euro 7 se bude vztahovat na nová vozidla, ne na ta stávající :-) To soudruzi z několika politických stran zřejmě během letošní volební kampaně jaksi přehlédli (proč asi?). Takže ty nové parkovací domy tento vývoj jistě ustojí…
14.10.2021 14:47marian :
jij: budoucnost osobní mobility v EU jsou, jak jsme mohli vidět na veletrhu ve Frankfurtu…rikše :-/
14.10.2021 15:30Dan :
marian: Njn, protože se letos konal v Mnichově, kam se nově přesunul, a bylo tam toho jaksi více…. https://www.auto.cz/autosalon-mnichov-2021-za-rohem-nahrada-za-frankfurt-se-inspiruje-naplavkou-co-vsechno-ukaze-140542
14.10.2021 15:56Tom :
Meechee: Klidně si koupím elektroauto, pak ho budu muset někde parkovat, takže parkovací domy se budou hodit i v budoucnu. Dá se předpokládat,že elektroauta budou levnější. Vzpomeňte na začátek mobilů, taky to nevypadalo,že na ně bude mít každý. Dovoluji si jen upozornit,že výrazy ekofasisti a podobně patří spíše na weby typu Sputnik nebo Parlamentní listy,taky by se vám nelíbilo být nazýván naftovým fašistou. Já osobně vítám každý krok ke zlepšení životního prostředí.
15.10.2021 12:04marian :
Tom:1. elektromobily nemají se zlepšením životního prostředí absolutně nic společného
15.10.2021 20:462. do žádného parkovacího domu te za chvili s tvou elektromobini zápalnou bombou nikdo stejně nepustí :-)
Meechee :
Tom: Na základě čeho usuzujete, že elektromobily budou v budoucnu levnější ?? Na základě stokrát zopakovaného plácnutí o mobilech ?? Mobily byly ve své době drahé, protože jich bylo málo a platilo se za exkluzivitu – za novost a zvláštnost. U auta tomu tak není – je to právě naopak – suroviny, emisní povolenky, energie, výrobní síla – vše se zdražuje a bude hůř … nebo jinak – myslíte si, že děti v Jižní Americe vytěží na povel desetkrát více lithia, než je tomu nyní ?? Klidně může nastat situace jako je nyní s čipy a elektroauta naopak zdraží … ohledně mnou použitých termínů si nelamte hlavu, na vámi zmíněné weby nechodím, spíš se zamyslete nad tím, proč věříte tomu, že elektroauta jsou ekologická – doporučím zkouknout nějaké fotografie lithiových dolů v Portugalsku, případně v Chile (které s rozvojem elektromobility budou mnohem větší a bude jích víc – stejně jako se možná rozkopou Krušné hory), případně si zjistit, jaký je podíl vyrobené elektřiny na tepelné elektrárny spalující fosilní paliva … možná budete ve své podpoře trochu opatrnější …
18.10.2021 11:14Cyklista :
Meechee: Před Fordem byla auta se spalovacím motorem taky drahá a nikdo nevěřil, že mohou být pro „obyčejné“ lidi.
18.10.2021 11:45balde :
Meechee: No stačí si načíst něco z ekonomie, pak zjistíte, že když je poptávka po dané technologii, tak firmy více investují a výsledkem těchto investic jsou inovace, díky kterým jde cena dané technologie dolů, cenu navíc dolů pomáhají tlačit úspory z rozsahu, protože fixní náklady se rozloží do více vyrobených kusů. Stačí si vygooglit vývoj ceny bateriových článků a uvidíte jak dochází k jejich zlevňování v čase. Kdyby jste nechtěl googlit posílám jeden odkaz jako příklad.
A když Vám vadí příklad s mobily, tak tady máte další – lednička, pračka, televize, počítač, atd. atd. telefony se jako příklad používají tak často, jelikož to je nejsrozumitelnější pro většinu z nás, jelikož jsme ten vývoj u nich všichni zažili a proběhl velmi rychle jelikož adopce jednotlivých nových technologií díky pokroku čím dál více zrychluje.
https://www.solarninovinky.cz/bnef-ceny-lithiovych-baterii-prudce-klesaji-v-roce-2023-budou-na-urovni-100-usd-kwh/
18.10.2021 11:51rgrm :
Meechee: Budoucnost jsou grafenové baterie, ne litium….
18.10.2021 12:52donc :
Celé je to o tom, že se chtějí EU zbavit aut. Proč Němci staví v Africe přes 100 nových uhelných elektráren? Co my ušetříme, to Čína s USA přidá.
18.10.2021 13:23Dan :
donc: Kde jste na tu konspirační teorii přišel? Mimochodem Čína také přechází na obnovitelné zdroje. Zjistěte si jejich aktuální výkon…
18.10.2021 13:50Meechee :
Cyklista: Srovnáváte nesrovnatelné. Před Fordem byl automobil totální světová novinka a každý kus byl dělán zvlášť a ručně. Ford vymyslel způsob pásové výroby a proces výroby tak zjednodušil a zlevnil. To na dnešní dobu již nelze aplikovat, neboť výrobní postupy jsou již dnes maximálně efektivní s ohledem na ekonomiku …
18.10.2021 15:01Meechee :
balde: Ano – za normálních – opakuji NORMÁLNÍCH – okolností tomu tak je. Nicméně, dnes již nelze počítat s takovými výkyvy v ceně poptávané technologie, neboť ceny jsou již tak drženy na co nejnižší úrovni a mnohdy jsou – a v případě elektroaut to platí dvojnásob – deformovány různými dotacemi, úlevami, pobídkami a podobně. Nikde není psáno, že sice zlevní výroba baterií, případně aut jako takových, ale zároveň nepříjde nějaký zelený fanatik s nařízením, aby třeba 70% elektřiny musí pocházet z obnovitelných zdrojů – a v tu chvíli jsme opět v pravěku … Hele, tohle je diskuse o parkovacím domě – nechme toho, patří to asi jinam – já si jen trochu rýpnul s ohledem na dnešní „trendy“ a způsob, jakým se je někteří fanatičtí podporovatelé snaží prosadit – to je celé …
18.10.2021 15:06Cyklista :
Meechee: Poslední poznámka =) Nešlo jen o pásovou výrobu, ale i o naprosté zjednodušení produktu a hlavní byla na tehdejší dobu vysoká spolehlivost Fordova automobilu. A s tím přicházejí i některé současné elektromobily. Škoda jen, že díky velmi rozsáhlé síti autoservisů jsou ještě nyní nastaveny hodinové sazby pro elektromobily hodně vysoko (právě z důvodu že na nich nemají servisy co dělat)
19.10.2021 08:20Martin [msstavby.cz] :
Vývoj kolem legislativního postoje k elektromobilitě, ale také vodíku jako palivu a dalších záměrů EU dobře komentuje Luděk Niedermayer (https://www.facebook.com/Niedermayer.Ludek). Bohužel české úpravy mnohým nařízení se pak míjí prvotním účinkem. Nejlepší je pak sledovat zahraniční televize k dané problematice, které nemají tak zkreslené informace jako Nova apod.
20.10.2021 07:40Třeba pak budete diskutovat na základě faktů a ne koláží z „vlasteneckých stránek“ .o)
DRJPJR :
Martin [msstavby.cz]: Mě by fakt zajímalo, jestli bude v tom PD u špitálu možný nějak zásadně s odstupem času navýšit počet těch BEV míst. Btw. teď se vyměňuje ve velkém osvětlení na Dubině (ul. Matuška, Maluchy), všude se kope, desítky a desítky nových lamp a nikde (projekt na tenderarena apod) jsem se nedozvěděl, zda se při tak masivní výměně (v podstatě první velké v té oblasti) nějak počítá s případným pouličním nabíjení v budoucnu. Jsem laik, ale nevypdá to tak.
20.10.2021 10:24Cyklista :
DRJPJR: Na pouliční nabíjení je ještě velmi brzo. K tomu v ČR doba nedozrála. Zatím je malý počet elektromobilů „v oběhu“ a navíc je nejprve nutno řešit zkapacitnění přenosové soustavy od rozvoden a pak až na ulicích…
Navíc si nedokážu představit, že bych v Ově nechal na ulici nabíjet auto, když zde máme tolik pořádkumilovných spoluobčanů, kteří jakýkoliv kousek mědi nebo železa hned uklidí….
20.10.2021 14:51balde :
Cyklista: toho bych se nebál, ten kabel je tam jiště npojistkou při nabíjení, aby nešel vytáhnout
20.10.2021 15:40Rdm :
Cyklista: když „přežijí“ nabíjecí stanice před Kauflandem https://mapy.cz/s/fatemakoca, přežijí i na ulici. Faktem je, že aby byly stanice podél silnice na sídlišti, si moc nedokážu představit, spíše to zůstane na úrovni „nabíjecích center“ jako jsou benzinky, jen to bude třeba u obchoďáků ať máte co dělat, než se auto dobije…
20.10.2021 15:46DRJPJR :
Cyklista: Právě proto mě napadlo se podívat, zda najdu nějakou zmínku o „přípravě“ na další léta… Protože ta oblast je beztak na dlouhou dobu „vyřešena“ ale vůbec nic. Pokud má mít elektroomobilita velký podíl v následujících desítkách let, tak není jiná možnost nabíjení, byť pomalého (přes noc). Btw. Pokud jsem se díval, tak na Fajnova je nějaká sekce věnována podpoře nabíječek, ale o nějaké komplexní infrastruktuře na léta dopředu se tam vůbec nemluví.
24.10.2021 12:20