Aktuální fotografie výstavby parkovacího domu u Městské nemocnice Fifejdy.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
Aktuální fotografie výstavby parkovacího domu u Městské nemocnice Fifejdy.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..
Vítek :
U parkovišť a parkovacího domu u ZOO je velká diskuse o solárních panelech. Ví se jak to bude tady? Budou?
davidb :
Vítek:
20.06.2023 08:26U ZOO se solární panely řešily na ploše parkoviště ne na parkovacím domu.
Ale i na nich by mohly být, o tom žádná.
David :
Proboha to ještě není hotové???
20.06.2023 10:07Mx :
David: to bych si i počkal, ale mne děsí, k jakým odklonům zase dojde oproti pěknému schválenému návrhu.
20.06.2023 12:22paulo :
Tento parkovací dům jen vypovídá o tom v jaké krizi a háji je příměstská doprava v Ostravě. Nemocnice stojí u hlavního uzlu Ostravy, dokonce kdysi bylo vedle něco čemu se říkalo UAN a dokonce je v docházkové vzdálenosti také zastávka Ostrava Střed. I přesto je město v tomto bodě přetíženo auty. Tak mi dejte mínus a zajeďte se mrknout do Německa co znamená fuknční mhd a příměstská doprava. Zejména ve chvíli, kdy nejen dokotoři nechcou bydlet v Ostravě.
20.06.2023 14:21Meister_War.py(Svobodní) :
Byla by super nějaká zelená střecha a hodně zeleně v okolí. Obzvláště když se jedná o vesměs utilitární stavbu, která je navíc v blízkosti nemocnice.
20.06.2023 17:29Je škoda, že se v Ostravě při nových projektech tolik nepočítá se zelení. Přitom zeleň ochlazuje okolí, prospívá zvířatům a působí pozitivně na lidskou mysl.
Meister_War.py(Svobodní) :
paulo: Je logické, že u takové budovy, jako je nemocnice, je potřeba vybudovat nějaké větší parkoviště protože mnoho lidí, kteří potřebují navštívit nemocnici, nejsou v takovém ideálním stavu, aby mohli používat MHD. Nemluvě o tom, že nemusí své nemoce roznášet v MHD.
Dané parkoviště má rovněž sloužit jako P+R pro lidi, kteří jedou z centra autem a poté nasednou na MHD na Náměstí republiky nebo do vlaku na středu. Takže tohle parkoviště opravdu smysl dává.
Příměstská doprava v Ostravě rozhodně není špatná. Vlaky i autobusy jezdí přímým spojem na letiště, P+R parkoviště jsou neustále přeplněná a rozšiřována o stovky nových míst, ÚAN je neustále plný lidí, máme nejmodernější vozový park MHD v zemi, přes 500 zastávek MHD, neustále probíhá modernizace zastávek/tratí/silnic,…
V čem by se teda měla příměstská doprava v Ostravě zlepšit, pokud ne budováním dalších P+R parkovišť, nakupováním moderních vozů, modernizací zastávek a tratí? Jaké univerzální řešení máte, aby se lusknutím prstu vyřešila dle vás mizerná příměstská doprava v Ostravě?
Jakub :
Vítek:
21.06.2023 07:22Panely tam nebudou.
Meister_War.py(Svobodní):
zelená střecha tam nebude protože na střeše se bude parkovat. Jediný kousek kde by se dala dát eventuálně zeleň je zastřešení výjezdových ramp
Martin [msstavby.cz] :
Meister_War.py(Svobodní): Nerozumím větě „Dané parkoviště má rovněž sloužit jako P+R pro lidi, kteří jedou z centra autem a poté nasednou na MHD na Náměstí republiky nebo do vlaku na středu.“
Lidi jedou z centra autem, aby potom nasedli na směry z centra na MHD?
Parkoviště P+R rozhodně nejsou neustále rozšiřována o stovky míst. P+R parkoviště se nachází pouze dvě. Na smyčce Hlučínská, kde je 118 míst a rozšířeno nebylo. Zároveň je poloprázdné. Pak máme ještě parkoviště na uměle vytvořeném přestupním bodu Hranečník, kde byla kapacita 86 míst a parkoviště bylo rozšířeno na 169 míst. Nelze tedy hovořit o tom, že P+R parkoviště jsou rozšiřována o stovky míst, když celkově dosahují kapacity 287 míst.
Existuje pár páteřních linek, které fungují. Nejenže nefunguje velká část příměstských spojů kolem Ostravy. Takt, návaznost na ostatní MHD atp. Ale je problém se dostat i mezi jednotlivými částmi Ostravy mimo špičku.
Sames :
No hlavně by se měly zaměřit na samotnou nemocnici! Polovička je v dezolátním stavu a kdy vám manželka porodí v porodnici musí si vzít deštník a jít velkém aby se dostala na neonatalogii. Chtělo by to jednu velkou multifunkční budovu. Přehlednou a bezpečnou. To co tam je. Je jen skanzen z dob Rakouska Uherska!
22.06.2023 05:30Nuny :
Sames: Je to tak, plány byly a už zase nejsou. Miliardy se virtuálně přehazují vidlemi, ale výsledkem je, že se lepí jenom to nejpodstatnějšî – okna, zateplení, rozvody, kanalizace… Podle toho, co hoří nejvíc. Ale moderní to nikdy už nebude.
22.06.2023 06:57paulo :
Nuny: Samozřejmě že souhlasím s radikálnější rekonstrukcí, ale abychom si nemysleli že je jen v Ostravě vše špatně. Dva roky zpět jsem měl bohužel tu „čest“ navštěvovat s nohou Bulovku v Praze, tam byste teprve poznal co znamená středověk, normalizační personál a úpadek budov i celého ducha špitálu.
22.06.2023 07:58Meister_War.py(Svobodní) :
Martin [msstavby.cz]:
Tak to se omlouvám, o P+R jsem se evidentně mýlil, to máte pravdu. DPO ve spolupráci s městem by mělo vybudovat další P+R parkoviště. Minimálně například na Dubině a na Vřesinské.
O špatné příměstské dopravě osobně žádné negativní informace nemám, tudíž jsem hovořil jak ze svých zkušeností, tak ze zkušeností lidí, které znám. A také například z faktů, že nebýt covidu, tak počty cestujících a tržby meziročně rostou a to i se snižujícím se počtem obyvatel.
A dle mých informací je problém s pohybem mezi městskými částmi uzpůsoben nízkou kapacitou vozů MHD, nedostavěným severním spojem a rozestavěnou Rudnou.
Kdyby byly nějaké další důležité problémy, tak bych byl rád, kdyby jste je případně rozvedl protože se vždycky rád něco nového dozvím.
23.06.2023 21:06Samozřejmě se vší úctou.
Děkuji.
Nuny :
paulo: Tak to je jasné. Taky mam zkusenosti – studijni, pracovni. Ale to, že pražské špitály jsou často v dezolatnim stavu nechme jako problem Prazakum. My bychom meli byt lepsi.
24.06.2023 18:43