V letošním roce se plánuje propojení ulic mimoúrovňové propojení ulic Místecká a Moravská.
V souvislosti s výstavbou záchytné parkoviště u Kolonie Jeremenko jsme byli upozornění na fakt, že z ulice Místecké se na ulici Moravskou (kde se nachází plánované napojení parkoviště) nedá přímo dostat. Dopátrali jsme se k informacím, že v letošním roce má začít stavba propojení těchto dvou ulic. V rozpočtu města Ostravy je pro tuto stavbu na rok 2018 vyčleněna finanční částka.
Bez MÚK Moravská by řidiči od Frýdku-Místku byli nuceni projet Hrabůvkou a Zábřehem, aby se na záchytné parkoviště dostali.
Petr Halfar :
Při jedné špíně Moravskou protáhněte až na Frýdeckou.
Davidb :
Petr Halfar:
02.02.2018 07:42Nevím jestli je to důležité protáhnout až na Frýdeckou, teď když se staví Mostní.
Spíš bych tam viděl cyklostezku.
Ostravan :
Když jsme u dopravních staveb, tak ještě jeden odkaz: https://www.msk.cz/cz/doprava/dopravni-situace-v-ostrave-v-letech-2018-2020-99152/
Ředitelství silnic a dálnic ČR v sezoně 2018 zahajuje na silnici I. třídy č. I/11 (ul. Rudná v Ostravě) rekonstrukci mostů přes Ostravici a železniční vlečku u Hornbachu. Po celou dobu prací bude možné projíždět jen ve směru Havířov – Ostrava. Ve směru do Havířova nebude doprava po mostě možná a řidiči musí využít objízdných tras, zejména ulice Místecká, Plzeňská, Frýdecká.
Moravskoslezský kraj ve spolupráci s městem Ostrava ve stejném období zahajují rekonstrukci mostů na ulici Výškovická. Jedná se o mosty přes ulici Rudná a železniční trať 321. Na těchto mostech je společně vedena silniční a tramvajová dprava. Práce se předpokládají na dvě stavební sezóny. Po dobu oprav bude preferována hromadná doprava a vždy bude zajištěn provoz tramvají. Ve zbývajcím volném dopravním prostoru bude vedena silniční doprava, podle etapy prací buď ve směru do Výškovic nebo od Výškovic. Pro opačný směr bude nutné využívat objízdné trasy, primárně ulici Plzeňská.
02.02.2018 08:17Davidb :
Ostravan:
02.02.2018 09:05A to by letos měla začít výstavba Mostní. Takže přes Hrabovou a Vratimov (Frýdeckou) to bude masakr neuvěřitený.
LK :
Tento sjezd mi chybí, zbytečně musím projíždět přes hrabůvku
02.02.2018 09:37rasta :
Ostravan: to bude masakr, hlavně ta Rudná…..omg
02.02.2018 09:52Marek :
rasta: v době špičky ano, ale jinak žádná tragédie.
02.02.2018 10:04Tomas :
Ten druhý obrázek je pěkná blbost. To nikdo nebude takhle složitě objíždět. Po odbočení na Hrabůvku sjede hned prvním sjezdem na Dr. Martínka a kolem kostela na Závodní a Moravskou. Viz https://mapy.cz/s/2mLKQ
02.02.2018 10:38Proč by někdo jezdil až na kruháč, čekal na světelné u Hlubiňáku a pak se vracel zpátky po Provaznické. Nebo jel dále k UMOBu, cestou další dvě světelné, pak odbočil na Moravskou a pak na Závodní kde jěště musí dávat přednost při odbočení doleva a zase čekat.
Davidb :
Tomas:
02.02.2018 11:11Tak blbé jsou obě varianty ne?
Bez MÚK Moravskou to prostě nemá cenu.
Mark :
Vidím dobře, že podle toho nákresu tam mají na obou stranách mostu přes Místeckou vzniknout dva minikruháče?
02.02.2018 11:14Rdm :
Ten sjezd na Místeckou je dvouproudý, nevím proč chtějí stavět novou nájezdovou rampu, když by stačilo udělat „zatáčku“ na současnou silnici. Bylo by to podstatně levnější a rychlejší. Taky moc nerozumím tomu plánku, to se bude dělat i propojení s Frýdeckou?
02.02.2018 11:41aggu :
Mark: Ano. Stávající křižovatka u Shellu se přebuduje na OK, za mostem vznikne druhá OK – jedno rameno nájezd z Místecké, druhé plánované propojení na Frýdeckou, třetí sjezd na Místeckou a čtvrté přes most na Moravskou.
02.02.2018 11:52Jediné co mám s otazníkem je, jak se vypořádají se stávající zástavbou RD na Místecké. Snad se podaří „Novou Moravskou“ alespoň trochu odsunout a zřídit podél PHSky. Protože tahle propojka bude extra frekventovaná. Což nebude jen tak, když mají nad hlavou vysoké napětí.
A samozřejmě na křižovatce Moravská/Závodní semafor. Už tam měl být dávno.
PS: jo a majitel Chýlka na rohu by se měl konečně chytnout za nos a podívat se na staré pohlednice jak jeho hospoda vypadala kdysi. Ten barák je teď k pláči. Stejně jako Helbich a další „kulturní domy“ u nás na jihu. Moc toho ze staré Hrabůvky nezbylo, obnovení historických fasád (třeba i za účasti města) by Hrabůvku oživilo. Z chronické nudy.
Davidb :
aggu:
02.02.2018 12:18Prosím tě které RD na Místecké?
Není to překlep?
aggu :
Davidb: Moravské ;)
02.02.2018 12:34Tomas :
Davidb: Já jsme reagoval jen na ten obrázek, který měl naznačit jak by jezdili řidiči, kdyby nebyla odbočka z Místecké na nové parkoviště. Nechápu proč tam není udělaná odbočka už dávno. Pár metru asfaltu na vracečku už tam mohlo být roky. Současný billboard se vyhodí, nevím jak je to s pozemkem od Baxtry, ale pár metru trávniku by nemusel být problém vykoupit. Možná vadí ten sloup elektrického vedení a ochrané pasmo.
02.02.2018 12:53Tomas :
aggu: Jenom ne semafor u Chýlka. Pro pár minut přes den kdy je tam špička. Ten semafor zabije plynulost provozu mnohem více.
02.02.2018 12:57Davidb :
Tomas:
02.02.2018 13:29Jo jasně já to pochopil.
Taky to nechápu.
Rdm :
Tomas: jenže když se tam přivede provoz z Místecké od Frýdku, tak je otázka jak se provoz zvýší i když semafor by tam asi nebyl úplně nejlepší.
02.02.2018 13:54Davidb :
Rdm:
02.02.2018 14:25Tak potom udělat hlavní cestu Moravská – Závodní doprava.
aggu :
Tomas: Pár minut? ;) Já už kolem Chýlka do Hrabůvky raději nejezdím a beru to oklikou až kolem kostela.
02.02.2018 15:23Davidb: To spíš ještě jednu OK i u Chýlka. Ale až se vše propojí na Frýdeckou bude možná i OK málo. Kdo by se trmácel na jihovýchod přes Vítkovice…
acdlcia [msstavby.cz] :
Davidb: Doleva.
02.02.2018 15:25Jp :
taky nechapu, jak pise rdm, proc se neudela odbocka a nezrusi se ty dva pruhy, mam to skoro za domem a nepmatuju si, ze by tam sjizdelo z Moravské tolik aut, aby ten sjezd musel mit dva pruhy. Mozna jak pise Aggu, az se nekdy udela pripojeni ores reku na Frydeckou, ale protoze o nem se jeste ani nemluvi, tak asi jenom tak nehrozi. Ona Moravksa je vubec takova specificka, v pulce je preseknuta u autoservisu, potom to “esicko” u finskych domku, potom z niceho nic dva pruhy…
02.02.2018 15:44Crazym :
Jsou to šprýmaři, jak pěkně sypou ty sumy z rukávu :DD https://www.seznamzpravy.cz/clanek/centrum-ostravy-dusi-tisice-automobilu-mesto-je-chce-vytesnit-na-periferii-42304?dop-ab-variant=&seq-no=3&source=hp Zvlášť ten pan Semerálek :DD
02.02.2018 20:46davidb :
acdlcia [msstavby.cz]:
02.02.2018 20:55Nema problema :-)
MM :
Crazym: To byl rozhovor :-D. V reportáži pár záběrů centra a hned se člověku zvedá kufr. Já si myslím, že třetí největší město ČR by mělo řešit výstavbu parkovacího domu včetně obchodních prostor v prvním a druhém podlaží vedle obchodního domu Horník. Tím by se zlepšila dostupnost centra, ubylo by aut v okolních ulicích. Potom bych tvrdě pokutoval špatné parkování. Následně opravit šílenou ulici Čs. legií. Druhý parkovací dům v DOV pro pracanty a návštěvníky z Frýdku a okolí. Hotovo. Podle mého nikdo neřeší nebo nekalkuluje s následnou údržbou parkovišť a okolí. Jakmile rozdělíme parkovací plochy na více míst, bude nás to stát víc peněz a pravidelné výdaje. Semerák si realizuje své nesmyslné vize, ale někdo by už měl říct dost. Ještě, že nás letos čekají volby.
03.02.2018 01:37vlabra :
MM: Podle mne, by se místo těch parkingů u Moravské a Rudné měl využít celý prostor pod Frydlantskými mosty. Úprava toho štěrku co pod nimi je bude určitě levnější, než stavba nového parkoviště a rampy z Místecké
06.02.2018 01:30rasta :
Moravskou začali využívat uspěchaní frýdečáci a čeladeňáci, aby nemuseli čekat na světlech na Rudné. Tuhle cestu bych do takových plánů vůbec nezahrnoval. Vzhledem k zástavbě a samotnému napojení se Závodní. Celý hokuspokus s takovými záchytnými parkingy je taky naprd. To si město nebo radní pro dopravu myslí, že někdo bude přesedat na tramvaj aby ujel sedm zastávek do centra? Když budu bydlet na Čeladné a denně dojíždět do centra do kanceláře, rozhodně nenechám auto odstavené někde ve Vítkovicích a zbytek dojedu MHD. Jiný příklad: jedu z FM do Ostravy sdílenou felícií s osádkou pěti lidí. Hromadně a s radostí odstavíme vozidlo a počkáme si na tramvaj. Ať mi někdo vysvětlí, pro koho jsou taková záchytná parkoviště určena? Ano, pochopím to na kraji města u slavných terminálů. Nebo vybudování velkokapacitních domů v širším centru, ale tohle ne…
06.02.2018 08:40aggu :
P+R necílí na lokály, kteří dojíždějí každý den řekněme z F-M do centra a už dávno mají zažité kam a jak s autem. Cílí na ty, co přijíždí třeba jednorázově, z větší dálky a je pro ně příjemnější nic neřešit, nehledat, nestresovat, odstavit auto před centrem a dojet si ten kousek tramvají. Vždyť se to tak děje živelně už kolik let, jen kousek vedle, před tím děsivým Kauflandem u Don Boska nebo u Futura.
06.02.2018 10:33Druhá otázka samozřejmě je, jestli 1) je to v tom nějaký systém a 2) co to přinese ekologii, kterou si teď každý bere do úst. Imho: 1) Není a 2) Nic.
Žádná veřejná ani odborná debata k dopravnímu systému ve městě neexistuje. Kromě pravidelného face palmu, kterými nás ti odppovědní za urbanismus a dopravu zásobují (Hranečník, Dubina a další pitomosti…).
Pokračující chaos ve městě, které se 200 let vyvíjelo chaoticky. Well done Semeráku, well done ÚHA.
Dříč :
A to je zajímavé, že najednou to jde, když se chce, realizovat nové rampy!
13.02.2018 09:45Rudná x Místecká tam to ale nikdo neřeší!!!!
Zmíněná záchytná parkoviště jsou nekoncepčním nesmyslem „destrukčního politického klubu Ostravak“… :/
Jarmil Buqa :
Ví někdo, kdy začnou kopat?
15.02.2018 14:28Radek :
At to stavi jak koli hlavne at protahnou most nebo udelaji stezku k cyklostezce Hrabova Hrad pro Vitkovicaky a Habuvku. Do dnesni doby to neni a tet kdyz zavreli rudnou tak se nejde dostat z Vitkovic k rece na stezku.
19.04.2018 06:35Josef :
Jarmil Buqa:
To by mě taky zajímalo
10.10.2019 14:41