Modernizace železničního uzlu Ostrava – EIA

Popis projektu a návaznost na další stavby ve městě z dokumentace pro řízení EIA.

zdroj: EIA

Situace s detaily lokalit:

Související články


Komentáře

  1. Petr :

    Zrovna když jsem začal používat zastávku Mar.Hory, tak jí chtějí zrušit :(

    Thumb up 5 Thumb down 0
  2. liaa :

    Nechápu, proč chtějí (respektive proč se rozhodli) zrušit nadchody na hlavním nádraží a udělat místo toho k nástupištím podchod. Jaký to má smysl? A hlavně, jak bude budova nádraží pak vypadat? Tím se přece totálně zmrší celá koncepce té budovy. Místa k sezení a čekání zůstanou v patře a na vlak se půjde přes podzemní průchod? Nebo se to patro celé zbourá? Nebo bude z něj bude zóna pro bezdomovce?

    Thumb up 15 Thumb down 7
  3. Pavel :

    Z principu veci je ma podchod min schodu.

    Thumb up 11 Thumb down 1
  4. David :

    A co železniční zastávka Ostrava-Zábřeh u Avionu? Měla být na polanecké spojce mezi Opavou – Českým Těšínem a není o tom ani zmínka

    Thumb up 12 Thumb down 0
  5. adamous :

    liaa: Tyhle zatuchle, plechove nadchody jsem naposledy videl nekde na nadrazi v Indii a v Ostrave, toz asi tak :)

    Thumb up 11 Thumb down 7
  6. Yolozilla :

    Nevíte někdo kde se nacházel Havránkův podchod? V textu píšou o jeho obnovení.
    Děkuji.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  7. Patrik :

    Hlavní nádraží potřebuje novou nádražní budovu včetně zázemí pro zaměstnance (ta bílá budova u kolejí), která bude odpovídat 21. století a 3. největšímu městu v ČR. Jak se píše výš, zrušením nadchodů dojde k úplné změně užívání budovy. I když pardon, zapomněl jsem, nejsme v Praze, tohle nám musí stačit ještě na dalších 20-50 let.

    Thumb up 17 Thumb down 1
  8. liaa :

    ad Pavel:
    Podchod má obvykle méně schodů, ale jsme v situaci, kdy máme nádraží postavené už s nadchody. Nebude se stavět nové nádraží, ale opravovat staré. Navíc asi víte, že na vlak se tam čeká na úrovni 1. patra. Takže z čekárny v prvním patře půjdeme do podchodu? Taky to bude míň schodů? Řekl bych, že v téhle konkrétní situaci by bylo rozumnější opravit stávající nadchod.

    ad adamous:
    Chcete říct, že jste nikde jinde neviděl příchod k vlakům ze shora?? Když je nadchod nevzhledný (což nepopírám), není ho lepší opravit než udělat uprostřed nádraží díru do země? Fakt věříte tomu, že po téhle změně bude nádražní budova vypadat lépe než v Indii?

    Thumb up 11 Thumb down 4
  9. thvari :

    protože víme, že s budovou ani předprostorem se nic velkého dělat nebude, bylo by nejlogičtější pěkně opravit nadchody a zároveň přidat podchody.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  10. Jozo_cz :

    Yolozilla: Havránkův podchod hledejte v prodloužení ulice Na náspu. K vidění třeba tady:
    https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=topo1952&idrastru=D7_2__M-34-73-B-c-3

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. davidb :

    Jozo_cz:
    Nádherná mapa.
    Zaujal mě Černý potok, koleje do jatek a prosto pod Bazaly bez estakády.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  12. Jozo_cz :

    davidb:

    Doporučuji k nahlédnutí stránku mapy.ostrava.cz. Tam pak Historické mapy. V nově otevřeném okně lze přepínat mezi leteckými snímky a historickými mapami z různých období.
    Dále na ags.cuzk.cz/archiv/ najdete plno zajímavých map nebo leteckých měřičských snímků. Stačí si vybrat danou skupinu vpravo nahoře, kliknout na mapě do místa zájmu a pak se probírat nabídnutými výsledky.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  13. vlada749 :

    Pokud je známo, tak s podchody na hlavním v Ostravě je problém co se týče spodních vod. Pokoušeli se přestavět tunel , kterým bylo dopravováno zboží na nástupiště, ale stavbu zastavili právě kvůli vodě. Myslím, že s těmi podchody to bude totéž.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  14. aggu :

    vlada749: S podzemní vodou na hln. není žádný problém. Stejně tak jako s ní není žádný problém u všech ostatních staveb, kde je základová spára pod její úrovní (typicky všechny podzemní garáže v centru). Jáma se zabezpečí tak, aby šlo stavět. Problém vznikne, pokud chce investor stavět bez ohledu na výše zmíněné a pokud možno co nejlevněji. A při prvním problému ucukne. Možná je problém v investorovi, které mu v Ostravě nechce utrácet peníze…

    Thumb up 7 Thumb down 2
  15. davidb :

    Jozo_cz:
    To znám.
    Jen jsem nevěděl, že jsou tam různé mapy.
    Používal jsem jen leteckou.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. Pezos :

    vlada749: Po tom tunelu zůstal mezi schodišti krásný „hrb“.
    Ale po rekonstrukci povrchu nástupišť se aspoň naučili, že nástupiště je dost dlouhé a s elefantem se dá zastavit i tak, aby se vystupovalo do roviny a ne do kopce :)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  17. Sepot Bucharu :

    Uzel4 – kanal Dunaj-Odra-Labe? WTF?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  18. Karel :

    Terminál Jirská a to je prosím? Vybudování 2021. :D

    Thumb up 4 Thumb down 0
  19. Jozo_cz :

    Karel: Něco málo k terminálu Jirská najdete třeba tady: https://www.ostrava.in/stavby/ovastory-53-muzeum-mhd.html

    Thumb up 2 Thumb down 0
  20. Jozo_cz :

    vlada749:
    S nevyužitím stávajícího zavazadlového tunelu to je jinak. Před léty (roky 2003-04) jsem občasně docházel na ranní hodnocení v žel. stanici Ostrava hl. n., jednou tam tehdejší přednosta ing. J. Juřeník se svými náměstky uvedený tunel probírali. Ve stávajícím profilu nelze použít pro malé rozměry. Byl projektován pro pohyb zavazadlových vozíků, bez možnosti vzájemného vyhýbaní. Také jeho strop je příliš blízko pod pražci. Podzemní vodu v tom opravdu nehledejte, v sousedním SOKV nemáme s touto vodou problémy. Za 30 let, co se v depu vyskytuji, se voda neobjevila ani v točnách nebo hříži, rok 1997 a Odru s Ostravicí tekoucí po zemském povrchu nepočítám. Nedávno se v depu pod autem propadl stropní panel nějaké zapomenuté podzemní prostory. I ta byla zcela suchá.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  21. Martin :

    Jozo_cz:
    Díky za upozornění! Úplně bych zapomněl, že má město i další „pomníček“ táhnoucí se více než 10 let: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1250514-ostrava-hleda-misto-pro-muzeum-tramvaji

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. DRJPJR :

    Mě v té tabulce zaujala ještě ta vlečka do Zoo, tedy přerušení přípravy. Souvisí to nějak s ev. využitím území na jih k DOV, nevíte někdo ?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  23. S200 :

    David: Zastávka Ostrava-Zábřeh není v řešeném prostoru, takže o ní logicky není žádná zmínka.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  24. Kuba :

    Velice zajímavá video prezentace:

    https://www.youtube.com/watch?v=v63UqSLKLos

    Thumb up 2 Thumb down 0
  25. Martin [msstavby.cz] :

    Kuba: Moc díky za odkaz!

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.