Zrovna když jsem začal používat zastávku Mar.Hory, tak jí chtějí zrušit :(
15.11.2021 07:49
50
liaa :
Nechápu, proč chtějí (respektive proč se rozhodli) zrušit nadchody na hlavním nádraží a udělat místo toho k nástupištím podchod. Jaký to má smysl? A hlavně, jak bude budova nádraží pak vypadat? Tím se přece totálně zmrší celá koncepce té budovy. Místa k sezení a čekání zůstanou v patře a na vlak se půjde přes podzemní průchod? Nebo se to patro celé zbourá? Nebo bude z něj bude zóna pro bezdomovce?
15.11.2021 09:45
157
Pavel :
Z principu veci je ma podchod min schodu.
15.11.2021 09:51
111
David :
A co železniční zastávka Ostrava-Zábřeh u Avionu? Měla být na polanecké spojce mezi Opavou – Českým Těšínem a není o tom ani zmínka
15.11.2021 09:51
120
adamous :
liaa: Tyhle zatuchle, plechove nadchody jsem naposledy videl nekde na nadrazi v Indii a v Ostrave, toz asi tak :)
15.11.2021 09:54
117
Yolozilla :
Nevíte někdo kde se nacházel Havránkův podchod? V textu píšou o jeho obnovení.
Děkuji.
15.11.2021 10:07
70
Patrik :
Hlavní nádraží potřebuje novou nádražní budovu včetně zázemí pro zaměstnance (ta bílá budova u kolejí), která bude odpovídat 21. století a 3. největšímu městu v ČR. Jak se píše výš, zrušením nadchodů dojde k úplné změně užívání budovy. I když pardon, zapomněl jsem, nejsme v Praze, tohle nám musí stačit ještě na dalších 20-50 let.
15.11.2021 10:36
171
liaa :
ad Pavel:
Podchod má obvykle méně schodů, ale jsme v situaci, kdy máme nádraží postavené už s nadchody. Nebude se stavět nové nádraží, ale opravovat staré. Navíc asi víte, že na vlak se tam čeká na úrovni 1. patra. Takže z čekárny v prvním patře půjdeme do podchodu? Taky to bude míň schodů? Řekl bych, že v téhle konkrétní situaci by bylo rozumnější opravit stávající nadchod.
ad adamous:
Chcete říct, že jste nikde jinde neviděl příchod k vlakům ze shora?? Když je nadchod nevzhledný (což nepopírám), není ho lepší opravit než udělat uprostřed nádraží díru do země? Fakt věříte tomu, že po téhle změně bude nádražní budova vypadat lépe než v Indii?
15.11.2021 12:22
114
thvari :
protože víme, že s budovou ani předprostorem se nic velkého dělat nebude, bylo by nejlogičtější pěkně opravit nadchody a zároveň přidat podchody.
Jozo_cz:
Nádherná mapa.
Zaujal mě Černý potok, koleje do jatek a prosto pod Bazaly bez estakády.
15.11.2021 15:50
20
Jozo_cz :
davidb:
Doporučuji k nahlédnutí stránku mapy.ostrava.cz. Tam pak Historické mapy. V nově otevřeném okně lze přepínat mezi leteckými snímky a historickými mapami z různých období.
Dále na ags.cuzk.cz/archiv/ najdete plno zajímavých map nebo leteckých měřičských snímků. Stačí si vybrat danou skupinu vpravo nahoře, kliknout na mapě do místa zájmu a pak se probírat nabídnutými výsledky.
15.11.2021 16:20
40
vlada749 :
Pokud je známo, tak s podchody na hlavním v Ostravě je problém co se týče spodních vod. Pokoušeli se přestavět tunel , kterým bylo dopravováno zboží na nástupiště, ale stavbu zastavili právě kvůli vodě. Myslím, že s těmi podchody to bude totéž.
15.11.2021 16:26
11
aggu :
vlada749: S podzemní vodou na hln. není žádný problém. Stejně tak jako s ní není žádný problém u všech ostatních staveb, kde je základová spára pod její úrovní (typicky všechny podzemní garáže v centru). Jáma se zabezpečí tak, aby šlo stavět. Problém vznikne, pokud chce investor stavět bez ohledu na výše zmíněné a pokud možno co nejlevněji. A při prvním problému ucukne. Možná je problém v investorovi, které mu v Ostravě nechce utrácet peníze…
15.11.2021 17:38
72
davidb :
Jozo_cz:
To znám.
Jen jsem nevěděl, že jsou tam různé mapy.
Používal jsem jen leteckou.
15.11.2021 19:32
10
Pezos :
vlada749: Po tom tunelu zůstal mezi schodišti krásný „hrb“.
Ale po rekonstrukci povrchu nástupišť se aspoň naučili, že nástupiště je dost dlouhé a s elefantem se dá zastavit i tak, aby se vystupovalo do roviny a ne do kopce :)
15.11.2021 21:20
20
Sepot Bucharu :
Uzel4 – kanal Dunaj-Odra-Labe? WTF?
15.11.2021 21:48
41
Karel :
Terminál Jirská a to je prosím? Vybudování 2021. :D
vlada749:
S nevyužitím stávajícího zavazadlového tunelu to je jinak. Před léty (roky 2003-04) jsem občasně docházel na ranní hodnocení v žel. stanici Ostrava hl. n., jednou tam tehdejší přednosta ing. J. Juřeník se svými náměstky uvedený tunel probírali. Ve stávajícím profilu nelze použít pro malé rozměry. Byl projektován pro pohyb zavazadlových vozíků, bez možnosti vzájemného vyhýbaní. Také jeho strop je příliš blízko pod pražci. Podzemní vodu v tom opravdu nehledejte, v sousedním SOKV nemáme s touto vodou problémy. Za 30 let, co se v depu vyskytuji, se voda neobjevila ani v točnách nebo hříži, rok 1997 a Odru s Ostravicí tekoucí po zemském povrchu nepočítám. Nedávno se v depu pod autem propadl stropní panel nějaké zapomenuté podzemní prostory. I ta byla zcela suchá.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Petr :
Zrovna když jsem začal používat zastávku Mar.Hory, tak jí chtějí zrušit :(
15.11.2021 07:49liaa :
Nechápu, proč chtějí (respektive proč se rozhodli) zrušit nadchody na hlavním nádraží a udělat místo toho k nástupištím podchod. Jaký to má smysl? A hlavně, jak bude budova nádraží pak vypadat? Tím se přece totálně zmrší celá koncepce té budovy. Místa k sezení a čekání zůstanou v patře a na vlak se půjde přes podzemní průchod? Nebo se to patro celé zbourá? Nebo bude z něj bude zóna pro bezdomovce?
15.11.2021 09:45Pavel :
Z principu veci je ma podchod min schodu.
David :
A co železniční zastávka Ostrava-Zábřeh u Avionu? Měla být na polanecké spojce mezi Opavou – Českým Těšínem a není o tom ani zmínka
adamous :
liaa: Tyhle zatuchle, plechove nadchody jsem naposledy videl nekde na nadrazi v Indii a v Ostrave, toz asi tak :)
15.11.2021 09:54Yolozilla :
Nevíte někdo kde se nacházel Havránkův podchod? V textu píšou o jeho obnovení.
15.11.2021 10:07Děkuji.
Patrik :
Hlavní nádraží potřebuje novou nádražní budovu včetně zázemí pro zaměstnance (ta bílá budova u kolejí), která bude odpovídat 21. století a 3. největšímu městu v ČR. Jak se píše výš, zrušením nadchodů dojde k úplné změně užívání budovy. I když pardon, zapomněl jsem, nejsme v Praze, tohle nám musí stačit ještě na dalších 20-50 let.
liaa :
ad Pavel:
Podchod má obvykle méně schodů, ale jsme v situaci, kdy máme nádraží postavené už s nadchody. Nebude se stavět nové nádraží, ale opravovat staré. Navíc asi víte, že na vlak se tam čeká na úrovni 1. patra. Takže z čekárny v prvním patře půjdeme do podchodu? Taky to bude míň schodů? Řekl bych, že v téhle konkrétní situaci by bylo rozumnější opravit stávající nadchod.
ad adamous:
15.11.2021 12:22Chcete říct, že jste nikde jinde neviděl příchod k vlakům ze shora?? Když je nadchod nevzhledný (což nepopírám), není ho lepší opravit než udělat uprostřed nádraží díru do země? Fakt věříte tomu, že po téhle změně bude nádražní budova vypadat lépe než v Indii?
thvari :
protože víme, že s budovou ani předprostorem se nic velkého dělat nebude, bylo by nejlogičtější pěkně opravit nadchody a zároveň přidat podchody.
15.11.2021 12:31Jozo_cz :
Yolozilla: Havránkův podchod hledejte v prodloužení ulice Na náspu. K vidění třeba tady:
15.11.2021 15:30https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=topo1952&idrastru=D7_2__M-34-73-B-c-3
davidb :
Jozo_cz:
15.11.2021 15:50Nádherná mapa.
Zaujal mě Černý potok, koleje do jatek a prosto pod Bazaly bez estakády.
Jozo_cz :
davidb:
Doporučuji k nahlédnutí stránku mapy.ostrava.cz. Tam pak Historické mapy. V nově otevřeném okně lze přepínat mezi leteckými snímky a historickými mapami z různých období.
15.11.2021 16:20Dále na ags.cuzk.cz/archiv/ najdete plno zajímavých map nebo leteckých měřičských snímků. Stačí si vybrat danou skupinu vpravo nahoře, kliknout na mapě do místa zájmu a pak se probírat nabídnutými výsledky.
vlada749 :
Pokud je známo, tak s podchody na hlavním v Ostravě je problém co se týče spodních vod. Pokoušeli se přestavět tunel , kterým bylo dopravováno zboží na nástupiště, ale stavbu zastavili právě kvůli vodě. Myslím, že s těmi podchody to bude totéž.
15.11.2021 16:26aggu :
vlada749: S podzemní vodou na hln. není žádný problém. Stejně tak jako s ní není žádný problém u všech ostatních staveb, kde je základová spára pod její úrovní (typicky všechny podzemní garáže v centru). Jáma se zabezpečí tak, aby šlo stavět. Problém vznikne, pokud chce investor stavět bez ohledu na výše zmíněné a pokud možno co nejlevněji. A při prvním problému ucukne. Možná je problém v investorovi, které mu v Ostravě nechce utrácet peníze…
15.11.2021 17:38davidb :
Jozo_cz:
15.11.2021 19:32To znám.
Jen jsem nevěděl, že jsou tam různé mapy.
Používal jsem jen leteckou.
Pezos :
vlada749: Po tom tunelu zůstal mezi schodišti krásný „hrb“.
15.11.2021 21:20Ale po rekonstrukci povrchu nástupišť se aspoň naučili, že nástupiště je dost dlouhé a s elefantem se dá zastavit i tak, aby se vystupovalo do roviny a ne do kopce :)
Sepot Bucharu :
Uzel4 – kanal Dunaj-Odra-Labe? WTF?
15.11.2021 21:48Karel :
Terminál Jirská a to je prosím? Vybudování 2021. :D
15.11.2021 22:26Jozo_cz :
Karel: Něco málo k terminálu Jirská najdete třeba tady: https://www.ostrava.in/stavby/ovastory-53-muzeum-mhd.html
16.11.2021 03:09Jozo_cz :
vlada749:
16.11.2021 03:32S nevyužitím stávajícího zavazadlového tunelu to je jinak. Před léty (roky 2003-04) jsem občasně docházel na ranní hodnocení v žel. stanici Ostrava hl. n., jednou tam tehdejší přednosta ing. J. Juřeník se svými náměstky uvedený tunel probírali. Ve stávajícím profilu nelze použít pro malé rozměry. Byl projektován pro pohyb zavazadlových vozíků, bez možnosti vzájemného vyhýbaní. Také jeho strop je příliš blízko pod pražci. Podzemní vodu v tom opravdu nehledejte, v sousedním SOKV nemáme s touto vodou problémy. Za 30 let, co se v depu vyskytuji, se voda neobjevila ani v točnách nebo hříži, rok 1997 a Odru s Ostravicí tekoucí po zemském povrchu nepočítám. Nedávno se v depu pod autem propadl stropní panel nějaké zapomenuté podzemní prostory. I ta byla zcela suchá.
Martin :
Jozo_cz:
16.11.2021 09:15Díky za upozornění! Úplně bych zapomněl, že má město i další „pomníček“ táhnoucí se více než 10 let: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1250514-ostrava-hleda-misto-pro-muzeum-tramvaji
DRJPJR :
Mě v té tabulce zaujala ještě ta vlečka do Zoo, tedy přerušení přípravy. Souvisí to nějak s ev. využitím území na jih k DOV, nevíte někdo ?
16.11.2021 17:17S200 :
David: Zastávka Ostrava-Zábřeh není v řešeném prostoru, takže o ní logicky není žádná zmínka.
16.11.2021 21:53Kuba :
Velice zajímavá video prezentace:
https://www.youtube.com/watch?v=v63UqSLKLos
10.05.2022 11:00Martin [msstavby.cz] :
Kuba: Moc díky za odkaz!
10.05.2022 11:20