Na partnerském webu Patriot magazín byly zveřejněny informace o modernizaci železnice v MS kraji.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje modernizaci trati z Ostravy-Kunčic přes Frýdlant nad Ostravicí do Ostravice na Frýdecko-Místecku za 6,8 miliardy korun.
„Úsek z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí je jedním nejzatíženějších neelektrifikovaných v České republice, denně jím projíždí přibližně 6000 cestujících. Jako ekonomicky efektivní se prokázala investice do celého úseku, včetně tratě z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravice,“ uvedla. Studii proveditelnosti schválila na konci roku centrální komise ministerstva dopravy. Harmonogram stavby zatím není stanoven. Ještě letos se ale začne pracovat na dokumentaci pro územní rozhodnutí. Po modernizaci se na trati zvýší rychlost vlaků v úseku z Ostravy do Frýdku-Místku na 100 až 120 kilometrů za hodinu a v úseku Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí až na 160 kilometrů za hodinu. To přinese cestujícím podstatné zkrácení doby jízdy.
„Po modernizaci se jízdní doby spěšných vlaků zkrátí v porovnání se současností na polovinu, vzdálenost ze stanice Ostrava-střed do Frýdku-Místku zvládnou za 14 minut, do Frýdlantu za 21 minut, do Ostravice za 33 minut,“ uvedla mluvčí. Opraveny zároveň budou všechny zastávky a stanice na trati, které zatím nebyly rekonstruovány. SŽDC přidá druhou kolej na úseku mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem. „Ve Vratimově se v rámci zvýšení bezpečnosti plánuje zřízení mimoúrovňového křížení silnice se železnicí,“ uvedla Šubová.
Plánovaná modernizace podle ní také zlepší podmínky pro nákladní dopravu. „V současné době je zejména délkou nákladních vlaků silně limitovaná automobilka Hyundai,“ uvedla Šubová. Do budoucna SŽDC plánuje modernizaci trati i z Frýdlantu nad Ostravicí do Valašského Meziříčí. Tento projekt ještě čeká aktualizace, náklady na modernizaci celého úseku z Ostravy do Valašského Meziříčí se zatím odhadovaly na 10,5 miliardy korun.
Sanju :
Když budou v budoucnu po trase Ostrava – Valašské Meziříčí jezdit moderní vlaky a cesta nebude trvat 2 hodiny, tak bych asi mnohdy opravdu raději nechal auto zaparkované za domem.
VU :
Škoda, že nechtějí trať i elektrifikovat. :/
30.01.2017 11:50Qstravak :
VU: VU: četls ten článek pořádně ? :-P
30.01.2017 12:21pavel :
Jen škoda, že se nezlepší přestup na mhd. Trať vede skoro pod uzlem MHD náměstí republiky a kříží českobratrskou(nebo její pokračování). Ve fm vy si to taky zastávku navíc zasloužilo.
30.01.2017 12:53thermo :
eletrifikace bude ale později ale spiš jsem zvědavy jak narvou dvě koleje vedle sebe pod zamečkem ve frýdku moc prostoru tam neni kdýž hned vedle je ředitelstvi slezanu, a jak bude i eletrifikace ve frydku tak ty sloupy bude bit do oči u nas na nadraži je to otevřeny prostor pro mě to bude nevzhledny jak sem to viděl v ostatnich městech mě se to nelibi prostě to zkazi vzled frýdku
30.01.2017 12:56Davidb :
thermo:
30.01.2017 13:45Ale bez elektrifikace to nemá cenu.
Bude to o hodně čistší, tišší a efektivnější doprava.
Já se na to moc těším, nejen na rychlejší dopravu (i když ty časy mi přijdou trošku moc), ale i na to, že ve Vratimově konečně zvednou nástupiště a já nebudu muset kolo zvedat takový kus do vlaku.
Davidb :
Ty časy fakt nevím!?
30.01.2017 13:49Podle nynějších JŘ je to ze Středu do FM za 30 minut, do Fýdlantu za 47 minut.
Takže ty zrychlení jsou přes 50%.
Ale asi to nebude jen zrychlením, ale i tou jednokolejnou tratí a vlaky na sebe musejí tedy čekat.
Jp :
thermo: Jako že je lepší nechat nanté trati neekologické dieslové lokomotivy, protože sloupy, které jsou všude na světě, se do FM nehodí ? Zrovna ve FM je „milión“ věcí, které hyzdí město a trakční vedení to podle mě teda není :)
Davidb :
Tak jsem to rychle spočítal a vychází to na zrychlení z cca 38 km/hod na cca 82 km/hod.
30.01.2017 13:54Samozřejmě jsou to hrubé časy podle jízdního řádu a plánů.
Zaráží mě jen 38 km/ho u současné jízdní doby, když od toho odečtu časy v zastávkách, tak mě vychází rychlost cca 46 km/hod?!
Jp :
Davidb: Jezdím tam docela často a subjektivně bych těm 46 km/hod veril :) takze to daleko od pravdy asi nebude.
30.01.2017 13:58Davidb :
Jp:
30.01.2017 14:07nebudu říkat že často, ale aspoň 1x každý měsíc a myslel jsem že ten vlak jede rychlejí.
někdy si to změřím na GPS, mezi Lískovcem a Paskovem.
Ale tam zrovna JŘ udává 5 km za 5 minut- což je 60 km/hod :-)
Tak jsem to spočítal :-)
Střed- Kunčičky 60 km/hod
Kunčičky – Kunčice 30 km/hod
Kunčice- Vratimov 40 km/hod
Vratimov – Paskov 48 km/hod
Paskov- Lískovec 60 km/hod
Lískovec- FM 36 km/hod
Jp :
Davidb: Dik, ty rychlosti jsou fakt „pecka“. Pokud tu rekonstrukci zvladnou tak, jak je v clanku, tak se uz ted tesim :) Jak je to vlastne s tou rekonstrukcí, která probíhala predloni od Frydlantu dál ? Kam až vlastně tu trať opravili ? Moc nechapu, jaký má smysl dělat rekonstrukce (bez elektrifikace, bez zrychlení) a hned po skonceni zacit planovat dalsi na stejnem useku (Frydlant – ValMez).
30.01.2017 14:16Davidb :
Jp:
Pokud vím, tak jen opravovali podklady (šterky) a nové pražce.
A je opraveno nádraží v Kunčicích p.O.- podchod a zvednuté perony.
Část Frýdlant – Frenštát a dál to bude asi delší časový horizont. Tam bude problém zdvojkolejnění, hlavně z důvodů pozemků.
30.01.2017 14:22Což bude třeba i v Bašce, kde to vede zástavbou.
Davidb :
Jp:
30.01.2017 14:23tady je odkaz na tu rekonstrukci https://www.vhodne-uverejneni.cz/zakazka/revitalizace-trati-frydlant-nad-ostravici-valasske-mezirici-1
Jp :
Davidb: Druhá kolej a elektrifikace až do ValMezu, to bude „výzva“, jak tak koukám kudy ta trať vede, no jsem zvědavý, pro mě je důležitá ta část do Frýdlantu a Ostravice, ale tam je těch úzkých míst taky pár, jak říkáš, tak mě napadá třeba ta část u paskovské haldy.
30.01.2017 14:38davidb11 :
Jp:
30.01.2017 17:06Tak zrovna mezi Vratimovem a Paskovem je úplně v pohodě tam je místa.
když jsem to od oka měřil na mapách, tak jednokolejná trať má asi 8 m, dvojkolejná elektrifikovaná asi 13 m.
Problémy bych viděl tady (pouze do Frýdlantu)
– https://mapy.cz/s/1mQ81
– https://mapy.cz/s/1mQ8A
– https://mapy.cz/s/1mQ8N
– https://mapy.cz/s/1mQ7F
– https://mapy.cz/s/1mQ9d
– https://mapy.cz/s/1mQ9B – celá Baška
– https://mapy.cz/s/1mQa8 kdyby tam nebyly ty soláry tak v pohodě
– https://mapy.cz/s/1mQaw
aggu :
Jsem zvědavý na „průtah“ Baškou.
30.01.2017 17:06davidb11 :
aggu:
30.01.2017 17:07Jo já taky, už jsem to psal výše.
To je podle mě nejproblematičtější místo, domky jsou těsně z obou stran.
Dog :
Druhá kolej bude jenom z OV do FM. Pak už jednokolejně
30.01.2017 17:12davidb11 :
Dog:
30.01.2017 17:26V první fázi, pak se počítá se zdvojkolejněním až do ValMezu, aby tato trať byla alternativou hlavní trati Hranice- Ostrava.
Pavel Mrázek :
Hlavně aby z toho nebyl podobný paskvil jako z vloni předraze rekonstruované trati Opava-Krnov. Kompletně vyměněný traťový svršek i spodek, za více než 2 miliardy, ale bez elektrifikace (prý výhledově, tj. na sv. Dyndy) a s jednou jedinou stanicí, kde se vlaky mohou míjet na jinak jednokolejné trati. Takže jakékoliv zpoždění se ihned řetězí jako domino. Tady MS kraj totálně selhal a potvrdil kdysi vzkvétajícímu Jägerndorfu roli věčné periférie. Asi dodatečná pomsta Palasovi od jeho nástupců.
30.01.2017 20:40thermo :
Davidb:
30.01.2017 21:26eletrifikace moc nepomuže ve frýdku dokud tu je hlavni prutah přes město pry ma se tento rok začit realizaci teprve prvni části obchvatu a v te druhe hlavni etapy to se eště moc neví pokud zas nezačnou děti země do toho zas buzerovat,ale inak budu rad hlavně v tom vratimově že budou lepší nastupiště často tam jezdim
Jp :
thermo: To co pises nedava smysl, jako ze kdyz jeste neni obchvat, tak se nema elektrifikovat ? Chces rict, ze az bude obchvat, tak to smysl davat bude ? Navic, to byla pekna blbost opravit celou trat z Ostravy do Fradlantu/Ostravice a potom tam nasadit zpatky dieslove brejlovce. Jakou by to melo vyhodu ?
30.01.2017 22:31Marián Kyral :
thermo: zrovna ředitelství Slezanu bych se moc nebál, oni už stejně jen pronajímají budovy a areály. A když jim pár nevyužitých budov přinese nějaké peníze za prodej (a následné zbourání), budou jen rádi.
Davidb: to zrychlení je i o tom, že po přidání další koleje nebude třeba, aby na sebe protijedoucí vlaky čekaly. To může dělat klidně i 10 minut (Paskov a FM)
31.01.2017 06:15Davidb :
thermo:
31.01.2017 07:08Jo to nástupiště bude super a taky mímoúrovňové křížení ve Vratimově.
uvidíme, v plánech je už pár desítek let nadjezd, ale podle posledních informací to vypadá na podjezd- je levnější a prostorově méně náročný.
Ale bojím se spodní vody, protože to bude až pod čárou Ostravice.
Marián Kyral:
Já vím, psal jsem to už ve svém druhém příspěvku ve 13:49.
Ostravan :
Tady je zpráva ze Správy železniční dopravní cesty, s. o.: http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/studie-podbeskydsko.html
31.01.2017 09:39Jp :
Davidb: Nevíš jestli se nějak bude řešit i trať Suchdol n O. – Nový Jičín ? Jel jsem tam poprvé loni v létě a kromě nádraží v NJ mi stav té dráhy přišel dost mizerný + samozřejmě případná elektrifikace, teď tam jezdí myslí regionovy.
31.01.2017 12:00Davidb :
Jp:
31.01.2017 12:42Nevím o této trati se vůbec nepíše.
Zatím se píše jen o trati Ova – Val.Mez. a Studénka – Veřovice.
Jako hlavní důvody bych viděl toto:
1- Ekonomičnost. Elektřina vyjde na provoz levněj než naftové lokomotivy.
2- Objízdnost. Pokud je teď nehoda, nebo uzavřena hlavní trať Hranice – Ova, tak se tady vlaky nijak nedostanou, tak se bude dát objet, sice za delší čas, přes Val. Mez, nebo Kopřivnici.
3- Průmyslové zóny- jedná se Hyundai v Nošovicích, teď když jede vlak s auty, tak pořád stojí, protože osobní přeprava má přednost. A asi i napojení průmyslové zóny v Kopřivnici (to je ale jen můj názor).
aggu :
Davidb: + paskovský terminál
31.01.2017 16:51davidb11 :
aggu:
31.01.2017 17:29Jo na ten jsem zapomněl.
Ale podle mě je hlavní, že by se část dopravy přesunula na koleje.
M :
Co se týká toho úseku ve Frýdku pod zámkem, tak jak tu pavel hned ve čtvrtém příspěvku zmínil, tak by bylo fajn tam přidat zastávku, která by podle mě měla být zrovna někde pod Koloredovským mostem. Celý ten úsek až po ředitelství Slezanu by se mohl kompletně předělat a taky napojit na park Jižní svahy, Koloredovský most a případně se i domluvit s městem, které by mohlo provést nějakou revitalizaci pravého břehu Ostravice, minimálně od Frýdy po ten Koloredovský most. Spádová oblast by pro takovou zastávku byla docela velká (část Místku, včetně celého areálu „Horničáku“, kam dojíždí vlakem spousta studentů a sídliště kolem ulic Nad Lipinou a K Hájku). Na mostě by to taky pak chtělo přidat zastávku MHD. Ale je mi jasné, že tohle by byl běh až na moc dlouhou trať a nikdo by se do takové revoluce nepustil, ať už SŽDC, tak město.
01.02.2017 00:53Davidb :
M:
01.02.2017 07:03Velmi zajímavá myšlenka tam by se hodil jak vlak tak bus zastávka.
Asi by jí mělo hlavně rozvíjet město směrem k SŽDC.
Podobná zastávka se teď buduje/budovala v Havířově za nemocnicí.
Ostravan :
M:
Na stránkách krajského úřadu se nachází dokument Koncepce rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje (z roku 2008) viz http://www.msk.cz/assets/doprava/dop_01_dopravnikoncepce_uplnazprava.pdf, v němž jsou na str. 89, 90 a 91 uvedeny návrhy na zřízení nových železničních zastávek. Mimo jiné je zde uvedena i zastávka Frýdek-Slezská. Tato zastávka je však plánována na trati 322 (Frýdek-Místek – Český Těšín – Cieszyn).
Cituji: „Trať 322, mezi ŽST Frýdek-Místek a Dobrá u Frýdku-Místku, zkrácení docházkové vzdálenosti pro cca 8000 obyv., v rámci optimalizace a elektrizace trati je vymezen prostor pro zastávku, vlastní realizace zastávky při optimalizaci a elektrizaci trati nebude provedena.“
Některé nové zastávky již byly v předešlých letech realizovány, jmenuji např. Ostrava-Stodolní, Třinec centrum (v dokumentu uváděna jako Třinec-Lyžbice), Frenštát pod Radhoštěm město.
V nejbližší době (v řádu měsíců) by měla započít výstavba zastávky Havířov střed a následně zastávky Ostrava-Zábřeh.
V tomto dokumentu jsou uvedeny i plány na vedení linek regionální a příměstské dopravy a rychlé regionální dopravy. Tyto plány jsou uvedeny na str. 87, 88 a 89.
V budoucnu, po modernizaci tratě 323 Ostrava – Valašské Meziříčí, by měla být provozována linka R2 v relaci Ostrava-Svinov – Ostrava-Vítkovice – Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí – Vsetín. Výsledný takt by měl být 2 hodiny.
01.02.2017 08:16S200 :
davidb11: Z druhou kolejí až do ValMezu rozhodně nikdo nepočítá, to by byly vyhozené prachy.
aggu: Elektrizace trati do FM je pro paskovský terminál k ničemu, ledaže by AWT elektrizovalo svoji vlečku Vratimov – Důl Paskov, o čemž pochybuji.
01.02.2017 14:10Davidb :
S200:
01.02.2017 14:30A odkud bereš tu jistotu?
Podle taktu, rychlosti a tím, že to má být náhradní varianta hlavní trati, tak bych tomu se přikláněl ke durhé koleji.
Ale je pravda, že to nikde asi doslovně není popsáno.
S200 :
Davidb: Trať přes Beskydy nikdy nemůže být plnohodnotnou variantou pro hlavní trať, to by se ty Beskydy musely podkopat. Ano, můžou tam jezdit nějaké odkloněné vlaky při nějakém megaprůseru, jaký se stává jednou za několik desítek let (naposledy před devíti lety pád mostu ve Studénce), ale kvůli tomu nikdo nebude stavět druhou kolej směr ValMez. Výstavba druhé koleje prostě nikdy nemá šanci projít hodnocením efektivity.
01.02.2017 22:53Davidb :
S200:
02.02.2017 07:01Je to možné, všude se jen píše o elektrifikaci a tom, že to bude náhradní varianta při zablokování.
O druhé koleji se nikde nepíše, ale ani se nepíše, že nebude.
Je to možné co píšeš, že je to finančně nereálné.
FlakY :
Takže hezky po popořadě.
02.02.2017 08:38Celá trať 323 (Ova – Valmez) je dlouhodobě sledována už víc jak 10 let. Spolu s ní jsou sledovány tratě do Těšína a do Ostravice.
koncepce se několikrát měnila podle toho kolik stát byl ochoten dávat investičních projektů na modernizace tratě. Např. skoro celá trať z Ostravy do Frýdlantu n.O. má rezervu na druhou kolej. Dodnes jsou místa, kde druhá kolej pouze čeká na připojení. Ale to zdvoukolejnění mělo být už před 20ti lety a ještě nedávno se uvažovalo, že se ponechá pouze jedna kolej. Prostě koncepce se neustále měnila podle toho jak velký účel bude tato trať plnit. Trať z FM do Těšína se kdysi měla zrušit či prodat, ale s připojením Hyundai se situace úplně změnila a trať je nyní rentabilní.
Nyní se uvažuje o této trati jako o možné alternativě k již zprovozněnému koridoru z Hranice n. M. do Ostravy, kde je trať již kapacitně vyčerpána a tady tento úsek umožňuje navýšení dalších kapacit jak pro dopravní tak zejména nákladní dopravu, která se jen s těží vejde do koridorů.
V první fázi se měla modernizovat trať z Ostravy do FM s odbočkou na Hyundai kvůli vysoké přepravě vozidel. V druhé fázi se mělo vyřešit napojení do Frýdlantu a až jako poslední úsek (nejdražší a nejnáročnější) do Valmezu. Je to jednoduše zdůvodnitelné. Do Frýdlantu je rezerva na druhou kolej a do Valmezu nikoliv, načež do Frenštátu se má trať narovnávat a tam je potřeba postavit trať zcela novou v nové stopě s velkými zářezy, mosty a možná i tunely.
S elektrifikací bych nespěchal, protože nejprve se bude muset vyřešit stávající elektrifikace na Ostravsku. ČR plánuje v budoucnu (snad nebudou dlouho otálet) elektrifikovat železniční síť pouze na střídavou trakci (vyšší výkon, vyšší rychlost, lepší ekonomie a nezamrzání trakce) namísto dnešní stejnosměrné. Slovensko změnu trakce už nyní realizuje.
Vlečky nutně nemusí být elektrifikovány, ale jestli budou jejich dieselové lokomotivy jezdit pod trakčním vedením, tak budou zatížení větším poplatek. A stavět ve FM další zastávku není ekonomické a určitě to není výhodná lokalita. Stejné to je s bouráním Slezanu, to se totiž nestane! Jsou to velmi cenné budovy a město FM má velký zájem celý areál Slezanu revitalizovat ( http://zoofm.cz ). Ve Frýdku je nízké nástupiště, které rovněž navýší do požadovaných 550mm. Další uvažovaná zastávka na trati byla Staré město u FM.
Trať ovšem naráží na různé mantinely a další omezení jelikož vede v husté zástavbě měst, obcí a jsou na ní napojeny vlečky které některé podniky neuvažují vypustit (narážím na vlečku OKD u Ostravy střed). Díky těmto faktorům nemůže dojít na některých úsecích k výraznému navýšení rychlosti.
FlakY :
Jen bych doplnil, že by bylo vhodné, kdyby SŽDC spolupracovala s obcemi na výstavbě parkovišť P+R u stávajících zastávek. Je to rozhodně lepší než stavět další zastávky a vlak pak nemusí často stavět a má rychlejší dojezdy.
02.02.2017 09:00S200 :
FlakY:
Pár upřesnění: „Nyní se uvažuje o této trati jako o možné alternativě k již zprovozněnému koridoru z Hranice n. M. do Ostravy, kde je trať již kapacitně vyčerpána a tady tento úsek umožňuje navýšení dalších kapacit jak pro dopravní tak zejména nákladní dopravu, která se jen s těží vejde do koridorů.“ Trať přes Beskydy nedokáže nahradit koridorovou trať, která je vedena mnohem výhodnějším terénem. Řešení kapacitních problémů mezi Ostravou a Přerovem může přinést pouze dostavba dalších dvou kolejí (tj. vysokorychlostní tratě) vedených přes Moravskou bránu. Je naivní se domnívat, že v případě vybudování kapacitní železnice přes Beskydy začnou tuto trať využívat nákladní dopravci, když doprava touto cestou bude výrazně dražší (nutnost využívání postrkových a přípřežních lokomotiv, výrazně vyšší spotřeba elektrické energie, která už se v té době nebude platit paušálně jako nyní atd.). Jisté využití by trať mohla mít pro přepravy lehkých vlaků (tj. především prázdných vozů, např. autovozy do Hyundaie), kde bude stačit jedna lokomotiva.
„Vlečky nutně nemusí být elektrifikovány, ale jestli budou jejich dieselové lokomotivy jezdit pod trakčním vedením, tak budou zatížení větším poplatek.“ Takový poplatek tady již v minulosti byl (ale jen pro vozidla se staršími spalovacími motory), ale byl jako diskriminační zrušen. Jeho znovuzavedení je nereálné.
„narážím na vlečku OKD u Ostravy střed“ – Jedná se o vlečku AWT, ale to je jen drobný detail.
02.02.2017 13:46DanM :
S200: SŽDC právě uvažuje, že pro dopravce zlevní poplatek na vedlejších tratích.
02.02.2017 16:49S200 :
DanM: Vedlejší tratě už dávno levnější jsou, ale to by SŽDC muselo dopravcům ještě doplácet, aby po nich jezdili místo koridorů.
02.02.2017 17:22FlakY :
S200:
03.02.2017 13:34Vidím, že máš aktuálnější informace. Trať je dnes nevyhovující zejména kvůli parametrům (ostré oblouky a jednokolejnost) a díky tomu ji nemohou vyžívat třeba delší nákladní vozy. A jak píšeš, je časově a finančně neefektivní posunovat vlaky, jelikož tato trať není přímo napojena na hlavní infrastrukturu. Výstavba VRT je v nedohlednu. Než se vůbec začne stavět, tak do té doby (možná do 10 let) se bude muset koridor Ostrava – Přerov revitalizovat či nějak dál modernizovat. První úseky jsou z roku 97 a já bych ji raději výrazně zmodernizoval a zrušil všechny přejezdy abych dosáhl vyšších rychlostí. Přidáním další koleje na trati Hranice – Přerov a přímé napojení jak z Ovy tak z Valmezu mi dává lepší využitelnost i pro dálkové vlaky. Určitě se nebudu ztotožňovat, že je potřeba tuto trať mít vedenou jako lokálku.
Železnice se musí stavět a modernizovat v co nejlepším poměru k IAD a to buď stejnými nebo lepšími dojezdovými časy. Tady to máme za X let jedno z nejvýraznějších zrychlení v tuzemsku.
S200 :
FlakY: Žádné omezení pro nákladní vozy na trati Ova – ValMez není, oblouky jsou limitujícím faktorem pro zvýšení rychlosti v osobní dopravě, ale tak malé poloměry, aby to jakkoliv omezovalo nákladní dopravu, tam nejsou.
03.02.2017 14:37„zrušil všechny přejezdy abych dosáhl vyšších rychlostí.“ – Přejezdy zrušit, to ano, jen hlavně nezvyšovat rychlost, neboť tím by došlo k dalšímu poklesu propustnosti. S tou tratí Moravskou bránou není třeba dělat vůbec nic, jen ji dobře udržovat, aby byly trvale zachovány stávající parametry, k tomu by se hodila dostavba odboček uprostřed omezujících úseků (např. Suchdol nad Odrou – Studénka) tak, aby se zvýšila propustnost trati při údržbě trati.
Eda :
Škoda že to nejde udělat tak jako v Anglii kde nepoužívají klasické troleje, ale vodič v úrovní koleji. Nevypadá to tak strašně jako klasické el.tratě.
03.03.2017 08:08Problém ale asi je to že se celá trať musí oplotit.
Davidb :
Eda:
03.03.2017 08:52A jak to řeší na přejezdech?
To ta trolej je pod zemí?
Davidb :
Je pravda, že teď jsem projel skoro celou trať Londýn- Brighton a všechny křížení jsou mimoúrovňová.
03.03.2017 08:56Možná jsem něco přehlédl.
Eda :
To je pravda, celá trať musí pak být mimoúrovňová, navíc DC. No prostě nereálné. Jen mě to napadlo, že se mi to celkem líbilo.
03.03.2017 09:19Víc info: https://en.wikipedia.org/wiki/Third_rail
Davidb :
Eda:
03.03.2017 09:51A jka je to s přechodem přes trať, což se u nás hodně využívá.
Nemůžete to zranit či zabít.
Trolej je vysoko a i tak sem tam někoho při přelézání vagonů střelí proud.
Jp :
Eda: Vazne je trakcni vedeni takovy esteticky problem ? Zrovna na zeleznici, kde vsichni vime, jak vypadaji nadrazi ? Dal tu jsou protihlukove steny… a pokud by tam musel byt ten plot ?
03.03.2017 10:46Martin [msstavby.cz] :
V článku se píše, že zkrácení jízdních dob se docílí přesměrováním a prodloužením páteřní linky z Mostů u Jablunkova právě do Štramberku bez nutnosti přestupu ve Studénce. Ví o tom přetrasování někdo něco více?
12.04.2017 22:35http://www.rozhlas.cz/ostrava/aktualne/_zprava/zeleznicari-planuji-elektrifikaci-trati-ze-studenky-do-stramberku-modernizace-zrychli-cestovani–1717502
Davidb :
martin [msstavby.cz]:
13.04.2017 07:51Smysl to dává.
Páteřní linka S2 teď jezdí: Ostrava-Svinov – Ostrava hl.n. – Bohumín – Dolní Lutyně – Karviná hl.n. – Chotěbuz – Český Těšín – Třinec – Návsí – Mosty u Jablunkova.
Asi ji prodlouží až do Štramberku.
davidb :
V diskuzi vlákna o ÚP FM- https://www.msstavby.cz/uzemni-studie-frydek-mistek-18-07-2018/ jsme zase zabloudili i na vlaky mezi Ostravou a Frenštátem z tohoto vlákna.
Při brouzdání jsem našel odkazy na staré jízdní řády a tam našel zajímavé porovnání dojezdových časů.
1982/83- Ova hlavní-46 min-FM-17 min-Frýdlant-38 min-Frenštát. Celkový čas 109 minut (čistý čas 99 minut).
2002/03- Ova hlavní-40 min-FM-14 min-Frýdlant-22 min-Frenštát. Celkový čas 83 minut (čistý čas 71 minut).
2017/18- Ova hlavní-34 min-FM-13 min-Frýdlant-22 min-Frenštát. Celkový čas 77 minut (čistý čas 68 minut).
Což je rozdíl o 30%.
A má to klesnout na-
20.07.2018 10:45BUDOUCNOST- Ova hlavní-14 min-FM-7 min-Frýdlant-?? min-Frenštát.