V závěru letních prázdnin byla dokončena modernizace přibližně 400m dlouhého úseku tramvajové trati na ulici 28.října v Ostravě.
Cílem stavby za přibližně 80 mil. Kč bylo snížení hluku a vibrací z projíždějících tramvají z důvodu možných negativních projevů během pořádaných kulturních akci v Koncertním sále. V rámci modernizace tratě proběhla i rekonstrukce tramvajové zastávky Krajský úřad a mobiliář byl rovněž vyměněn na tramvajové zastávce Dům Energetiky.
Nový mobiliář je již v typickém stylovém antracitovém provedení. Hrany zastávkových ostrůvku jsou nově tvořeny žulovým obrubníkem. Nová dlažba se objevila i na samotných pochozích plochách nástupišť. Bohužel zasklení přístřešku „obohatil“ i polep „OVA“, který se jeví jako zcela zbytečný. Stejně tak otázky vyvolává udržitelnost různých výřezů v konstrukcích přístřešků v podobě loga města (tři vykřičníky) nebo obrysy ostravských staveb. Jsou to místa, která budou v rámci údržby a obnovy velmi těžce udržována a opravována.
Bude se tramvajová zastávka opět přestavovat?
V roce 2023 byla dokončena studie Bulvár u Domu kultury, který řeší úpravy ulice 28. října v okolí Koncertní haly. Studie řešila i samotnou tramvajovou zastávku Krajský úřad. Realizovaná podoba se však se studií neshoduje v návrhu řešení pěších a cyklistických vazeb. Ve studii je navrhnutý přímý přechod pro chodce přes ulici 28. října, který je spojený s cyklo přejezdem. Výsledná podoba však odpovídá původnímu prostorovému řešení nástupišť a pěší vazby jsou nepřímé. Cyklistická infrastruktura zde není implementována žádná. Poslední rekonstrukce tramvajové zastávky proběhla v roce 2013.
Zelená barva představuje vedení pěších dle studie. Červeně je vyznačen stav po rekonstrukci, respektive stav současný.
Zajímavé je pozorovat životní vývoj betonových květináčů, které se nachází v okolí zastávky a lemují velkou část ulice 28.října. Nyní se u velké části květináčů nachází více zeleně kolem, než v nich.
Ke kultivaci okolí zastávky Krajský úřad moc nepřispívá ani soukromý sektor…
Vítek :
Obavy o údržbu různých výřezu v konstrukcích jsou asi zbytečné. V zásadě se v Ostravě takové věci neudržují, ale v krátké době mění za jiné. Zvláště často se přestavují místa v poměrně dobrém stavu. Jiná hodně zanedbaná se neřeší!
Tichá trať je v místech, kde v skoro nikdo nebydlí a jsou velké odstupu od budov. Jak je to třeba na Nádražní v centru, je tam také podobný systém se stejně nlubokým základem?
Crazym :
„Cílem stavby za přibližně 80 mil. Kč bylo snížení hluku a vibrací z projíždějících tramvají z důvodu možných negativních projevů během pořádaných kulturních akci v Koncertním sále.“ a „Bude se tramvajová zastávka opět přestavovat?“ mě přivedlo k myšlence, že než se ten slavný koncertní sál postaví, tak to zřejmě bude potřeba když vezmeme v potaz, že poslední rekonstrukce vydržela deset let 😀
17.10.2024 09:10JanikK :
Na zasklení přístřešku hlavně chybí body/značky pro ochranu ptáků před nárazem do skel. Nic dalšího nemá cenu říkat a už jen můžeme sledovat kolik času uběhne než příjde další rozkopání: https://vclock.com/timer/Zast%C3%A1vka+Krajsk%C3%BD+%C3%BA%C5%99ad/2024-08-17/
17.10.2024 09:19Hans :
Souhlasím se všemi výtkami, ale pořád si myslím, že je to jedna z nejpovedenějších rekonstrukcí zastávek v Ostravě. Snad budou mít budoucí zastávky alespoň tento standard a už nikdy se nevrátíme třeba k červeno bílým nebo jinak barevným zábradlím apod…
17.10.2024 14:02Mx :
Je to tam pěkné, ale katastrofa položení kvalita té broušené hladké dlažby, každá 20 kostka uštípnutý roh a každá 15 kostka 2-5 mm propadlá proti úrovni dlažby, drží se v tom okamžitě voda, prach, do dneška písek ap. Min. týden už opravovali, ale náprava jen trochu zatím.
17.10.2024 14:16David :
Ta nová koncertní hala má mít kapacitu 2500+lidí čili až tam skončí ta slavná vyprodaná představení a taková třetina lidí půjde na zastávky – už vidím jak se tam v dešti stovky lidí schovají čekající na tramvaje které o víkendu jezdí v cca 20minutových intervalech. Proč už tady nejsou ty zastávky navržené pro tu maximální kapacitu? Taky bych čekal že zrovna zde mohla vzniknout architektonická soutěž, a vůbec by mi nevadilo kdyby byl projekt rovnou zadán pro Stevena Holla tak ať ty zastávky nějak ladí s jeho koncertní halou.
17.10.2024 19:29Hlavně, že Dřevoprodej nás stál krásný balík peněz pro nefunkční zastávky.