Modernizace tram. trati na ul. 28. října

V závěru letních prázdnin byla dokončena modernizace přibližně 400m dlouhého úseku tramvajové trati na ulici 28.října v Ostravě.

Cílem stavby za přibližně 80 mil. Kč bylo snížení hluku a vibrací z projíždějících tramvají z důvodu možných negativních projevů během pořádaných kulturních akci v Koncertním sále. V rámci modernizace tratě proběhla i rekonstrukce tramvajové zastávky Krajský úřad a mobiliář byl rovněž vyměněn na tramvajové zastávce Dům Energetiky.

Nový mobiliář je již v typickém stylovém antracitovém provedení. Hrany zastávkových ostrůvku jsou nově tvořeny žulovým obrubníkem. Nová dlažba se objevila i na samotných pochozích plochách nástupišť. Bohužel zasklení přístřešku „obohatil“ i polep „OVA“, který se jeví jako zcela zbytečný. Stejně tak otázky vyvolává udržitelnost různých výřezů v konstrukcích přístřešků v podobě loga města (tři vykřičníky) nebo obrysy ostravských staveb. Jsou to místa, která budou v rámci údržby a obnovy velmi těžce udržována a opravována.

Bude se tramvajová zastávka opět přestavovat?

V roce 2023 byla dokončena studie Bulvár u Domu kultury, který řeší úpravy ulice 28. října v okolí Koncertní haly. Studie řešila i samotnou tramvajovou zastávku Krajský úřad. Realizovaná podoba se však se studií neshoduje v návrhu řešení pěších a cyklistických vazeb. Ve studii je navrhnutý přímý přechod pro chodce přes ulici 28. října, který je spojený s cyklo přejezdem. Výsledná podoba však odpovídá původnímu prostorovému řešení nástupišť a pěší vazby jsou nepřímé. Cyklistická infrastruktura zde není implementována žádná. Poslední rekonstrukce tramvajové zastávky proběhla v roce 2013.

Zelená barva představuje vedení pěších dle studie. Červeně je vyznačen stav po rekonstrukci, respektive stav současný.

Zajímavé je pozorovat životní vývoj betonových květináčů, které se nachází v okolí zastávky a lemují velkou část ulice 28.října. Nyní se u velké části květináčů nachází více zeleně kolem, než v nich.

Ke kultivaci okolí zastávky Krajský úřad moc nepřispívá ani soukromý sektor…

Související články


Komentáře

  1. Vítek :

    Obavy o údržbu různých výřezu v konstrukcích jsou asi zbytečné. V zásadě se v Ostravě takové věci neudržují, ale v krátké době mění za jiné. Zvláště často se přestavují místa v poměrně dobrém stavu. Jiná hodně zanedbaná se neřeší!
    Tichá trať je v místech, kde v skoro nikdo nebydlí a jsou velké odstupu od budov. Jak je to třeba na Nádražní v centru, je tam také podobný systém se stejně nlubokým základem?

    Thumb up 17 Thumb down 3
  2. Crazym :

    „Cílem stavby za přibližně 80 mil. Kč bylo snížení hluku a vibrací z projíždějících tramvají z důvodu možných negativních projevů během pořádaných kulturních akci v Koncertním sále.“ a „Bude se tramvajová zastávka opět přestavovat?“ mě přivedlo k myšlence, že než se ten slavný koncertní sál postaví, tak to zřejmě bude potřeba když vezmeme v potaz, že poslední rekonstrukce vydržela deset let 😀

    Thumb up 5 Thumb down 4
  3. JanikK :

    Na zasklení přístřešku hlavně chybí body/značky pro ochranu ptáků před nárazem do skel. Nic dalšího nemá cenu říkat a už jen můžeme sledovat kolik času uběhne než příjde další rozkopání: https://vclock.com/timer/Zast%C3%A1vka+Krajsk%C3%BD+%C3%BA%C5%99ad/2024-08-17/

    Thumb up 6 Thumb down 0
  4. Hans :

    Souhlasím se všemi výtkami, ale pořád si myslím, že je to jedna z nejpovedenějších rekonstrukcí zastávek v Ostravě. Snad budou mít budoucí zastávky alespoň tento standard a už nikdy se nevrátíme třeba k červeno bílým nebo jinak barevným zábradlím apod…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  5. Mx :

    Je to tam pěkné, ale katastrofa položení kvalita té broušené hladké dlažby, každá 20 kostka uštípnutý roh a každá 15 kostka 2-5 mm propadlá proti úrovni dlažby, drží se v tom okamžitě voda, prach, do dneška písek ap. Min. týden už opravovali, ale náprava jen trochu zatím.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  6. David :

    Ta nová koncertní hala má mít kapacitu 2500+lidí čili až tam skončí ta slavná vyprodaná představení a taková třetina lidí půjde na zastávky – už vidím jak se tam v dešti stovky lidí schovají čekající na tramvaje které o víkendu jezdí v cca 20minutových intervalech. Proč už tady nejsou ty zastávky navržené pro tu maximální kapacitu? Taky bych čekal že zrovna zde mohla vzniknout architektonická soutěž, a vůbec by mi nevadilo kdyby byl projekt rovnou zadán pro Stevena Holla tak ať ty zastávky nějak ladí s jeho koncertní halou.
    Hlavně, že Dřevoprodej nás stál krásný balík peněz pro nefunkční zastávky.

    Thumb up 5 Thumb down 3

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.