Místecká III – aktuálně

Aktuální informace k projektu „Místecká III“, která je poslední části ulice Místecká, která je vedena ve dvou pruhu.

Další vizualizace ZDE.

Reportáž České televize ZDE.

Moravskoslezští zastupitelé schválili dostavbu prodloužené Místecké ulice v centru Ostravy. Frekventovaná 4proudá silnice se tam zužuje na polovinu. O tom, jak ji přijatelně rozšířit, jednal kraj s ŘSD 20 let.

Městotvorné řešení Místecké ulice zajišťující adekvátní prostor a prostupnost pro pěší, cyklisty i automobilovou dopravu je výsledkem mnohaletých jednání mezi městem Ostravou, ŘSD a MSK o podobě této klíčové dopravní tepny v centru Ostravy. Stavba s názvem „I/56 Ostrava – prodloužená Místecká, III. Stavba“ je dlouhodobě připravována Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD), město Ostrava i městský obvod opakovaně odmítali navrhované řešení, a to z důvodu jeho nevhodnosti, tedy vytvoření neadekvátní prostorové i hlukové bariéry mezi dvěma významnými částmi města, historickým jádrem města a oblastí Fifejd. Město Ostrava proto předložilo v roce 2019 ŘSD vlastní řešení území, které se stalo základem pro uzavření aktuální dohody o podobě projektu.

Uzavření dohody, kterou nyní schválilo město Ostrava, Moravskoslezský kraj a ŘSD je podmínkou pro schválení projektu centrální dopravní komisí, zahájení projektové dokumentace pro povolení stavby a zajištění financování ze strany státu. Což jsou nejbližší kroky, kterými tento projekt musí projít.

Předpokládaný rok zahájení stavby je 2026–2027 a odhadované celkové náklady (příprava, dokumentace, realizace) 1,856 miliardy, z toho stavební náklady 1,36 miliardy korun bez DPH, z čehož by město Ostrava zaplatilo 111, 5 milionu korun a Moravskoslezský kraj 67,5 milionu. Navazující investice města – infrastruktura související se stavbou (kruhové objezdy, lávky, úpravy chodníků a ploch u škol) pak dosáhnou 173,8 milionu korun.

zdroj: ceskatelevize.cz / ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. PetrP :

    No konečně návrh, který má smysl… P+R taky dobré, nicméně mě zaráží, že se stále počítá s halou Tatran. Jestli bude realizace 2026-2027, tak v té době by už měla stát nová hala u Futura a předpokládám, že basket se bude stěhovat tam. Tatran má už nejlepší léta dávno za sebou… Navíc, už nyní je velmi blízko silnice a nedělám si iluze, že při rozšiřování tam bude více místa, spíše naopak…

    Thumb up 10 Thumb down 2
  2. davidb :

    Když se na to dívám pozorně, tak mi stále uniká jak se z Místecké dostanu na Českobratrskou směr Futurum?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  3. balde :

    davidb: vapadá to že budete muset jet až ke sjezdu u Hellera

    Thumb up 4 Thumb down 0
  4. Brzda :

    Tajně jsem doufal, že to bude postaveno dřív než za deset let…..

    Thumb up 11 Thumb down 0
  5. Meechee :

    No, teď ještě vyřešit „špunt“ Mariánskohorská – Muglinovská a dostavět severní spojku z dálnice na sedmák do Poruby a bude ta Ostrava docela průjezdná :) Třeba to do řekněme do 15 let stihnou …

    Thumb up 10 Thumb down 0
  6. Rdm :

    Meechee: Já bych k tomu přidal ještě Rudnou od Výstavní po Most mládeže, ideálně pod zem :)

    Thumb up 8 Thumb down 0
  7. davidb :

    balde:
    Nemyslím si, že to je dobré řešení.
    Ale co jsem já, že?

    Thumb up 0 Thumb down 5
  8. pomsta Jouzovy :

    davidb: nebo kolem Karoliny po porážkové/poděbradové

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. davidb :

    pomsta Jouzovy:
    Jo variant je několik, ale ta nejjednodušší bohužel zmizne.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. aggu :

    Takové řešení by mělo být standard. Stačilo málo. Ozvat se a nesouhlasit. Snad se konšelé do budoucna poučí a nenechají si od centrálních úřadů tentononc na hlavu. Jako doposud.
    Škoda, že u Sýkoráku úřady (město+kraj jako vlastník) zatím vyměkly. Analogická situace, analogický problém.
    Další je průtah Vítkovicemi, průtah Přívozem.
    A jen tak ze sportu – I/56 na Hlučín, jižní obchvat centrální části města, východní obchvat Ostravy, jižní obchvat Ostravy….

    Thumb up 8 Thumb down 1
  11. Cyklista :

    davidb: Kdyby ty sjezdy byly vzdálené 2km, tak neřeknu nic, ale od mostu Českobratrské je to na obě strany ke sjezdu 500m a to autu nedělá žádný problém.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  12. Johnny Krabák :

    Cyklista: balde: davidb: Nevím jak vy, ale já na prvním obrázku vidím zakreslenou rampu z Místecké na ČB (tzn napojení na tu nyní nevyužitou přípojku). Vypadá to, že uprostřed tunelu bude výjezd na rampu. I v ostatních vizualizacích vždy byla, nevím proč na obrázku č.2 není, snad je to jen chyba, bylo by škoda tu naznačenou přípojku nevyužít.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Johnny Krabák :

    Johnny Krabák: Jsem samozřejmě úplně mimo. Vykolejil mě obrázek 2, kde mnou zmiňovaná rampa není, takže jsem nedočetl, že se bavíte o odbočce na futurum…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  14. Lumir :

    Konečně. Doba realizace je ale na úrovni Somalska.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.