Místecká III.

Poslední úsek ulice Místecké skrz centrum Ostravy, nedokončeného urbanistického vředu z dob socialistického plánování, bude dokončen na počátku 21. století…

Cílem záměru Silnice I/56 Ostrava – prodloužená Místecká III. stavba je rekonstrukce stávající dvoupruhové komunikace ul. Cingrovy na čtyřpruhovou komunikaci. V rámci dané stavby je řešeno provedení kolektorové vozovky s autobusovou zastávkou městské hromadné dopravy a příměstských linek. Kolektorová vozovka je charakteru autobusového zálivu a nahrazuje zrušenou zastávku pod estakádou Českobratrská. Chodníky
podél kolektorové vozovky a hlavní trasy prodloužené Místecké spojují danou autobusovou zastávku s pěšími trasami v dané lokalitě a zpřístupňují spojení na další zastávky na ul. Českobratrská a s železničním nádražím Ostrava Stodolní. Autobusová zastávka je náhradou za dříve zrušenou autobusovou zastávku pod estakádou Českobratrská a kolektorová vozovka v budoucnu zpřístupní lokalitu Budoucnost a areál po bývalém zimním stadionu Kotas.

Šířkové uspořádání silnice I/56 navrženo ve shodě s předchozím úsekem Místecké ulice, jejíž šířkové uspořádání vychází ze šířkových poměrů kategorie místní rychlostní komunikace MR4dc 30,75/27,0/80 (dřívější označení MR 24,5/80), doplněné o odbočovací pruhy.

Navrhované kapacity stavby:
· délka hlavní trasy prodloužené Místecké 497 m, šířka jízdních pruhů 3,5 m, šířka
zpevnění 2x 11,5 m
· délka kolektorové vozovky 342 m, šířka jízdního pruhu 3,0 m a autobusové zastávky
· 3,5 m, šířka zpevnění 7,0 m
· nástupní hrana autobusové zastávky je ve výšce 0,2 m nad přilehlou vozovkou
· délka propojení s estakádou Českobratrská 228 m, šířka zpevnění 6,5 m

Kolektorová vozovka na ul. Nové Místecké

Nedílnou součástí komplexního řešení dopravy v předmětném území je zajištění přístupu dopravy do prostoru vymezeného ulicí Českobratrskou a sportovní halou, tedy do území s budoucím komerčním využitím. Vzhledem k funkčnímu zařazení ulice Místecké do sítě místních rychlostních komunikací, není možno předpokládat přímé napojení tohoto území na tuto páteřní komunikaci. Proto bylo navrženo řešení tzv. kolektorové vozovky,
prostřednictvím které je možno silný zdroj cílové dopravy obsloužit bez kolizí na této rychlostní komunikaci. Kolektorová vozovka je navržena v délce 342,94 m.

V základním šířkovém uspořádání je navržena v kategorii místní komunikace MO 8/40, tj. 7,0 m mezi obrubami. Na konci úseku je kolektorová vozovka provizorně napojená připojovacím pruhem na hlavní trasu, toto provizorní napojení je navrženo z důvodu vedení linek MHD (v kolektorové vozovce je navržen zastávkový pruh se zastávkou MHD). V kolektorové vozovce je navrženo zbudování zárodku pro výhledové vedení dopravy, která bude přes okružní křižovatku vyvedeno obousměrnou obslužnou komunikací přes areál Budoucnost k MÚK – propojení Místecké s ulicí Hornopolní.

Propojení s estakádou Českobratrská

Řešeno je napojení komunikace II/479 se silnicí I/56 prodloužená Místecká. Odpojení bude realizováno z kolektorové vozovky. Těleso jihovýchodní rampy je drženo opěrnými zdmi 43) a následně přechází na most na jihovýchodní rampě. Šířkové uspořádání rampy je 6,50 m šířka mezi obrubníky s 0,50 m širokými bezpečnostními odstupy na každé straně. Jízdní pruh na rampě je široký 3,0 m. Trasa je výškově vázána na komunikace I/56 a hlavní trasu ulice Českobratrská. Sklon rampy je navržen v hodnotě + 5,86 %.

Přeložka ulice Nemocniční

Úprava ulice Nemocniční souvisí s výstavbou podchodu/podjezdu v km 0,187 ulice Místecké. Úprava (včetně úseku v podjezdu) je navržena v délce 93,77 m, v rámci které bude komunikace „zahloubena“ do požadované úrovně. V podjezdu se předpokládá pouze omezený provoz a výlučně osobních vozidel, z čehož vyplývá navržená podjezdná výška a zúžení vozovky na kategorii šířky MO7/40 (6,0 m mezi obrubami). V místě vjezdu na přilehlé parkoviště (přes chodník pro pěší) a v prostoru před vjezdem do areálu sportovní haly pro VIP bude provedena pojížděná konstrukce dlážděné komunikace. Ostatní chodníky v tomto objektu budou řešeny z běžné chodníkové konstrukce.

zdroj: EIA

Související články


Komentáře

  1. Davidb :

    Pochopil jsem dobře, že se nebude dát najet z Místěcké na Českobratrskou směr Futurum?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  2. Cíťa :

    Hurá otevírejte šampus!
    Kapitalisté se konečně probudili, aby naštvané motoristy čímsi odbyli…!!! :D

    Thumb up 0 Thumb down 8
  3. Cíťa :

    Davidb: Ale dá, za autosalonem Heller je plnohodnotný sjezd/nájezd.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  4. Crazym :

    Chvíli mi trvalo než jsem si vygooglil co si mám představit pod pojmem kolektorová vozovka až mi to došlo :-) To není zas tak špatné řešení. A to s tou Nemocniční mám tak nějak problém bez výkresu si to představit, chápu jen, že musí být zachována dopravní obslužnost Tatranu ale ta zmínka o VIP mě irituje :-) Každopádně to považuji už dnes za druhý zázrak i když jen poloviční, dokud nezačnou stavět jsem stále pesimista :-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Tim :

    Je to pouhý záměr od kterého je ještě dlouhá cesta i několik let k realizaci. A dokud to budou bojkovat lidi z přilehlého bytového domu, nic nebude.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. David :

    Nemocniční je jasná ukázka jak chodec (občan s kočárkem, vozíčkář), je jen druhořadým prvkem, doplňkem vozovky která je primárně pro osobní automobily. Takže si pěkně chodec projde podchodem na Stodolní aby se pak vtěsnal do podjezdu v kterém mu dají 1/4 šířky (i když bude primárně tento podchod využíván chodci). Prej centrum 3 největšího města v ČR :D

    Thumb up 7 Thumb down 5
  7. B. :

    Tim: Prilehly dum jiste zareaguje. RSD se od zacatku nechce dohodnout a tlaci to na silu… A ta aktualni EIA je bohuzel znacne, hm, nepripravena.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  8. Davidb :

    David: Crazym:
    No právě jsem si taky myslel, že tam bude podchod podobný tomu pod vlakem, aby třeba mohli projet sanitky.
    Ale tak to bude asi podobně jako je vyústění Ruské do DOV.
    Cíťa:
    No nevím, ale to je celkem blbé řešení, ale asi jediné možné.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  9. Robur :

    Obrat o „urbanistickém vředu z dob socialistického plánování“ mě naplňuje nadějí, že dnešní nesocialističtí ostravští plánovači mají vše pod kontrolou a své práci rozumí.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  10. L :

    Jistě, že to bojkotovat bude. Pokud se budou na radnici i řsd chovat jako doposud. Pokud by se chtěli instituce domluvit ta cesta mohla stát již dávno.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  11. jarnemec :

    Davidb: Není to jediné možné řešení. řšení by bylo, ale lidí schopných o tom uvažovat a rozhodnou není… Celá tato investiční akce je na nic…

    Thumb up 2 Thumb down 2
  12. Hynek [msstavby.cz] :

    B.: to trosku zni jako causa Richtar II (bez Richtara)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  13. Hynek [msstavby.cz] :

    souvisejici post: thvari

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.