Poslední úsek ulice Místecké skrz centrum Ostravy, nedokončeného urbanistického vředu z dob socialistického plánování, bude dokončen na počátku 21. století…
Cílem záměru Silnice I/56 Ostrava – prodloužená Místecká III. stavba je rekonstrukce stávající dvoupruhové komunikace ul. Cingrovy na čtyřpruhovou komunikaci. V rámci dané stavby je řešeno provedení kolektorové vozovky s autobusovou zastávkou městské hromadné dopravy a příměstských linek. Kolektorová vozovka je charakteru autobusového zálivu a nahrazuje zrušenou zastávku pod estakádou Českobratrská. Chodníky
podél kolektorové vozovky a hlavní trasy prodloužené Místecké spojují danou autobusovou zastávku s pěšími trasami v dané lokalitě a zpřístupňují spojení na další zastávky na ul. Českobratrská a s železničním nádražím Ostrava Stodolní. Autobusová zastávka je náhradou za dříve zrušenou autobusovou zastávku pod estakádou Českobratrská a kolektorová vozovka v budoucnu zpřístupní lokalitu Budoucnost a areál po bývalém zimním stadionu Kotas.Šířkové uspořádání silnice I/56 navrženo ve shodě s předchozím úsekem Místecké ulice, jejíž šířkové uspořádání vychází ze šířkových poměrů kategorie místní rychlostní komunikace MR4dc 30,75/27,0/80 (dřívější označení MR 24,5/80), doplněné o odbočovací pruhy.
Navrhované kapacity stavby:
· délka hlavní trasy prodloužené Místecké 497 m, šířka jízdních pruhů 3,5 m, šířka
zpevnění 2x 11,5 m
· délka kolektorové vozovky 342 m, šířka jízdního pruhu 3,0 m a autobusové zastávky
· 3,5 m, šířka zpevnění 7,0 m
· nástupní hrana autobusové zastávky je ve výšce 0,2 m nad přilehlou vozovkou
· délka propojení s estakádou Českobratrská 228 m, šířka zpevnění 6,5 mKolektorová vozovka na ul. Nové Místecké
Nedílnou součástí komplexního řešení dopravy v předmětném území je zajištění přístupu dopravy do prostoru vymezeného ulicí Českobratrskou a sportovní halou, tedy do území s budoucím komerčním využitím. Vzhledem k funkčnímu zařazení ulice Místecké do sítě místních rychlostních komunikací, není možno předpokládat přímé napojení tohoto území na tuto páteřní komunikaci. Proto bylo navrženo řešení tzv. kolektorové vozovky,
prostřednictvím které je možno silný zdroj cílové dopravy obsloužit bez kolizí na této rychlostní komunikaci. Kolektorová vozovka je navržena v délce 342,94 m.V základním šířkovém uspořádání je navržena v kategorii místní komunikace MO 8/40, tj. 7,0 m mezi obrubami. Na konci úseku je kolektorová vozovka provizorně napojená připojovacím pruhem na hlavní trasu, toto provizorní napojení je navrženo z důvodu vedení linek MHD (v kolektorové vozovce je navržen zastávkový pruh se zastávkou MHD). V kolektorové vozovce je navrženo zbudování zárodku pro výhledové vedení dopravy, která bude přes okružní křižovatku vyvedeno obousměrnou obslužnou komunikací přes areál Budoucnost k MÚK – propojení Místecké s ulicí Hornopolní.
Propojení s estakádou Českobratrská
Řešeno je napojení komunikace II/479 se silnicí I/56 prodloužená Místecká. Odpojení bude realizováno z kolektorové vozovky. Těleso jihovýchodní rampy je drženo opěrnými zdmi 43) a následně přechází na most na jihovýchodní rampě. Šířkové uspořádání rampy je 6,50 m šířka mezi obrubníky s 0,50 m širokými bezpečnostními odstupy na každé straně. Jízdní pruh na rampě je široký 3,0 m. Trasa je výškově vázána na komunikace I/56 a hlavní trasu ulice Českobratrská. Sklon rampy je navržen v hodnotě + 5,86 %.
Přeložka ulice Nemocniční
Úprava ulice Nemocniční souvisí s výstavbou podchodu/podjezdu v km 0,187 ulice Místecké. Úprava (včetně úseku v podjezdu) je navržena v délce 93,77 m, v rámci které bude komunikace „zahloubena“ do požadované úrovně. V podjezdu se předpokládá pouze omezený provoz a výlučně osobních vozidel, z čehož vyplývá navržená podjezdná výška a zúžení vozovky na kategorii šířky MO7/40 (6,0 m mezi obrubami). V místě vjezdu na přilehlé parkoviště (přes chodník pro pěší) a v prostoru před vjezdem do areálu sportovní haly pro VIP bude provedena pojížděná konstrukce dlážděné komunikace. Ostatní chodníky v tomto objektu budou řešeny z běžné chodníkové konstrukce.
zdroj: EIA
Davidb :
Pochopil jsem dobře, že se nebude dát najet z Místěcké na Českobratrskou směr Futurum?
04.09.2017 07:40Cíťa :
Hurá otevírejte šampus!
04.09.2017 08:26Kapitalisté se konečně probudili, aby naštvané motoristy čímsi odbyli…!!! :D
Cíťa :
Davidb: Ale dá, za autosalonem Heller je plnohodnotný sjezd/nájezd.
04.09.2017 08:27Crazym :
Chvíli mi trvalo než jsem si vygooglil co si mám představit pod pojmem kolektorová vozovka až mi to došlo :-) To není zas tak špatné řešení. A to s tou Nemocniční mám tak nějak problém bez výkresu si to představit, chápu jen, že musí být zachována dopravní obslužnost Tatranu ale ta zmínka o VIP mě irituje :-) Každopádně to považuji už dnes za druhý zázrak i když jen poloviční, dokud nezačnou stavět jsem stále pesimista :-)
04.09.2017 09:36Tim :
Je to pouhý záměr od kterého je ještě dlouhá cesta i několik let k realizaci. A dokud to budou bojkovat lidi z přilehlého bytového domu, nic nebude.
04.09.2017 09:59David :
Nemocniční je jasná ukázka jak chodec (občan s kočárkem, vozíčkář), je jen druhořadým prvkem, doplňkem vozovky která je primárně pro osobní automobily. Takže si pěkně chodec projde podchodem na Stodolní aby se pak vtěsnal do podjezdu v kterém mu dají 1/4 šířky (i když bude primárně tento podchod využíván chodci). Prej centrum 3 největšího města v ČR :D
04.09.2017 09:59B. :
Tim: Prilehly dum jiste zareaguje. RSD se od zacatku nechce dohodnout a tlaci to na silu… A ta aktualni EIA je bohuzel znacne, hm, nepripravena.
04.09.2017 11:47Davidb :
David: Crazym:
04.09.2017 12:31No právě jsem si taky myslel, že tam bude podchod podobný tomu pod vlakem, aby třeba mohli projet sanitky.
Ale tak to bude asi podobně jako je vyústění Ruské do DOV.
Cíťa:
No nevím, ale to je celkem blbé řešení, ale asi jediné možné.
Robur :
Obrat o „urbanistickém vředu z dob socialistického plánování“ mě naplňuje nadějí, že dnešní nesocialističtí ostravští plánovači mají vše pod kontrolou a své práci rozumí.
04.09.2017 18:29L :
Jistě, že to bojkotovat bude. Pokud se budou na radnici i řsd chovat jako doposud. Pokud by se chtěli instituce domluvit ta cesta mohla stát již dávno.
04.09.2017 19:18jarnemec :
Davidb: Není to jediné možné řešení. řšení by bylo, ale lidí schopných o tom uvažovat a rozhodnou není… Celá tato investiční akce je na nic…
09.09.2017 23:54Hynek [msstavby.cz] :
B.: to trosku zni jako causa Richtar II (bez Richtara)
06.12.2017 16:30Hynek [msstavby.cz] :
souvisejici post: thvari
06.12.2017 16:42