Dojde k vyčištění fasády nebo bude zachovaná patina?
14.02.2022 10:33
102
Jiřík :
Zrovna tento typ staveb posouva Ostravu dále. Jenom houšt.
14.02.2022 10:47
274
Brando :
Otazka: co bude ve všech těch nových filharmoniich, Gongech, galeriích, Trojhalich, Jatkach, domech kultury rozesetych po oStrave apod.? Kdo tam bude vystavovat, hrat, vystupovat… Město, kde ubylo desetitisíce lidí!
14.02.2022 11:06
2556
thvari :
první z velkých projektů se blíží svému zdárnému konci, napětí stoupá… zvědavý jsem i na úpravu okolí a okolních ploch, která by měla být také poměrně důkladná
14.02.2022 11:18
202
aggu :
Brando: Lidi jak vy to vcelku nemusí zajímat. Ani trápit.
14.02.2022 11:46
3211
balde :
MareK: taky by mě to zajímalo, osobně bych byl spíš pro vyčištění.
14.02.2022 12:12
111
Crazym :
Brando: O tohle ani tak nejde, těch co se jim nechce makat se najde vždycky dost, otázkou by mělo být spíš kdo to bude financovat :-) Kdyby to měli zatáhnou oni z výdělků, tak asi umřou hlady :D Pak je ještě varianta aby ta skupina lidí co se považuje vzhledem ke svému vzdělání, přístupu k životu a svému postavení ve společnosti za ostravskou elitu zaplatila ekonomické vstupné na ty akce co je pak duševně tak velmi obohacují :DDD
14.02.2022 12:17
1631
aldik :
A Bauhaus zbourat a postavit tam parkovací dům. Lidi sice za parkování platí neradi, ale budou muset :D Navíc jaké by to bylo krásné ulice bez všudepřítomných zaparkovaných plechovek. Ono těch parkovacích objektů je už sice v plánu víc, ale aut taky není zrovna málo.
14.02.2022 13:04
158
Dan :
Kdyz se podívam na ctvrtou fotku, kde je detail fasady a novych dveri. Tak me provedeni fasady desi. Obnovu zdiva bych ocekaval opravdu dukladnejsi. Nad novym otvorem ani nejsou cihly vyskladany tak, aby evokovaly cihelny preklad. Tyto hrube stavebni prace bych ocekaval pred osazenim vyplni fasady.
Tohle vypada nejen na polsky navrh, ale i na polske provedeni…
14.02.2022 13:44
101
aggu :
Dan: Kéž bychom v Česku měli víc polských návrhů a víc polských provedení…
14.02.2022 14:30
115
Sanju :
Pokud vím, fasáda má mít „patinu“, vidět je to na straně od železniční trati, která je „černá“ a vyměněné cihly na ni nejsou vidět. Jednou jsem byl svědkem aplikace jakéhosi postřiku.
14.02.2022 14:56
30
riltr :
a věžička nebude?
14.02.2022 15:11
111
tommtomm :
Dan: předpokládám že na Vámi poukazované čtvrté fotce jde o stav z průběhu stavebních prací. Tedy vložení překladu a technologické části dveří ( má to být komplikovanější řešení). Nad traverzu (překlad) bylo nutné umístit nosné cihly, tak aby nesly zeď nad ní. Myslím si, že tyto vložené cihly jsou cca v jedné linii s ostatním zdivem a teprve teď dojde ke kompletaci a doplnění nenosných částí zdiva. Nápodoba cihelného překladu zde pak záměrně nemá být, naopak, nové otvory jsou zcela přiznané a zcelení stavby bude dosaženo plastickým promítnutím původního průběhu architektury do nových dveří které bude z jiného materiálu a v kontrastní podobě.
14.02.2022 15:23
40
tommtomm :
balde: Jde opravdu o věc názoru i ohledně přístupu ke kulturním památkám. Naprosté vyčištění a navrácení do vizuální podoby těsně po dokončení vs. hodnota stáří objektu kterou právě dokresluje začernání. U různých objektů se tyto přístupy různí. V tomto případě pak patina usnadňuje výměnu a doplnění chybějících cihelných výplní, kdy nepatinováním dojde k zcelení jinak rozbité struktury. Zkuste se ve městě (např. Vítkovice nebo Vodárna v Hulvákách) zaměřit na opravené domy, byť jde o šťastné a někdy nákladné rekonstrukce, nové cihly jdou prostě vidět ( většinou větší plocha která kryje elektrický rozvod, jedna cihla se většinou ztratí), u napatinování (pokud je dobře provedeno) tento problém nehrozí a plocha je sjednocena.Za mě osobně pak zcela vyčištěné objekty ztrácejí určitou estetickou hodnotu a tak jsem příznivcem zachování nebo doplněním určitého stupně patiny u takovýchto objektů. Možná by Vás překvapilo kolikrát restaurátoři dopatinovávají a špiní záměrně určité části restaurovaných soch nebo kamenných prvků tak aby docílili plastičnosti a hodnověrnosti. Po vyčištění totiž tyto prvky vypadají jaksi tupě a bez hloubky a bez zašpinění by se na těchto plochách brzy nacházela špína a nečistoty kterým patina částečně předchází.
Nicmene pirad nerozumim tomu, proc nebyly prvne vymeny cihly a pote instalovany vyplne otvoru.
14.02.2022 15:43
10
Michal :
MareK: pokud to nějak neškodí povrchu, tak bych byl pro to zachovat „patinou“. Ano i čistá cihla je pěkná, viz Mírové náměstí ve Vítkovicích, ale takto by to bylo unikátní.
14.02.2022 17:15
51
Tom :
Brando: Třeba já tam chodit budu. Záleží má nabídce. Zkuste si za normálních okolností koupit lístek třeba k Bezrucum. S uvazovanim, že kultura nemá cenu,to žádný národ nikam nedotahne.
14.02.2022 17:17
171
Michal :
aldik: pokud parkovací dům, tak jedině pod zem, ať si to ti co musí jezdit všude autem zaplatí. Ono už tak je celkem mord, že chcou postavit patrový parkovací dům před katedrálu vedle Masarykáče.
14.02.2022 17:19
410
Tom :
Crazym: To je názor. Povaleci z kaváren ke strojům a továren. To už tady bylo. S takovou logikou bychom mohli jít na všechno, třeba zdravotnictví, školství,mhd. Jistě to tak v některých zemích finguje. To,že nemám rád kulturu, neznamená, že to tak mají všichni.
14.02.2022 17:21
157
balde :
tommtomm: Díky za super koment, doplním, že jsem to myslel tak, že pokud by to mělo zůstat tak jak je, tak jsem pro vyčištění, aby nerazily nové cihly, ale pokud ty nové budou mít taky patinu, takže to bude mít jednotný „špinavý styl“ tak za mě super, nejhorší by bylo kdyby tam byly velké části přechodů mezi starými a novými cihlami.
14.02.2022 18:00
21
Brando :
aggu: Asi ty to budes dofinancovavat ze sve kapsy, kdyz to bude slouzit prumernym ci podprumernym umelcum…? Az bude oStrava velka alespon jako Praha ci Víden, potom muzeme diskutovat nad mnozstvim verejnych objektu.
14.02.2022 18:52
523
Tom :
Brando: ale Ostrava nebude nikdy jako Vídeň nebo Praha, to ví každé dítě. A proč myslíte,že tam budou hrát a vystavovat prumerni nebo podrumerni? Vy jste kritik? A proč by se v menších středních městech nemělo stavět a investovat do kulturních a sportovních institucí?
14.02.2022 19:03
162
Mx :
Podle mně je patina (na jatkách) spíše jen špína. Je to věc názoru, ale mně to připadá takové nějaké temné a ušmudlané a stejné jako např. neopravený dům s 30 let starou fasádou. Za mne zcela nedůstojné účelu stavby. Navíc podle mne je jednodušší nahradit čistou cihlu než jí uměle špinit patinou. Mírný rozdíl u oprav vyčištěných cihel je menší zlo než tato ušmudlanost. Navíc evidentně některé cihly jsou světlé dle fotek. Kostel ve Vítkovicích nebo v Husově sadu by tmavý hezčí nebyl.
14.02.2022 19:05
104
Jana :
Crazym: Někdy s Vámi i souhlasím, ale ve většině Vašich příspěvků: Jedl by Ostravák boloňské špagety? Ne. Bo loňské špagety by žral jen cyp.
14.02.2022 19:29
138
Hrdý Ostravák :
Crazym předvedl nejhnusnější bolševický plivanec v dějinách této stránky. Nikdy jsem nic tady, na Ms Stavby,odpornějšího a ohavnějšího nečetl. Musím to napsat : Crazym je lidská žumpa.
14.02.2022 23:39
1811
DRJPJR :
Crazym: Chápu, že to je útok na mě, za nějaký předchozí přísoěvek. Takže bych chtěl jenom říct, že s takovými primitivnímu blbci jako ty nemá smysl se bavit. Ubožáku.
15.02.2022 09:01
44
O. :
aggu: Na tyhle hodnoceni ostatnich diskutujicich uz zacinam byt alergicky. Treba to pan Brando plati ze svych dani, takze jeho dotaz je naprosto legalni. … Ja temto projektum fandim, prestavba kulturaku super, jestli vyjde, Cerna kostka taky. Gong uz je zrealizovany a parada. Ale musime si taky uvedomit, ze to neni zadarmo a nejak si urcit, kde je ta rozumna hranice toho, kolik takove ne zrovna levne kultury tady chceme. At pak nebrecime, ze neni na udrzbu, na infrastrukturu, atd. Takze tohle hodnoceni od lidi s myslenim ‚z cizoho krev netece, hlavne mi zadotujte vsechny me konicky a kdyz se vam to nelibi, tak jste xenofobni flastenec‘ mne fakt irituje. Bez omezeni fandim kvalitnim stavbam typu novy mrakodrap, kde si to majitel zaplati ze sveho a postavi to na sve riziko, ale u veci co platime vsichni a lidi se socialistickym myslenim si to nechteji uvedomit, je naprosto namiste ptat se proc, pro koho, za kolik, atd. ps. Oprave jatek fandim a doufam, ze to misto ozije.
15.02.2022 11:11
101
O. :
Co to tady je za prispevky? „nejhnusnější bolševický plivanec“, „lidská žumpa“, „primitivnímu blbci“, … Panove, jsou i lidi, co maji jine nazory nez vy, rika se tomu svoboda slova. Tak se prosim uklidnete a zkuste to respektovat. Tohle do slusne diskuze nepatri. Nerikam, ze musite nasadit latku na uroven „dovolil bych si s Vami nesouhlasit“, ale to co jste predvedli je opravdu nechutne. Tohle sem z Novinek prosim netahejte.
Preju vsem pekny zbytek dne :)
15.02.2022 11:25
74
aggu :
O.: Každý dotaz je legální, to není třeba zdůrazňovat ;) Spíš mne zajímá, čistě ze zvědavosti, proč lidé jako brando nebo jana mají nutkavou potřebu neustále něco hanit, aniž by se jich to týkalo. Nejsem psychiatr, abych to dokázal exaktně popsat, proto se občas reaguji. APlátce daní? To je snad společenský konsenzus. Jsou to politici, kteří rozhodují, na co daně potřebujeme a na co ne. Když vyhrají v Ostravě politici jako třeba ten zábavný a zvídavý pan Raždík z SPD, tak možná na podobné projekty budeme muset zapomenout a třeba se dostaneme jako město na kulturní úroveň Blanska, Karviné nebo Mladé Boleslavi. Bude to rozhodnutí těchto lidí a bude to fér, protože budou mít podporu voličů, kteří sice neví k čemu ta budova je, ale jsou ostře proti ;)
A jen tak mimochodem, nedělejme z těch budov něco extra. Je to úplně základní výbava každého města. Knihovna, kunsthalle, galerie nebo koncertní síň jsou něco jako dlážděný chodník a kanalizace. Prostě normální potřeba civilizovaných tvorů civilizovaně žít. V Polsku, kterému se češi rádi vysmívají, postavili koncertních hal tolik, co my nepostavíme ani za 1000 let. To taky svědčí o kulturnosti národa.
15.02.2022 15:32
235
ostravak :
OSTRAVA JE OSTUDA, Snad za tohle někoho konečně zavřou konečně. vyhozené stovky milionů z našich daní. A k tomu jeětě ukradené a vyhozené miliardy za nesmysl tzv. KONCERTNÍ SÍN…Macuro ty půjdeš !
Tak edit, už to jede a opravdu mluví o 400 mega v cca v 4:15. Tak jak to je?
16.05.2022 21:37
12
Sanju :
Crazym: Stavba samotná vysoutěžena za 160 milionů, po započítání víceprací 190 milionů, s dalšími náklady (včetně těch na výstavbu okolního parku/náměstí) 400 milionů.
Stavba má velkou výhodu proti stávajícímu Platu, že dovnitř není vidět. Chodím často okolo a tak sleduji min. návštěvnost. Teď to bude skryto.
17.05.2022 16:17
95
tjov :
Vítek: Bohužel docela trefná poznámka, ale osobně s tou cenou nemám problém. Je to zajímavý objekt a pokud se to území dotvoří plánovanou výstavbou včetně zakrytí Místecké a hlavně zboří ten vřed Bauhaus – bude Ostrava zase o něco zajímavější. Milióny se vyhazují na mnohem větší krávoviny.
PS: teď ještě kompletně po 5 letech předláždit Nádražní a udělat z ní pěší zónu !
17.05.2022 20:50
91
Dr. Kohn :
tjov: A pokutu za předčasný zásah do stavby z dotací zaplatí kdo? Vy? Nádražní zůstane v takovém stavu jak je ještě hodně dlouho….
18.05.2022 08:42
11
tjov :
Dr. Kohn: Netuším jaká je udržitelnost u této konkrétní dotace, nejméně je to však 5 let, které již uběhly 9.12.2021. Pokud je to blíž k 10 letům, tak to musí počkat do max. 2026.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
MareK :
Dojde k vyčištění fasády nebo bude zachovaná patina?
14.02.2022 10:33Jiřík :
Zrovna tento typ staveb posouva Ostravu dále. Jenom houšt.
Brando :
Otazka: co bude ve všech těch nových filharmoniich, Gongech, galeriích, Trojhalich, Jatkach, domech kultury rozesetych po oStrave apod.? Kdo tam bude vystavovat, hrat, vystupovat… Město, kde ubylo desetitisíce lidí!
thvari :
první z velkých projektů se blíží svému zdárnému konci, napětí stoupá… zvědavý jsem i na úpravu okolí a okolních ploch, která by měla být také poměrně důkladná
aggu :
Brando: Lidi jak vy to vcelku nemusí zajímat. Ani trápit.
balde :
MareK: taky by mě to zajímalo, osobně bych byl spíš pro vyčištění.
Crazym :
Brando: O tohle ani tak nejde, těch co se jim nechce makat se najde vždycky dost, otázkou by mělo být spíš kdo to bude financovat :-) Kdyby to měli zatáhnou oni z výdělků, tak asi umřou hlady :D Pak je ještě varianta aby ta skupina lidí co se považuje vzhledem ke svému vzdělání, přístupu k životu a svému postavení ve společnosti za ostravskou elitu zaplatila ekonomické vstupné na ty akce co je pak duševně tak velmi obohacují :DDD
aldik :
A Bauhaus zbourat a postavit tam parkovací dům. Lidi sice za parkování platí neradi, ale budou muset :D Navíc jaké by to bylo krásné ulice bez všudepřítomných zaparkovaných plechovek. Ono těch parkovacích objektů je už sice v plánu víc, ale aut taky není zrovna málo.
14.02.2022 13:04Dan :
Kdyz se podívam na ctvrtou fotku, kde je detail fasady a novych dveri. Tak me provedeni fasady desi. Obnovu zdiva bych ocekaval opravdu dukladnejsi. Nad novym otvorem ani nejsou cihly vyskladany tak, aby evokovaly cihelny preklad. Tyto hrube stavebni prace bych ocekaval pred osazenim vyplni fasady.
Tohle vypada nejen na polsky navrh, ale i na polske provedeni…
14.02.2022 13:44aggu :
Dan: Kéž bychom v Česku měli víc polských návrhů a víc polských provedení…
14.02.2022 14:30Sanju :
Pokud vím, fasáda má mít „patinu“, vidět je to na straně od železniční trati, která je „černá“ a vyměněné cihly na ni nejsou vidět. Jednou jsem byl svědkem aplikace jakéhosi postřiku.
14.02.2022 14:56riltr :
a věžička nebude?
tommtomm :
Dan: předpokládám že na Vámi poukazované čtvrté fotce jde o stav z průběhu stavebních prací. Tedy vložení překladu a technologické části dveří ( má to být komplikovanější řešení). Nad traverzu (překlad) bylo nutné umístit nosné cihly, tak aby nesly zeď nad ní. Myslím si, že tyto vložené cihly jsou cca v jedné linii s ostatním zdivem a teprve teď dojde ke kompletaci a doplnění nenosných částí zdiva. Nápodoba cihelného překladu zde pak záměrně nemá být, naopak, nové otvory jsou zcela přiznané a zcelení stavby bude dosaženo plastickým promítnutím původního průběhu architektury do nových dveří které bude z jiného materiálu a v kontrastní podobě.
14.02.2022 15:23tommtomm :
balde: Jde opravdu o věc názoru i ohledně přístupu ke kulturním památkám. Naprosté vyčištění a navrácení do vizuální podoby těsně po dokončení vs. hodnota stáří objektu kterou právě dokresluje začernání. U různých objektů se tyto přístupy různí. V tomto případě pak patina usnadňuje výměnu a doplnění chybějících cihelných výplní, kdy nepatinováním dojde k zcelení jinak rozbité struktury. Zkuste se ve městě (např. Vítkovice nebo Vodárna v Hulvákách) zaměřit na opravené domy, byť jde o šťastné a někdy nákladné rekonstrukce, nové cihly jdou prostě vidět ( většinou větší plocha která kryje elektrický rozvod, jedna cihla se většinou ztratí), u napatinování (pokud je dobře provedeno) tento problém nehrozí a plocha je sjednocena.Za mě osobně pak zcela vyčištěné objekty ztrácejí určitou estetickou hodnotu a tak jsem příznivcem zachování nebo doplněním určitého stupně patiny u takovýchto objektů. Možná by Vás překvapilo kolikrát restaurátoři dopatinovávají a špiní záměrně určité části restaurovaných soch nebo kamenných prvků tak aby docílili plastičnosti a hodnověrnosti. Po vyčištění totiž tyto prvky vypadají jaksi tupě a bez hloubky a bez zašpinění by se na těchto plochách brzy nacházela špína a nečistoty kterým patina částečně předchází.
14.02.2022 15:39Dan :
tommtomm: Mate pravdu, dival jsem se na vizualizace a ty preklady tam nejsou. Diky.
https://www.kwkpromes.pl/en/contemporary-art-gallery-plato/16788
Nicmene pirad nerozumim tomu, proc nebyly prvne vymeny cihly a pote instalovany vyplne otvoru.
14.02.2022 15:43Michal :
MareK: pokud to nějak neškodí povrchu, tak bych byl pro to zachovat „patinou“. Ano i čistá cihla je pěkná, viz Mírové náměstí ve Vítkovicích, ale takto by to bylo unikátní.
14.02.2022 17:15Tom :
Brando: Třeba já tam chodit budu. Záleží má nabídce. Zkuste si za normálních okolností koupit lístek třeba k Bezrucum. S uvazovanim, že kultura nemá cenu,to žádný národ nikam nedotahne.
Michal :
aldik: pokud parkovací dům, tak jedině pod zem, ať si to ti co musí jezdit všude autem zaplatí. Ono už tak je celkem mord, že chcou postavit patrový parkovací dům před katedrálu vedle Masarykáče.
14.02.2022 17:19Tom :
Crazym: To je názor. Povaleci z kaváren ke strojům a továren. To už tady bylo. S takovou logikou bychom mohli jít na všechno, třeba zdravotnictví, školství,mhd. Jistě to tak v některých zemích finguje. To,že nemám rád kulturu, neznamená, že to tak mají všichni.
14.02.2022 17:21balde :
tommtomm: Díky za super koment, doplním, že jsem to myslel tak, že pokud by to mělo zůstat tak jak je, tak jsem pro vyčištění, aby nerazily nové cihly, ale pokud ty nové budou mít taky patinu, takže to bude mít jednotný „špinavý styl“ tak za mě super, nejhorší by bylo kdyby tam byly velké části přechodů mezi starými a novými cihlami.
14.02.2022 18:00Brando :
aggu: Asi ty to budes dofinancovavat ze sve kapsy, kdyz to bude slouzit prumernym ci podprumernym umelcum…? Az bude oStrava velka alespon jako Praha ci Víden, potom muzeme diskutovat nad mnozstvim verejnych objektu.
Tom :
Brando: ale Ostrava nebude nikdy jako Vídeň nebo Praha, to ví každé dítě. A proč myslíte,že tam budou hrát a vystavovat prumerni nebo podrumerni? Vy jste kritik? A proč by se v menších středních městech nemělo stavět a investovat do kulturních a sportovních institucí?
Mx :
Podle mně je patina (na jatkách) spíše jen špína. Je to věc názoru, ale mně to připadá takové nějaké temné a ušmudlané a stejné jako např. neopravený dům s 30 let starou fasádou. Za mne zcela nedůstojné účelu stavby. Navíc podle mne je jednodušší nahradit čistou cihlu než jí uměle špinit patinou. Mírný rozdíl u oprav vyčištěných cihel je menší zlo než tato ušmudlanost. Navíc evidentně některé cihly jsou světlé dle fotek. Kostel ve Vítkovicích nebo v Husově sadu by tmavý hezčí nebyl.
14.02.2022 19:05Jana :
Crazym: Někdy s Vámi i souhlasím, ale ve většině Vašich příspěvků: Jedl by Ostravák boloňské špagety? Ne. Bo loňské špagety by žral jen cyp.
14.02.2022 19:29Hrdý Ostravák :
Crazym předvedl nejhnusnější bolševický plivanec v dějinách této stránky. Nikdy jsem nic tady, na Ms Stavby,odpornějšího a ohavnějšího nečetl. Musím to napsat : Crazym je lidská žumpa.
14.02.2022 23:39DRJPJR :
Crazym: Chápu, že to je útok na mě, za nějaký předchozí přísoěvek. Takže bych chtěl jenom říct, že s takovými primitivnímu blbci jako ty nemá smysl se bavit. Ubožáku.
15.02.2022 09:01O. :
aggu: Na tyhle hodnoceni ostatnich diskutujicich uz zacinam byt alergicky. Treba to pan Brando plati ze svych dani, takze jeho dotaz je naprosto legalni. … Ja temto projektum fandim, prestavba kulturaku super, jestli vyjde, Cerna kostka taky. Gong uz je zrealizovany a parada. Ale musime si taky uvedomit, ze to neni zadarmo a nejak si urcit, kde je ta rozumna hranice toho, kolik takove ne zrovna levne kultury tady chceme. At pak nebrecime, ze neni na udrzbu, na infrastrukturu, atd. Takze tohle hodnoceni od lidi s myslenim ‚z cizoho krev netece, hlavne mi zadotujte vsechny me konicky a kdyz se vam to nelibi, tak jste xenofobni flastenec‘ mne fakt irituje. Bez omezeni fandim kvalitnim stavbam typu novy mrakodrap, kde si to majitel zaplati ze sveho a postavi to na sve riziko, ale u veci co platime vsichni a lidi se socialistickym myslenim si to nechteji uvedomit, je naprosto namiste ptat se proc, pro koho, za kolik, atd. ps. Oprave jatek fandim a doufam, ze to misto ozije.
15.02.2022 11:11O. :
Co to tady je za prispevky? „nejhnusnější bolševický plivanec“, „lidská žumpa“, „primitivnímu blbci“, … Panove, jsou i lidi, co maji jine nazory nez vy, rika se tomu svoboda slova. Tak se prosim uklidnete a zkuste to respektovat. Tohle do slusne diskuze nepatri. Nerikam, ze musite nasadit latku na uroven „dovolil bych si s Vami nesouhlasit“, ale to co jste predvedli je opravdu nechutne. Tohle sem z Novinek prosim netahejte.
15.02.2022 11:25Preju vsem pekny zbytek dne :)
aggu :
O.: Každý dotaz je legální, to není třeba zdůrazňovat ;) Spíš mne zajímá, čistě ze zvědavosti, proč lidé jako brando nebo jana mají nutkavou potřebu neustále něco hanit, aniž by se jich to týkalo. Nejsem psychiatr, abych to dokázal exaktně popsat, proto se občas reaguji. APlátce daní? To je snad společenský konsenzus. Jsou to politici, kteří rozhodují, na co daně potřebujeme a na co ne. Když vyhrají v Ostravě politici jako třeba ten zábavný a zvídavý pan Raždík z SPD, tak možná na podobné projekty budeme muset zapomenout a třeba se dostaneme jako město na kulturní úroveň Blanska, Karviné nebo Mladé Boleslavi. Bude to rozhodnutí těchto lidí a bude to fér, protože budou mít podporu voličů, kteří sice neví k čemu ta budova je, ale jsou ostře proti ;)
A jen tak mimochodem, nedělejme z těch budov něco extra. Je to úplně základní výbava každého města. Knihovna, kunsthalle, galerie nebo koncertní síň jsou něco jako dlážděný chodník a kanalizace. Prostě normální potřeba civilizovaných tvorů civilizovaně žít. V Polsku, kterému se češi rádi vysmívají, postavili koncertních hal tolik, co my nepostavíme ani za 1000 let. To taky svědčí o kulturnosti národa.
ostravak :
OSTRAVA JE OSTUDA, Snad za tohle někoho konečně zavřou konečně. vyhozené stovky milionů z našich daní. A k tomu jeětě ukradené a vyhozené miliardy za nesmysl tzv. KONCERTNÍ SÍN…Macuro ty půjdeš !
balde :
Aktuální fotky z rekonstrukce: https://www.patriotmagazin.cz/obrazem-opravy-ostravskych-jatek-finisuji-podivali-jsme-se-dovnitr
05.03.2022 07:52Oasis :
+odkaz: „Jatka v Ostravě jsou dokončená, město na měsíc vpustí lidi dovnitř“, zdroj: https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/jatka-v-ostrave-jsou-dokoncena-mesto-na-mesic-vpusti-lidi-dovnitr-20220425.html
26.04.2022 08:52Crazym :
Teď nevím, slyšel jsem dobře v reportáži v TV o otevření, že to stálo 400 mega?
16.05.2022 18:07aggu :
Crazym: A?
16.05.2022 20:49Michal :
Dnes jsem si na slavnostním otevření vzpomněl na jatkohejtra, a vida, už je tady. A ne, nestálo to 400 mega.
16.05.2022 20:54Crazym :
Jen se ptám vy dva chytrolíni :D Něco jsem zaslechl, měl jsem to puštěné jako kulisu na půl ucha, nejsem si jistý a nemohu si to pustit znova až zítra https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/422231100030516/ A vy z toho hned děláte bůh ví co. Takže kdyby jste něco věděli, uvítal bych fakta a ne ty vaše výkřiky inteligentů :D
16.05.2022 21:34Crazym :
Tak edit, už to jede a opravdu mluví o 400 mega v cca v 4:15. Tak jak to je?
16.05.2022 21:37Sanju :
Crazym: Stavba samotná vysoutěžena za 160 milionů, po započítání víceprací 190 milionů, s dalšími náklady (včetně těch na výstavbu okolního parku/náměstí) 400 milionů.
17.05.2022 00:06Labbrab :
Crazym: dle Zuzany Bajgarové – město zaplatilo za záchranu bortícího se objektu včetně odkupu a dalších nákladů 345 milionů korun s DPH.
17.05.2022 15:44Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/historicka-budova-jatka-pamatka-galerie-kultura-obnova.A220517_665156_ostrava-zpravy_jst
Vítek :
Stavba má velkou výhodu proti stávajícímu Platu, že dovnitř není vidět. Chodím často okolo a tak sleduji min. návštěvnost. Teď to bude skryto.
17.05.2022 16:17tjov :
Vítek: Bohužel docela trefná poznámka, ale osobně s tou cenou nemám problém. Je to zajímavý objekt a pokud se to území dotvoří plánovanou výstavbou včetně zakrytí Místecké a hlavně zboří ten vřed Bauhaus – bude Ostrava zase o něco zajímavější. Milióny se vyhazují na mnohem větší krávoviny.
PS: teď ještě kompletně po 5 letech předláždit Nádražní a udělat z ní pěší zónu !
17.05.2022 20:50Dr. Kohn :
tjov: A pokutu za předčasný zásah do stavby z dotací zaplatí kdo? Vy? Nádražní zůstane v takovém stavu jak je ještě hodně dlouho….
18.05.2022 08:42tjov :
Dr. Kohn: Netuším jaká je udržitelnost u této konkrétní dotace, nejméně je to však 5 let, které již uběhly 9.12.2021. Pokud je to blíž k 10 letům, tak to musí počkat do max. 2026.
18.05.2022 09:40