Oslovili jsme vůdčí osobnosti města, aby se vyjádřili k současnému velmi tristnímu stavu hlavní ostravské tepny, ulice 28.října.
Kontaktovali jsme vedoucího útvaru Hlavního architekta města Ostravy Cyrila Vltavského. Primátora města Tomáše Macuru. A starostky obvodů Mariánské Hory a Hulváky a Moravské Ostravy, kterými ulice prochází. Lianu Janáčkovou a Petru Bernfeldovou. Zpráva byla odeslána 29.8.
Článek má téměř 14tis shlédnutí. Na sociálních sítích vyvolal diskuzi.
Článku si všiml i architekt roku 2015 a propagátor architektury a kvalitnějších veřejných prostor Adam Gebrian, či jeho facebooková stránka Gebrian versus. Mimo jiné a Archwars byl sdílen článek „OVASTORY #34 terminál Dubina„. Pro město opravdu skvělá celostátní reklama.
Odpovědi:
Ing. Arch. Cyril Vltavský
Bez vyjádření.
Ing. Tomáš Macura, MBA
Bez vyjádření.
Ing. Arch. Liana Janáčková
Bez vyjádření.
Ing. Petra Bernfeldová
Bez vyjádření.
Nedošly žádné automatické zpětné maily o dovolené, či dočasné nepřítomnosti…
Sanju :
Tak co jsem četl na billboardech, Lianu aktuálně zaměstnává boj proti Evropské unii a nepřizpůsobivým imigrantům, tak těžko bude řešit takové prkotiny jako je vzhled páteřní komunikace v jejím obvodu ;-)
AC :
Sanju: Smutné je spíše to, že její voliče zajímá tohle žvatlání na billboardech, než to, že je na ulici bordel.
Rýša :
Sanju: Sanju: A co zaměstnává ty další? Třeba primátora – když byl zvolen, tak ho mnozí do nebes chválili, jak pozvedne Ostravu. Anebo paní ing.Petru – o té jaksi poslední dny není slyšet – anebo se chystá s kolegy zase blokovat nějakou stavbu v centru?
12.09.2016 12:21Summerboy :
Rýša: A nechysta se spustit svuj veleprojekt turistickeho vlacku v centru ci po jeho prolukach? A nefunguje uz ten vlacek nahodou, anebo je to projekt na minimalne cele dalsi volebni obdobi?
12.09.2016 13:50Danek :
Rýša: Ano, za primatora jsem kopal vždy já..a co?…na vyjadření má uředník 30dní….takže předpokladám, že nemá na práci jen to,aby nám dával ke všem dotazům své vyjadření do druhého dne….naopak kvituji, že se za jeho vladnutí posunuli některé stavby…třeba Palace,skelet,jatka,budou se opravovat 3vily nedaleko centra(kolik let jsem plakali, že se níc neděje).Taky jste možná četli cca.14dní zpátky,že jsem opeloval jak vypadá jednaní s investory(měli být přestaveni již na jaře) do Mošnova atd.stavbami v centru(Karolina,Amsterdam office a pod.)…protože, zrovna tyto a vytvoření prac.míst potřebujeme.Taky bych velmi ocenil, aby vyhrál krajských volbách p.Vondrák..proč.protože je to nesrovnatelně pro mě kvylitnější kandidát než Novák…asi tak.
12.09.2016 14:18Hynek [msstavby.cz] :
Danek: tak jednak tohle neni zadna zadost o informace podle zakona, takze tady podle me neexistuje zadna dana lhuta na odpoved.
druhak i kdyby se to netykalo nejakeho vyjadreni/nazoru na vec, ale poskytnuti informaci, tak tam chybi formalne plno veci, takze by to stale nebyla zadna zadost, ale tusim by si meli vyzadat chybejici informace.
+ na gebrianovi je od te doby 12 novych postu a u nas na webu 47… takze jim to martin koukam moc neulehcil se dopatrat o cem vlastne mluvi (ok, muzem predpokladat, ze sledujou denne msstavby a facebook, coz teda silne pochybuju)
tze trosku strelba do vlstnich rad, ale nevim, no. ja bych dotycny, tak na tohle taky za 9 pracovnich dni neodpovim, pokud to ke mne vubec doputuje.. mozna teda pred volbama bych si to vychytal, ale mozna i zadna odpoved by byla nejlepsi. :o)
mimochodem lhuta 15/30 dni na odpoved v dobe, kdy informace se zrodi rano, v poledne o ni vi cela republika, vecer se to propere v hospode a i nejvetsi informacni slimaci to dostanou v televiznich novinach a po 24 hodinach po tom nestekne ani pes, „zacina“ byt totalne mimo kontext reality…
12.09.2016 14:57johny :
Nerušit, vládneme :-)
12.09.2016 15:42Jp :
Chudáci politici to mají v Ostravě těžké, jsou zahlceni tvorbou „vizí“, plodí jednu za druhou a občané je ještě otravují a požadují reálnou činnost navíc k té virtuální.
12.09.2016 16:28Danek :
Hynek [msstavby.cz]: souhlasím Hynku,v tom případě je absolutně zcestné napsat k článku tzv.bez vyjádření…je třeba BÝT KOREKTNÍ.
12.09.2016 16:36Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Já nevím, dle screenu postu i s datem si to dohledá i opice.
Ono je celkem zarážející, když mne Vltavský zve k sobě do kanclu, aby mne ujistil, že nemá po stěnách jen plány průmyslových zón, tak odpoví v řádů hodin.
Jako jestli je pro některé ok, že se něco řeší jen 24h tak budiž, ale do problémů by se mělo bušit pořád. Já nevím. Pořád mi přijde vhodnější přímý dotaz, než něco tvítnout a dočíst se „Lesk a bída demokracie“
12.09.2016 20:14Jann :
Mě by odpovědi oslovených velmi zajímaly. Ale upřímně, pokud bych byl na jejich místě a dostal email ve znění „Dobrý den, rádi bychom vyjádření…“, bez jediného prosím, děkuji ap., tak bych neodpověděl taky. Měl bych pochybnosti o tazateli a možnosti vést s ním slušnou a smysluplnou diskuzi. Bál bych se, že mě nazve třeba opice nebo tak něco.
Hynek [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: jasne, kdo chce, dohleda to do 5 minut. jako pred volbama to mohl byt docela pekny prostor na vyjadreni. :)
12.09.2016 23:32marian :
Jann: jo, toho jsem si taky všimnul – chybí tam to kouzelné slůvko :-) jinak ještě k Lianě a mariankám: 28. října je děs, ale na druhou stranu regenerace sídliště Fifejdy I je velmi povedená, myslím, že min. v Ostravě nemá konkurenci. Takže je možná otázka, kolik toho může udělat starostka malého obvodu s hlavní třídou, která je spíš v kompetenci velké ostravské radnice. A určitě Liana nemůže za úroveň majitelů jednotlivých domů, za jejich (ne)vkus a lásku k banerům a postsovětsko-asijskému bordelu obecně. Tohle je problém celé čr, Prahu nevyjímaje, takže Liana to asi nevytrhne.
13.09.2016 07:44Optimista :
Ovšem tuto negativní „reklamu“ děláte vy neustálým psaním antiostravských článku! Uvědomte si to, opravdu nejste normální ani morální :/
Jp :
Optimista: Poukazovat na nedostatky, lenost a neschopnost je „antiostravská“ ? Když se problémech nebude mluvit tak podle vás zmizí ? To je opravdu hloupé.
Hynek [msstavby.cz] :
Optimista: jakou negativni reklamu, to je prace odvedena za nekoho, kdo to ma mit na starosti. ma to pekne predzvykane i s fotkama, staci to dat do nejakeho normalniho stavu, tohle neni jaderna fyzika!
a ze nekomu nevadi, ze se na to neda koukat, ale vadi mu, ze nekdo rekl, ze se na to neda koukat, k tomu se nehodlam vubec vyjadrovat. cisarovy nove saty v praxi.
aggu :
Optimista: Jedna věc je psát kriticky, což je naprosto v pořádku, jako na tomhle webu, a druhá věc negativisticky, nebo i cíleně trolit za účelem zvýšení reklamních příjmů, jako ve většině celostátních periodik, což je předpokládám každému inteligentnějšími ostravákovi, co přečte více než 1 noviny denně, dávno jasné.
13.09.2016 18:58„Deal with it“ ;)
Martin [msstavby.cz] :
Optimista: Na webu je celkem 4651 článků. Z toho je 34 z víceméně kritické rubriky OVASTORY.
13.09.2016 21:00thrpst :
Abych pravdu řekl, nedivím se, že vám na váš mail nikdo neodpověděl.
15.09.2016 11:12bapi :
Z online rozhovoru s Janáčkovou – otázka na 28. října:
„Děkuji za pochvalu za sídliště, v současné době regenerujeme naše druhé sídliště Vršovců. Regenerace by měla být ukončena do dvou let. Souhlasím, že situace na ulici 28. října je neutěšená. Opravy chodníků realizujeme postupně, nyní probíhá rekonstrukce zastávek Prostorná, včetně oprav chodníků, jako investice města a Dopravního podniku. Kvůli toho, že městské obvody nejsou ze strany města dostatečně finančně kryty, naše malé rozpočty nám na optimální obnovu majetku, který máme svěřen do správy, nepostačují. Proto opravy realizujeme postupně. Reklamy na ulici 28. října jsou soukromé a ve většině případů se vůbec na pozemcích města či městského obvodu nenacházejí. Vadí mi stejně jak vám, že mnohé reklamy jsou nepěkné, je jich moc a kazí vzhled našeho obvodu. Možná by se mělo uvažovat o celoměstské vyhlášce, která počet billboardů bude regulovat. Jako architektce mi vadí, když si soukromníci polepí výlohy nevkusnými plakáty a poutači. Bohužel to ale neovlivním jinak, než domluvou.“
Jinak na tom rohu Mariánského náměstí má prý vzniknout nová radnice.
http://moravskoslezsky.denik.cz/online-rozhovor/on-line-rozhovor-se-starostkou–marianske-hory-a-hulvaky-lianou-janackovou-20160918.html
23.09.2016 08:51Pavel :
Za co je platíme? Odpověděli alespoň za ten měsíc?
23.09.2016 12:49aggu :
Já bych jí těch starostí s neutěšeností ulic, bolestivým trápením nad estetikou reklam, nedostatečným finančním krytím obvodního rozpočtu, a vyčerpávajícím dlouhodobým úsilím o jeho blaho zbavil, a Mariánky i 90% ostatních ostravských obvodů zrušil. Aspoň bude mít čas na svůj boj. Taková Praha je na to úplně ideální.
23.09.2016 15:42Byl by jeden centrální obvod od Hulvák po Sýkorák, od petřkovického mostu po Vítkovice. Jak to bylo kdysi. Ostrava má příliš moc generálů a málo pěšáků. Proč by mělo celé město trpět kvůli jejich osobním animozitám, které vygradovaly nástupem „ostravaka“ a defacto kolapsem rozvoje centra.
Jp :
„Možná by stálo za to…“ to jsou ale kecy. Janackova tam sedi dost roku na to, aby s tim neco udelala, jenze to by se musela snazit a myslet… Pokud je pro zastupitele neresitelny problem regulace reklamy, tak to je opravdu desive. Podobne „neresitelna“ je pro pani starostku (a vetsinu jejich kolegu z jinych ctvrti) asi pravidelna udrzba verejnych mist a jejich cistota… je vubec nekdo v ostravskych obvodech zodpovedny za (například) odpadkove kose, zdegenerovanou zelen nebo „stoletou“ spinu na chodnicich ?
23.09.2016 17:11O.O :
aggu : Kolaps rozvoje centra? No nevim, ale mam pocit ze v poslednich letech je trend presne opacny.
23.09.2016 20:56aggu :
O.O: A jaký podíl na něm má radnice MOaP? Dělají všechno opačně nebo nic. U zásadních věcí nechtějí převzít odpovědnost, natož iniciativu, vymlouvají se na Magistrát. Pomáhají podnikatelům? Budují byty? Odstraňují bariéry? Řeší veřejný prostor inteligentně, s architekty, vybírají si z nejlepších návrhů v soutěžích? Anebo to řeší stylem „Franta z údržby to nějak zalátá“?
24.09.2016 09:55Roky trvalo než jejich mozky pochopily, že věc typu „lokokůň“ nemá na jednom z hlavních ostravských náměstí co dělat. U Ikara to trvá už desetiletí. Takže počkali až utichne mediální výsměch a tento týden ho po „údržbářsku“ šupli před hlavák. Asi si řekli, že po té „rekonstrukci“ stejně prostor před nádraží estetiku nezískal, tak co.
Burani.
Martin [msstavby.cz] :
Pavel: Ano, odpověděli. Po týdnu od vydání tohoto článku ( 16.9.) mi přišel mail, kde byl naskenovaný dopis od primátora ( ručně podepsaný ) kde mne teda zvou na pokec o té ulici. Že se všichni oslovení sejdou. Odepsal jsem až 18. protože z nemocnice odepsat nešlo žejo. No a opět nic.
Cyril asi vymýšlí někde nové červeno-bílé zábradlí. Liana brání tělem Mariánské Hory před apokalyptickou invazí a primátor se starostkou Moravské Ostravy už asi nejsou kámošky. Aspon podle toho, co si dal Ostravak na FB ( za tou stránkou musí být troll, takové vyjadřování není možné )
Ostravak
25.09.2016 17:309 září v 13:42 ·
Kozel zahradníkem.
Už si jaksi zvykáme, že mnohé kroky hnutí ANO jsou přes všechna nadšená hesla jejich gospelového týmu bílých košil a hábitů poměrně zvláštní.
Zářným příkladem je organizace hnutí ANO v Moravské Ostravě a Přívozu. O jejich povolebním spojení s bývalým starostou ing. Svozilem ( ODS ) a skupinkou zastupitelů za ČSSD toužících po návratu starých „zlatých“ časů jsme již psali. Pomyslnou třešničku na dort posadili na včerejším jednání zastupitelstva městského obvodu. Za předsedu kontrolního výboru, do pozice, kterou respektujeme jako svrchované místo pro opozici, navrhlo hnutí ANO svého člena ing. Pavla Hudce. Na tuto osobu jsme ještě před komunálními volbami upozorňovali i samotného předsedu celého hnutí. Bez reakce.
Ing. Pavel Hudec byl za “ zlatých časů“ vládnutí ODS a starosty ing. Miroslava Svozila, vedoucím odboru investic.
Krátká rešerše z dob rozdělování zakázek pod jeho vedením.
– vysoutěžené ceny byly zpravidla vyšší než ceny projekční.
-podané nabídky oslovených firem byly podepsány stejnou osobou.
-rezerva skrytá v rozpočtu byla bez dalšího a pouze jím běžně vyčerpána do poslední koruny
– příběh sám o sobě je oprava kapličky v Husově sadu. Ano i zde je podepsán ing. Hudec.
Mohli bychom pokračovat . Zakončíme to tím, že pan ing. Pavel Hudec po našem příchodu na radnici skončil.
Nyní se v barvách ANO vrací. Je to vlastně komické . Jako „kozel zahradníkem „. Bez problémů zvládáme kontroly z města, ministerstev, ROP. V tom problém není. Jen si tak říkáme , co asi tak bude, až se tenhle člověk a jemu podobní dostanou k moci.
Smutné je, že pro ing. Hudce v tak zásadní funkci ,kromě nás a paní místostarostky Bc. Lucie Feikové ( ČSSD ) hlasovali všichni zastupitelé.
aggu :
A zatím v Čertově Lhotce:
13.10.2016 22:21http://ostrava.idnes.cz/marianske-hory-popelnik-popelniky-liana-janackova-fwq-/ostrava-zpravy.aspx?c=A161013_173415_ostrava-zpravy_jog
Kvalitní městský mobiliář by Liana J. V ulicích ve své čtvrti dokázala najít i ten poslední drobný nedostatek. S podporou zastupitelstva a progresivně uvažujícího vedení Ostravských komunikací pořídila skvost jaký svět neviděl. A ne jeden. Stovky.
Už se na to jako architektka nemohla dívat. A taky nechtěla zůstat pozadu za MOaP, kde Semerákovi boys/girls nechali vyzdobit velkoryse rekonstruovaný prostor Nádražní ulice před pasáží Vesmír neotřelým, soliterním, ale po právu dominantním prvkem – vychytaným plastovým odpadkovým košem. V limitované antivandal edici. Mírné naklonění koše od stojné nohy upomíná na rebelskou image hnutí Ostravak.
Město je v dobrých rukách.
Summerboy :
aggu: Skvele! Marianske Hory a Hulvaky tak budou uz prakticky bez poskvrnky! Presne to tam chybelo lidem ke stesti!
14.10.2016 02:04Hynek [msstavby.cz] :
aggu: :)) nahodou jako kuriozita pro turisty je to docela dobry.
14.10.2016 02:26Rýša :
Myslím si, že až tak úplně špatný nápad to není, i když ro zrovna skvost není. Ale jak by měl ten „skvost“ na vajgly vlastně vypadat, aby vypadal jako „skvost, už posměvači neuvedli. A že ten nápad měla a realizovala Liana J.? Že ji někdo nemá rád, tak i za toto je nutno ji shazovat?
14.10.2016 11:28Martin [msstavby.cz] :
aggu: Je to totální hloupost. Koše jsou buď kovové, nebo plastové s kovovým páskem, o který se dá cigareta „típnout“, aniž by byl poškozený plast a dopalek pak odhodit do koše. Pokud někdo teď odjhazoval cigarety jen tak, bude to dělat stále a nepůjde za nějakou krabičkou na sloupu. Vyhozené peníze a kýč.
14.10.2016 11:41Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: mam stejny nazor jako martin. pokud si nekdo mysli, ze kurak, ktery je zvykly vajgl odhodit jednoduse tam, kde dokouri (a takova je tipuju vetsina), tak tomu fakt nepomuze popelnicek. to by ten popelnicek musel za odmenu tisknout slosovatelny los. :D
14.10.2016 11:57Jp :
Hynek [msstavby.cz]: Ja opravdu nepochopim, jak funguje „mysl“ politika. Janackova ma na hlavnim bulvaru tragikomicky zaplivany cirkus a kupuje plastove popelnicky. Na Jihu je pulka chodniku, lavicky a detska hriste v dezolatnim stavu, mistni sprava neumi ani vyset travnik a oni delaji „medialni“ projekt „za co mame utratit penizky“ a lide jim na to skacou a v Jiznich listech politiky prosi o opravy mobiliare a opravy chodniku s vlastnorucne kreslenymi planky a bojuji o nejlepsi obcansky projekt. Vcera byl v ms deniku clanek o tom, ze mesto nezvlada ani elementarni udrzbu svinovskych mostu, tece do nich, nefunguji tabule, jsou rozbita skla – mozna by mohli cestujici hlasovat, co opravit nejdrive ? To opravdu neexistuje v Ostrave zadny system, jak udrzovat a rozvijet verejny prostor normalnim zpusobem ?
14.10.2016 13:10Lukáš :
Jp: To je jednoduché, na údržbu se nedávají dotace jiné penězovody, na nový projekt, nebo na rekonstrukci se dotace dostávají a z těch lze něco ulít bokem. Navíc je pro politika jednoduché říct za mé vlády se postavilo to a to, rekonstruovalo támto (hlavně teď, když byly volby), než jenom nic sem neudělal, jenom jsem to udržoval v pořádku.
14.10.2016 14:26Jp :
Lukáš: To ale nevysvetluje to, proc nikdo z nich neni schopen rict „postavili jsme a po letech je to v perfektnim stavu“ – to by snad nemelo byt nic sloziteho, ale mel by to byt zaklad. Zarazejici je, ze lidem ta „neudrzba“ nevadi (viz. muj post k te bytovce v Proube). Na tech mistech ve Svinove je to asi nejokatejsi pripad – par roku jsou otevrene a uz jsou tam videt presne ty neduhy, ktere dovedly frydlantske mosty do stavu v jakem jsou dneska…
16.10.2016 13:03