Objekt na Masarykově třídě v historickém centru Opavy projde stavebními úpravami. Záměr vyplývá z koordinovaného stanoviska a jednotného enviromentálního stanoviska.
Stávající stav
pramen: Úřední deska / opava-city.cz
Související články
žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..
Taková překrásná Opava a za sídlo kraje máme takovou díru. Hlavním městem USA taky není NY jenom proto, že je největší. Až se díra scvrkne na pětinu své průmyslové velkoleposti, nebude důvod nepřestěhovat kraj do Opavy. Pro mě je krajskou metropolí výstavní Opava, sotva které město se jí může přiblížit jak architekturou, tak atmosférou. Přejezd z Ostravy do Opavy je jak přesun výtahem z krytu CO ve sklepě do hotelového lobby. Ostravě nepomůže ani dálnice, ani VRT, ani letiště s železnicí, ani kosmodrom.
17.10.2024 14:03
621
Maty :
abc: Řekl bych, že rozložení obyvatel v kraji a poloha na strategických rozvojových osách je více než Vaše sny o Opavě. Krajské město nemusí být nutně to největší, ale ani to nemusí být to s nejlepší architekturou. Označovat Ostravu jako díru z pozice Opavy je úsměvné.
17.10.2024 14:17
174
abc :
Maty: Sídlo kraje ho má představit navenek v dobrém světle, dělat mu reklamu, image, PR, všechny výrazy a označení pro dobrý obrázek. Opava je město univerzitní, kulturní, pohledné, upravené, s bohatou historií, celkově přitažlivé. Ať je Opava důstojným reprezentantem kraje. Ať Ostrava leží na všech možných strategických rozvojových osách, byť jí samotné to zatím moc nepomohlo, ale ať symbolicky nestahuje s sebou kraj dolů.
17.10.2024 15:09
513
Dan :
abc: Ja pocituji i rozdil v mentalite. Snazim si osobne vysvetlit, cim to je, ale z Opavy mam pocit, ze se tam lidi chovaji vic zapadneji, kultivovaneji.
Ano je i zajímavé, že kraj nijak Opavu nepropaguje, když nepočítám Hradec nad Moravicí a Technotrasu.
Maty: On nikdo dirou Ostravu nenazyva, ale ten rozdil tam proste je.
17.10.2024 15:57
1010
Maty :
abc: Opava je krásné historické město, ale to nic nemění na tom, že krajské město má být tam, kde žijí lidé. Tam kde se dá dobře dopravit ze zbytku regionu i z celé republiky. Právě poloha na dopravních osách a v těžišti regionu může za to, že je krajským městem Ostrava. Navíc si nemyslím, že by Ostrava reprezentovala kraj nedůstojně.
17.10.2024 17:44
112
Pavel :
Na znovuzástavbu v prostoru ulic Holubí/Lazebnická/Masařská existovalo už několik záměrů, všechny zatím ztroskotaly na komplikovaných vlastnických poměrech. Nedávno rekonstruované parkoviště ale bylo projektováno s ohledem na to, že jde o stavbu víceméně dočasnou, že město chce perspektivně uliční zástavbu v této lokalitě obnovit (https://shorturl.at/ZRRAa). Z textu příspěvku se dá vyvodit, že dostavba balkonů se týká zdi, kde byla probourána francouzská okna, přičemž dříve šlo o boční stěnu, na kterou navazovala další zástavba Holubí ulice. Povolením tohoto prvku přestavby vznikne další problém pro jakýkoli další stavební projekt v sousedství. Ne, že by parkovišť bylo v centru Opavy nadbytek, ale tady to vypadá, že jsme se nepoučili z chyb poválečné výstavby a konzervujeme jizvy vzniklé při bombardování města v závěru 2. SV.
17.10.2024 18:48
50
abc :
Maty: V širším kontextu Ostrava stejně jako Opava neleží na mezinárodní silniční trase, na ostravské D1 není písmeno E, hlavní dálkové trasy se jí vyhýbají. V rámci ČR je napojení po D1 podstatný rozdíl, v rámci kraje ne, Ostravu s blízkými lidnatými oblastmi D1 nespojuje. Opavu obklopuje pavučina silnic a třeba cesta autem z Jablunkova do ní trvá kratší čas, než z Rýmařova do Ostravy. Na železnici má Ostrava výhodnou polohu, Opava ne, ale cesta vlakem z Jablunkova do Opavy se zásadně neliší od cesty z Rýmařova do Ostravy. Sídla jiných krajů neleží na hlavních tratích a nic se neděje. Zásadní roli hraje vnímání Ostravy a potenciál Opavy.
18.10.2024 17:31
26
Michal :
No, výstavní Opava. Pak se stačí projít k hlásce a žasnout nad odpornou Slezankou a prolukou velikosti pole hned za ní. Stará Breda je taky stále děs, přístavba divadla chuťovka a Kamyšin se taky povedl. V tom špatném slova smyslu. Takže nedělejte zase z Opavy bůhvíco úchvatného, ta taky dostala za roky pořádně přes hubu.
18.10.2024 19:19
121
Maty :
abc: Zareaguju na vás naposledy, protože se budu už docela opakovat. Ostrava leží ve středu celé metropolitní oblasti. Většina obyvatel kraje žije v Ostravě a okolních městech. Takže to, že z Jablunkova je to do Opavy blíž než z Rýmařova do Ostravy, je sice hezký fakt, ale nic to nemění na tom, že do Opavy to má drtivá většina obyvatel kraje dál a horší cestou. Ostrava je nejdůležitější dopravní křižovatka v kraji a je dobře napojena na zbytek ČR i Polsko. Z hlediska napojení vůbec nevadí, že skrze Ostravu nevede evropská silnice. Už jen z těchto důvodů má Ostrava daleko větší potenciál než Opava. Vaše představa, že Opava jako krajské město vyřeší problémy v kraji, je naivní. Opava je krásné město a já chápu, že ji máte rád, ale z vašich komentářů je cítit stejná ublíženost, jako ta ostravská vůči Praze.
18.10.2024 23:37
152
Dan :
Michal: To je tak strasne zoufale uvest pristavbu divadla jako spatnou, aby se vubec napsala nejaka negativita :D
Pokud bychom meli zacit vypisovat problemy jen treba centra Ostravy, tak nestaci ani jeden den :D
Breda se opravi. Treba to stihnou drive, nez dokoncit strisku parteru u Ostravice, ktera uz mesice stoji a nic se nedeje.
19.10.2024 09:12
49
abc :
Michal: Ani Opava nebude nikdy dokonalá a bez nedostatků, ale je ze všech větších měst v kraji nejvýstavnější a nejpříjemnější, celkově Opava převyšuje Ostravu o dvě hlavy. Maty: Podstata byla v tom, že Opava jako krajské město by rázem změnila k lepšímu pověst kraje navenek, ve vnímání kraje by nastal okamžitý a zásadní zlom. Ostrava by byla upozaděna a na její místo by se dostala Opava. Ostravě by to nebránilo naplňovat její potenciál, ať už je jakýkoliv.
19.10.2024 23:07
321
David :
abc: Toto je přesně naivita některých Opavaku, znám jich dost,mám tam rodinu, sám jsem tam 8let bydlel,jsem rad, ze žijí v Ostravě.Vubec nechápu, proč si myslí, že město je něčím výjimečně, přesně takove názor jako vy máte slychavam celý život, je proč není v Opavě sídlo kraje, proč nemame v Opavě mezinárodní letiště(ano bohužel i tento nesmysl jsem slyšel od občanu Opavy) a pod. Opava je prostě sice relativně hezké, malé město,to je tak vše. S ekonomickou silou Ostravy,službami,dopravní dostupnosti, počtem obyvatel kterých je tak 6Xvice,jen jedna ctvrt Poruba má více obyvatel než celá Opava,myslím, že Opave tyto řeči akorát ubližuje, je to taková ješitnost, no co už.
20.10.2024 09:30
136
abc :
David: Díky za Váš příspěvek, nic objevného k věci mě už nenapadá.
20.10.2024 22:00
25
Jakub :
Zajímavá diskuse. Ostrava dělá kraji opravdu ostudu. Nebýt sovětského vlivu, Ostrava by nikdy nevyrostla do takových rozměrů. Těžba uhlí byla neekonomická už ve 30. a 40. letech 20.st. Naopak kdyby se Opava po válce rozvíjela stejným tempem jako průměrné české město, měla by dnes přes 100 tisíc obyvatel. Bohužel probíhala násilná degermanizace, a tak bylo mnoho budov zbořeno, a i instituce jako Vyšší pedagogická škola (dnes ostravská univerzita) byly z Opavy přesunuty. Po revoluci se Ostrava uměla držela nad vodou díky štědré sociální politice. Infrastruktura v roce 1990 byla na stejné úrovni napříč krajem. Bohužel se slepě investovalo do napojení Ostravy, která je na tom dnes lépe. Dnes máme souběžnou D1 a D48, které vedou v délce 50km zhruba 0-15km od sebe. Slezsko bylo rozděleno mezi Moravskoslezský kraj a Olomoucký. Tím se stalo, že Jesenicko, Bruntálsko, Krnovsko, Opavsko jsou podfinancovány a lidé odtud odcházejí. Opava má mnohem lepší geografickou polohu – stojí přesně uprostřed mezi Javorníkem v Rychlebských horách a Jablunkovem v Beskydech. I kdyby byl pro Ostravu problém, že centrum je logicky v Opavě, tak když vznikly mini kraje jako Karlovarský, Vysočina, Pardubický, Zlínský, mohl vzniknout i kraj Opavský, či Opavské Slezsko. To by zajistilo prosperitu obou regionů a ostravaci by ve východní části svého kraje měli svůj post-hornický kraj. Mentalita lidí je jiná. Často je třeba lidem z venčí vysvětlovat, že MSK je vlastně hodně rozdílný a ostrava jej nereprezentuje. Je třeba tenhle sovětský přežitek – ostrava jako centrum krjae – napravit.
22.10.2024 14:35
418
Roman :
David: Ta „naivita“ je hrdost. A je zcela oprávněná. Porovnejte Opavu s obdobně velkým městem kraji, Frýdkem-Místkem. Rovněž Frýdek nebyl postižen těžkým průmyslem, ale v porovnání s Opavou propadá snad ve všem.
Je pak zcela na místě, že se najde mnoho lidí, co srovnává téměř 6x větší Ostravu s relativně malou Opavou. Ostrava jen nabízí logicky více možností z podstaty své velikosti.
Poruba a Jih jsou třeba větší části města, než samotná Opava. Ale ty nemají co nabídnout. O počtu obyvatel to není.
22.10.2024 15:02
67
Inženýr Králík :
Jakub: Neskutečné bláboly se sovětským svazem v čele. Naprostá neznalost dějin vám ale jednoznačně nebrání dělat radikální soudy o městech, o lidech.
Ostuda kraje jsou tajtrlíci jako vy. Máte v tom doslova eintopf a ještě to ventilujete veřejně. Ve slovníku je vedle pojmu „maloměšťák“ vaše foto, že?
22.10.2024 16:17
167
Roman :
Inženýr Králík: Škoda že příspěvek zcela o ničem a bez žádných argumentů.
22.10.2024 17:16
75
Yann :
Tento web se bohuzel uspesne transformoval do platformy slouzici k tomu si kopnout do Ostravy, mistnich obyvatel apod. Nevim, jakym zpusobem oprava objektu, zejmena 2. snimek v tomto prispevku podnecuje k diskusi ohledne krasy Opavy a jeste navic jako krajskeho mesta. K danemu tematu je to tady jen samy offtopic. Neda se to cist.
22.10.2024 17:53
155
Rohlík :
Já nerozumím tomu, co je na Opavě takového, že by to mělo schopnost od základů změnit image MSK, jak psal někdo výše. Možná je to proto, že už téměř 10 let žiju úplně mimo kraj, ale letos jsem v Opavě byl a nabyl jsem dojmu, že to je akorát další z řady měst v MSK, která nějak extra nevzkvétají. Aniž bych srovnával s Ovou, Opava v roce 2024 na mě působila jako maloměsto, které má svá nejlepší léta rozhodně za sebou a moc toho nenabízí. Historii má asi zajímavou, ale dnes nic moc.
22.10.2024 18:21
94
Lojza :
abc: neber tolik prášku Lojzo co? Jediné co v Opavě je tak BLÁZINEC. Ale na tobě je vidět, že moc lidem nepomáhá že?
Martin [msstavby.cz]: to ano, omlouvám se, ale ta arogance a plavání na Ostravu snad není?
23.10.2024 10:31
30
Lojza :
xxx: ale v Bruntále jsou moc hodní dobří a slušní lidé
23.10.2024 10:32
10
D-r :
abc: Pokud jedete z Pobaltí nebo Východní Europy do Jižní, tak lepši cesta než přes Ostravu prostě neexistuje.
23.10.2024 15:53
62
Tomas :
Nedávno jsem četl, že v době, kdy se okresy transformovaly na kraje, byly ve 2 kraje. Opavsky a Ostravský a že jen díky male aktivitě představitelů města se toto nestalo realitou… škoda, Opava je v porovnání se zbytkem kraje opravdu perlou.
Velmu vtipná diskuze. Opava rozhodně nefunguje jako regionální město. Je to prostě izolované město bez širší aglomerace. A jediný způsob, jak by Opava mohla nabýt nějaké význačnější role, by byl pokud by se skrz rychlé železniční a silničním spojení přes Hlučínsko stala součástí krajské aglomerace. Topologie je zjevná, střed je v ostravské pánvi, a Opava v může hrát maximálně roli sekundárního centra, stejně jako třeba F-M.
Ano, „kdyby“, tak by třeba na místě Opavy mohlo dnes být půlmilionové německé město. Ale k diskuzi o alternativní historii myslím slouží jiné portály.
23.10.2024 16:28
105
Martin [msstavby.cz] :
Pokud se někdo opravdu věnuje do hloubky urbanismu, architektuře, ekologii, městské mobilitě, tak dojde k závěru, že v mnoha ohledech je Opava na úrovni vyšší. K tomuto závěro došlo hodně lidí v mém okolí při studování výše uváděných měst.
Příkladem je program Dnů architektury. V Ostravě plánovaných 10 akcí. V Opavě 26 akcí s přesahem i do ekologie a udržitelného rozvoje měst. Pro začátek těm, co v Opavě nic nevidí, doporučuji připravovaný Opavský architektonický manuál (OPAM) (dle mne již funguje zkušební verze) https://opam.opava.eu/
23.10.2024 19:40
67
Dan :
Yann: Nikdo soudny urcite neposuzuje mesto podle druheho snimku. Ale jde o sirsi povedomi. Mimochodem, takovy krasny pohled na zadni trakty domu najdete i na mnoha mistech v Ostrave. Nakouknout jde na zadni fasady domu podel 28.rijna u Sykoraku a taky snad podle toho nehodnotite cele mesto.
24.10.2024 06:37
31
Dan :
Martin [msstavby.cz]: Presne tak. V oblastech ktere delaji mesto prijemnym mistem k zivotu. Je hezke koukat na to knuceni, ze Ostrava je proste nej. Ale ti stejni pak nadavaji, ze Ostrava neni schopna ani resit nelegalni parkovani u Karoliny a mior zamkove dlazby.
24.10.2024 06:40
22
Yann :
Dan: Dle meho nazoru nikdo soudny nebude na zaklade sdeleni o oprave domu v Opave velebit Opavu v kontextu Ostravy. Jindy v Opave opravovali fasadu a diskuse byla podobna. Pokud to komukoliv dava smysl, v poradku. Opava je skvele mesto.
24.10.2024 08:58
12
Dan :
Yann: Ano, vsak presne tohle jsem napsal. „Nikdo soudny urcite neposuzuje mesto podle druheho snimku. Ale jde o sirsi povedomi. „
24.10.2024 11:36
20
Lojza :
Ostrava bude mít koncertní síň za skoro 5 000 000 000 !!!! Opava se nikdy na takovou stavbu nezmůže…nebo zvedne hozenou rukavici…???
01.11.2024 19:13
01
Martin [msstavby.cz] :
Lojza: A k čemu 55 tis. město potřebuje koncertní síň za 5 mld. Kč?
02.11.2024 07:19
11
Lojza :
Martin [msstavby.cz]: máš pravdu Martine. K ničemu by to Opavě nebylo. Stejně jako je zbytečně v Opavě vysoká škola. Ti všichni by měli být v Ostravě. Potom chybí peníze na školy, když je v každé trochu větší vesničce vysoká škola. Hloupost a nesmysl.Na to doplacíme všichni.
02.11.2024 07:30
04
Martin [msstavby.cz] :
Lojza: Porovnávat koncertní halu za 5 mld. Kč s působením Vysoké školy je trochu nesmysl ne?
K čemu by centralizace všech vysokých škol do Ostravy byla? Vysoké školy jsou v Ostravě i nyní a přesun další by městu nijak nepomohl.
02.11.2024 07:38
21
Dan :
Lojza: Koncertni sin je planovana v nove vystavbe na miste Slezanky. Na namesti jsou v oknech Slezanky jiz delsi dobu vyveseny vizualizace budouci podoby.
02.11.2024 08:17
00
Lojza :
Martin [msstavby.cz]: naopak pomohl hodně a musí pokračovat. Je vidět, že jste architekt jenom.
02.11.2024 16:49
03
Martin [msstavby.cz] :
Lojza: Jak? Zatím prázdný výkřik.
Nejsem architekt a v diskuzi to je iracionální.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
abc :
Taková překrásná Opava a za sídlo kraje máme takovou díru. Hlavním městem USA taky není NY jenom proto, že je největší. Až se díra scvrkne na pětinu své průmyslové velkoleposti, nebude důvod nepřestěhovat kraj do Opavy. Pro mě je krajskou metropolí výstavní Opava, sotva které město se jí může přiblížit jak architekturou, tak atmosférou. Přejezd z Ostravy do Opavy je jak přesun výtahem z krytu CO ve sklepě do hotelového lobby. Ostravě nepomůže ani dálnice, ani VRT, ani letiště s železnicí, ani kosmodrom.
Maty :
abc: Řekl bych, že rozložení obyvatel v kraji a poloha na strategických rozvojových osách je více než Vaše sny o Opavě. Krajské město nemusí být nutně to největší, ale ani to nemusí být to s nejlepší architekturou. Označovat Ostravu jako díru z pozice Opavy je úsměvné.
abc :
Maty: Sídlo kraje ho má představit navenek v dobrém světle, dělat mu reklamu, image, PR, všechny výrazy a označení pro dobrý obrázek. Opava je město univerzitní, kulturní, pohledné, upravené, s bohatou historií, celkově přitažlivé. Ať je Opava důstojným reprezentantem kraje. Ať Ostrava leží na všech možných strategických rozvojových osách, byť jí samotné to zatím moc nepomohlo, ale ať symbolicky nestahuje s sebou kraj dolů.
17.10.2024 15:09Dan :
abc: Ja pocituji i rozdil v mentalite. Snazim si osobne vysvetlit, cim to je, ale z Opavy mam pocit, ze se tam lidi chovaji vic zapadneji, kultivovaneji.
Ano je i zajímavé, že kraj nijak Opavu nepropaguje, když nepočítám Hradec nad Moravicí a Technotrasu.
Maty: On nikdo dirou Ostravu nenazyva, ale ten rozdil tam proste je.
17.10.2024 15:57Maty :
abc: Opava je krásné historické město, ale to nic nemění na tom, že krajské město má být tam, kde žijí lidé. Tam kde se dá dobře dopravit ze zbytku regionu i z celé republiky. Právě poloha na dopravních osách a v těžišti regionu může za to, že je krajským městem Ostrava. Navíc si nemyslím, že by Ostrava reprezentovala kraj nedůstojně.
17.10.2024 17:44Pavel :
Na znovuzástavbu v prostoru ulic Holubí/Lazebnická/Masařská existovalo už několik záměrů, všechny zatím ztroskotaly na komplikovaných vlastnických poměrech. Nedávno rekonstruované parkoviště ale bylo projektováno s ohledem na to, že jde o stavbu víceméně dočasnou, že město chce perspektivně uliční zástavbu v této lokalitě obnovit (https://shorturl.at/ZRRAa). Z textu příspěvku se dá vyvodit, že dostavba balkonů se týká zdi, kde byla probourána francouzská okna, přičemž dříve šlo o boční stěnu, na kterou navazovala další zástavba Holubí ulice. Povolením tohoto prvku přestavby vznikne další problém pro jakýkoli další stavební projekt v sousedství. Ne, že by parkovišť bylo v centru Opavy nadbytek, ale tady to vypadá, že jsme se nepoučili z chyb poválečné výstavby a konzervujeme jizvy vzniklé při bombardování města v závěru 2. SV.
17.10.2024 18:48abc :
Maty: V širším kontextu Ostrava stejně jako Opava neleží na mezinárodní silniční trase, na ostravské D1 není písmeno E, hlavní dálkové trasy se jí vyhýbají. V rámci ČR je napojení po D1 podstatný rozdíl, v rámci kraje ne, Ostravu s blízkými lidnatými oblastmi D1 nespojuje. Opavu obklopuje pavučina silnic a třeba cesta autem z Jablunkova do ní trvá kratší čas, než z Rýmařova do Ostravy. Na železnici má Ostrava výhodnou polohu, Opava ne, ale cesta vlakem z Jablunkova do Opavy se zásadně neliší od cesty z Rýmařova do Ostravy. Sídla jiných krajů neleží na hlavních tratích a nic se neděje. Zásadní roli hraje vnímání Ostravy a potenciál Opavy.
18.10.2024 17:31Michal :
No, výstavní Opava. Pak se stačí projít k hlásce a žasnout nad odpornou Slezankou a prolukou velikosti pole hned za ní. Stará Breda je taky stále děs, přístavba divadla chuťovka a Kamyšin se taky povedl. V tom špatném slova smyslu. Takže nedělejte zase z Opavy bůhvíco úchvatného, ta taky dostala za roky pořádně přes hubu.
Maty :
abc: Zareaguju na vás naposledy, protože se budu už docela opakovat. Ostrava leží ve středu celé metropolitní oblasti. Většina obyvatel kraje žije v Ostravě a okolních městech. Takže to, že z Jablunkova je to do Opavy blíž než z Rýmařova do Ostravy, je sice hezký fakt, ale nic to nemění na tom, že do Opavy to má drtivá většina obyvatel kraje dál a horší cestou. Ostrava je nejdůležitější dopravní křižovatka v kraji a je dobře napojena na zbytek ČR i Polsko. Z hlediska napojení vůbec nevadí, že skrze Ostravu nevede evropská silnice. Už jen z těchto důvodů má Ostrava daleko větší potenciál než Opava. Vaše představa, že Opava jako krajské město vyřeší problémy v kraji, je naivní. Opava je krásné město a já chápu, že ji máte rád, ale z vašich komentářů je cítit stejná ublíženost, jako ta ostravská vůči Praze.
Dan :
Michal: To je tak strasne zoufale uvest pristavbu divadla jako spatnou, aby se vubec napsala nejaka negativita :D
Pokud bychom meli zacit vypisovat problemy jen treba centra Ostravy, tak nestaci ani jeden den :D
Breda se opravi. Treba to stihnou drive, nez dokoncit strisku parteru u Ostravice, ktera uz mesice stoji a nic se nedeje.
19.10.2024 09:12abc :
Michal: Ani Opava nebude nikdy dokonalá a bez nedostatků, ale je ze všech větších měst v kraji nejvýstavnější a nejpříjemnější, celkově Opava převyšuje Ostravu o dvě hlavy.
Maty: Podstata byla v tom, že Opava jako krajské město by rázem změnila k lepšímu pověst kraje navenek, ve vnímání kraje by nastal okamžitý a zásadní zlom. Ostrava by byla upozaděna a na její místo by se dostala Opava. Ostravě by to nebránilo naplňovat její potenciál, ať už je jakýkoliv.
David :
abc: Toto je přesně naivita některých Opavaku, znám jich dost,mám tam rodinu, sám jsem tam 8let bydlel,jsem rad, ze žijí v Ostravě.Vubec nechápu, proč si myslí, že město je něčím výjimečně, přesně takove názor jako vy máte slychavam celý život, je proč není v Opavě sídlo kraje, proč nemame v Opavě mezinárodní letiště(ano bohužel i tento nesmysl jsem slyšel od občanu Opavy) a pod. Opava je prostě sice relativně hezké, malé město,to je tak vše. S ekonomickou silou Ostravy,službami,dopravní dostupnosti, počtem obyvatel kterých je tak 6Xvice,jen jedna ctvrt Poruba má více obyvatel než celá Opava,myslím, že Opave tyto řeči akorát ubližuje, je to taková ješitnost, no co už.
20.10.2024 09:30abc :
David: Díky za Váš příspěvek, nic objevného k věci mě už nenapadá.
20.10.2024 22:00Jakub :
Zajímavá diskuse. Ostrava dělá kraji opravdu ostudu. Nebýt sovětského vlivu, Ostrava by nikdy nevyrostla do takových rozměrů. Těžba uhlí byla neekonomická už ve 30. a 40. letech 20.st. Naopak kdyby se Opava po válce rozvíjela stejným tempem jako průměrné české město, měla by dnes přes 100 tisíc obyvatel. Bohužel probíhala násilná degermanizace, a tak bylo mnoho budov zbořeno, a i instituce jako Vyšší pedagogická škola (dnes ostravská univerzita) byly z Opavy přesunuty. Po revoluci se Ostrava uměla držela nad vodou díky štědré sociální politice. Infrastruktura v roce 1990 byla na stejné úrovni napříč krajem. Bohužel se slepě investovalo do napojení Ostravy, která je na tom dnes lépe. Dnes máme souběžnou D1 a D48, které vedou v délce 50km zhruba 0-15km od sebe. Slezsko bylo rozděleno mezi Moravskoslezský kraj a Olomoucký. Tím se stalo, že Jesenicko, Bruntálsko, Krnovsko, Opavsko jsou podfinancovány a lidé odtud odcházejí. Opava má mnohem lepší geografickou polohu – stojí přesně uprostřed mezi Javorníkem v Rychlebských horách a Jablunkovem v Beskydech. I kdyby byl pro Ostravu problém, že centrum je logicky v Opavě, tak když vznikly mini kraje jako Karlovarský, Vysočina, Pardubický, Zlínský, mohl vzniknout i kraj Opavský, či Opavské Slezsko. To by zajistilo prosperitu obou regionů a ostravaci by ve východní části svého kraje měli svůj post-hornický kraj. Mentalita lidí je jiná. Často je třeba lidem z venčí vysvětlovat, že MSK je vlastně hodně rozdílný a ostrava jej nereprezentuje. Je třeba tenhle sovětský přežitek – ostrava jako centrum krjae – napravit.
Roman :
David: Ta „naivita“ je hrdost. A je zcela oprávněná. Porovnejte Opavu s obdobně velkým městem kraji, Frýdkem-Místkem. Rovněž Frýdek nebyl postižen těžkým průmyslem, ale v porovnání s Opavou propadá snad ve všem.
Je pak zcela na místě, že se najde mnoho lidí, co srovnává téměř 6x větší Ostravu s relativně malou Opavou. Ostrava jen nabízí logicky více možností z podstaty své velikosti.
Poruba a Jih jsou třeba větší části města, než samotná Opava. Ale ty nemají co nabídnout. O počtu obyvatel to není.
22.10.2024 15:02Inženýr Králík :
Jakub: Neskutečné bláboly se sovětským svazem v čele. Naprostá neznalost dějin vám ale jednoznačně nebrání dělat radikální soudy o městech, o lidech.
Ostuda kraje jsou tajtrlíci jako vy. Máte v tom doslova eintopf a ještě to ventilujete veřejně. Ve slovníku je vedle pojmu „maloměšťák“ vaše foto, že?
22.10.2024 16:17Roman :
Inženýr Králík: Škoda že příspěvek zcela o ničem a bez žádných argumentů.
22.10.2024 17:16Yann :
Tento web se bohuzel uspesne transformoval do platformy slouzici k tomu si kopnout do Ostravy, mistnich obyvatel apod. Nevim, jakym zpusobem oprava objektu, zejmena 2. snimek v tomto prispevku podnecuje k diskusi ohledne krasy Opavy a jeste navic jako krajskeho mesta. K danemu tematu je to tady jen samy offtopic. Neda se to cist.
Rohlík :
Já nerozumím tomu, co je na Opavě takového, že by to mělo schopnost od základů změnit image MSK, jak psal někdo výše. Možná je to proto, že už téměř 10 let žiju úplně mimo kraj, ale letos jsem v Opavě byl a nabyl jsem dojmu, že to je akorát další z řady měst v MSK, která nějak extra nevzkvétají. Aniž bych srovnával s Ovou, Opava v roce 2024 na mě působila jako maloměsto, které má svá nejlepší léta rozhodně za sebou a moc toho nenabízí. Historii má asi zajímavou, ale dnes nic moc.
22.10.2024 18:21Lojza :
abc: neber tolik prášku Lojzo co? Jediné co v Opavě je tak BLÁZINEC. Ale na tobě je vidět, že moc lidem nepomáhá že?
23.10.2024 08:15xxx :
Opava je takový lepší Bruntál.
23.10.2024 08:19Martin [msstavby.cz] :
Lojza: xxx: To už je trochu přehnané, ne?
23.10.2024 09:25Lojza :
Martin [msstavby.cz]: to ano, omlouvám se, ale ta arogance a plavání na Ostravu snad není?
23.10.2024 10:31Lojza :
xxx: ale v Bruntále jsou moc hodní dobří a slušní lidé
23.10.2024 10:32D-r :
abc: Pokud jedete z Pobaltí nebo Východní Europy do Jižní, tak lepši cesta než přes Ostravu prostě neexistuje.
23.10.2024 15:53Tomas :
Nedávno jsem četl, že v době, kdy se okresy transformovaly na kraje, byly ve 2 kraje. Opavsky a Ostravský a že jen díky male aktivitě představitelů města se toto nestalo realitou… škoda, Opava je v porovnání se zbytkem kraje opravdu perlou.
23.10.2024 16:00Dr. Kohn :
Lojza: Neříká se v Bruntále, ale v Bruntáli.
23.10.2024 16:09Szczur :
Velmu vtipná diskuze. Opava rozhodně nefunguje jako regionální město. Je to prostě izolované město bez širší aglomerace. A jediný způsob, jak by Opava mohla nabýt nějaké význačnější role, by byl pokud by se skrz rychlé železniční a silničním spojení přes Hlučínsko stala součástí krajské aglomerace. Topologie je zjevná, střed je v ostravské pánvi, a Opava v může hrát maximálně roli sekundárního centra, stejně jako třeba F-M.
Ano, „kdyby“, tak by třeba na místě Opavy mohlo dnes být půlmilionové německé město. Ale k diskuzi o alternativní historii myslím slouží jiné portály.
23.10.2024 16:28Martin [msstavby.cz] :
Pokud se někdo opravdu věnuje do hloubky urbanismu, architektuře, ekologii, městské mobilitě, tak dojde k závěru, že v mnoha ohledech je Opava na úrovni vyšší. K tomuto závěro došlo hodně lidí v mém okolí při studování výše uváděných měst.
Příkladem je program Dnů architektury. V Ostravě plánovaných 10 akcí. V Opavě 26 akcí s přesahem i do ekologie a udržitelného rozvoje měst. Pro začátek těm, co v Opavě nic nevidí, doporučuji připravovaný Opavský architektonický manuál (OPAM) (dle mne již funguje zkušební verze) https://opam.opava.eu/
23.10.2024 19:40Dan :
Yann: Nikdo soudny urcite neposuzuje mesto podle druheho snimku. Ale jde o sirsi povedomi. Mimochodem, takovy krasny pohled na zadni trakty domu najdete i na mnoha mistech v Ostrave. Nakouknout jde na zadni fasady domu podel 28.rijna u Sykoraku a taky snad podle toho nehodnotite cele mesto.
24.10.2024 06:37Dan :
Martin [msstavby.cz]: Presne tak. V oblastech ktere delaji mesto prijemnym mistem k zivotu. Je hezke koukat na to knuceni, ze Ostrava je proste nej. Ale ti stejni pak nadavaji, ze Ostrava neni schopna ani resit nelegalni parkovani u Karoliny a mior zamkove dlazby.
24.10.2024 06:40Yann :
Dan: Dle meho nazoru nikdo soudny nebude na zaklade sdeleni o oprave domu v Opave velebit Opavu v kontextu Ostravy. Jindy v Opave opravovali fasadu a diskuse byla podobna. Pokud to komukoliv dava smysl, v poradku. Opava je skvele mesto.
24.10.2024 08:58Dan :
Yann: Ano, vsak presne tohle jsem napsal. „Nikdo soudny urcite neposuzuje mesto podle druheho snimku. Ale jde o sirsi povedomi. „
24.10.2024 11:36Lojza :
Ostrava bude mít koncertní síň za skoro 5 000 000 000 !!!! Opava se nikdy na takovou stavbu nezmůže…nebo zvedne hozenou rukavici…???
01.11.2024 19:13Martin [msstavby.cz] :
Lojza: A k čemu 55 tis. město potřebuje koncertní síň za 5 mld. Kč?
02.11.2024 07:19Lojza :
Martin [msstavby.cz]: máš pravdu Martine. K ničemu by to Opavě nebylo. Stejně jako je zbytečně v Opavě vysoká škola. Ti všichni by měli být v Ostravě. Potom chybí peníze na školy, když je v každé trochu větší vesničce vysoká škola. Hloupost a nesmysl.Na to doplacíme všichni.
02.11.2024 07:30Martin [msstavby.cz] :
Lojza: Porovnávat koncertní halu za 5 mld. Kč s působením Vysoké školy je trochu nesmysl ne?
K čemu by centralizace všech vysokých škol do Ostravy byla? Vysoké školy jsou v Ostravě i nyní a přesun další by městu nijak nepomohl.
02.11.2024 07:38Dan :
Lojza: Koncertni sin je planovana v nove vystavbe na miste Slezanky. Na namesti jsou v oknech Slezanky jiz delsi dobu vyveseny vizualizace budouci podoby.
02.11.2024 08:17Lojza :
Martin [msstavby.cz]: naopak pomohl hodně a musí pokračovat. Je vidět, že jste architekt jenom.
02.11.2024 16:49Martin [msstavby.cz] :
Lojza: Jak? Zatím prázdný výkřik.
02.11.2024 17:15Nejsem architekt a v diskuzi to je iracionální.
Martin [msstavby.cz] :
Možná podoba objektu https://www.opusarch.cz/reference/upravy-objektu-na-masarykove-tride-v-opave/
04.01.2025 10:49