Zastupitelstvo Ostravy na svém zasedání 12.12.2018 souhlasilo s prodejem pozemků pro rozšíření Laserové léčebného centra. Stavba vznikne mezi ulicemi Velká a Pivovarská.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Prsař :
Semeráka vypakovali a začínají se zastavovat proluky – tedy alespoň zatím na papíře, SUPER!
K samotné stavbě, chápu nutnost řešit stínění „kozičkových ordinací“ :D ale bojím se, aby ten architektonický prvek dávající budově jasný ráz hned vzápětí nebyl přelepen reklamou se slevou na výprodejové silikony :O
koudy :
Co já vím tak zrovna tohle je celé práce našeho pana doktora. KDybys tohle dělal celou dobu… ani by mi nevadilo že dělá i pro sebe.
17.01.2019 10:05vojta :
Pecka!
17.01.2019 11:42Martin [msstavby.cz] :
Prsař: Ještě že už je Ostravak pryč. Měli prsty ve více věcech. Od cinknutých pronájmů stánků na Vánoční trhy až přes nepovolování i drobných stavebních úprav. Posledním větším vtipem Ostravaka bylo nevydání souhlasu s přeložkou sítě u rezidence Preslova. Proto stavba stála.
Jinak už vím o cca 4 nových velkých projektech v centru Ostravy. A někteří investoři, kteří nemohli stavět za vlády Semeráka mají chuť stavět i nadále. Ale bohužel více sdělit nemohu.
PetrP :
Martine a kdy budeš moc sdělit bližší informace?
Martin [msstavby.cz] :
PetrP: Až to projde aspoň radou obvodu. Ale je na co se těšit :)
Mx :
Prsař: neboj, tento stinici a stavbe dodavajici vyrazny vzhled tam bohuzel ani nebude. Nezapomen, ze to je jen vizualizace a takove prvky se vzdy zasadne nakonec vyskrtnou…
17.01.2019 20:03RM :
Mx: Taky se toho trochu bojím. V případech, kdy pozemky prodává město, by bylo fajn mít ten finální vzhled nějak smluvně zaručený..
balde :
RM: měśtu jde jen aby se něco postavilo bohužel, nejde mu o vizuální podání, řeší to jen pokud to je v památkové zóně
17.01.2019 22:00PetrP :
Martin: rada je 4.2. takže po tomto datu? :)
Pojďme si udělat anketu (a taky se trošku zasnít), co by ty čtyři projekty jak píše Martin mohly být… Nebudu mít malé cíle, takže za mě: Jindřich, Amsterdam office, hotel naproti DPO a Nordica II??
17.01.2019 22:32Ambry :
Martin : To je skvělé!!! Těším se, snad se dočkáme brzo kvalitní výstavby v centru. Doufám, že to nebude jenom zastavět a postavit za každou cenu, ale že to bude architektura 21. století. Ostrava totiž takové stavby potřebuje jako sůl. Osobně mě zajímá, jak dopadlo jednání ohledně nabídky pozemku k výstavbě na Karolině (u vjezdu do podzemních garáží vedle Frýdlantských mostů). Něco se mi plete, že do konce roku 2018 měly být dodány nabídky od možných zájemců. To by bylo ideální místo pro dominantní moderní výškový objekt…Tak uvidíme.
18.01.2019 06:39U Jindřichu jsem taky cosi zaslechl, že snad již opravdu konečně letos začnou.
Patrik :
Já bych si asi nejvíc přál, aby to bylo CB centrum naproti konzervatoře.
18.01.2019 06:59thvari :
Ambry: já chci taky mrakodrap!
18.01.2019 08:46O. :
Ja bych si pral, aby u kazde nove kancelarske budovy bylo vyreseno parkovani, idealne jedno misto na kazdeho zamestnance (rezerva pro navstevy misto tech co prijedou na kole nebo mhd) a aby to bylo schovane pod zem nebo v nejakem peknem parkovacim dome. Aby to nebyla stejna tragedie jako Tieto nebo Orchard, kde je ten pomer 1:5 nebo jeste horsi a pak se vymysleji restrikce i v okoli (parkoviste u Kauflandu nebo na sidlisti).
18.01.2019 09:55A pokud by to parkovani bylo trosku predimenzovane, taky dobre, mista se daji pronajimat okolnim firmam a residentum.
Martin [msstavby.cz] :
O.: Počet parkovacích stání je dán normou.
18.01.2019 09:59Stavět jedno místo na jednoho zaměstnance je drahé, neefektivní, prodražující stavbu, myšlení 70. let.
O. :
Martin [msstavby.cz]: Tak nikde neni psano, ze se nemuze ta norma ze 70. let prekrocit, predpokladam, ze se jedna o minimalni pocet parkovacich mist a ne o maximalni. Kdo chce hleda zpusoby, kdo nechce, hleda duvody.
18.01.2019 10:42Infoš :
O.: Samozřejmě že jsou to minimální počty míst, které stanoví norma, ale je třeba se racionálně zamyslet nad pozicí investora. Bude to chtít platit?
18.01.2019 12:11JSjr. :
O.: Navýšení ceny je tak razantní, že může ovlivnit rozhodnutí investora vůbec stavět. Je potřeba rozvíjet alternativní způsoby přepravy a měnit lidem návyky, města nejsou nafukovací. Začít aspoň jezdit do práce jedním autem ve čtyřech a ne každý vlastním. Na západě to pochopili, že jiná cesta není, u nás jsme v plenách..
18.01.2019 12:12SH :
O.:
18.01.2019 13:39„Parkovací“ norma není ze 70.let, ale z roku 2011.
aggu :
thvari: Odjakživa mi přijde směšné mluvit v zemi jako je Česko o mrakodrapech. Žádný tu není. A v době dohledné nebude. Dosavadní pokusy jsou až groteskní – stačí si vzpomenout na politický nátlak starosty Onderky z Brna, aby AZ rádobytower byl navržen o 2 metry výš než City Tower na Pankráci a Brno bylo slavnější než Praha. Jsme země vesnických balíků.
18.01.2019 15:39Martin [msstavby.cz] :
O.: Dostat co nejvíce osobních automobilů do centra města opravdu není řešením a v rozvinutých zemích se dělá pravý opak.
18.01.2019 15:42rom :
Nabídka na „slzu“ měly dojít do konce roku. Město tomu dělalo velké PR – domníval jsem se, že to mají zájem nějak předjednaný z těch různých veletrhů. Myslím si, že pokud by se sešly nějaké nabídky, tak by se tím okamžitě chválili, definitivně o nich rozhodnout mohou klidně později. Vidím to tak, že tam nic neleží a je to podle mě dost velká blamáž ve vazbě na tu kampaň před tím. Ale strašně rád bych se mýlil.
18.01.2019 15:46aggu :
rom: Vidím to tak, že o tom nevíš nic ;)
18.01.2019 16:15rom :
Aggu:
Budu šťastný, pokud to bude jinak.
18.01.2019 17:11thvari :
aggu: napsáno v nadsázce, byla by to samozřejmě výškova budova, což úplně stačí. s tou dopravou souvisí ještě to, o kolik více lidí by vůbec v centru Ostravy mohlo bydlet a nemuselo dojíždění v prvé řadě vůbec řešit…
18.01.2019 19:31O. :
Infoš: Pokud bude chtit investor kancelare pronajmout, nic jineho mu nezbyde. Lepe vybavene kancly s dostatkem parkovacich mist se pronajimaji mnohem lip, a za vice penez. Pro investora to je plus. Proc myslis, ze je porad prazdny ten kancelarsky barak u Nove Karoliny?
18.01.2019 21:18O. :
Martin [msstavby.cz]: Opravdu? Zkus se nekdy podivat do center zapadnich, rozvinutych mest, treba Viden je pobliz, nebo kdybys chtel neco srovnatelnejsiho s Ostravou, tak napr. Salzburg, vsude maji v centru hodne parkovacich domu s mnohem vetsi celkovou kapacitou nez u nas. Doufam, ze Rakousko Ti prijde dostatecne rozvinute. Ten Salzburg neni o moc vetsi nez Poruba, a jak uvadi i na svem webu, vzhledem k terenu ma omezene moznosti parkovani. Tak se podivej, jak vypadaji ty omezene moznosti: https://www.salzburg.info/en/travel-info/arrival-traffic/car/parking … a porovnej to s vetsi Ostravou. Opravdu mas pocit, ze v rozvinutem svete jdou tim smerem, ze na parkovaci moznosti v centru mesta kaslou?
PetrP :
O: kancelářský barák na Karoline je prázdný??? Oni se všichni dnes vystěhovali? Jinak si toto tvrzení nedokážu vysvětlit…
vojta :
Zde další příklad stavby, které bránil Semerák, a najednou to jde. Konečně jsou pryč, a Ostrava může stavět.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/mistecka-ulice-ostrava-rozsireni.A190118_451841_ostrava-zpravy_woj
19.01.2019 08:24Martin [msstavby.cz] :
O.: Ve zmíněných městech jsem byl již několikrát, takže mohu posoudit.
Salzburg má sice poloviční počet obyvatel, ale jako památka UNESCO (historické jádro), ale i nejen kvůli tomu je hojně navštěvován turisty, kterých je ročně do dvou milionů. Sám jsi dal odkaz pro přijíždějící turisty, kde mají parkovat. Jinak ne, objekty se tam nestaví s co největším počtem parkovacích stání.
Hallstatt má taky cca 800 stálých obyvatel, ale ve skalách za městem jsou obří parkoviště.
Vídeň je ještě vetší extrém, díky víceméně své rovinatosti a husté sítí MHD. Princip udržitelného rozvoje jde vidět i na nových městských čtvrtích jako Seestadt (https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=357775&page=191), Sonnwendviertel (https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1590206&page=159), Berresgasse (https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1733158&page=3). Objekty jakýsi počet parkovacích stání mají, ale nesnaží se opravdu o co největší počty.
K dopravě ve Vídni.
https://www.cityone.cz/cyklisticka-doprava-ve-vidni-vyrazne-posiluje/t6647
MHD, pěší a cyklistická doprava v roce 2017 ve Vídni představovaly 73 % všech cest. (https://doprava.udrzitelne-mesto.cz/cz/priklady-dobre-praxe/viden-videnane-davaji-pred-autem-prednost-verejne-doprave-nebo-chuzi-ukazuje-pruzkum)
https://doprava.udrzitelne-mesto.cz/cz/priklady-dobre-praxe/rakousko-smart-city-aspern-seestadt-dalsi-krok-k-rozvoji-smart-city-viden
https://www.dobramesta.cz/viden-294
Poslední odkaz s grafy mluví asi za vše.
19.01.2019 09:31Kevin :
Martin [msstavby.cz]: Mám pocit, že nerozumíte jedné zásadní věci. Všechny města, které tady dávate za příklad, mají úplně opačný problém než Ostrava – tzn. příliš mnoho lidí v centru, kteří už se tam naučili chodit, služby fungují, jednoduše je centrum našlapané. Vaše ideologie, že lidi ve spádové oblasti Ostravy budou jezdit na kole nebo budou chodit pěšky, je zcestná. Centrum není tak silné, aby je přítáhlo, pokud nebudou mít jednoduchý způsob, jak se do města dostat, a jednoduše do centra nedorazí, a zůstanou na sídlištích. Prosazováním této ideologie můžete uškodit centru více, než Semerákův boj proti výstavbě.
balde :
vojta: tady bych i se Semerákem souhlasil, jakmile to dostaví tímhle způsobem zase vznikne velká překážka, takže tunel byl optimální řešení, pokud to chtějí jen nadkrýt tak to musí udělat tak aby to nebránilo volnému pohybu pěších kol atd. aby nebyla jedinou možnosti dva mosty které už teď stojí
19.01.2019 09:56Martin [msstavby.cz] :
Kevin: A kde jsem tohle psal? Jen reaguji na to, že západní města nestaví obrovské plochy parkovacích ploch.
19.01.2019 10:09thvari :
Kevin: ježišmarja, já slyším slovo ideologie a naskakuje mi husí kůže. vždyť je úplně normální diskutovat o způsobech pohybu po moderním městě. i v Ostravě šlo kdysi zaparkovat přímo na Masarykově náměstí a dneska to nejde a nikdo by netvrdil, že je to kvůli nějaké ideologii. myslím, že nejsem jediný, komu by se Nádražní v úseku od Ostravice po křižovatku u konzervatoře líbila jako pěší zóna s tramvajemi. a rozhodně bych s rozvojem jiných druhů dopravy (cyklo, MHD) nečekal na to, až se Ostrava stane žádanou a bude v centru plno, protože to je jen otázka času, a pak zas budem složitě dohánět něco, na co jsme se s klidem mohli připravit dopředu.
19.01.2019 10:35Martin [msstavby.cz] :
thvari: Nj. I Komunisté zamýšleli Nádražní jako pěší třídu s tramvajemi.
19.01.2019 10:44Moon :
Přechod na jakýkoli druh dopravy naštěstí nebude záviset na žádném centrálním plánovači, ale na poptávce po daném druhu dopravy. Možná tím leckoho zklamu, ale pokud ta poptávka není, tak by takové umělé opatření vedlo maximálně k narušení (nejen) tržních struktur a přesunu peněz z centra ven. Pokud je, pak se nemusíme ničeho obávat a postupně ke změně dojde stejně jako v těch západních městech, kde toto funguje.
19.01.2019 11:00Další nadměrná regulace je opravdu to poslední, co v Ostravě potřebujeme.
thvari :
Moon: Tak to by mě zajímalo, který trh na zakládě které poptávky staví v Česku dálnice, silniční infrastrukturu, železnice, sítě MHD a cyklostezky. Doteď jsem si myslel, že tohle jsou politická (tedy společenská) rozhodnutí a financuje se to velkou měrou z veřejných peněz. Takže ano, jaksi z podstaty fungování státu, krajů a měst jsou tyto věci „centrálně plánovány“, jen doufám, že dnes už s ohledem na to, aby se to co nejvíce protínalo s „poptávkou“ občanů a aby se vyšlo vstříc lidem, kteří jezdí jak auty, ale i těm, co jdou po svých nebo využívají MHD.
19.01.2019 11:55Moon :
thvari: Řeknu vám to takhle. Nikdo nemá bezednou studnu plnou peněz, ze které by mohl brát další a další peníze a vymýšlet si nesmysly. Každá taková investice, která nebude podložena poptávkou, je vlastně spláchnutá do záchoda, protože tím nerozvíjíte trh, nevzniká žádná hodnota a jen přerozdělujete peníze, které budou chybět jinde. V Ostravě je prioritou nejdříve dát věci do pohybu a podpořit zdravé tržně ekonomické prostředí, které se bude rozvíjet, tedy reagovat na poptávku občanů, podnikatelů. Pokud se bude jen regulovat a utahovat šroubky, tvořit nové předpisy, ekologické normy atp., tak jednoduše do centra tyto subjekty nepřijdou, protože se jim to buď nevyplatí, nebo ani nebudou mít možnost přijít.
19.01.2019 12:11balde :
Moon: když město zpoplatní parkování v centru, vytvoří zóny pro rezidenty, tak tím vytvoří poptávku po MHD :D
19.01.2019 13:05aggu :
vojta: Zde je další příklad toho jak si v Ostravě vesele střílíme do kotníku. Vždy, když je potřeba, aby tady stát investoval do něčeho kvalitního, aby napravil ten zprasený urbanismus který měl sloužit výrobě až už ničemu jinému, se někdo přiřítí, jak je to v Ostravě zbytečné. A opět se to děje okamžitě co do toho začne mluvit ODS. Mošnov spolu s TOP09 srazili na kolena, Bazaly zničili úplně, byli proti Dolní oblasti, vše příklady zásadních projektů a ODS vždy proti. Asi náhoda…
19.01.2019 14:49Socialisti tuhle praxi s radostí převzali a zařízli vše progresivní. Černou kostku vyměnili za polystyren, kterým poničili fasády mnoha historických budov. Máme jich tu přece mraky, že. Škola, kostel, fara, hostinec byli odjakživa výstavní budovy. Socany to nezajímalo. Ani teď to nikoho nezajímá. Stačí se podívat do Vítkovic, dějí se tam zvěrstva v živém přenosu…
Někdo vystřelí do éteru Tunel? 2 miliardy!!! A začne veřejná bramboračka jak je to moc, a jak je to zbytečné. Přitom se neřekne za co. Za pár stovek metrů zahloubeného tunelu? To určitě. Muhehe.
Co tam asi tak vznikne? Stavba, která patří na periferie měst, kde se dálnice dotýkají sídlišť. Ale tady ŘSD ve spolupráci s místními ignoranty vlepí něco podobného do centra, které se má vyvíjet přesně opačným směrem. Však to už mají vyzkoušené, tady si nechají politici líbit cokoliv.
Totéž negativní masírka u zplavnění Odry do Bohumína/Ostravy. No nebojte, nějak si náš drahý stát na stavby v Brně a Praze vydělat musí. Hádejte dvakrát, bude tunel Praha-Beroun? O kterém si ještě před 10 lety všichni klepali na čelo? Desítky miliard. Na trati, na kterou němci zvysoka kašlou.
Nedá se nic dělat. Ostravští politici jsou na dálkové ovládání. Prokešové došli.
aggu :
Jen za dnešek:
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/v-praze-by-mohlo-v-budoucnu-pribyt-nekolik-kilometru-tunelu-1355525
A všimli jste si, že občan v Ostravě a v Praze platí stejné daně, že? ;)
Pepper :
aggu: Tady nejde ani tak o tu cenu, to by bylo obhajitelné. Problémem je doba, kterou by pravděpodobně příprava a realizace tunelu trvala, tj. 15-20 let. Nikdo neříká, že nemůžeme Místeckou rozšířit o 2 pruhy teď, a mezitím začít připravovat dokumentaci.
19.01.2019 19:59aggu :
Pepper: To nemá logiku. Udělejme to špatně, zato levně a rychle? A řešit to bude kdo? Naše děti?
19.01.2019 22:07Jen konzervujeme a opravujeme velké chyby, kteří ti, co tu vládli dříve, ve městě udělali. A ještě se tím chlubíme… Stát jasně dává najevo, že tady investovat nechce, na Ostravě šetří a tady nenajde se nikdo kdo by řekl aspoň kurvatoaniomylem…
Ano, nemáme nikoho, koho DOOPRAVDY urbanismus města a jeho centra zajímá, nemáme ÚHA a nemáme ani politiky, kteří by uměli něco jiného než sosat dotační drobky na zábavné projekty, které mají zvedat náladu obyvatelstvu. A ve všech těch festivalech a muzeích se ubavíme až k bezvýznamnosti… Co dělá město městem?
O. :
Martin [msstavby.cz]: Podstatne je, ze v centru je problem s parkovanim a je jedno, jestli se jedna o parkovani pro rezidenty, zamestnance nebo turisty. Resp. mistni obcane by meli byt dulezitejsi nez turisti. Fungujici doprava ve meste znamena jak fungujici mhd, tak i infrastrukturu pro individualni dopravu. Zatimco mhd je tady celkem ok, tak s parkovanim je problem. V rozvinutych zemich patri k mestske zastavbe i parkovaci domy. Pokud jde o kancelarske prostory, samozrejmne je treba stavet drazsi a kvalitni s dostatkem parkovacich mist, pokud chceme prilakat kvalitni zamestnavatele. Anebo muzeme jit cestou „hlavne at je to levne, pro Ostravu to staci“, ale dopadne to stejne jako u obchodniku, ti z historickeho centra zmizeli a prestehovali do lacinych krabic, protoze tam jejich zakaznici zaparkuji. Muzeme se spokojit s prilakanim „low-end“ zamestnavatelu nekam do Hrabove (diky bohu i za ne, ale nemelo by nam to stacit). Takze muzeme bud hledat zpusob, jak situaci zlepsit, anebo muzeme hledat duvody, proc to nejde, pripadne jeste vytvaret obstrukce. Podle toho pak to mesto bude vypadat.
20.01.2019 18:22rom :
Aggu:
Co tedy víš o te slze?
Dik
20.01.2019 19:28aggu :
rom: Zatím nic. Takže ani nedělám závěry o blamáži.
21.01.2019 08:00LK :
O.: kacelářská budova vedle Karoliny opravdu není prázdná. A podzemní parkoviště má. A to říkám jako člověk, který tento příspěvek píše z dané budovy ;-) a v té podzemce taky parkuji, pokud nejedu tramvají (tzn, v létě pořád, zbytek roku sem tam jezdím autem). U té budovy je potřeba si uvědomit ještě některé věci, jako to, že některé z volných ploch jsou zarezervované jako rozšíření pro stávájící společnosti. Reálně jsou tady volné zbývající prostory v 6.NP, půlka patra Jižní budovy v 2. NP a prostor po Country Life v přízemí.
21.01.2019 08:44O. :
LK: Mozna se neco zmenilo, uz jsem nesel kolem toho baraku aspon 2 mesice, ale co si pamatuji, tak krome zabydleneho prizemi to vzycky vypadalo, ze to je z vetsi casti prazdne.
21.01.2019 10:19Ja jako clovek, ktery za posl. 4 roky byl dvakrat u toho, ze firma hledala nove kancl. prostory, vim, ze ta Karolina vzdycky vypadla hned na zacatku prave z toho duvodu, ze je to tam bida s parkovanim. Kolegove to proste odmitli a management to respektoval.
Martin [msstavby.cz] :
O.: Jaký problém? Na těch parkovištích, co jsou po pracovní době a o víkendu prázdná? Černá luka ukazuje na tabulích volná místa po celý den, ale pro mnohé je to očividně daleko.
Rozvinutá doprava opravdu neznamená, že se do centra města přivede co nejvíce aut. Souhlasím s parkovacími stáními u rezidenčních projektů, ale to ať si staví investor sám a budoucí nájemník platí za stání. U kancelářských budov normou dané počty. Opravdu bych rád viděl kancelářskou budovu ze západní Evropy, kde se investovalo masivně do parkování a z větší části by počet stání odpovídal počtu zaměstnanců. Opravdu aspoň jeden příklad. Klidně z Curychu nebo Ženevy.
Nevím, centru je plné a je spíše problém sehnat kvalitní maloobchodní prostor. Administrativní budova na Karolině již zde byla popsána.
21.01.2019 12:31Kevin :
Martin [msstavby.cz]: „Nevím, centru je plné a je spíše problém sehnat kvalitní maloobchodní prostor.“ Asi žijete v nějaké alternativní realitě, nebo do centra nechodíte.
21.01.2019 13:04volnoběh :
Kevin: Ale klíčové je slovo „kvalitní“. Volné prostory samozřejmě jsou i přímo v historické části centra, ale většinou jsou v dezolátním stavu a majitelé na to evidentně kašlou (např. na rohu Puchmajerovy ul. a 28. října), takže logicky zůstávají prázdné.
21.01.2019 13:35O. :
Martin [msstavby.cz]: Taky jsem pro, at to stavi investor a at je to zpoplatnene. To je jasne. Ale mesto by investorum nemelo hazet klacky pod nohy. Pak uz to klidne muze byt tak, ze pres den tam parkuji dojizdejici za praci nebo za nakupy a vecer a v noci rezidenti.
21.01.2019 13:53Pokud jde o obchodniky, tak ty obchody, co jsou v Ostrave v obchodnich centrech, tak v normalnich mestech (i v CR) jsou na namestich a v ulicich. Cim to asi bude?
Martin [msstavby.cz] :
O.: Právě že požadavkem na parkovací stání Ostravak hodil klacky výstavbě Amsterdam office centra. Žádný investor v centru města nepostaví razantně více parkovacích stání, než udává norma. Jsou to velké finanční náklady s prakticky nulovou návratností. Takový investor raději, pokud bude v daném městě chtít stavět, koupí pozemky na okraji města a přikoupí o pár metrů více zemědělské půdy a požadovaný počet stání postaví na louce.
A jak je tedy možné, že některé značky jsou v centrech jiných měst a přitom města (nevybavuji si města s historickým centrem) nevypadají jako parkoviště?
Kevin: Asi ano, protože v centru Ostravy opravdu kvalitní prostory nejsou. Dvoupatrové okupuje Rossmann na Nádražní (a využívá jen jedno patro), pak jeden v problémovém objektu bývalého Rixu. Pak z dalšího prostoru na ČS.legiií vznikne coworkingové centrum.
Jednopodlažní, prostorné obchodní jednotky v centru Ostravy také prakticky nejsou. Ano, je i procento obchodních prostor prázdných, ale to je běžné v každém městě.
21.01.2019 20:43Kevin :
Martin [msstavby.cz]: Nemusíte jít daleko – prostor hned vedle Rossmanna na Nádražní, na pěší zóně 28. října hned 3 naproti sobě a jeden za rohem, 2 velké prostory u katedrály na Puchmajerově, roh naproti fildy na reální, půlka Horníka a půlka Lasa…
21.01.2019 20:54Martin [msstavby.cz] :
Kevin: Ano, lékárna se odstěhovalo nově, nový nájemce není hned fungují smlouvy.
Pokud je myšleno na pěší třídě 28.října roh ulic Puchmajeorov, tak jeden jeden objekt je prázdný celý, to je bohužel majitelem. Nechtěl dokonce prostory dočasně použít na prezentaci umění. Přes roh je již mnou zmiňovaný dvoupatrový komerční prostor. Třetí teď nevím. Za rohem je asi myšlen ten objekt, který je vystěhovaný, protože se chystá ne rekonstrukci (Velká / Puchmajerova).
Opravdu tohle dělá centrum prázdným?
21.01.2019 20:59O. :
Martin [msstavby.cz]:
21.01.2019 21:42Jestli tady nekdo zabalil projekt jen proto, ze si mysli, ze jeho najemci budou parkovat v okolnich ulicich a v okolnich sidlistich na ukro rezidentu, tak to nebyl kvalitni investor. Podivej se, jak vypada situace na Fifejdach kolem Orchardu, jak to dopadlo. To je podle mne uplne spatne. Taky se podivej, jak to dopadlo u Tieta, podle mne taky uplne spatne. Prece si nemuzu postavit kancly pro 2 tis. lidi a pro parkovani zneuzivat okolni verejny prostor, na ukor rezidentu. Podle mne to je nefer pristup, slusne receno.
Pokud jde o ta jina mesta, jestli si dobre pamatuji, tak treba v Praze nebo Brne (a v zahranici bezne) jsou bezne obchody typu HM, M&S, Bata, apod. na ulicich v centru, nejenom v obchodacich. V Ostrave tomu tak neni, tak asi neco delame spatne.
mi by se libilo, kdyby zmizela parkoviste z proluk a z prostor kolem katedraly, hyzdi to centrum a stejne nemaji dostatecnou kapacitu. Namisto toho by v nekterych tech prolukach mohly byt parkovaci domy s vetsim poctem parkovacich mist a s malymi obchodky v prizemi. Ale jak vidim, tak jsem asi exot, v Ostrave to asi nepotrebujeme, radeji budeme stat na sterku v proluce, hlavne ze je to levne.
Jinak vim, ze nejaka poptavka po kvalitnich kancelarskych prostorech v centru nebo pobliz centra tady je, a cena neni nejdulezitejsi kriterium, ale neni tady nabidka.
O. :
Martin [msstavby.cz]:
21.01.2019 21:48A myslim si, ze zakladni minimum podminek pro nove stavby by tady byt melo. Minimalne nejak slusne vyresene to parkovani, dale treba ze by to melo byt aspon trosku privetive pro cyklisty, nejaky respekt k okolnim objektum, k prirode, apod.
Fakt tady nemusime libat nohy kazdemu, kdo tady chce postavit nejakou dalsi lacinou boudu.
balde :
O.: budu reagovat na Tieto a Orchard, v jedné z těch budov pracuji, parkování se řeší tak, že to prostě riskneš a necháš to v zóně parkovací a věříš že pokutu nedostaneš a nebo to necháš na hodinách a chodíš otáčet o pauzách a obědě, kdyby mi tam měšťáci dávali obden pokutu a nebyla za 100 nebo 200 ale dávali to za 500 min. tak tam nikdo parkovat nebude, a ti co tam bydlí by měli mít parkovací kartu max za nějaký správcovský poplatek 100 až 200 Kč na rok. To že si město mastí kapsu na parkovacích kartách je věc jiná. Ještě dodám, že parking co vznikl na ulici Hornopolní (původně dvoupruh) neofiko zapltil OKIN aby bylo víc míst, ale tam teď hlavně parkují lidi ze sídliště co nechtějí platit parkovací kartu.
21.01.2019 21:53O. :
balde: Takze v obou pripadech spatne jak pro zamestnance, tak pro okolni rezidenty. Ale hlavne ze investor usetril. I kdyz najmy v Orchardu rozhodne nepatri k nejlevnejsim. Je tam v planu dostavet nejake vicepatrove parkovani na tom jejich parkovisti, ale kdy to bude a jak to bude vypadat, to netusim. Tyto chyby by se uz nemely opakovat.
21.01.2019 22:54balde :
O.: tím jsem chtěl říci, že kdyby město mělo jasnou politiku dopravy, tak lidi budou více jezdit MHD, to znamená jasně a prorezidentsky nastavené parkování v centru a širším okolí, zejména tam, kde jsou problémy s parkováním, pro lidi dojíždějící do centra a okolí, vytvořit P+R tím je motivovat využívat MHD, jako příklad parking pod Frýdlantskými mosty rozšířit a vytvořit z něj P+R, stavba parkovacích domů, zavést zóny jako v Praze, ale aby celý systém byl elektronický a stačí když tam bude projíždět auto co bude skenovat SPZ, a z vybraných pokut stavět další P+R, cyklostezky, atd.
21.01.2019 23:27Martin [msstavby.cz] :
O.: Ne doslova zabalil, ale požadavek obvodu na stejný počet podzemních stání jako nadzemních pater s administrativou je úlet. Tohle by nefinancoval žádný investor.
Ano, každá budova, v dnešní době, vyvolá zvýšené nároky na parkování. Aspoň já vidím problém u dojíždějících, aut mají nechat na začátku města a pak dojet MHD. Bohužel je zde stále v hlavách na prvním místě pohodlí a jedinec. Kdežto na enviromentální stránku, záběr veřejného prostoru a ohled na ostatní (v tomto případě obyvatelé sídlišť).
O štěrkových parkovištích nikdo nepíše a nechce je, to je samozřejmě také špatně.
Minimum na budovy klade norma. Déle může například regulační plán.
22.01.2019 08:45vojta :
Nové vizualizace LLC, které půjdou ve středu na zastupitelstvo s žádostí o odkup pozemků: https://twitter.com/Rec_Honza/status/1436637339716030473
11.09.2021 12:52