Likvidace rozvoje tramvajové dopravy

Změna č. 2b Územního plánu města Ostravy přináší dílčí změny. Zamýšlené stavby, které by neměly být rušeny jsou z územního plánu odstraňovány. Ty stavby, které by pro svou nesmyslnost měly být odstraněny, jsou slepě ponechány.

Změna č. 2b dává doslova smrtelnou ránu rozvoji tramvajové dopravy na území města Ostravy. Změnou jsou mnohé stavby, pro které jsou v území ponechány rezervy, odstraněny. Naopak žádná nová prospěšná stavba tramvajové dopravy nebyla přidána. Změny je poměrné těžké identifikovat, pro běžného občana prakticky nemožné pochopit.

Navrhované stavby tramvajové dopravy v současném Územním plánu:

Navrhované stavby tramvajové dopravy po úpravě Územním plánu, žádná nová stavba nebyla přidána.

DK 22

Stavba byla v roce 2020 dokončena. Jedna se o stavební úpravy původní tramvajové smyčky. Bylo zde vybudováno i záchytné parkoviště. Bohužel tento projekt nemá moc smysl, jelikož v současné době není problém najít bezplatné parkovaní blíže centru města a tramvajová smyčka má velmi omezený počet linek MHD. Z tramvajových linek zde zastavují linky č. 8 (8, 8+, 8- nevyznáme se) a linka č.14. Dále jsou kousek od „terminálu“ zastávky autobusových linek, které ale končí již na zastávce Křižíkova. Dostat z této zastávky dále do města vyžaduje mnoho přestupů.

DK 43 a DK 160

Územní rezerva pro tramvajovou trať na konec zastavěného území Poruby-Sever byla ponechána. Dokonce ve variantě po ulici 17.listopadu a přes obvod Pustkovec, který výstavbě trati bráni. Trať se podle původních odhadů už měla realizovat. Město však narazilo na odpor jak výše zmíněného obvodu, tak mnoha obyvatel, kteří jsou alibisticky také proti výstavbě.

DK 161

Dochází ke zrušení územní rezervy v Porubě, podél ulice Polské, až k porubskému „Oblouku“.

DK 163/ ÚS

Dochází také k odstranění územní rezervy pro propojení tramvajových tratí na ulici Ruská a podél ulice Místecká.

DK 164

Realizace terminálu Hranečník proběhla v minulých letech.

DK 166

Smyčka realizována byla. Přeložka trati zatím ne.

DK 167

Přestavba tělesa ulice 28.října s tramvajovou tratí. Zde by se mělo jednat o úpravy spojené s vybudováním projektu „Přestupní uzel Hulváky-II. etapa„.

DK 168

Vlastně jedinou plánovanou stavbou pro tramvajovou dopravu na území Ostravy bude vybudování jednoho tramvajového oblouku na Mírovém náměstí mezi stávajícími tratěmi.

DK 174

O zrušení územní rezervy v oblasti Karoliny a Dolní oblasti Vítkovice jsem psali již 18.11. 2020 a 7.1. 2021. Objevilo se zde ze strany města mnoho nepravdivých informaci (například v podobě historie záměru trati v této lokalitě) nebo technicky velmi nepřesných informací. Nebyla nabídnuta žádné adekvátní náhrada rušené územní rezervy pro tramvajovou trať. Chybí jakákoliv vize s přesahem hranic záměru a absolutní absence koncepce rozvoje MHD. DK 153/US označuje „Výstavba nové Pivovarské v úseku Havlíčkovo nábřeží – Smetanovo nám. včetně přeložky tramvajové tratě v úseku 28. října – řeka Ostravice .“ Přeložka tramvajové trati již není aktuální.

Jaké je tedy shrnutí? Město Ostrava s téměř 300 tis. obyvateli v následujících letech, kromě jednoho směrového oblouku, nepočítá s žádným rozvojem tramvajových tratí (snad někdy dojde k výstavbě trati na okraj Poruby). Územní rezervy z Územního plánu škrtá. Žádné nové nevytváří, nic v rozvoji tramvajové dopravy do dalších oblastí neplánuje. Tento fakt je kontrastující s ostatními městy v ČR, které svou tramvajovou síť (z mnoha pádných důvodů) nadále rozvíjejí.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Ondra :

    Je to smutné, vzpomenu-li na strukturu měst jako je Kolín nR, Salzburg, Bolzano, Linz, Mnichov …. S MHD se jezdí do práce i za sportem. Ostravě dlouhodobě chybí zkušené a odhodlané osoby s koncepčním myšlením.

    Thumb up 41 Thumb down 1
  2. tommtomm :

    Skvělé shrnutí vzniklé situace, zajímal by mě objektivní důvod zrušení těchto územních rezerv, kéž by se po tom začal někdo víc pídit. U většiny prostor, kudy měla trasa vést, mě totiž nenapadá nějaké jiné komerční využití. Jde tedy jen o lenost nebo ještě hůř o potřebu vykázání nějaké činnosti a změny územního plánu, aby to bylo v „papírech“ vidět? Pokud to tak je, je to strašné. Přeci tyto rezervy absolutně nic nestojí a výrazněji neomezují rozvoj v daném prostoru. Na druhou stranu to zabíjí jakékoliv rozšíření v následujících letech. Nikdo sice neví jak se doprava rozvine, ale není lepší být připravený….

    Thumb up 21 Thumb down 1
  3. Adam :

    tommtomm: Rozhodovací proces není objektivní, pídit se po objektivních důvodech je tedy zbytečné.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  4. josef :

    Je to škoda. Ty tratě do DOV a Pustkovce by byli super. Naopak si říkám, jestli má někdo studii zaplněnosti jednotlivých linek (např.4 na Novou Huť)

    Thumb up 15 Thumb down 2
  5. thvari :

    Nerozumím zvlášť tomu, proč město nejde do té trati přes DOV, kde zatím nikdo nebydlí a nebude si tím pádem stěžovat. Možná jen chybí peníze kvůli větším projektům, kdo ví. S tou tratí do Pustkovce a k Duze je to těžké, protože syndrom NIMBY a přesvědčení lidí, že všechno je nejlepší nechat přesně tak, jak to zrovna je, je těžké porazit a aby měli politici odvahu jít proti svým voličům, musela by se v Ostravě vytvořit nějaká široká občanská platforma na podporu rozvoje a stavby tramvajových tratí, která by tomu dělala pozitivní reklamu, protože jinak má člověk pocit, že tu trať nikdo nechce.

    Thumb up 27 Thumb down 2
  6. adamous :

    Kdezto Olomouc uz stavi a v Praze(vc. metra) a Brne uz se jich planuje hned nekolik.

    Thumb up 17 Thumb down 1
  7. Jann :

    Vzhledem k tomu, že trať přes DOV představuje zároveň jedinou alternativu v případě kolapsu dopravy přes Frýdlantské mosty (např. z důvodu rekonstrukce tram. trati), tak je toto rozhodnutí katastrofa. O nevýstavbě trati k Duze a Glóbusu (v dnešní době moderních, tichých tramvají a bezhlučných kolejí systému pevné jízdní dráhy (PJD)) ani nemluvě.

    Thumb up 24 Thumb down 1
  8. Petr :

    Divný město, fakt divný. Hlavně že budeme mít novou koncertní halu. Potěmkin hadr

    Thumb up 19 Thumb down 9
  9. aggu :

    Petr: Divná dedukce, fakt divná.

    Thumb up 17 Thumb down 15
  10. Luke :

    Z toho se chce jednomu plakat. Stále tomu nerozumím, odkud pramení v Ostravě taková preference automobilové dopravy, nekolejových vozidel a výpadovek/estakád/parkovišť. Toto není město a nikdy nebude. V Ostravě jsme prostě ustrnuli v debatách komunistických budovatelů za normalizace, pro které jediná známka pokroku a města budoucnosti byl ještě vyšší most v centru města, ještě širší silnice z něj vedoucí a ještě více aut, které byly známkou rostoucí úrovně proletariátu. Myslel jsem si, že s novou garniturou na magistrátu se to konečně otočí. Že zasáhne i slavná Mapa. Ale opak je pravdou a smazání územních rezerv je jen výsledkem zbabělého a neakceachopného, apatického přístupu magistrátu k rozvoji kolejové dopravy a k tvorbě moderního velkoměsta. Tramvaje jsou žíly měst, výrazný městotvorný prvek. Přitahuje služby, lidi. Je to něco, co k velkému městu neodmyslitelně patří. Pokud město nemá tramvajovou síť, každé dítě by pak řeklo, že město není velké. Tramvaj je rychlý, ekologický a vizuálně atraktivní prostředek. Kvalitní a hustá síť je pak klíčem k řešení mnoha problémů, které Ostrava má. Pokud si vedení města, které se na stránkách Ostravské radnice každý měsíc ztotožňuje s principy kvalitního veřejného prostoru a s napravováním všech chyb a vředů, které Ostrava zdědila z minulosti, tak pokud se takové vedení chce uspokojit se zakonzervováním budovateli projektované tramvajové sítě z 80. let, tak vědomě v novinách lžou, spící Mapu používají jen jako zástěrku a vlastně jim o rozvoj mésta ani tak moc nejde. A tím jsme se dostali zpátky na dno, ze kterého jsme se chtěli odrazit. A dostat se z toho nám nepomůže ani opravený Oblouk v Porubě, ani nové stromy v sadu Boženy Němcové, ba ani doubledecker do Zoo. A propos, tramvaje uvažovali obnovit i v Těšíně, ale už šli s křížkem po funuse. Tak abychom za 20 let nebrečeli u stejného hrobu… #fajnova

    Thumb up 40 Thumb down 6
  11. Meechee :

    Tohle město mám rád a celý život jej považuji za svůj domov. Jsem patriot. Někdy je to ale sakra těžké …

    Thumb up 25 Thumb down 0
  12. SpinJ :

    Budu teď možná spekulovat (navržená situace se mi taky nelíbí), ale není to kvůli té jejich vodíkové vizi budoucnosti? Tramvaje na vodík jsem nezaznamenal, zato autobusy ano. Tak třeba nám vedení takto naznačuje, jaká vizionářská budoucnost nás čeká :)

    Thumb up 2 Thumb down 4
  13. Adam :

    SpinJ: Tramvajové trati kvůli „ekologii“ staví jenom povrchní blbec, to je úplně irelevantní a zanedbatelný důvod. Zdaleka největší ekologický dopad velkých vozidel je víření existujícího prachu, a to samozřejmě dělá stejně autobus naftový, elektrický i tramvaj. Pak z obrovským odstupem na druhém místě emise, kterým dominují nanočástice vzniklé třením (brzdy apod., opět to dělají různými způsoby všechny typy vozidel), zatímco zplodiny z pohonu jsou absolutně miniaturní a zanedbatelná kapitola.

    Tramvajové trati se staví, protože
    1. jejich provoz je skoro nezávislý na dopravní situaci na silnici,
    2. mají vysokou a dobře škálovatelnou kapacitu,
    3. a při dostatečném vytížení je jejich provoz relativně levný, což po nějaké době převáží počáteční investici do výstavby.

    Na ostatních argumentech téměř vůbec nezáleží. Jenom z této základní trojice argumentů by právě teď Ostrava měla stavět hned několik tramvajových tratí najednou.

    Jestli někdo v samosprávě jenom cekne o nějakých vodíkových autobusech jako důvodu, proč nestavět tramvajové trati, bylo by to na pohlavek, a oprávně pochyby o plnění povinností řádného hospodáře.

    Thumb up 21 Thumb down 2
  14. JSjr. :

    Tak to je ovšem materiál tady. :D

    Současná politická garnitura na velké radnici je silně proti individuální automobilové dopravě ve městě, sám primátor cestuje všude kde může na kole či pěšky.
    Chystá se pár parkovacích domů jako alternativa a auta budou z ulic mizet.
    Nejprve si o tom něco zjištěte než začnete dělat ukvapené závěry na základě zrušení pár územních rezerv.

    Územní rezerva v některých místech podle mě silně blokovala další rozvoj města, v některých byla naprosto zbytečná – viz. křižovatka Martinovská v Porubě, a blokovala území, které chce Poruba využít na kanceláře a nový hotel.

    A stavět tramvaje tam, kde nedávají kapacitně smysl? Nové tratě, to jsou miliardy a ty prostě Ostrava nemá.

    Thumb up 12 Thumb down 15
  15. D-r :

    Zrušit je jednoduché, obnovit pák těžké.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  16. rom :

    zdroje – nechce, aby to vyznělo blbě, samozřejmě není nic zadarmo – ale tady leží miliardy na zemi z různých fondů, jiní si pro ně rádi šáhnou a nic neřeší. Když dojdou prachy – natáhnou ruce – a stát dám.

    Thumb up 11 Thumb down 0
  17. aggu :

    JSjr.: Žádné z českých měst na tramvaje nemá. Všechny sosají dotace. Některá jsou v sosání přeborníci, některá sosají hůř. Některé investují do vozidel, některá do infrastruktury, některá nerozvíjí MHD vůbec.
    Rozhodující je přepravovaná kapacita. Postavíte slavně moderní tratě všude možně, někde i ve vesnické čtvrti, a pak budete její provoz platit zlatem (jako Praha)? Třeba v Olomouci nová trať vede na sídliště, ale to má tak tři bloky a zbytek vesnice. S něčím jako je Dubina nebo Výškovice nesrovnatelné. No, asi ví co dělají…
    DPO a město, jako jediný akcionář, mají určitě zpracované modely. A mají rámcovou představu kolik by stál provoz.
    Kolik hustě zalidněných oblastí s potenciálně velký provozem v Ově nemá tramvaj? Řekněme do 5min chůze, tj. 500m? (město bere jako bernou minci 600m)
    Moc jich není – Dolní Poruba (osmák, sedmák) 1000%, taky Jižní část Hrabůvky a Hrabová PZ. Za úvahu by stála trať ve východní části centra, podél Komeňáku a Ostravice, která by obsloužila i druhý břeh a výhledově zadem na Karolinu o DOV, až se tam rozjede zástavba (z druhé strany možná Muglinovské sídliště, ale to je stejně prťavé jako ty olomoucké Nové Sady). To by byla velmi krásná linka.
    Ale jinak nic nevidím. Tratě v Ově jsou naplánované dobře.
    Horší je to s jízdními řády, které jsou vyloženě proti kulturnímu vyžití.
    A úplně nejhorší je to co zmiňuje Martin, likvidace plánů na rozvoj. Zejména u DOV, kde je dnes stavební klid (před bouří) je toto rozhodnutí úplně na hlavu.
    PS: Ale ta idea s vodíkovou lobby, ta stojí za úvahu ;)

    Thumb up 13 Thumb down 5
  18. Jana :

    aggu: Vás je škoda, proč Vy nevstoupíte do nějaké strany, případně si nějakou nezaložíte, a nestanete se primátorem? Všechno víte, na vše máte názor, k mnoha věcem jste schopen zaujmout sofistikované stanovisko. Tak je Vás škoda, rozdávat se zadarmo na mmsstavbách!!!

    Thumb up 7 Thumb down 7
  19. Jann :

    aggu: Nové Sady/Povel je největší olomoucké sídliště (rozuměj s největším počtem rezidentů) a tramvaj tam je výsledkem skutečného dopravního a urbanistického měření a plánování, žádná pocitovka. Tak bych nejdřív ověřoval fakta, než začnu hovořit o nějaké vesnici. Jinak souhlas.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  20. JSjr. :

    Jinak velká změna územního plánu s označením 2. proběhla v roce 2014, v roce 2018 se udělaly dílčí úpravy jako změna 2a, nyní bude 2b.
    Jak už název napovídá nemělo by se jednat o velké zásahy do územního plánování.

    Pokud chcete kritizovat rozvoj tramvajové dopravy ve městě, počkejte si, co se nasbírá do změny č.3.

    Každopádně tramvajová trať v DOV mi momentálně smysl nedává, důvody jsem psal už v posledním tématu na tomto webu ke zrušení územní rezervy.
    A díky za mínusy :)

    Thumb up 1 Thumb down 11
  21. aggu :

    JSjr.: Je v pořádku, že město nyní tramvaj do DOV neplánuje. V pořádku není, že ho znemožní/znesnadní vybudovat v budoucnu, až bude potřeba. Zejména, když se s ní až dosud počítalo. Co se změnilo?

    Jann: ~14000 obyvatel. Na úrovni ostravských Mariánek…Což byla a je Čertova Lhotka a tramvaj má v provozu, protože je za ní Svinov a Poruba :S
    O pocitovce nikdo nemluvil. Každému je projektová příprava jasná. Jenže tramvaj je vysokokapacitní způsob dopravy a nemůže vést všude. Získat dotaci je jedna věc. Dotovat každoročně provoz trati věc druhá. Náklady na MHD jsou u velkých měst obrovské (Ostrava ~1 mld), v případě Prahy astronomické (> 20 mld).

    Thumb up 4 Thumb down 3
  22. Jana :

    aggu: Já asi napíšu StB Ano Macurovi, který je stejně někde zašitý a když promluví, tak je to bota za botou, aby Vám ten svůj úřad přenechal. Jste ideál na primátorský post. První s čím bych začala, jsou totálně rozhození interiéry Nové radnice aneb osmdesátky v té nejhorší možné podobě!!!

    Thumb up 2 Thumb down 14
  23. Martin [msstavby.cz] :

    JSjr.: Nikdo zatím ale natvrdo neřekl, že vybudováním zmizí parkovací místa v ulicích. Pouze zmizí místa ta, která jsou na povrchu pozemků. Například parkovací dům u katedrály parkovací kapacity v lokalitě násobně zvýší. Navíc bude mít indukční vlastnosti pro další automobily. Takový parkovací dům je hloupost. Parkovací domy se mají stavět na širším okraji centra, Když už… S návazností na kvalitní síť MHD. Což je patrno z tohoto článku městu nedochází.

    Které z územních rezerv a proč a jak bránili rozvoji města?

    Autobusové spojení na 7. a 8. obvod je provizorium již od výstavby sídliště. Právě že je zde vysoký takt autobusových spojů, je již výhodné zavést tramvaj. Důvody proč zde již byly uvedeny. Vyšší kapacity, plynulejší provoz. Přímé spojení bez nutností přestupů- Nemalou úlevou jsou také nižší náklady a kapacitní nároky na řidiče. Protože přiznejme si, autonomní MHD zde ještě dlouho nebude.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  24. chytrák :

    Ostrava dostává rozum a škrtá…..Stačí kouknout do územního dopravního plánu, co tam už desítky let “leží” skvostů, a dost potřebných. A jsou tam “pecky” za desítky miliard, viz.DK132 – přeložka tramvaje na Místecké-současná trať jede min. 20 let ve zkušebním provozu…..

    Thumb up 5 Thumb down 3
  25. Jann :

    aggu: Přiznám se, že neznám v ČR ani okolí žádné sídlo, které by mělo při 14 tis. Kč status vesnice…
    Jinak, nová trať na Povel cestou obsluhuje např. i velké nákupní centrum Šantovka a rezidenční oblasti cestou. Povel a Nové Sady opravdu nestojí jako ostrov v poli. Jinak tohle vše bere v potaz i ekonomické hodnocení stavby (které musí vyjít kladně), včetně toho, kolik to umožní zrušit autobusových spojů atd., tzn. ano, každý kilometr tramvajové trati stojí peníze, ale zároveň jiné šetří, včetně životního prostředí atp. Pokud samozřejmě trať nevede do vesnice. :-)
    Pro zajímavost, necelých 13 tis. obyvatel má obec Schöneiche nedaleko Berlína, jejíž dopravní podnik provozuje v obci tramvajovou linku za pomocí tramvají Škoda.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  26. Jan Lenart :

    Luke: Blá blá blá hejt hejt hejt:-D

    Thumb up 1 Thumb down 10
  27. JSjr. :

    Martin [msstavby.cz]:
    Jasně, ale alternativa pro lidi, kteří prostě chtějí do centra města dojet autem a samozřejmě za to adekvátně zaplatit být musí. Jeden dům u masarykáče a dost, navíc tam budou stát i rezidenti.

    Mno, napadá mě třeba tramvajová trať co měla vést po Polské ulici v Porubě až k Oblouku, kde měla být točna. Pozemky, kterými trať prochází např. u Francouzské ulice, jsou v rukách soukromníku, kteří tam plánují bytové domy a pozemky pod tratí tedy zřejmě logicky nechtěli prodat. Těch projektů tam je i plánováno více.

    Trať na 7. a 8. obvod plně podporuji. :)

    Thumb up 3 Thumb down 4
  28. Rdm :

    chytrák: můžete být konkrétní? Já pod DK132 našel rampu Rudná x Místecká, žádnou přeložku tramvajové trati.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. chytrák :

    Rdm: Je to ve všech ostravských územních plánech – tramvaj vybočí z Místecké a pojede do nového podjezdu/tunelu mezi bývalým Závodním klubem Jeremenko a Penny marketem a pak se vrátí zpět na Místeckou. Důvod stavby je jasný.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  30. Blade :

    aggu :
    Moc těch míst, kde není tramvaj není ?
    Zapomněl jste třeba na Fifejdy, velké sídliště, hodně lidí a na tramvaj daleko…

    Thumb up 6 Thumb down 1
  31. Martin [msstavby.cz] :

    JSjr.: Trať je vedena v profilu ulice Polské až pak je vedena mimo komunikaci v tom svahu, co tam je. Investoři chtějí stavět podél Polské, do územní rezervy pro výstavbu trati nemůže zasáhnout žádný projekt. Porušil by územně plánovací dok. Navíc tam je plánované i silniční komunikace.

    Rdm: Dostavba MÚK Rudná (I/11) x ul. Místecká (I/56) včetně MÚK Rudná x Výstavní (MK), přeložky tramvajové tratě a přestavby tělesa ulice Rudné v úseku ul. Lidická – ul. Tavičská. Více v ÚP není.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  32. JSjr. :

    Martin [msstavby.cz]:
    Samozřejmě, že nemůže. To jsem nepsal.
    Psal jsem, že pozemky vlastní soukromníci, kteří je zřejmě nechtějí prodat. Ta silnice tam nebude, s tou už nikdo nepočítá.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Johnny :

    Otázka do diskuse: Existuje nějaká souvislost mezi zátahem proti tramvajové dopravě a tím, že jeden z nejvýraznějších hlasů proti tramvajové trati v Porubě je Markéta Vysloužilová, manželka ředitele MAPPA?

    Thumb up 1 Thumb down 4
  34. JSjr. :

    Johnny: To je jen shoda jmen.

    Odpůrkyně tramvají má právnické vzdělání.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  35. Johnny :

    JSjr.: Uff, to mám radost :D Pana Vysloužila a jeho práce si nesmírně vážím, toto by mne tedy zamrzelo

    Thumb up 4 Thumb down 0
  36. potkan :

    dokonáno jest, báj báj trambaj, změna územního plánu schválena:

    Jedno z větších témat, které jsou předmětem změny 2b územního plánu, je také vypuštění některých územních rezerv pro dříve plánované tramvajové tratě. Upravuje se komunikační systém v prostoru mezi Karolinou a Dolní oblastí Vítkovice. Ten bude lépe reagovat na náročné prostorové podmínky uvnitř zastavěného území, složité a prostorově náročné překlenutí stávajících kolejových tras železničních drah, které může vést ke vzniku plošné a vizuální bariéry v nově vznikajícím rozvojovém území. Obdobně i v Polské ulici v Porubě se vypouští plochy původně navržené pro realizaci tramvajových tratí. Obslužnost lokalit bude do budoucna řešena alternativními a moderními druhy městské hromadné dopravy, které budou pro území vhodnější, například elektrobusy, parciální trolejbusy a podobně.

    Jediná pozitivní věc tady je, že stávající síť je v podstatě kompletní a modernizuje se. Ale žádný rozvoj nelze čekat, ani na osmák (tam si to úspěšně maří místní křiklouni)

    Thumb up 2 Thumb down 2
  37. Radovan Burkovič :

    Tramvaj je to nejrychlejší a nejpohodlnější, co v Ostravě v MHD máme. Navíc rozšiřováním tratí dokážeme lidem nabídnout MHD z míst, kde to doposud díky přestupům nebo neexistujícímu spojení nedávalo smysl. O rušení plynobusů v návaznosti na naftobusy nemluvě, méně smradu a kraválu. Navíc tramvajová trať a konečné znamenají dovedení elektřiny do míst, kde mohou sloužit k nabíjení místních krátkých linek elektrobusů či parciálních trolejbusů (12 km, co ujede na baterie ten, co tady máme, je pro představu vzdálenost z Poruby po Opavské a 28.října až na Slezskou k Bazalům). Ty mohou čistě a tiše obsluhovat zbytek míst a silnější elektrobusy s dojezdy kolem 200 km pak vyjíždět do okolí Ostravy. Totéž se týká nabíjecích možností pro elektrovozidla podnikatelů a občanů. Tedy možnost budování nabíjecích hubů na záchytných parkovištích. A k tomu všemu může DPO vyrábět mraky elektřiny na střechách svých nemovitostí depy počínaje a zastávkami konče. Ostatně viz moje letitá přednáška Elektromobilita v MHD jako ekosystém. http://www.asep.cz

    Thumb up 12 Thumb down 0
  38. Pavel :

    Mě to nijak nepřekvapuje. Tak to bylo – vzpomeňte jen, jak kompetentní orgánové koncem devadesátých let (a ještě krátce i po roce 2000) zcela vážně chtěli zrušit trať mezi nádražím Střed a Hlavním nádražím – nepotřebné, brání rozvoji města. Co je tam dnes? Nová zastávka (ještě že si mládež koncem devadesátek vybrala jednu zapadlou polozbořenou ulici, kam zapadnout do „opiových doupat“ za zábavou a pak se to hodilo pro „polidštění“ Ostravy místním politikům – dokud se tam jeden nepřestěhoval a nezačal mu vadit hluk nevázené zábavy – a k nalákání turistů do Ostravy). Inu před padesáti lety se likvidovala tramvajová doprava, protože vše vyřeší autobus a ropa z Ruska je tak levná. Dnes vše vyřeší elektrobusy, vodíkové busy a plynové busy a možná i vznášedla a co já vím co ještě – no tedy snad. Ale vleze se do jednoho autobusu tolik cestujících jako do velkokapacitní tramvaje? Musí se plést tramvaj do cesty ostatním dopravním prosředkům v celkem saturovaných komunikacích města?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  39. Název :

    Pavel: Jsem zastánce tramvají, ale s tímto argumentem bych raději neoperoval:

    Musí se plést tramvaj do cesty ostatním dopravním prosředkům v celkem saturovaných komunikacích města?

    Protože toto je jedna z hlavních nevýhod tramvaje. Jedna se porouchá, a za ní následně stojí 20 dalších. Autobus to jednoduše objede. A navíc… kdyby se místo kolejí udělal pruh jen pro autobusy, tak by ta rychlost autobusové dopravy vyla stejná jako tramvajové.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  40. Pavel :

    Název: Ano – myslel jsem přiměřeně – že by opravdu nikam tramvaj – městský vla, městaká dráha … do koncepce dopravy nezapadala – spasí vše jiné druhy hromadné dopravy? Pak se není čemu divit, že futuristické vize počítají např s lanovkami… asi je tato koncepce levnější – nevím – ale je velmi malý předpoklad že se lanovky budou plést ostatní dopravě do cesty…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  41. Jiří Konečný :

    https://www.vyslouzilarch.cz/kontakt#kontakt

    Na jednu stranu protestuje a na druhou stranu dělají návrhy. Před jejich barákem pravidelně stojí luxusní Audi, mno, ta určitě používám MHD.

    Thumb up 0 Thumb down 5
  42. DRJPJR :

    Jiří Konečný: Dneska na msstavby řádí opravdu divná individua… Jako že kdyby tam stála Dacia, tak by jezdila rodina Vyloužilových tramvají častěji… ? Bože, vy jste hlupák…

    Thumb up 3 Thumb down 3
  43. Jiří Konečný :

    DRJPJR : Odpůrce TRAM trati se ozval. :D

    Thumb up 3 Thumb down 1
  44. Svizzera :

    Už to tady myslím jednou bylo, ale v Ostravě máme dvě Markéty Vysloužilové. Jedna (Ing. arch.) projektuje a navrhuje, druhá (Mgr. et M/a/g/o/r.) blokuje tramvaj a snad i všechnu stavební činnost.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  45. Jiří Konečný :

    Svizzera: tak v tomto pripade beru cast vety „na druhou stranu dělají návrhy“ ZPET. Nicmene, spolek Prosíme, přemýšlejme, z.s. je velmi rozmanity (blizsi info v ARESU). To ze prijimaji financni dary je opravdu usmevne.
    Rozvoj TRAM dopravy ve mestech je prirozeny, tak jako Severni spoj. Vudkyne by byla nejdradsi dle meho nazoru, aby se Prubezna zaslepila jeste pred zastavkou Ludvika Podeste a k nim vedla polni cesta. :D :D :D

    Thumb up 5 Thumb down 0
  46. aggu :

    Takoví lidé tu byli vždy. Bránili se páře, bránili se elektřině, bránili se mechanickým strojům, bránili se vakcínám… Dneska je plný internet lidí, kteří vědí nejlépe co mají ti ostatní nedělat. Ještě jednou – ne „dělat“ – nedělat. Takoví lidé nikdy nebudou schopni nic vyřešit, ale budou se rvát za to, aby to nemohl dělat nikdo. A tohle chtějí vnutit i svému okolí. Dneska už mají dokonce své politické vůdce.
    Město by se mělo zamyslet na svými rozhodovacími procesy a zvážit, co je důležitější. Racio nebo pořvávání na twitteru… Je to asi těžké. Ta politika…

    Thumb up 8 Thumb down 3
  47. JSjr. :

    Tak co autoři, pořád se tady likviduje tramvajová doprava ve městě? Nebo jste snad chyběli na přednášce v Gongu, kde se probíralo i rušení územní rezervy v DOV? Nyní už každý chápe, že územní rezerva v původním trasování byla naprostý nesmysl.

    Thumb up 2 Thumb down 4
  48. thvari :

    JSjr.: nebuď zbytečně jízlivý, kritika je principiálně důležitá, politik není nedotknutelný tvor a zároveň není nikdo neomylný. kluci z webu tady za roky udělali velkou spoustu práce a měli by naopak dostat metál za své kritické vhledy do fungování městského prostoru v Ostravě.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  49. Martin [msstavby.cz] :

    JSjr.: S klidným srdcem mohu říct, že město tramvaj chtělo zrušit úplně. A kolik cévek po článcích (nejen na tomto webu) na téma rušení rezervy praskalo :)

    Thumb up 4 Thumb down 1
  50. davidb :

    Vracíme se k výstavbě tramvaje v Porubě.
    https://www.facebook.com/udalostiostrava/videos/993102005354936

    Thumb up 2 Thumb down 1
  51. petr kovář :

    tramvajová doprava je nejstarší a nejdražší způsob mhd, v současném stavu automobilové dopravy ve městech zcela nevhodná – komlikuje dopravu a její opravy,investice, udržba a vhodné prostory jsou finančně náročné, jakákoliv porucha nebo nehoda vyřadí část tram.dopravy z provozu, někdo z mappa nenávidí trolejbusy!!!

    Thumb up 1 Thumb down 4

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.