Už se chystají na ty světlé zítřky, expanzi a masívní nárůst cestujících? :DD Nebo jen vedení letiště zjistilo kolik jim utíká peněz k soukromníkům když zdvojnásobili kapacitu u hlavní cesty naproti pumpě?
18.10.2018 11:42
112
Martin [msstavby.cz] :
Kapacity parkovišť nestačí v době sezóny.
Nicméně pokud parkoviště vznikne podle návrhu, bude z toho jen asfaltová plocha bez stromů.
Proc tam tedy neudelaji parkoviste co jsem videl v Krakove..prizemi a 2patra otevrene…oni maji asi 5pater..tady neni treba.https://goo.gl/images/P2kfx8
18.10.2018 21:15
30
mJožka :
Martin [msstavby.cz]: Zdá se mi to nebo ta parkoviště „co přes stromy není vidět na auta“ jsou ve stejném systému jako u nás parkoviště u každého druhého hypermarketu, kde ve společném rohu čtyř kolmých stání je zasazen strom? Pokud ano, tak jsem opět u standardního závěru: „Umíme navrhovat a stavět jako na západ od nás, ale neumíme se o to potom starat.“ :(
19.10.2018 06:33
10
off :
letiste zrusit :D zamestnanci se tam mozna nudí :D nikde nic nelita :D let milano otrava 200 ecka :D milano praha za 800 kc :D
22.10.2018 14:26
05
Rdm :
off: já našel Milano-Ostrava za 30EUR, záleží kdy chcete letět, ty ceny mívají hodně velký rozsah
22.10.2018 14:31
30
Danek :
A vubec myslíte, že tento rok Mošnov překoná 400tis.pasažerů?Já myslím , že 380-400tam bude.
Otázka je, jak dlouho bude manažerům a politikům z Kraje trvat, ne jim dojde, že jezdit leštit kliky do Prahy a doprošovat se nemá valný smysl. Chování ČSA (linky z/do Mošnova) je řekněme skandální, a ČSA by se mělo přejmenovat na Prague Airlines. Mošnov by si měl hledat jiné huby.
Na čem by se mělo opravdu hoodně vyšívat je hlavně co nejrychlejší rekonstrukce runwaye.
22.10.2018 16:37
40
Danek :
aggu: Zrovna dnes jsem slysel,ze kolegyne z prace letela v zari a na letisti by nebylo k hnuti…na nekterych spojich jsou vetsi letadla..treba Turecko atd…jen nechapu tu Dubai..kdyby to nabizeli cestovky+coz nenabizeli, tak by nebyl problem obsadit letadla dovolenkari a cestujici co si koupi jen letenky.Co ma byt ten spoj novy?
22.10.2018 17:36
01
PetrP :
Měla by to být Varšava, asi poslední šance jakž takž rozlitat Mošnov…
22.10.2018 21:20
00
PetrP :
Pak by to chtělo aspoň ještě jednu linku do Anglie (sever Manchester?), Irsko a nějaký větší hub v západní Evropě např. Helsinky, Amsterodam a pod.. pak by to mohlo jít..
22.10.2018 21:21
30
Danek :
PetrP: Zrovna včera jsem začal nad tím přemýšlet v zavilosti na to co psal aggu.že s ČSA je to na levačku.Oslovil bych tedy ke spolupráci let.společnost LOT(přes pár lety jsem četl, že snad v vr.managmentu pracuje nějaký Čech.)Společnost LOT jde prudce nahoru a letiště WA je velmi zajímavý hub..jsou tam spoje do USA,Asie atd.Mimojiné včera jsem o tom přečetl dost a myslím, že i Radim Gál preferoval tuto společnost.Mají za cca. nějakých 62linek a neustále rostou.Pane Unučka jednáme!!!Co napsal PetrP, že další linky má být právě WA je logická varianta…a pro Ostravány ti se mužou podívat jak z místa s bývalého vych.blouku vzniklo město mrakodrapů a peněz.
Patrik: Viděl jsem to na plagátu o počtu linek této společnosti fotka byla zřejmě(tipuji tak 2015-16) starší.díky za info.
23.10.2018 11:22
20
Jenki :
LOTem z Katowic létám dost často a čeština bývá v letadle hojně zastoupena. Podobně je to se spoji Lufthansy z Katowic do Frankfurtu. Své zákazníky by si LOT i LH v Mošnově určitě našli.
Nějaké hlubší úvahy na toto téma prý u LOTu probíhaly (zdroj : agentura JPP – Jeden Pilot Povídal), ale zásadním průšvihem je prakticky vyčerpaná kapacita letiště F. Chopina ve Varšavě. Zejména v sezóně je to tam dost těžká improvizace, zpoždění, přehazování gatů na poslední chvíli, odstavování letadel všude možně kde je volný prostor (u turbopropů budiž, ale navážet PAXy kolonou Cobusů do B787 nebo A330 je dost úlet).
Ve Frankfurtu je to prý s kapacitou podobně mizerné a Mnichov prý nevycházel ekonomicky (zdroj : drby).
aggu: Jenže slavný Evžen v tuto dobu prorokoval 1,8 mil. cestujících. Aneb když je politik prognostikem, vždy to dopadá blbě. Mě ta čísla moc neoslovují, stačí si odečíst dovolenkáře plus to, že pokud chcete opravdu do světa, tak vás letiště KTW, PRG nebo VIE opravdu nemine a všude tam pojedete buď vlakem nebo autem. Takže za mě stále palec dolů.
09.01.2019 06:54
62
PetrP :
Rado: Evžen byl dobrý prognostik, ale špatný vizionář, jelikož nechtěl (nebo mu to nakukali), tady mít nízkonákladovky… Což byl počátek toho, kde jsme teď my a kde jsou např. Katowice… Jinak dovolenkari snad lítají z každého letiště ne?? Nechápu tento komentář..
Za mě: pokud dopadne ta Varšava a byly by ještě 2-3 linky Ryanairu, nebo podobné, tak jsem spokojen…
09.01.2019 08:00
21
Martin [msstavby.cz] :
Rado: Problém vytvořila ČSSD a přesun peněz alokovaných pro rozvoj linek na populistické proplácení 30kč u lékaře.
09.01.2019 09:52
28
balde :
PetrP: Jak jsem se s celou problematikou seznámil, ono i kdyby chtěli nízkonákladovky, tak by to nebylo o moc lepší, v Polsku si vymohli výjimky při vstupu do EU, aby mohli dotovat leteckou dopravu, takže by stejně do těch Katovic a Krakova šli kvuli lepším fin podmínkám.
09.01.2019 12:39
21
PetrP :
V době, kdy tady chteli nízkonakladovky jít samy ještě v Katovicích ani letiště nestálo, samozřejmě myšleno v nadsázce… tehdy se tady tlačily aerolinky CCA od Zátorského, který to dotáhl tam, kde je teď.. asi by měly nyní Katowice a Krakov více linek i pasažérů, ale tady by to nebylo o přežívání, ale o silné konkurenci ze strany Mošnova..
09.01.2019 12:54
30
Rado :
PetrP: K těm dovolenkářům, bylo to míněno tak, že kvůli nim se rozhodně tak masově a bezhlavě do Mošnova investovat nemuselo. V jistých dobách měl Mošnov mnohé věci lepší než Ruzyně, akorát vždy a pokaždé mu chyběl provoz. Navíc hromada dovolenkářů volí jiná letiště, protože tak špatné odletové časy snad nikdo jiný než Mošnov nenabízí …Ten problém je systémový. Navíc trochu se bojím toho carga, když se proflákne, že část ostravské dálnice se bude muset postavit znovu. Ať se dívám, jak se dívám, všechna esa v rukávu mají Katowice. Bohužel.
09.01.2019 13:18
30
aggu :
Rado: Stav dálnice při její rekonstrukci bude takový, jako je zhruba už 10 let na D1 na Vysočině a okolí. Takže se nemá moc co „profláknout“, jedině tak standardní stav infrastruktury v Česku, o kterém přece ví celá Evropa už dávno. Oprava bude možná jedině po úsecích a vždy v polovině tělesa.
Mošnov od začátku čelí kopání do kotníku, nejdřív pražská ministerstva při převodu na kraj, pak ODS+KDU+TOP na kraji, pak Zátorský, kterému říkalo letiště pane za přihlížení krajských úředníků a skončilo to mezinárodní ostudou, pak ČSSD+KSČ, kteří v té blamáži vesele pokračovali, a nakonec ČSA. Manažeři letiště se potácí od čerta k ďáblu dodnes. Unucka jen krčí rameny. Už není moc co tam pokazit. Ránu letišti (a rozvoji kraje) zasadili dodnes velebený Tošenovský a Lukša, to ví všichni. Ovšem je to už dlouhá doba, cesty jak to změnit se měly najít a rychleji, protože rozvoj každého regionu na světě stojí a padá s kvalitní a úplnou infrastrukturou. Snad to Unucka pochopí.
Holt Mošnov je cca 15 let zhruba tam kde byl. Mohl být #1 v regionu v okruhu 150 km, tak bude #2 za KTW. I to je OK.
Rdm: …ta fotka! ta fotkaaaaaaa do prdele jak je stara? takhle se to vizualne presentuje? a pritom to uz tak neni dlouhe roky! To je vazne problem tam dat aktualni foto? kde je to nadrazi, kde je ta rozsirena parkovaci plocha pro letadla? Jinak dik za link. :) Ja zurim jak vidim to foto. Lidi musi videt zmeny, ze se to posouva dopredu. Ze se tam pristavelo, obnovilo atd. a ne furt ta sama stara neaktualni fotka. Dyt lidi neznali aktualniho stavu si po shlednuti te fotky si musi myslet o tom letisti svoje…
11.01.2019 13:51
50
aggu :
Rdm: Větší letiště. Více destinací. Star Alliance. Lepším letadlem na hub. Dost pravděpodobně levnější letenky na hub.
Super.
J*b*t P*a*u.
11.01.2019 15:31
81
Rdm :
panakis: wtf? já nemůžu za to jakou tam dali fotku, nejsem Babišův pisálek
12.01.2019 09:30
30
panakis :
Rdm: nerozciluj se :) ja ti dekujim, ze jsi prispel svym odkazem na obohaceni teto diskuze. Ja chtel poukazat na tu fotku v clanku z tveho odkazu. S tebou to nema nic. Takze tu netahej politicke komedianty. Dik
Crazym: Nene, to nebude vtip na apríla, ale holá skutečnost. A diskuzní příspěvek pod článkem od pana Petra Neuwirta z Ostravy je jen obraz ostravské malosti a blbosti.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Crazym :
Už se chystají na ty světlé zítřky, expanzi a masívní nárůst cestujících? :DD Nebo jen vedení letiště zjistilo kolik jim utíká peněz k soukromníkům když zdvojnásobili kapacitu u hlavní cesty naproti pumpě?
18.10.2018 11:42Martin [msstavby.cz] :
Kapacity parkovišť nestačí v době sezóny.
Nicméně pokud parkoviště vznikne podle návrhu, bude z toho jen asfaltová plocha bez stromů.
Například parkoviště u letiště v Leipzig/Halle vypadají z velké části zcela odlišně. https://www.google.com/maps/@51.4234162,12.227928,515a,35y,230.85h,39.83t/data=!3m1!1e3
18.10.2018 20:56Danek :
Proc tam tedy neudelaji parkoviste co jsem videl v Krakove..prizemi a 2patra otevrene…oni maji asi 5pater..tady neni treba.https://goo.gl/images/P2kfx8
18.10.2018 21:15mJožka :
Martin [msstavby.cz]: Zdá se mi to nebo ta parkoviště „co přes stromy není vidět na auta“ jsou ve stejném systému jako u nás parkoviště u každého druhého hypermarketu, kde ve společném rohu čtyř kolmých stání je zasazen strom? Pokud ano, tak jsem opět u standardního závěru: „Umíme navrhovat a stavět jako na západ od nás, ale neumíme se o to potom starat.“ :(
19.10.2018 06:33off :
letiste zrusit :D zamestnanci se tam mozna nudí :D nikde nic nelita :D let milano otrava 200 ecka :D milano praha za 800 kc :D
22.10.2018 14:26Rdm :
off: já našel Milano-Ostrava za 30EUR, záleží kdy chcete letět, ty ceny mívají hodně velký rozsah
22.10.2018 14:31Danek :
A vubec myslíte, že tento rok Mošnov překoná 400tis.pasažerů?Já myslím , že 380-400tam bude.
22.10.2018 15:50aggu :
Danek: Jen červenec a srpen = 166 000 cestujících. Kdyby tak šlo každý měsíc… ;)
Blíže viz tady:
http://www.letejmezostravy.cz/clanek/103-pro-mosnov-uspesne-leto-2018
Mimochodem, na tomto webu Radim Gál předevčírem avizoval další novou linku z Mošnova. Stay tuned ;)
Otázka je, jak dlouho bude manažerům a politikům z Kraje trvat, ne jim dojde, že jezdit leštit kliky do Prahy a doprošovat se nemá valný smysl. Chování ČSA (linky z/do Mošnova) je řekněme skandální, a ČSA by se mělo přejmenovat na Prague Airlines. Mošnov by si měl hledat jiné huby.
Na čem by se mělo opravdu hoodně vyšívat je hlavně co nejrychlejší rekonstrukce runwaye.
22.10.2018 16:37Danek :
aggu: Zrovna dnes jsem slysel,ze kolegyne z prace letela v zari a na letisti by nebylo k hnuti…na nekterych spojich jsou vetsi letadla..treba Turecko atd…jen nechapu tu Dubai..kdyby to nabizeli cestovky+coz nenabizeli, tak by nebyl problem obsadit letadla dovolenkari a cestujici co si koupi jen letenky.Co ma byt ten spoj novy?
22.10.2018 17:36PetrP :
Měla by to být Varšava, asi poslední šance jakž takž rozlitat Mošnov…
22.10.2018 21:20PetrP :
Pak by to chtělo aspoň ještě jednu linku do Anglie (sever Manchester?), Irsko a nějaký větší hub v západní Evropě např. Helsinky, Amsterodam a pod.. pak by to mohlo jít..
22.10.2018 21:21Danek :
PetrP: Zrovna včera jsem začal nad tím přemýšlet v zavilosti na to co psal aggu.že s ČSA je to na levačku.Oslovil bych tedy ke spolupráci let.společnost LOT(přes pár lety jsem četl, že snad v vr.managmentu pracuje nějaký Čech.)Společnost LOT jde prudce nahoru a letiště WA je velmi zajímavý hub..jsou tam spoje do USA,Asie atd.Mimojiné včera jsem o tom přečetl dost a myslím, že i Radim Gál preferoval tuto společnost.Mají za cca. nějakých 62linek a neustále rostou.Pane Unučka jednáme!!!Co napsal PetrP, že další linky má být právě WA je logická varianta…a pro Ostravány ti se mužou podívat jak z místa s bývalého vych.blouku vzniklo město mrakodrapů a peněz.
23.10.2018 10:00Danek :
Mimojiné dnes na idnesu.340tis.za prvních 9měsiců.(takže muj odhad kolem 400tis.bude překonán….jen ty další linky.Taky si myslím, že za cca. 2-3roky pujdeme v počtu cest před Brno. https://ostrava.idnes.cz/ostravske-letiste-hlasi-narust-poctu-cestujicich-fsm-/ostrava-zpravy.aspx?c=A181022_434556_ostrava-zpravy_jog
23.10.2018 10:04Patrik :
LOT má už 100 linek.
23.10.2018 10:32Danek :
Patrik: Viděl jsem to na plagátu o počtu linek této společnosti fotka byla zřejmě(tipuji tak 2015-16) starší.díky za info.
23.10.2018 11:22Jenki :
LOTem z Katowic létám dost často a čeština bývá v letadle hojně zastoupena. Podobně je to se spoji Lufthansy z Katowic do Frankfurtu. Své zákazníky by si LOT i LH v Mošnově určitě našli.
23.10.2018 14:33Nějaké hlubší úvahy na toto téma prý u LOTu probíhaly (zdroj : agentura JPP – Jeden Pilot Povídal), ale zásadním průšvihem je prakticky vyčerpaná kapacita letiště F. Chopina ve Varšavě. Zejména v sezóně je to tam dost těžká improvizace, zpoždění, přehazování gatů na poslední chvíli, odstavování letadel všude možně kde je volný prostor (u turbopropů budiž, ale navážet PAXy kolonou Cobusů do B787 nebo A330 je dost úlet).
Ve Frankfurtu je to prý s kapacitou podobně mizerné a Mnichov prý nevycházel ekonomicky (zdroj : drby).
šlonzok :
Tak šuškanda byla zřejmě pravdivá a další linka jde zřejmě do kopru: https://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/letiste-mosnov-ryanair-ostrava-20190107.html
Doufám, že lidi, co mají pracovat, usilovně pracují na té Varšavě nebo na něčem obdobném.
08.01.2019 16:55aggu :
šlonzok: Ta šuškanda je pořád šuškanda. A o mnohem důležitější lince se zatím nepíše vůbec.
08.01.2019 17:14aggu :
šlonzok: A je po šuškandě.
08.01.2019 19:34http://www.letejmezostravy.cz/clanek/105-linka-do-bergama-pokracuje-dal
aggu :
A ještě z webu LzO:
Mošnov – počty cestujících:
2016 – 258 223
2017 – 324 116
2018 – 377 936
To jsou dobrá čísla ;)
09.01.2019 02:15Rado :
aggu: Jenže slavný Evžen v tuto dobu prorokoval 1,8 mil. cestujících. Aneb když je politik prognostikem, vždy to dopadá blbě. Mě ta čísla moc neoslovují, stačí si odečíst dovolenkáře plus to, že pokud chcete opravdu do světa, tak vás letiště KTW, PRG nebo VIE opravdu nemine a všude tam pojedete buď vlakem nebo autem. Takže za mě stále palec dolů.
09.01.2019 06:54PetrP :
Rado: Evžen byl dobrý prognostik, ale špatný vizionář, jelikož nechtěl (nebo mu to nakukali), tady mít nízkonákladovky… Což byl počátek toho, kde jsme teď my a kde jsou např. Katowice… Jinak dovolenkari snad lítají z každého letiště ne?? Nechápu tento komentář..
09.01.2019 08:00Za mě: pokud dopadne ta Varšava a byly by ještě 2-3 linky Ryanairu, nebo podobné, tak jsem spokojen…
Martin [msstavby.cz] :
Rado: Problém vytvořila ČSSD a přesun peněz alokovaných pro rozvoj linek na populistické proplácení 30kč u lékaře.
09.01.2019 09:52balde :
PetrP: Jak jsem se s celou problematikou seznámil, ono i kdyby chtěli nízkonákladovky, tak by to nebylo o moc lepší, v Polsku si vymohli výjimky při vstupu do EU, aby mohli dotovat leteckou dopravu, takže by stejně do těch Katovic a Krakova šli kvuli lepším fin podmínkám.
09.01.2019 12:39PetrP :
V době, kdy tady chteli nízkonakladovky jít samy ještě v Katovicích ani letiště nestálo, samozřejmě myšleno v nadsázce… tehdy se tady tlačily aerolinky CCA od Zátorského, který to dotáhl tam, kde je teď.. asi by měly nyní Katowice a Krakov více linek i pasažérů, ale tady by to nebylo o přežívání, ale o silné konkurenci ze strany Mošnova..
09.01.2019 12:54Rado :
PetrP: K těm dovolenkářům, bylo to míněno tak, že kvůli nim se rozhodně tak masově a bezhlavě do Mošnova investovat nemuselo. V jistých dobách měl Mošnov mnohé věci lepší než Ruzyně, akorát vždy a pokaždé mu chyběl provoz. Navíc hromada dovolenkářů volí jiná letiště, protože tak špatné odletové časy snad nikdo jiný než Mošnov nenabízí …Ten problém je systémový. Navíc trochu se bojím toho carga, když se proflákne, že část ostravské dálnice se bude muset postavit znovu. Ať se dívám, jak se dívám, všechna esa v rukávu mají Katowice. Bohužel.
09.01.2019 13:18aggu :
Rado: Stav dálnice při její rekonstrukci bude takový, jako je zhruba už 10 let na D1 na Vysočině a okolí. Takže se nemá moc co „profláknout“, jedině tak standardní stav infrastruktury v Česku, o kterém přece ví celá Evropa už dávno. Oprava bude možná jedině po úsecích a vždy v polovině tělesa.
09.01.2019 15:00Mošnov od začátku čelí kopání do kotníku, nejdřív pražská ministerstva při převodu na kraj, pak ODS+KDU+TOP na kraji, pak Zátorský, kterému říkalo letiště pane za přihlížení krajských úředníků a skončilo to mezinárodní ostudou, pak ČSSD+KSČ, kteří v té blamáži vesele pokračovali, a nakonec ČSA. Manažeři letiště se potácí od čerta k ďáblu dodnes. Unucka jen krčí rameny. Už není moc co tam pokazit. Ránu letišti (a rozvoji kraje) zasadili dodnes velebený Tošenovský a Lukša, to ví všichni. Ovšem je to už dlouhá doba, cesty jak to změnit se měly najít a rychleji, protože rozvoj každého regionu na světě stojí a padá s kvalitní a úplnou infrastrukturou. Snad to Unucka pochopí.
Holt Mošnov je cca 15 let zhruba tam kde byl. Mohl být #1 v regionu v okruhu 150 km, tak bude #2 za KTW. I to je OK.
Rdm :
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/mosnov-letiste-lety-varsava.A190109_449784_ostrava-zpravy_woj
11.01.2019 13:36panakis :
Rdm: …ta fotka! ta fotkaaaaaaa do prdele jak je stara? takhle se to vizualne presentuje? a pritom to uz tak neni dlouhe roky! To je vazne problem tam dat aktualni foto? kde je to nadrazi, kde je ta rozsirena parkovaci plocha pro letadla? Jinak dik za link. :) Ja zurim jak vidim to foto. Lidi musi videt zmeny, ze se to posouva dopredu. Ze se tam pristavelo, obnovilo atd. a ne furt ta sama stara neaktualni fotka. Dyt lidi neznali aktualniho stavu si po shlednuti te fotky si musi myslet o tom letisti svoje…
11.01.2019 13:51aggu :
Rdm: Větší letiště. Více destinací. Star Alliance. Lepším letadlem na hub. Dost pravděpodobně levnější letenky na hub.
11.01.2019 15:31Super.
J*b*t P*a*u.
Rdm :
panakis: wtf? já nemůžu za to jakou tam dali fotku, nejsem Babišův pisálek
12.01.2019 09:30panakis :
Rdm: nerozciluj se :) ja ti dekujim, ze jsi prispel svym odkazem na obohaceni teto diskuze. Ja chtel poukazat na tu fotku v clanku z tveho odkazu. S tebou to nema nic. Takze tu netahej politicke komedianty. Dik
12.01.2019 11:50Crazym :
To bude nějaký vtip na apríla ne? :-) https://www.novinky.cz/cestovani/496698-brno-a-berlin-spoji-nova-linka-letenky-stoji-350-korun.html
07.02.2019 18:24Rýša :
Crazym: Nene, to nebude vtip na apríla, ale holá skutečnost. A diskuzní příspěvek pod článkem od pana Petra Neuwirta z Ostravy je jen obraz ostravské malosti a blbosti.
08.02.2019 08:41