Občas zabrousíme do tématu hromadné dopravy, protože kvalitní městský urbanismus potřebuje i kvalitní veřejnou dopravu.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) se po několika pokusech dočká vytoužených dvoupatrových turistických autobusů. Tyto na zakázku speciálně vyrobené autobusy pouze pro Ostravu (s náhradními autobusy se nepočítá a každá porucha způsobí výpadek linky) budou spojovat Zoo Ostrava a Dolní oblast Vítkovice. Linka má jezdit pouze o víkendech a českých a polských státních svátcích.
V DPO jsou ovšem, jak se zdá, rošťáci pro každou srandu. Linka má mít označení 88, což je jeden z nejpoužívanějších znaků pro neonacistické organizace. H je osmé písmeno v abecedě a a představuje zkratku pro HH (88) – Heil Hitler.
Do výběrového řízení se údajně přihlásily stroje na hybridní a plynový pohon. Může se tedy stát, že polské turisty bude vozit autobus s nacistickým odkazem, poháněný plynem s konečnou v pecích (v Dolní oblasti Vítkovice se nacházejí bývalé vysoké pece).
Je fajn, že se dá v ostravské MHD platit kartou, začíná být klimatizována. Ale stále cílení nových linek na turisty (odtud speciální označení), namísto rozvoje a vznik nových linek pro místní obyvatele, dává prostor vytvořit takovéto paskvily.
Kladně nehodnotíme ani průběh nákupů nových tramvají. Ostrava se stane městem s nejmenšími velkokapacitními tramvajemi. Úsměvné také je, když jisté firmy tvoří zakázku pro DPO ještě před vyhlášením konkrétních vítězů dané zakázky.
balde :
tak to pobavilo :D
06.08.2019 10:52109 :
Na blbosti ta skvadra peníze i čas má. Pak jdu na jakoukoli zastávku MHD a chce se mi z té „čistoty“ a „krásy“ víte co.
06.08.2019 11:22thvari :
Jako jo, na jednu stranu je to strasna blbost ve smyslu, ze my si neumime zorganizovat dopravu a stavime terminaly typu Dubina a Hranecnik, na druhou stranu to podle me bude turisticky tahak pro rodiny s detmi a tak bych to smahem neodsuzoval. Uvidime, no.
Adam (ten hodný) :
tak to je hodně velký bulvár …. spojovat číslo linky s nacistický pozdravem, původem části turistů a konečnou v pecích, to chce opravdu tvůrčí představivost :/
(mimochodem jsem měl dosud zato, že to oblíbené dvojčíslí je 18, ale kdo ví…)
Osobně si myslím, že ty doubledeckery nejsou špatný nápad. Lanovka by byla asi zajímavější, ale autobusy lze stihnout ještě v tomto tisíciletí, takže za mě +
Ostravan :
„s náhradními autobusy se nepočítá a každá porucha způsobí výpadek linky“
DPO zveřejnil, že pokud budou poschoďové autobusy mimo provoz, budou spoje od odříkány? Autobusy snad mohou nahradit i jiná vozidla.
„Ostrava se stane městem s nejmenšími velkokapacitními tramvajemi“
Pokud bude na páteřních linkách kratší interval než nyní, nemám s méně kapacitními vozy problém.
Tano :
Doufám, že ten dvoupatrový autobus bude mít nějaký pěkný zajímavý dizajn, například něco jako batmobile :-)
06.08.2019 12:47Martin [msstavby.cz] :
Adam (ten hodný): https://www.adl.org/education/references/hate-symbols/88
Bulvární je tak maximálně právě lanovka. Sranda za miliardy bez využití. 18 je noční tramvaj.
1. Stačí posílit současné intervaly trolejbusů, síť je.
2. Dvoupatrové autobusy mají sloužit také k přepravě turistů z DOV (kde nechají auto) k Zoo -> z národní kulturní památky si děláme parkoviště.
3. I když se údajně rodí více dětí s ADHD apod. nevím které dítě vydrží projít Zoo a Dolní oblast.
Ostravan: Takže jedeš přes celou republiky, aby se projel dvoupatrovým autobusem, ale zrovna bude mít poruchu, tak pojedeš běžným?
A bude kratší interval? Pochybuji. Nemají stroje, lidi.
06.08.2019 13:11Ale taky ty 2m oproti Stadlerům za těch 20 mega asi stojí no.
Azaliel :
Srovnání je úplně scestné. To už potom můžeme srovnávat všechno se vším. Paní Silvie Sikorova má iniciály SS, tudíž je asi velice blízko jistě skupině. Chudák. Patrové autobusy, a proč ne? Ať se region rozvíjí. Malé velkokapacitní tramvaje, proč ne, když budou mít koho vozit, když většina cestujících jezdí osobními vozy.
Martin [msstavby.cz] :
Azaliel: Malé velkokapacitní tramvaje, proč ne, když budou mít koho vozit, když většina cestujících jezdí osobními vozy.
LOL, řekni tohle prosím cestujícím linky č.2 ve špičce, kde se všichni mačkají i v tech starých vozech, které jsou násobně větší.
Malé, předražené tramvaje, proč ne, hlavně že se prachy točí viď.
06.08.2019 13:20Ostravan :
Martin: „Takže jedeš přes celou republiky, aby se projel dvoupatrovým autobusem, ale zrovna bude mít poruchu, tak pojedeš běžným?“
O tom u mě nepadlo ani slovo. Já jsem jen napsal, že pokud bude poschoďový autobus nepojízdný, bude (může být) nahrazen jiným typem vozidla, takže neschopnost poschoďových autobusů nezpůsobí výpadek linky. (Jak je v článku psáno.) Linka pojede, ale s jiným typem autobusu.
Azaliel :
Martin:
06.08.2019 14:13To,že některé linky jezdí přeplněné, není nic víc jenom špatná organizace dopravy. Ostrava má rezervy jak se zlepšit. To by musel v odboru jízdních řádů fungovat člověk, který o tom něco ví. Dneska tam sedí spousty neznalých a nekompetentních pracovníků.
Co se týče malých a drahých tramvají za 28 mil./ks, to není špatná cena. Obvykle se tyto ceny pohybují 1,5x dráž, ale Stadler cenu postřelil, aby se dostal na český trh. Zanedlouho se budou divit kolik je stojí servis. Příští rok budou jezdit nové škodovky z podobnou kapacitou a cenou 48 mil./ks. To už je brutální cenový rozdíl. A tam se prachy točí.
Adam Třetí :
Při prohlídce koncentračního tábora v Osvětimi mi bylo řečeno, že Maria Mandlová, v 2. světové válce vrchní dozorkyně v tomto táboře, osobně poslala na smrt skoro 500 000 lidí. V roce 1947 byla za zločiny proti lidskosti odsouzena k trestu smrti. Tak by mě zajímalo, proč má Martin M., provozovatel tohoto serveru, stejné iniciály? Že by jeho rodiče sympatizovali s touto nacistickou zrůdou?
– Martine, tohle je jen ironie. Číslo nemůže být zdiskreditováno, je to jen číslo. Resp., představ si, že jsi fyzik pracující v plynárnách. Měřící přístroj ti někde napíše 88, ale ty to budeš kvůli té symbolice a spojitosti s plynem ignorovat a místo toto zapíšeš hodnotu 87? :D
Adam Třetí :
Abych to ještě trochu upřesnil, číslo 88 je problematické, pokud ho nějaká osoba použila tím způsobem, že tu spojitost se symbolikou dá jasně najevo. Tj. kdyby DPO napsali, že autobus se symbolickým číslem 88 a pohaněný plynem bude převážet polské turisty k pecím, pak by to problém byl, ale DPO nic takového nenapsalo, ne?
Jan Zlámal :
Tak co vy máte proti autistum autista má nějaké rodiče ale vy někteří nevíte jak autistovi chovat jak jsi říkal že půjde do ZOO tam stravy vic hodin i v dolním vytkovice též stejně neurazte nás a nesmějte na nás dekuji
06.08.2019 18:16Adam Třetí :
Jan Zlámal: Ti sy disgrafyk?
06.08.2019 18:32rasta :
Koukám, že okurkovka je tady v plném proudu. Proto se vymýšlí příspěvky tohoto typu? To tady raději dva dny nic nedávejte, než takové kydy…
Adam :
Ne příliš zkušený pokus o defamaci.
06.08.2019 20:14acdlcia [msstavby.cz] :
rasta: V různém stádiu rozpracování máme momentálně 14 článků takže „okurkovka“ zatím nehrozí.
06.08.2019 20:40abc :
No jo no. Ale pro občasné cestující v lince 88 to ještě nebude tak hrozné – třeba motoristé v Hamburku jezdí s HH na poznávacích značkách (= Hansestadt Hamburg), takže pro návštěvníky z Polska to tam bude hotová hrůza. Ani se nemusejí vozit autobusem, stačí se pohybovat po městě. Brrrr.
Martin [msstavby.cz] :
rasta: Ano, oproti tomu, co se děje v DPO, je toto opravdu, dalo by se říct, okurkovka. Cinknuté veřejné zakázky jsou taky okurkovka? Dočetl jsi aspoň na konec?
abc: Linka má označení „HH“? Ne, má označení 88.
Azaliel: Ano, napsal jsem to špatně. Linka stále jezdit bude, ale pokud dojde k poruše dvoupatrového autobusu, bude nahrazen běžným, jednopodlažním a přijde tak o „své kouzlo pro turisty“. Nepsal jsem, že Stadlery jsou předražené, ale Škodovky.
Adam Třetí: Jenže ta linka nemá označení „HH“, ale 88. Poté by při tvé teorii s „MM“ bylo problematické číslování linky 1313. Dával jsem zde již odkaz, chápu že může být problematické když je psán v angličtině. Číslo 1313 však s nacismem spojováno není. V odkaze jsou i fotografie s tetováním tohoto čísla na neonacistech.
07.08.2019 09:05abc :
Martin [msstavby.cz]: Tak liché týdny to bude jezdit jako linka č. 88 a sudé týdny dáme č. 161 – problém vyřešen. Hm, ale právě mě napadlo – co s linkou 18? Ta se bude muset taky přečíslit.
07.08.2019 10:14Tano :
A dnes by ty autobusy 88 už vůbec neměly jezdit. Všimněte si jaké máme dnes datum :-)
08.08.2019 10:22skelet :
nic ve zlém, ale kritizovat označení linky je vyloženě úsměvné. Autor se asi dost nudí :)
Patrik :
Datum 8. 8. by se mělo zrušit!!!
talage :
Patrik: Skoda. Kdybys pockal s komentarem deset minut, mohl by se zadat i zakaz casu…
aggu :
Autobusy Už Jsou Doma, ale ještě jedna „legrácka DPO“. I když v tomto případě spíš město, prostřednictvím svého nejslavnějšího městského „obvodu“ Pustkovec, na jehož pozemku se podobné umělecké pokusy dějí (zcela pravidelně).
https://bit.ly/2C7tIQR (zdroj FB)
Tak takhle soudruzi, ten kvalitní městský mobiliář nevybudujeme!
PS: Jedno město, jedna radnice!
07.08.2020 17:46Martin [msstavby.cz] :
Komický příběh dvoupatrových autobusů pro Ostravu je dovršen.
https://www.cs-dopravak.cz/patrove-autobusy-vyjedou-poprve-v-ostrave-2-listopadu/?fbclid=IwAR3cpExWD__fCPUfFlIF9_D7nx_E6wY0l8KmSy-iEn_jU8H_KHfExK7dXC4
11.10.2020 10:18davidb :
Martin [msstavby.cz]:
12.10.2020 09:22Uvidíme.
Už jsem slyšel dost lidí, kteří říkali, že se tou 78 aspoň kousek projedou, jen aby si ten doubledecker vyzkoušeli.
Martin [msstavby.cz] :
davidb: A pak?
12.10.2020 09:24davidb :
Martin [msstavby.cz]:
12.10.2020 09:41Budou jezdit na lince DOV – ZOO. Chápu co tím myslíte.
Já bych je zařadil normálně do provozu. A klidně střídal linky i když vím, že na všechny se nehodí.
Patrik :
Těch linek na které by to šlo dát moc není, de facto to je možná jen ta 78 (pokud počítám klasické linky MHD, nikoliv vymyšlenou turistickou 88). Problém je, že ten vůz má kapacitu jako vůz o délky 10m (klasický autobus má 12m – kapacita cca 80, při max. obsazenosti až cca 95, kloubový vůz 18m má kapacitu zhruba 110-120 osob, maximálně zhruba 150). Tento doubledecker má kapacitu 68 osob. Dalšími problémy jsou samozřejmě výška vozidla (myší díra na Mariánskohorské, podjezd Důl Odra nebo také stromy, aleje apod.) Dvoje dveře, schody do patra, uspořádání sedadel jako v zájezdovém autobuse, to vše brání na nasazení na linkách, kde dochází k velké obměně cestujících nebo do míst nebo kde jezdí starší cestující. No prostě zbytečný autobus za 14 mega kus.
12.10.2020 09:52