Lanovka DOV – Zoo – aktuálně

Megalomanský projekt, který měl mezi vedením města nechápanou podporu, je poslán k ledu.

Na 44. radě magistrátu města Ostrava byla odsouhlasena Aktualizace Akčního plánu Strategického plánu rozvoje města Ostravy na
období 2017-2023 a vyhodnocení hlavních ukazatelů Strategického plánu pro rok 2019
. Následně byl souhlas udělen i 29. ledna na zasedání zastupitelstva. Mimo jiné jste se v tomto materiálu (s číslem BJ1822 00161/20). Mohli dočíst, že projekt městské lanovky se přesunul ze strategických projektů do „inspirativních“. Čeká se na příchod investora, ale který investor by budoval lanovku, které je nerentabilní?

I když aktualizace byla schválena již v lednu, na stránkách fajnova.cz je stále zatím dokument z předchozího roku. Aktualizaci pro rok 2019, která byla přílohou pro jednání zastupitelstva naleznete ZDE (ZM_M – 16).

Záměr již v roce 2016 poměrně podrobně zhodnotil odborný časopis Československý dopravák, jehož text jsme odcitovali i zde na webu. A už tehdy na základě dat analýzy předpověděl, že lanová dráha je jednoduše řečeno nesmysl.
Nicméně záměr byl dál připravován a stál město nemalé úsilí, které mohlo být vynaloženo smysluplněji a daňové poplatníky peníze, které nyní zůstanou v šuplíku.

Dokument ze zasedání:

Připomeňme si, jak byla lanová dráha prezentována v roce 2016, zdroj: stavbaweb.cz:

Primátor Tomáš Macura (ANO) v té souvislosti řekl, že projekt je podle studie uskutečnitelný a chce pro něj v nejbližší době najít širokou politickou podporu. „Jde o projekt, který by měl spojit obyvatele města i jeho části. Také by měl propojit historii se současností a současnost s budoucností. Lanová dráha by mohla být vlajkovou lodí nové Ostravy budoucnosti,“ dodal.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. balde :

    ja jsem pro, mhd se taky dotuje a presto existuje, za me nej zastavky, DOV – KAROLINA – CERNA LOUKA – Slezska – ZOO. A mela by byt normal soucasti MHD a platil by normal listek mhd na ni.

    Thumb up 25 Thumb down 7
  2. aggu :

    Hurá. Ještě zbývá zrušit ten lunapark u hlaváku.

    Thumb up 13 Thumb down 12
  3. thvari :

    místo toho se pořídily ty dva dvoupatrové autobusy, které budou obsluhovat zhruba stejnou trasu. město chtělo atrakci, autobusy jsou asi o dost lacnější a je snazší je uvést do provozu a držet v chodu než lanovku

    Thumb up 21 Thumb down 1
  4. adamous :

    V Praze patrne zrealizuji neco podobneho: https://zdopravy.cz/praha-resi-kdo-dostane-na-starost-stavbu-lanovky-do-bohnic-mesto-nebo-dpp-36468/

    Thumb up 7 Thumb down 1
  5. EG :

    adamous:

    Ano, ale v Praze to vede do jednoho z největších sídlišť. Poptávka je tam někde jinde. Z Bohnic do Suchdola jsem jel několikrát loďkou. Je to rychlé, v rámci MHD, ale hrozně nepraktické.

    Okay, tohle je crazy, ale stejně tak bude stát nová univerzity, která je podobně šílená.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  6. Martin [msstavby.cz] :

    adamous: Prosím berte v potaz kontext místa i finanční možnosti investora.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  7. acdlcia [msstavby.cz] :

    Lanovka do Bohnic – a kazajku dostanete už při nástupu nebo až při výstupu?

    Thumb up 4 Thumb down 5
  8. O. :

    balde: Kdyby se jednalo o nejakou nadzemni drahu z Poruby do centra (treba na Cernou louku), a u Poruby by se to delilo na 2 vetve (jedna na osmak, druha k Fakultce), dalsi linka pak z centra na Jih, kde by se to delilo smer Vyskovice a Dubina, a melo by to kapacitu tramvajove dopravy a polovicni jizdni casy nez tramvaj, tak by to melo smysl. Ale neskutecne draha saskarna pro turisty z DOV do ZOO by nemela byt financovana z rozpoctu mesta. Jestli se na to najde soukromy investor a nebude to jenom kvuli sosani dotaci, tak nejsem proti.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  9. adamous :

    acdlcia [msstavby.cz]: K dostani budou patrne pouze jednosmerne jizdenky :D

    Thumb up 3 Thumb down 0
  10. acdlcia [msstavby.cz] :

    adamous: Tak to by ale bylo dobré kdyby to jako první testli zastupitelé a politici.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  11. Kurt :

    O.: Naprosto souhlasím, po půl roce v Berlíně a návratu do Ostravy jsem si uvědomil jak jsou ty města svým roztaháním hodně podobné. A když už Ostrava nemá metro, měla by mít nějakou rychlo nadzemku spojující účelně své veliké obvody, dokonce si umím představit podobný kolejový ring jako v Berlíně, který by z části využil podobné trasy již dnes existující železnice. Těch varaint by bylo více. Každopdáně spojení Poruby a VŠB s Centrem je naprosto časově neodpovídající, pro moderní město. Jen Ostravě chybí smysluplné vize. Místo toho se tady x let diskutuje o setmilionovém projektu lanovky, vedoucí k pavilonu opiček. :( Místo toho aby spojily opičky ze sídliště s centrem a univerzitama a prací. :)

    Thumb up 12 Thumb down 4
  12. balde :

    Kurt: por vybudování nadzemky v místě Vodárny a vytvoření mimoúrovňového křížení auta a tramvají nad křižovatkou v tomto stylu jsem všema deseti: https://imhd.sk/ba/galeria-media/887/chicago/38973/Nadzemka?&ref=ba%2Fgaleria%2F887%2Fchicago%3F

    Thumb up 5 Thumb down 1
  13. balde :

    V Ostravě se kreslí, V Praze a Brně se už počítá s realizací.

    https://zdopravy.cz/brno-vybralo-projektanta-lanovky-z-pisarek-ke-kampusu-stavet-se-ma-v-roce-2022-59308/
    https://www.novinky.cz/domaci/clanek/lanovka-z-podbaby-do-bohnic-ma-zelenou-40329960

    Thumb up 4 Thumb down 2
  14. Martin [msstavby.cz] :

    balde: Nekreslí, naštěstí.
    Lanovka DOV – Zoo je nesmysl.

    Thumb up 7 Thumb down 10
  15. rom :

    rozhodně nesouhlasím, že lanovka je zbytečná – je to projekt pro radost, jak říkal Pleskot.

    Je vidět, že Brno a jiná města neřeší financování – však to zaplatí stát. Jako třeba nádraží za 28 mld. Kč atd.

    Sice šetříme, ale jsme za užitečné idioty.

    Thumb up 11 Thumb down 4
  16. Martin [msstavby.cz] :

    rom: Nesmysl ve všech aspektech. Viz článek z roku 2016 https://www.msstavby.cz/ovastory-36-lanova-draha-27-09-2016/

    Thumb up 4 Thumb down 8
  17. Fanda :

    rom :Je to tak, mám stejný názor.My se tady dohadujeme o peníze na stavby, které nám stát dluží desítky let a na nápravu ekologických škod, které se řeší taktéž desítky let.My jsme tady za takového otloukanka.Prikladem nám může být to Brno.BVV krachují (už 20 let), chtějí po státu stovky milionů,GP Brno-120 milionů,a mohl bych pokračovat.Navic si jen na tom vydělají peníze místní podnikatelé a samozřejmě město.To se to pak jednoduše staví, vědecko-vyskomne ústavy a technologické parky.Vsem městům rovným dílem a nejen privilegovaným.

    Thumb up 8 Thumb down 4
  18. rom :

    martin:

    nesmysl to podle mě a řady lidí není, je řada nesmyslnějších projektů, ale nebudu tady otevírat hysterické diskuse jako někteří jiní. )

    Thumb up 5 Thumb down 3
  19. adamous :

    Fanda: Mam stejny nazor, holt Ostrava a jina mensi krajska mesta se uskromnuji, aby jejich dil mohli prozrat jini.

    Thumb up 6 Thumb down 4
  20. Fanda :

    Martin (msstavby.cz) Není to žádný nesmysl, projekt lanové dráhy.Je třeba se podívat do jiných měst na co využívají lanovou dráhu.V Ostravě by spojila lanovka dvě atraktivní lokality, které jsou hodně navštěvovaný turisty.Staci si jen spočítat počet turistů,a hlavně by to zrychlilo přepravu zmiňovaných turistů.Takze,nesmysl to není.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  21. Martin [msstavby.cz] :

    Fanda: Dolož to výpočty. Ekonomickou proveditelností, zakomponováním do sytému MHD, návazností na okolí.

    Thumb up 7 Thumb down 4
  22. PetrP :

    Martine, ne vše musí být ekonomický výhodné. Prostě by to byla atrakce, která by se holt dotovala, stejně jako muzea, sportoviště, a nakonec i nová koncertní síň, kterou velmi chci, ale vím, že si na sebe určitě nevydělá, ale taky vím, že je to pro Ostravu potřeba jako sůl. Lanovka by rozpočet Ostravy nezruinovala. Jsou stavby, které nemůžeš obhajovat jen ekonomikou. To by jsme toho moc nepostavili…

    Thumb up 8 Thumb down 4
  23. Rdm :

    PetrP: Fanda: lanovka je nesmysl a ne kvůli toho, že by byla neekonomická. ZOO je „celodenní“ záležitost, do ní nejdete na hodinu, abyste se pak lanovkou svezli do DOV na procházku nebo návštěvu světa techniky, který každý sám o sobě je několikahodinová akce…

    Thumb up 6 Thumb down 7
  24. Fanda :

    Martin (msstavby.cz) Proč hned útočiš? Řeknu ti to takhle.V tuto chvíli je stavba lanovky nereálná, protože se musí vyřešit celé území od DOV, přes Novou Karolinu, Černou louku a dále ve směru na Slezskou.Urcite víš že,na stavbu lanovky je potřeba postavit sloupy, trakční vedení a další a další zázemí (zastávky). Zatím se ani neví jak bude přesně probíhat zástavba Karoliny a Černé louky.Az bude známa koncepcepce zástavby zmiňovaných lokalit,potom se může plánovat výstavba lanovky, což možná bude možné za 3-5 let.Zatim to může být jen plán, ale dobrý plán.Jeste k se má stavět mrakodrap a další výškové budovy.Ta lanovka bude atraktivní už jen tím že povede přes centrum města a spojí dva důležité turistické cíle.Z ekonomického hlediska to pomůže rychlejší dopravě s větším počtem cestujících.Abych nezapomněl, pomůže to i dopravě v centru, protože logicky s dostavbou a rozšířením centra se i zvýší doprava.To jsou ty ekologické a ekonomické plusy.Takze jsem pro lanovku.

    Thumb up 10 Thumb down 6
  25. Adam :

    Martin [msstavby.cz]: Úžasné pokrytectví. Když se vám to hodí, vyžadujete důkazy. Ale jinak, když si „umělci“ navrhují nesmysly absolutně bez racionálního odůvodnění, vám to najednou nic neříká :D

    Thumb up 10 Thumb down 8
  26. Martin [msstavby.cz] :

    Adam: Opravdu? Asi si již nevzpomínáš na diskuzi, kterou jsme vedly. Tvrdil jsi, že GVUO je navštěvovaná minimálně, nebo jen dětmi, které tam naženou učitelky. Na to jsem ti oponoval návštěvností z výročních zpráv GVUO. A porovnal návštěvnost s dalšími muzei z kraje. Pro připomenutí ti přidávám odkaz, kde jsme takto disktuvali. Navíc, já data, které dokazují nesmyslnost zde doložil viz odkazem na článek.

    https://www.msstavby.cz/mestska-jatka-foto-z-vystavby-4-30-07-2020/

    Thumb up 7 Thumb down 4
  27. Martin [msstavby.cz] :

    Fanda: Víš co to je diskuze? V diskuzi mají lidé často rozdílný názor a právě probíráním názoru toho druhého se lidé navzájem dozví, jak to ten druhý myslí.

    Ty jsi napsal, že lanovka smysl má, já naopak oponoval, smysl nemá. Doložil jsem to odkazem na článek, který jsme publikovali již v roce 2016. V článku jsou uvedena data k projektu. Ty jsi rovnou napsal, že na tebe útočím. Já tě jen vyzval, aby jsi svůj názor doložil. Což se stale nestalo.

    Ostrava tower na Karolině je v plánu. Zmiňuješ ale, že se v oblasti Karoliny mají stavět další výškové budovy. Jaké?

    Podoba území Nové Karoliny známá poměrně je. Viz dokumentace k ulici Nová Pivovarská.

    Lanovka MHD neurychlí. V oblasti Dolních Vítkovic nebydlí nikdo. Slezská je dobře propojena trolejbusy, které jsou kapacitnejsi a jezdí v kratších intervalech.

    Rychlost lanovky se nedá posuzovat jen podle doby jízdy v gondole mezi zastávkami. Je nutno započítat čas dojítí k zastávce a častost intervalu. Nebo si vážně někdo myslí, že budou lidé jezdící v tramvaji z Hrabůvka nebo Výškovice hromadně vystupovat na tramvajové zastávce u Dolní oblasti, pak půjdou několik minut k zastávce lanovky. Čekat nějakou další dobu, než přijede gondola, která má mnohokrát menší kapacitu a pojedou pak na Karolinu, kde už dávno mohli být.

    Zacleneni do MHD nemá žádný přínos.

    A jak už tady bylo napsáno. Opravdu někdo za jeden den bude chtít projít Zoo a Dolní oblast. Navíc si to představte absolvovat i, s dětmi. Ty jen po Zoo už usnou únavou.

    Thumb up 14 Thumb down 5
  28. rom :

    S tím nevyřešeným dotčeným územní je to asi pravda – na druhé straně to bylo jak v době, kdy by projekt spuštěn. Myslím si, že do toho byly investovány významné prostředky, veřejnost se namlsala (včetně mě) a pak to stejní lidé zruší. Jediné, co nebylo vyřešeno, je financování. Ale problém území tak dávno byl.

    Možná je tam někde nějaká územní rezerva, že tu lanovku je tam možné postavit nezávisle na voli dalších stran – na trasa bývalých lanovek, ale to není relevantní. Jsem ale zklamaný, že to nebude, hodně lidí včetně Nohavici se na to chytli. Myslím, že srovnání s dalšími minimálně spornými investicemi (např. Jatka) je relevantní. Samozřejmě pravdu nebude mít nikdo, každá strana bude argumentovat to svoje. (

    Thumb up 3 Thumb down 0
  29. Fanda :

    Martin (msstavby.cz) Já s tebou vedu normální diskusi.Rozebereme to později, teď bohužel nemám čas.Zaregistroval jsem ale jednu věc, když jsi zkritizoval můj komentář a Adama, tak jsi měl hned tři palečky nahoru.Ze by náhoda?

    Thumb up 4 Thumb down 9
  30. Martin [msstavby.cz] :

    Fanda: A až si ten čas nejdeš, tak bych byl rád, kdyby jsi konečně uvedl, kde se vyjadřuji vulgárně. Jestli však podle toho co píšeš, není vulgarita mít jen jiný názor než ty.

    Ano. A předtím jsem si dal jen tak několik palečků dolů… Aby to nebylo nápadné, což? Přestal bych spekulovat a vymýšlet hlouposti.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  31. Fanda :

    Martin (msstavby.cz) Takže tak,tahle diskuze vznikla, že balde napsal že v Ostravě se kreslí,v Praze a Brně se už počítá s realizací.Ty jsi reagoval, že lanovka je nesmysl.rom reagoval, že rozhodně nesouhlasí že lanovka je zbytečná.Ty jsi reagoval,nesmysl ve všech aspektech, doložil jsi to svým názorem v článku z roku 2016.To je ta tvoje diskuse.rom ti odpověděl, že se nechce pouštět do hysterické diskuse.Natoz potom, jsem ti oponoval, že to není žádný nesmysl,a ta lanovka funguje v jiných městech,a i další města mají zájem o lanovou dráhu.Coz i bylo doloženo balde.(Praha,Brno) Načež jsi mě napadl, ať to doložim.Dale PetrP naznačil že by to mohla být jen atrakce,i kdyby nevyšel ten projekt, věřím že bude,tak by ta lanovka odkazovala na historii našeho regionu.To si ale asi neuvědomuješ.Takze pravda je taková,ty jsi začal napadat lidi a posléze jsem ti začal oponovat, protože se mi nelíbilo to, že jen ty máš vždy pravdu a neumíš diskutovat s lidmi o daném tématu.Za chvíli se ještě vrátím k tvému komentáři.

    Thumb up 4 Thumb down 6
  32. Martin [msstavby.cz] :

    Fanda: Ty kokos, já vidím co tu je napsané :D

    Když tě vyzvu, aby jsi své domněnky doložil, tak to je napadání? Na čem je tedy tvůj názor postaven? Prostě to chci? :D

    V jiných městech mají metro, maglev, přístav, základu raketoplánů. Má to mít také Ostrava, když jinde jo?

    Thumb up 6 Thumb down 7
  33. Fanda :

    Martin (msstavby.cz)Martine, já jsem nic takového nepsal že jsi vulgární.Pouvazuj třeba nad tím,kudy by bylo nejlepší případnou lanovku vést.Jaka by byla nejvhodnější trasa?V DOV nebydlí nikdo, co to je za argument? Možná jsi zaregistroval že byly v nabídce pozemky od DOV, patří ještě pánu Světlíkovy, až k nádraží střed,vedle jsou pozemky, které patří Eurovia, už nejsou v nabídce.Tam mají vzniknout byty a kanceláře až k Trojhalí a řece.Tam se ještě neví jaké tam budou stát budovy.Tim směrem by asi byla trasa té lanovky.Dale je tu Karolina.Budovou Ostrava tower jsem chtěl jen naznačit to, že tam mohou být i vyšší budovy než je plánováno.Prikladem může být i takzvaný trojzubec,tam to také nebylo omezené výškou stavby.Dalsi objekty na Karolíně jsou ve stadiu vizualizace, takže se neví jak ty stavby budou vysoké.Prodlouzena ulice pivovarská se jen napojí na ulice na Karolíně.Takze ten ani ten koncept dopravy není úplně dopracován.Muze se to i vzhledem k rozvoji celé oblasti změnit.Mozna jsi špatně pochopil to, že ta lanovka by sloužila k účelům turistiky a jako atrakce pro návštěvníky města,s odkazem na naší historii.Argumentovat tady že občané z Hrabůvky nebo Výškovic,by museli jít atd…je trochu,nezlob se na mě směšné.Co třeba z Plesné.Proto by lanovka sloužila turistům,ale proč né,i občanům města.Tusim, že se lanovka bude realizovat,ale až bude vyřešené celé to území přes které povede.Omluv případné chyby v textu, protože píšu z mobilu a nechce se mi to znovu kontrolovat.

    Thumb up 4 Thumb down 12
  34. Martin [msstavby.cz] :

    Fanda:

    https://www.msstavby.cz/cerna-kostka-uzemni-rizeni-19-08-2020/

    Thumb up 12 Thumb down 2
  35. Fanda :

    Martin (msstavby.cz) Vážně jsi chudinka.Kdyby jsi trochu přemýšlel,tak by jsi pochopil co jsem chtěl tímhle komentářem říct.Ted to vypadá tak, že už jsi v koncích,a děláš vše pro to,aby jsi si zachránil kůži.Takovy charakter člověka se často nevidí.Takze ta lanovka už teď není téma?Nebo už nemáš argumenty? Čekám až si to nastudujes a něco k tomu řekneš.Kritizovat všechno a všechny z pod maminy sukně dovede každý.Tohle není web stavbách,tohle je kritický web na stavby a vše co s tím souvisí.Je to jen kritika na lidi, kteří něco vytvořili a snaží se vytvořit.

    Thumb up 3 Thumb down 15
  36. Crazym :

    Bože lidi, potřebujete procvičit základní poučku https://1url.cz/Gzduh :-)

    Thumb up 7 Thumb down 1
  37. Archerr :

    Fanda: Nezdá se Vám ,že to už přeháníte?

    Thumb up 9 Thumb down 4
  38. Fanda :

    Archerr:Co já přehanim?My se tady bavíme o lanovce a on na mě vytáhne, můj komentář z článku o Černé kostce.Tohle vám připadá normální? Chtěl slyšet můj názor na lanovku, chtěl,tak jsem mu zdůvodnil můj pozitivní názor na lanovku.A jeho argumenty, že lidé z Hrabůvky nebo Výškovic nebudou přeci přesedat v DOV na lanovku,aby se dostali do ZOO jsou směšné.Lanovka je víceméně atrakce a může sloužit pro rychlou přepravu turistů z bodu A do bodu B.Jak je to v jiných městech.Misto toho aby jí propagoval,tak dělá pravý opak.Lanovku mají i v Ústí nad Labem, které znám,a lidé jsou rádi že tam je.Propaguje totiž jejich město.Clovek, který neustále kritizuje své město, není pro město přínosem.Zdravou kritiku uznávám,ale někdy je to až za hranou.Ten člověk se chce jen zviditelnit,o nic jiného mu néjde.

    Thumb up 6 Thumb down 17
  39. Palo :

    Fanda: Preboha, to sa nedá čítať
    daj si duševnú hygienu.

    Správaš sa ako gystericé dieťa bez argumentácie

    Thumb up 14 Thumb down 5
  40. Fanda :

    Palo: Nikdo tě to nenutí číst a když na to nemáš,aby jsi to pochopil,tak si čti jen příspěvky, které vyjdou na tomto webu.Mozna se chceš pochlubit kamarádům v hospodě, můj první komentář,a jaký má úspěch.

    Thumb up 3 Thumb down 10

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.