Rekonstrukce ulice Na Baranovci jako promarněna příležitost nejen z pohledu nezavedení trolejbusové dopravy.
V návaznosti na článek Konec nadějí na trolejbus přes Františkov, který pochází z webu cs-dopravak.cz, nás kontaktoval čtenář s doplňujícími informacemi k lokalitě Františkov.
Původní článek pojednával o aktuální rekonstrukci ulice Na Baranovci. Právě rekonstrukce této ulice byla nezbytnou podmínkou pro to, aby se mohly zavést trolejbusy do lokality zvané Františkov. V územním plánu se trolejbusová trať objevila již v roce 1994 a později v něm byla vždy zachována. Opakovaně se objevovala jako jedna z prioritních plánovaných investic do trolejbusové infrastruktury v třetím největším městě ČR.
V rámci rekonstrukce silnice Keltičkovy (horní část) a Na Františkově došlo ve druhé polovině 90. let k vybudování napájecí tras a vztyčení sloupů trolejového vedení, současně vznikly zálivy budoucí trolejbusové zastávky (mnoho let nepoužívané; v současnosti je využívá alespoň minibusová linka č. 99). Trolejbusovou dopravu ale nebylo možné zavést kvůli chybějící rekonstrukci návazného (cca 460 m dlouhého) úseku, který neumožňoval vyhýbání se trolejbusů v prudké zatáčce ulice Na Baranovci.
Čtenářem jsme byli upozornění na fakt, že ulice Na Baranovci je vedena také jako plocha dopravní stavby DK 68 pro stavbu Obvodová Františkov. Při aktualizaci Územního plánu byla plocha stavby DK 68 redukována o západní část, kde již výstavba MOK s ulicí Těšínskou proběhla. Zbyla část je v Územním plánu stále zachována.
Plocha dopravní stavby DK 68 pro stavbu Obvodová Františkov. Červeně vidíme nové vedení ulice Na Baranovci, které tvoří plynulejší obloukové křivky:
Stávající rekonstrukce ulice Na Baranovci (kde vzniklo i nové osvětlení apod.) se tak dá chápat nejen jako promarněná příležitost pro zavedení alternativní trasy trolejbusové dopravy, umožňující mimo jiné přímé spojení k radnici Slezské Ostravy. Ale také jako zbytečné zakonzervování nevhodného dopravního řešení ulice, kde je dle Územního plánu počítáno s přestavbou na vhodnější řešení.
Bůh je Radegast :
Ty kokos…. Zas jen nadávat…. Však I sam autor píše, že to je dočasné řešení, tak kdo ví, co z toho ještě vyleze…
Btw autoři webu, jak vysoké jsou vaše politické ambice?
03.08.2022 07:52Martin [msstavby.cz] :
Bůh je Radegast: Na tomto příkladu můžeme vidět neekonomičnost řešení projektů, který je bohužel velmi častá. Ta dočasnost stojí peníze, hodně peněz. Nemyslí se na lepší parametr silnice, ba dokonce na zavedení trolejbusové tratě…
Kde v článku nadáváme?
Naše politické ambice jsou nulové. To je typický argumentační faul diskuzí. Byť vlastně žádné argumenty v tvém příspěvku (jako mnoho jiných) nejsou žádné.
Michal :
Trolejbus tam bude chybět přesně tolika lidem, kolika tam teď chybí 99, takže tak asi patnácti.
03.08.2022 08:21Martin [msstavby.cz] :
Michal: Tušíš, že by potenciální linka neobsluhovala pouze tuto lokalitu, ale Františkov by byl úsek z delší trasy? :o)
Dan :
Bůh je Radegast: Typicke. Nekdo upozorni na nekoordinovanost projektu v rozporu s navrhovanym stavem a mrhanim penez, ale schyta to a jeste se ptaji na politicke ambice. Pricemz stavba logicky navazuje na provedene upravy (sloupy, kruhac).
Takovym pristupem se z balastu kde je nase spolesnost nevyhrabeme.
MM :
Stačí se podívat kolik nový bytových i rodinných domů je v lokalitě postaveno. Je to kousek od centra a logicky tam má být kvalitní MHD. Navíc se další byty budou staví a stavět budou. Potom město nadává, že lidi jezdí autem a podobně, ale kvalitní obsluha tak lukrativní části není dostatečná! Navíc ona rekonstrukce se šíleně vleče, to je minimálně 5 měsíců uzavřená silnice. Možná má někdo jinou zkušenost, ale pokud tam jedu do restaurace nebo jdu pěšky, tak vidím 3-5 dělníků ve vražedném tempu… Jestli se poté bude upravovat znovu, nedává to smysl a jsou to vyhozené peníze oknem!
rasta :
To se tam nevleze ani elektrobus?
03.08.2022 10:56Patrik :
Elektrobus nic neřeší. Tady se přímo nabízí postavit trolejbusovou trať a odklonit zde linku č. 108.
Tom :
Nejsou elektrobusy ekonomictejsi řešení? Moderní mají přece dlouhý dojezd a zvládají i kopce. Přece už po Ostravě jezdí nějaké kombinované trolejbusy, které jedou i jako autobusy. Od 90. let určitě došlo k rozvoji moderních technologií. Pokud to zvládne elektrobus,tak odpadne údržba vedení, která je poměrně finančně narocna.Nicméně nerozporuju nekoordinovanost projektů a je dobře, že se takových věcech diskuje. Navíc by bylo jen žádoucí,aby lidé,které jejich město zajímá měli politické ambice. Tomu bych spíše fandil, než jen okopaval kotníky.
03.08.2022 11:38Dr. Kohn :
Tom: Než takovéto lidi do politiky, tak to raději komunisty!!
03.08.2022 14:59Tom :
Dr. Kohn: hmm. Vy se asi vyznáte:)))
03.08.2022 15:08Alexo :
Tendenční článek. Parciální trolejbusy již dnes obsluhují na lince úsek Kamenec, St. Bazaly, Jaklovecká, Všehrdův sad, Revírní bratrská pokladna (106). Převýšení trasy totožné.
04.08.2022 07:47https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kdepak-elektromobily-v-ostrave-zacaly-jezdit-rovnou-elektrotrolejbusy-navic-se-nemuseji-dobijet-43419
Martin [msstavby.cz] :
Alexo: Už jsme to řešili jednou. Ano parciální trolejbusy obsluhují zmíněnou trasu. Ale trolejbusy jsou účinnější, ekonomičtější, enviromentálnější. Fyzika se nedá obkecat PR články. Pokud to tak není, prosím dolož hodnoty to dokládající.
04.08.2022 07:55Patrik :
Ale je vhodnější využít potenciál parciálních trolejbusů na okraji města nebo i mimo město spojením linek a zrušení přestupu, nebo je využít při výlukách, než uprostřed města v kopci. Trasy jak přes Františkov tak přes Všehrdův sad jsou vhodné k zatrolejování. Navíc dopravce pak nemusí řešit jestli má, nebo nemá dost parciálních trolejbusů (které často nahrazuje autobusy). Ale může po trase jet jakýkoliv trolejbus například při DN nebo jiné mimořádné události kdy by se například nedalo jet po jedné z tras ze Slezské do centra nebo naopak.
Martin :
Zase se blíží volby a politici kolem sebe začínají kopat… škoda, že nejde zjistit, který komentář přišel od kterého politika či od jeho rodiny. Opravdu mi netvrďte, že všechny radnice dělají svou práci tak skvěle, že není co konstruktivně kritizovat. Právě jsem se vrátil ze zahraničí a rozvoj výstavby obcí, kvalitní architektura a plánování vypadají o dost jinak, než to vidíme v Ostravě… je co zlepšovat.
08.08.2022 00:01Martin [msstavby.cz] :
Martin: Z velké části, když někdo píše, že je text tendenční (bez proti argumentů), obhajuje politiku ANO nebo jaké jsou politické ambice webu, tak se jedná o někoho z koblih nebo jejich podržtašek. Za ty roky to jde poznat ze stylu psaní, použitých mailových adres, IP adres.
08.08.2022 07:47Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martine, přiznávám, že jste mě trošku překvapil. Koblihy, podržtašky? UFF, tak to je síla, klesnout až tak nízko a opakovat tyhle dětinsky hloupé nálepky, jak z diskuse na iDnesu. Osobně v těch panopticích amatérů ze současné vlády a současné opozice nevidím moc rozdílů, jen jedni jsou ještě trošku horší, než druzí. Nebudu říkat kteří.
Rozhodně se nebudu se proto posmívat komukoli, že jde k volbám v naivním domnění, že může něco zásadního změnit. Já tenhle „povinný rituál“ k naplnění „demokracie“ opustil, protože si o tom myslím své, ale vůbec se neposmívám voličům „kohokoli“. Martine, použiji částečně Vaše slova! Ve vyspělé společnosti se za náklonnost k politické straně/hnutí nenadává a neposmívá! Že některá média legitimizují nadávání voličům Zemana a ANO není podstatné! Nejste o nic lepší, jen proto, že jste volil někoho jiného. A vězte, že přestože rozhodně žádná „kobliha“ nedejbože „podržtaška“ nejsem, tohle nadřazené a přezíravé vyjadřování mi vadí. Kde berete tu jistotu, že nejste zcela mimo ve svých názorech vy? Já tedy takové sebevědomí nemám.
Podle mého názoru, Vaše ambice nejsou politické. Tenhle web „kritizuje město za každou cenu“ ryze účelově, kvůli návštěvnosti. Nejedná se tedy o „konstruktivní kritiku“, ale o „senzace-chtivost“. A pak je tu možnost, že si prostě myslíte, že tak je to správně. Na výsledku to nic nemění.
08.08.2022 10:13Čísla jdou nahoru, kvalita dolů. Nic nového. Žádná tragédie. Ale trochu škoda to je.
thvari :
Jarmil Buqa: nevolíte, ale bráníte největšího gaunera v zemi a jeho nedemokratické hnutí. tak určitě :-).
a teď si vemte, že někteří proti vám chodili do ulic a organizovali protesty a nosili si tam transparenty a nálepkovali o sto šest. to je drzost, co. :-) s kecama o vyspělé společnosti se běžte zahrabat, vyspělá společnost by v prvé řadě nedovolila, aby si politická hnutí kupovala několik celostátních deníků, aby premiér byl roky ve střetu zájmů, aby byl trestně stíhaný a odmítal odstoupit.
08.08.2022 10:49adamous :
thvari: 5-ti demolice je jeste vetsi katastrofa, toz asi tak.
08.08.2022 11:41Jarmil Buqa :
thvari:
Vážený! Nevkládejte mi nic pod prsty! Já nebráním žádné gaunery, ani Fialu, ani MPA, ani Andreje, ani Tomia… Jak jste na takovou konstrukci přišel?
Mi se pouze nelíbí, když se určitá skupina lidí povyšuje nad jiné skupiny lidí, protože dojde k závěru, že „jejich pravda“ je ta správná a že ti „ostatní“, ti „ONI“ jsou blbci. Patříte evidentně do povýšené skupiny nadlidí, bohužel. Transparenty v ulicích jsou mi úplně jedno, byly i na prvního máje, za „komuny“. Vždycky to někdo angažovaný zorganizuje a někdo se s nadšením přidá… Je to dobré divadlo leda pro televizi. Střet zájmů je ohraná píseň, celostátní deníky vlastní i jiné zájmové skupiny, které tlačí své „kandidády“. Kam se hrabe Mafra, proti zbytku světa. :)))
„Kecy o vyspělé společnosti“ jsem převzal od MS Martina, který tvrdí, že v takové se nestavějí ploty :))))
O tom, které hnutí je, nebo není demokratické nerozhodujete naštěstí vy, ale případný soud a i ten občas podlehne „tlaku“. Pokud se může ANO účast voleb, je demokratické a splňuje daná kritéria. Slovy klasika, můžete s tím i nesouhlasit,… To je tak, když se angažovanost a emoce dostávají před informace a nadhled.
Dodávám, že mám ANO a Babiše úplně stejně rád, jako Fialu a Piráty. Losna, nebo Mažňák. Kdyby ze mě někdo chtěl dělat „koblihu“.
Ale hlavně! O co jde především! Lidi by se neměli povyšovat, protože mají zrovna podporu v médiích a nadávat druhým za své názory! Někomu se líbí třeba paní Pekarová a někomu třeba Okamura. No a?
08.08.2022 15:53thvari :
Jarmil Buqa: A jak jste přišel na to, že se nemá nikdo nad nikým povyšovat? :-) Například to, že jste takový relativista ukazuje, že nejste moc chytrý, protože vlastně ani nerozumíte, proč máme demokracii a proč je v ní důležité chodit k volbám a neskákat na lep stranám, které vykazují znaky diktatury. Historicky tu byly miliony lidí, kteří volili a podporovali zvrácené ideologie – fašisty a komunisty. Teď ti samí lidé, jejich potomci nebo lidé různým způsobem nedomýšliví podporují strany jako ANO nebo SPD, které se jen šikovně přizpůsobily demokracii, prostě protože musí, jinak bychom je, právě skrz vámi zmiňované soudy, ani nenechali hrát hru jménem politika. To že šlo 250 tisíc lidí dobrovolně dvakrát na Letnou není náhoda. Ale chápu, lidem, kteří jako vy jen opakují prázdné fráze, je to zbytečné vysvětlovat, protože pokud si někdo plete povinnou angažovanost v době komunismu s dobrovolnou angažovaností v demokracii, tak mu není moc pomoci. :-) Ale klidně vám k tomu doporučím nějakou literaturu, demokracie má v zádech stovky let politické filozofie a stovky let reálného politického vývoje ve světě a on existuje důvod, proč ji dnes ve vyspělém světě máme a proč za ní tolik lidí v konečném důsledku dodnes bojuje proti těm, kteří se snaží tento systém obcházet a zneužívat. :-)
08.08.2022 16:32Patrik :
Jarmil Buqa: Hezky napsáno, taky s tímhle dost bojuji, ale je to marné.
08.08.2022 17:33Martin [msstavby.cz] :
thvari: Sám ze zkušeností víš, že ke zdravé demokratické společnosti máme ještě hodně daleko :)
Jarmil Buqa: Pokud nechceš, aby ti někdo něco vkládal pod prsty, nedělej to ty sám. Větu, kterou ty považuješ za kecy, jsem použil v článku o plotu u Penny marketu na ostravském Jihu. A ano, stojím si zatím, že vyspělá společnost opravdu nemá potřebu budovat ploty v místech, kde je maximální rychlost 50km/h a minimální nehodovost. V okolí Penny to je nezvládnutý urbanismus.
Pokud máš ale potřebu roztrhnout nejenom myšlenku, ale i jednu větu. Ponechat v ní “ve vyspělé společnosti” a přidat si svou myšlenku a vydávat to za něco co jsem skoro řekl, tak tleskám. Ale po tom, co jsi zde již napsal, se ani nedivím.
K tomu “kritizovat za každou cenu”za účelem návštěvnosti. Prvně děláš něco, co nechceš od ostatních. Přisuzuješ mi něco, co není ani pravda. Známka argumentačního failu. Za druhé. Porovnej si počet článků v rubrice Ostrava s počtem článků pod #hastagem. Věřím, že procentuální porovnání zvládneš. Třeba se pak s námi můžeš i podělit o tvůj matematický.
Když jsme u té korektnosti povyšování. Reakce na 5-demolice , což asi má označovat současnou vládnoucí koalici, žádná?
A k těm koblihám a podržtaškám. Jsou to mé osobní zkušenosti. A snad stejně jako ty mohu vyjádřit svůj osobní názor v diskuzi :)
08.08.2022 17:59Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martine, tu větu označuje za „kecy“ thvari. Ne já.
Cituji celé:
Martin [msstavby.cz] :
Miro: Vyspělá společnost bariéry odbourává a spojuje. Stavět ploty a bariéry snad už 30let do společnosti nepatří.
09.11.2021 12:34
Nic nevytrhávám, ani nepodsouvám. Tohle píšete.
A k tomu „kritizování za každou cenu“ za účelem vyšší návštěvnosti píšu, že je to můj názor. Ne fakt. Tenhle názor jsem si vytvořil na základě Vaší argumentace pod jiným článkem, kde jste prezentoval „čísla“, jako „odraz kvality“.
08.08.2022 20:04Crazym :
Patrik: Jarmil Buqa: https://www.t-shock.eu/obrazek-nahled/yUbAQ0iGVzkJNleM.png :D :D
08.08.2022 20:21panakis :
…bavime se tu o te ceste nebo o politice? panove dejte si facku.
08.08.2022 23:48Martin [msstavby.cz] :
Jarmil Buqa: Jak jsem psal. Tu větu jsem napsal. Při použiti pouze části z celé věty má už tohle, kam přidáváš částečně moje slova, již zcela jiný smysl a myšlenku „Ve vyspělé společnosti se za náklonnost k politické straně/hnutí nenadává a neposmívá!“. To je myslím od bariér a překážek v urbanismu daleko. Ale jestli tě baví brát části vět, která jsem napsal a pak si za ně dosazovat svoje myšlenky, tak se klidně bav dále.
Ano, prezentace čísel mi přišla lepší, než reakce bez argumentů a dat.
Korektní reakce na „5-ti demolice“ tedy stále nic?
Mimochodem, reakce na thvari: je ve filtru, protože obsahuje vulgarismy. Zkus to napsat slušně.
09.08.2022 11:34Jarmil Buqa :
thvari:
Proč se člověk nemá nad nikým povyšovat Vám měla vysvětlit máma. Ne já.
V podstatě všechno co píšete se dá převrátit naopak. Sedl jste na lep nýmandům, amatérů, prospěchářům, kteří, atd. dosaďte si.
10.08.2022 13:31Jarmil Buqa :
thvari:
Hodnotit Vaši inteligenci mi vůbec nepřísluší, prosím zdržte se téhož u mě. Říkáte, ve zkratce, že „hlupáci a jejich potomci“ volí SPD a ANO. Řekněte mi, kdo a čí potomci potom proboha volí STAN s Hlubočkem a TOP09 s Pekarovou? ODS s jejich Topolánky, a skandály z minulosti? Lidovce s traktoristou :))). Zřejmě dle Vás „elita“, co má nárok soudit inteligenci ostatních. Tleskám, demokrate.
To že mi současná politická scéna nedává možnost výběru není moje chyba. Nevyčítejte mi, že si nechci vzít na triko podporu těm, kteří svou neschopnost už prokázali, nebo kteří své schopnosti právě prokazují. Demokracie je i možnost nevolit. Uvědomte si to. Buďte demokrat a neberte mi ji.
10.08.2022 13:34Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martine, díky za tip. Zkoušel jsem to napsat slušně celou dobu, vulgarismus ani jeden, jen si „filtr“ plete přezdívku pana Hlubočka s ženským přirozením, to ale není moje chyba.:)))
Nakonec se i to i díky Vám podařilo odladit a najít, proto ta dvojitá reakce na thvariho…
Sousloví „ve vyspělé společnosti“ se mi líbí a proto jej používám s odkazem na Vás. Nechápu tu nevoli. Ve vyspělé společnosti se podle mého názoru lidem nenadává a nad lidi se nepovyšuje a ploty se staví, tam kde je to třeba… :)
Termín „pětidemolice“ není korektní, ale je celkem vtipný. Jeho užití přeci není na stejné úrovni, jako když někomu řeknete, že je „kobliha“ v tom pejorativním smyslu, jaký tento termín v dnešní době získal – čili „blbec“. Máte pocit, že někdo někde někomu nadává do pětidemolic? Nezaznamenal jsem, ale jestli jo, tak fuj!
10.08.2022 13:58Jarmil Buqa :
Martin [msstavby.cz]:
Martine, ještě k té prezentaci dat a čísel mám jeden velmi závažný argument. Už jsem jej zmiňoval. Kvantita velmi často není kvalita. Čísla vypovídají o návštěvnosti, ne o kvalitě obsahu. Poznámky k tendenčnosti obsahu se zde množí a jen blbě se měří. Tak to jen tak, k té argumentaci, na kterou rád upozorňujete a když nechcete, tak ji nevidíte.
panakis:
10.08.2022 14:05Omlouvám se, neřešil jsem přímo politiku, ale slušné chování ve vazbě na politiku. Máte pravdu, jdu za roh a dám si facku. Evidentně to nemělo žádný smysl.
Dan :
Jarmil Buqa: Kobliha je urazka, ale petidemolice je naopak vtipne oznaceni. Me prijde vtipne oznaceni kobliha. Co s tim udelame? Podle sveho subjektivniho pohledu zde vynasite soudy nad ostatnimi.
Jste pouhy pokrytec.
A k tomu celkem jouda. Viz vase ruzne argumentace k problematice, ktere ani ocividne moc neorzumite.
10.08.2022 14:48Jarmil Buqa :
Dan:
Dane, kde se tu berete? Vítejte, uděláme s tím to, že se Vám to pokusím vysvětlit, Vy pětidemolice jedna. Vidíte? Nefunguje je to. Nepoužívá se to v pejorativním smyslu vůči konkrétní skupině voličů a obyčejných lidí. Vzniklo to, zkomolením názvu určitého uskupení na základě výsledků jeho půlročního působení tak jak to někdo vnímá a hlaveň tím nikomu konkrétně neříkáte „blbče“. Vy kobliho! Vidíte ten rozdíl? Ne? Tak je mi líto. Víc udělat neumím. Ale já tu „demolici“ ani nepoužil, jen rozumím tomu rozdílu a odpověděl jsem jen na Martinuv dotaz, protože potřeboval znát můj názor. Ptal se dokonce 2x :)))
Soudy žádné nevynáším, nic takového mi nepřísluší. Říkám svůj osobní názor.
Joudu si odpusťte, nechápu tyhle nesmyslné útoky. Taky vám neříkám truhlíku, nevím proč bych měl. Argumentaci mám při vší skromnosti relativně solidní. A když se spletu, řeknu, spletl jsem se. A když řeknu, že jsem laik, neznamená to, jak říká Martin, že „jsem se sám přiznal, že tomu (očividně) nerozumím“. K ničemu jsem se „nepřiznal“, pouze to znamená, že v v dané oblasti nepasuji do role odborníka. Tyhle nuance vám kluci unikají. Pletete si pojmy, sklouzáváte k prvoplanovému užívání populárních floskulí a občas se pasuje do rolí odborníků. Žádný „soud“. Názor. Du řezat dřevo, zima bude krušná.
10.08.2022 18:52Dan :
Jarmil Buqa: Prispivam do diskuzi snad jiz druhym rokem pravidelneji. Dokonce jsme nekolikrat diskutovali i spolu. :)
Nejvyzivnejsi to bylo, jak jste tvrdil, ze na sterkove zahony existuji hrabe a doložil jste hrabemi na rozhrabavani sterku, ktere se pouzivaji na stavbe. Ale tech uletu jste mel tam vic. Treba u tohohle, co jsi psal, jsem se pobavil „S dovolením si tedy svůj vlastní názor ponechám, přestože zahrádkáři z Německa jsou asi proti.“. Jsou studie, vyzkumy, roky praxe. ALe tvuj nazor je vic :)
A to tak nějak popira tu tvou predeslou slohovku. Takze nejenom pokrytec, ale i tak trochu jouda co na arguemntaci odpovi stylem „ja si svuj nazor ponecham“. Jak tak ctu tve prispevky, argumentovat opravdu neumis. Obcas tady chytnes Martina za slovo, nebo casti jeho textu a napises, jak je to spatne a jak se to tobe nelibi. Fakticky a vecne jsi zde k nejake problematice nebo stavbe neargumentoval nikdy.
Petidemolice je skupina lidi. Koblihy taky.
Omlouvam se vsem, ostatnim diskutujicim, ale na tohohle exota jsem jeste zareagoval.
10.08.2022 21:11M. :
Jarmil Buqa: „Rozhodně se nebudu se proto posmívat komukoli, že jde k volbám v naivním domnění, že může něco zásadního změnit.“ – jen opravdu hloupý nebo extrémně naivní člověk si myslí, že se volbami něco změní. Kdepak, změní se jen jména, ale kšefty mezi kamarády a sr*ní na obyčejné lidi pokračuje dál. Než přijdou další volby a další oblbování…
12.08.2022 22:43Rýša :
M.: Tak já jsem k volbám šel s nadějí, že už konečně ANO s trestně stíhaným premiérem nevyhraje. A stalo se možná i díky mému hlasu a hlasům mých blízkých. Takže konečně po letech můžu být hrdý na svého premiéra. Konečně slušný člověk, ne populista, který jen slibuje nemožné. A nyní slyším s úst této figury, že jsem fašista a nacista. Nejsem! Fuj, že se estebák nestydí a že už konečně nezaleze.
15.08.2022 17:18Martin [msstavby.cz] :
V Praze otevřeli novou trolejbusovou trasu.
https://zdopravy.cz/obrazem-zprovozneni-nove-trolejbusove-trati-v-praze-ozdobily-veterany-129472/
https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-se-vratily-do-cakovic/
V Českých Budějovicích finišuje stavba nové trolejbusové trati.
https://www.cs-dopravak.cz/finisuje-vystavba-nove-trolejbusove-trati-v-ceskych-budejovicich/
Důvod je jednoduchý. Efektivita.
16.10.2022 21:16Dr. Kohn :
Martin [msstavby.cz]: A kdo s tím bude jezdit? Elektřina je dražší a dražší…. za chvíli nebude mít normální člověk peníze na to, aby s tím jel. Hlavně že to za drahé peníze stavíme…
17.10.2022 12:13davidb :
Dr. Kohn:
17.10.2022 12:42Vždyť MHD je levnější než auto?`
Pokud bydlíte v zóně XXL, tak vás roční lístek vyjde na 16 Kč/den.
Dr. Kohn :
davidb: Povíme si v zimě. Až bude benzín za 70 a MHD zdraží, protože ubudou cestující a cena elektřiny bude 1000 eur za MW
17.10.2022 14:15davidb :
Dr. Kohn:
17.10.2022 14:23A cesty autem nezdraží?
thvari :
Dr. Kohn: Proto se má teď logicky co nejvíce investovat do cykloinfrastruktury, která je oproti jiným podstatně levnější a spoustě lidem ušetří dost peněz, ať už je to za auto nebo MHD.
17.10.2022 15:34Tom :
Když se tady osivate,cenou benzínu a el.energie vzpomeňte si kdo nám vládne a kdo nás uvádí do dluhové a ekonomické pasti svou nečinnosti…a samozřejmě má velký podíl na drahote…Hlavně Rysa,co tu psal,že je hrdý na svého premiera…Nemá na co,zvolil si vládu co nic neumí,nic nedělá a vůbec tomu nerozumí…
17.10.2022 16:05Martin [msstavby.cz] :
Dr. Kohn: Kdo tím bude jezdit? Co třeba cestující? :) Zde popsáno, jak mohla trať být vedena : https://www.msstavby.cz/konec-nadeji-na-trolejbus-pres-frantiskov-08-07-2022/
A opravdu si nemyslím, že jsme v takové situaci, že bude hromadně rušena MHD. Zároveň si bohužel nemyslím, že nedojde ke snížení cen v MHD např. dlouhodobých jízdenek, jak je tomu ve Španělsku (tuším že u příměstských vlaků) nebo v Německu kde po 9Eur ticket nastupuje 49Eur.
17.10.2022 20:04Dr. Kohn :
thvari: Ano, naprosto souhlasím.
18.10.2022 10:14Dr. Kohn :
Tom: Mezi současnou vládou a tou předchozí žádný rozdíl nevidím. Jedna začala rozdávat a rozjela zadlužení a ta současná nemá odvahu s tím něco dělat.
18.10.2022 10:16Dr. Kohn :
Martin [msstavby.cz]: Více obecně jste už odpovědět nemohl. To je jako když se mě zeptáte kdo bude kupovat auto za 4 milióny, že je drahé, a já vám odpovím že přeci zákazník.
18.10.2022 10:19Tady jde spíše o to jaký ne? Ano, pokud to budou třeba senioři, kteří jezdí zadarmo, tak to máte pravdu.
Martin [msstavby.cz] :
Dr. Kohn: A kdo tedy MHD jezdí? Jen děti, jen senioři? Asi ne, že.
A proč by měli jezdit jen senioři, co to mají zadarmo? Roční jízdenka zóny Ostrava XXL stojí 5814Kč. Denně tedy 15,92Kč. Jen raději doplním, že dlouhodobá jízdenka se neodvíjí od počtu jízd. Opravdu se dostaneme do stavu, kdy lidi nebudou mít 16Kč na MHD? Nerozumím tvé myšlence.
18.10.2022 12:04Tomas :
Dr.Kohn:Já vidím velký,protože Babišova vláda,do Kovidu,snižovala dluh vůči HDP…Bohužel přišel Kovid,a ze zdravotních duvodu musela,zavřít podniky,provozovny,celou ekonomiku,zároveň ji sanovat(museli nebo pokud by stát začli firmy lidé žalovat,to by byla teprve sekera+rapidně by rostla zamestnanost)na druhé straně,peníze nepřicházeli do státní kasy..U fialové vlady,nic takového není..Jen vlivem špatných rozhodnuti(neboli nečinnosti)…sama podkopává ekonomice nohy a vytváří dluh…a to má díky zdražení daleko vyšší výběr daní to je ta inflace cca18%(na příjmové stránce)…Nic horšího než tato vláda nás nemohlo potkat ..
18.10.2022 12:08Dr. Kohn :
Martin [msstavby.cz]: Tak za prve jsme si zatím netykali. A za další, celou dobu píšu o tom, jak to bude vypadat v zimě, až bude elektřina i phm mnohem dražší. Chcete stále tvrdit, že i když například elektřina zdraží na dvojnásobek, tak s cenami jízdenek se hýbat nebude? Nebo kdo to dosype ty ztráty do dopravního podniku? Město?
Tomas: Náklady vynaložené během Covidu bych ještě nějak zkousnul. Ale Babišova vláda dle mého udělala zle to, že zrušila daň z převodu nemovitosti a dále snížila zdanění příjmů při zrušení superhrubé mzdy a to mimořádné zvyšování důchodů mimo valorizaci bylo také extrémní. Toto jsou vše miliardy, které prostě najednou chybí bez ohledu na to, zda je covid nebo ne.
18.10.2022 14:13Tom :
Dr.Kohn:Daň z převodu nemovitostí,zrušila v dobré víře,aby snížila ceny nemovitostí, dostupnost bydlení byla větší,bohužel s kovidem,zrušením této daně a dost.hypotekami,přišla i var…Že lidé,začli kupovat nemovitosti na kšeft…Zrušení superhrubé mzdy byl dobrý počin,díky tomu mají na vyplatach o 7procent více,máme zdanění práce velmi vysoké+po Kovidu pomohlo těch 7procent rozjet ekonomiku(podepsali to i ODS,),bohužel jak to bývá v ČR zvykem,chtěli podnikatele dohnat kov.ztratu a začli brutálně zvyšovat ceny…S varorizaci pokračuje i Fialová vláda,už tento rok 3x zvedala..s důvodu vysoké inflace…Za mě bych tak vysoko nezvedal..Ale je třeba se na to podívat jinak…Moji babičce zvedají zálohy na el.z 700kc na 3740-..co mají ti lidé,dělat,když vláda nezastropovala El. u výrobce?…mimo jiné Polsko i když El.bere od nás má cenu 3*nižší než spotřebitele v ČR ..mimo jiné jsem prohlásil,že deficit bude 370-420miliard…v době kdy kdy návrh rozpočtu byl cca 290,Už teď se ví,že jsem měl pravdu…Prostě dělají větší sekeru než Babišova vláda,která musela sanovat ekonomiku…
18.10.2022 15:51davidb :
Smažte ty politické komentáře!
19.10.2022 08:45Dr. Kohn :
Tom: Čili přesně co jsem řekl, žádná z posledních vlád nedělá nic, co by bylo v pořádku. Možná občas mají snahu, ale dopadne to jako vždycky.
davidb: To nemohu vyjádřit svůj názor? Vy by jste hned všechny mazal. Vám se asi líbilo před revolucí, že?
19.10.2022 12:05thvari :
Dr. Kohn: politiku byste měli probírat v OFFTOPIC vlákně, od toho tu je… neříkám, že se nemůže něco politického zmínit, ale vést tu politické debaty pod příspěvkem o trolejbusech na Františkov asi nechceme.
19.10.2022 13:39davidb :
Dr. Kohn:
19.10.2022 21:41Můžete, ale od toho je tady jiná část webu.
Rýša :
thvari: Politiku tady ne, jak píšete, ale musím reagovat na Toma: Ano jsem hrdý na nynějšího premiéra a doufám, že po dlouhé době, že skončí Zemanova éra, budu zase hrdý i na prezidenta.
20.10.2022 10:26Dr. Kohn :
thvari: Ano, to co píšete zní logicky na první pohled logicky, jenže skoro každý příspěvek co zde v debatě je, tak se odkazuje k nějakému předchozímu. A samozřejmě to na začátku začalo debatou o trolejbusech, elektřině a ekonomice provozu MHD. Jak chcete v polovině debaty říct tady teď stop a pojďme někam jinam? Vždyť se tím přeruší návaznost a kontext celé debaty.
Nebo podobně to máte s investičními akcemi města. To jsou přeci také politické otázky, protože správa města a rozhodování do čeho a kolik bude investováno je prostě politická otázka, protože o tom rozhodují politici.
Čili říct neřešte zde politiku je jako by jste řekl že ano, můžete tady říct že je něco dobře nebo špatně, ale když to budete chtít podložit tím, proč si to myslíte, a proč se druhý třeba mýlí, tak to už zde neuvádějte. Vyznívá to jakoby jiný názor se zde nesměl prezentovat, nebo není vítán.
20.10.2022 15:14Martin [msstavby.cz] :
Další výstavba trolejbusových tratí.
25.11.2022 07:56Trolebus bude jezdit na letiště Václava Havla v Praze https://zdopravy.cz/trolejbusovou-trat-na-letiste-vaclava-havla-postavi-elektrizace-zeleznic-131049/
Jihlava rozšiřuje trolejbusovou síť. https://zdopravy.cz/jihlava-zvysi-podil-trolejbusu-v-mhd-v-unoru-otevre-57-kilometru-nove-trati-133021/
davidb :
Martin [msstavby.cz]:
25.11.2022 08:43S rozšířením trolejbusu v Ostravě souhlasím. Klidně by mohly vést směrem na Kunčice a dál k nám do Vratimova parciální.
Ale trolejbus na letiště v Praze jen maskuje neschopnost vybudovat pořádné kolejové napojení letiště. Ať už by se jednalo o vlak či metro.
Martin [msstavby.cz] :
Další město rozšířilo trolejbusový provoz. Nově Jihlava.
01.02.2023 22:13https://zdopravy.cz/jihlava-dokoncila-velke-prodlouzeni-trolejbusove-site-pribylo-temer-sest-kilometru-142982/