Projekt novostavby koncertní haly a rekonstrukce stávajícího objektu Kulturního domu (včetně dalších navazujících staveb) v Ostravě získal územní a stavební povolení.
zdroj: moap.cz
Projekt novostavby koncertní haly a rekonstrukce stávajícího objektu Kulturního domu (včetně dalších navazujících staveb) v Ostravě získal územní a stavební povolení.
zdroj: moap.cz
Hans :
Nechápu proč mě ještě nikdy nenapadlo, že je reálná šance na to, že koncertní hala bude stejně zfušovaná stavba jako třeba sportovní kampus u řeky. :D Co když postaví halu a před ní bude zámkovka, nebo vevnitř budou místo sedaček židle, aby se ušetřilo?
Dementor :
Kdyby to raději investovali do městského mobiliáře, takhle x miliard bude sloužit pár jedincům…
Cyril :
Hans: pořád mám strach, že to nevyjde. Pořád. Teď při výměně primátora více, než jindy. Mediální tlaky proti sálu jsou silné, bohužel mám ve svém blízkém okolí spoustu krátkozrakých lidí, kterým vadí nákladné projekty, které neumějí (ani v budoucnu) využít, a kterým vůbec nevadí čtyřmateriálová křivá zámkovka ani v centru města. A kteří volili stejně (účelově) krátkozraké zastupitele – aspiranty na nové vedení města. Držme si palce.
Rdm :
Dementor: tam nebude zákaz vstupu, bude sloužit všem.
ELB :
Jsem přesvědčen, že retrofuturistická, dimenzionálně přiměřená titanzinková koncertní hala, něžně konzumující socialisticky triumfující neoklasicismus kulturního a pionýrského domu bude již brzy hrdě stát naproti hnědé kostky, kde bude možná částečně i knihovna. Mezi stavbami se těším na krásný prostor nového centra Moravské Ostravy podle letitých plánů na přemístění původního centra vzešlých z dob vedoucí úlohy KSČ. Krásný prostor plný skutečných vodních ploch, udržované zeleně a chodníků z přírodního kamene mezi Mládím a Dívčím tajemstvím. Já vím, omlouvám se, špatný pokus o vtip …
06.04.2023 09:51Michal :
To zas bude řevu, jak to bude zbytečná stavba, protože já do divadla nechodím, ať to radši dají nám nebohým důchodcům, a podobné žvásty.
ELB :
Cyril: Myslím, že ti, kteří dle vašich slov volili „krátkozraké zastupitele – aspiranty na nové vedení města“, volili také současného primátora města, o jehož budoucnost, resp. věci z ní vyplývající, se obáváte. Vychází mi to logicky z toho, že byla pouze jedna kandidátka politického subjektu ANO a voliči ANO volí i v komunálních volbách, podle četných sociologických šetření, bez ohledu na osoby na kandidátce, ale s ohledem na další a další sliby redistribuce příspěvků ze zadlužených veřejných rozpočtů. Vzhledem k masivnímu úspěchu politického subjektu ANO v Ostravě nelze usuzovat, že voliči chtějí zadlužit město koncertní halou, ale pouze to, že očekávají další valorizace čehokoliv. Spravedlivou odměnou jim je absence dostatečné údržby veřejných prostorů, redukce MHD a progres typu fakulta u Ostravice nebo koncertní hala. Je to legitimní výsledek voleb, občané Ostravy rozhodli ve volbách. Ale je to cesta, která neučiní z Ostravy město pro život mladých rodin. Hovoříte-li o krátkozrakosti, pak vězte, že krátkozraké může být právě budování izolovaných, nákladných megastaveb, které rozpočtu města, pokud jde o jeho údržbu, jistě nepomohou, a jejichž efekt na infrastrukturu města je velmi, velmi přeceňován, neboť se jedná o koncept z ekonomického období, které již v západní Evropě skončilo a do České republiky ještě nedorazilo a ani nedorazí. Koncertní hala je prostě retro projekt, který reaguje na minulé úspěchy v jiném systému, v jiné době.
balde :
ELB: nemáte pravdu
06.04.2023 10:36ELB :
balde: Tak to je neprůstřelný argument.
06.04.2023 11:01Jana :
Největší tragedie pro Ostravu tahle fidlovačka. 5 miliard vyhozených pro pár hlupáků co si hraji na nadlidi.. A pak ročně 250 milionů za provoz. Macurův pomník..
Cyril :
Dementor: to je přesně ono.
06.04.2023 11:52Cyril :
Jana: kdo chodí za živou kulturou je nadčlověk? Zkuste to někdy taky. Lístek stojí stejně jako do multikina, a prosím neškatulkujte sama sebe jako podčlověka. Škodíte sama sobě.
Tlustý :
ELB : Částečně nesouhlasím. V komunálních volbách jde volit i konkrétní kandidáty. Já takto např. volil bývalé vedení města, Ano jsem ale hlas nedal. Na druhou stranu souhlasím, že takto zřejmě nehlasovali všichni a je tedy dost dobře možné, že hala většinovou podporu obyvatel města nemá… S čím ale souhlasím je Váš názor ohledně města pro mladé a zamyšlení se nad tím, jestli projekt haly odpovídá ekonomické realitě doby. Zároveň bych ale dodal, že velké stavby, pokud takto můžeme halu nazývat, se v době své realizace většinou netešili podpoře veřejnosti. No, uvidíme… Bude to politické rozhodnutí nového vedení města.
Jana : pokud je pro návštěva Vas koncertu známkou hlupactvi, případně hraní si na nadlidi, tak mě to, za Vas, mrzí… Zkuste to:)
Hezký den všem
davidb :
Kdyby sociální sítě byly od počátku lidstva, tak se tady nevybudovalo nikdy nic.
Meechee :
Jana: Největší tragédie jsou vaše názory. To, že jste kulturní buran neznamená, že jimi musí být i ostatní. Ano, Eva a Vašek nebo Kabát tam opravdu hrát nebudou, ale vězte, že plno tam bude pořád. Plno normálních, kulturních lidí … žádných hlupáků, kteří si na něco hrají – hlupákem jste tady teď leda vy. A ty nadsazené čísla už jen dokreslují ubohost vašeho „příspěvku“. Rozpočet na tu halu je sotva poloviční, než píšete a z naprosté většiny to má být placeno z peněz, které Ostrava účelově na tuto stavbu dostane z fondů EU a ČR – tzn. žádné peníze se na nic „nevyhodí“, protože ty peníze Ostrava nemá a dostane je účelově právě a jen na tuto stavbu. A těch 250 milionů ročních nákladů na údržbu ani nebudu komentovat, neboť komentovat bláboly je ztráta času …
Alex :
Svůj názor na koncertní halu jsem napsal jinde.
Teď jen dodám, že je mi v podstatě jedno, jestli hala ve městě vznikne nebo ne.
Žiju v Ostravě příliš dlouho, příliš často chodím do divadel a na koncerty a na jiná kulturní i méně kulturní shromáždění, abych věděl, jak se dá a naopak jak se nedá ve městě ovlivnit kultura každodenního prožívání. A právě v tom by měl, podle mého, spočívat veřejný zájem.
–
Koncertní hala kulturu Ostravy nijak nezvýší, ať bude budova světová nebo méně světová.
Stejně tak platí, že kdyby se hala nevystavěla, miliardy plánované na její výstavbu se utratí jinak, pravděpodobně hloupěji.
–
Docela chápu, že politik, frustrovaný mnohaletou sysifovskou prací, chce po sobě zanechat pomník, který, do jisté míry, nese rys naplnění veřejného zájmu. Nicméně, dělá to za veřejné prostředky.
–
Vidím-li v Ostravě proti sobě jako protipóly Macuru a, dejme tomu, Lukáše Semeráka, stojí mé lidské sympatie na straně Macury. Ovšem objektivně vzato, za daných okolností vycházejí aktivity jednoho nebo druhého pro město nastejno.
Filip Churý :
Město dobré pro život musí Kvalitní chodníky, veřejný prostor, opravené budovy, kvalitní architektura), Přírodu (Parky atd.), Vzdělání (Kvalitní školy), Základní infrastrukturu (Parkovací místa, cesty, nemocnice…) a dále také KULTURNÍ VYŽITÍ. Kulturní využití jsou rozmanité typy hospod, klubů, vinoték či čajoven. Dále to jsou divadla, koncerty a další věci. A když tyhle věci chybí, tak je to špatně. Ne každému stačí jít z práce do práce a doma si dát lahváč. Mnozí potřebují také něco navíc v životě: koníčky, kulturu, vyžití, sport… Lidem, kterým stačí si dát lahváč doma u televize, tak ti budou spokojeni klidně i bez toho. Ale ti lidi, kteří potřebuji trochu víc (a to není menšina) budou chtít žít pouze tam, kde jim to je nabízeno.
Pokud se vše vydaří podle současných plánů, tak do asi pěti let část ulice 28. říjnu blízko centra nabídne prakticky vše, co tohle město potřebuje zlepšit: Skvělá kultura (Koncertní hala a Dům kultury), Věda a vzdělání (Moravskoslezská vědecká knihovna), Práce (IQ II, budova má stavební povolení), Příroda (Revitalizace Sadů Milady Horákové), Esteticky příjemné prostředí (Nové chodníky, upravené okolí), Základní infrastruktura (Parkovací dům, který nabídne parkovací místa ve větším počtu).
Pokud se někomu nelíbí vysoké náklady, tak bohužel musím říci, že bez nich nejde. Dneska je drahé všechno. A pokud se město jako Ostrava chce zlepšit, pokud chce být atraktivním městem pro mladé, dospělé nejenom z okolí, ale i z celého státu, tak bude muset vložit do rozvoje miliardy. Bez peněz ten rozvoj prostě neproběhne. Lepší město nám nespadne přímo z nebe, ale budeme ho muset vybudovat. A bylo by skvělé, kdyby lidé to budování lepšího města nepovažovali za zbytečnost. I soukromé projekty na výstavbu obyčejných objektů (Např. Polyfunkční dům Křižovatka) dnes stojí stovky milionů na vybudování.
Tohle město má potenciál. Pokud se bude budovat jak je v plánu, tak si myslím, že rozvoj dosáhne takové míry časem, že se tu lidé budou i stěhovat. Ale pokud zůstaneme u mentality typu: Na výstavbu, kulturu a všechno kašleme, protože nám se ten prázdný nepoužívaný kus trávy a betonu ve městě líbí… tak se z tohoto města brzy stane město cikánů a důchodců, kteří to nějak dožijí.
DEMENTOR: Městský mobiliář je důležitý, ale pokud tady lidé nebudou chtít žít, což se bohužel děje, tak bude k ničemu, protože nebude nikdo, kdo by ho využíval 😊
FILIP :
Pokud se vše vydaří podle současných plánů, tak do asi pěti let část ulice 28. říjnu blízko centra nabídne prakticky vše, co tohle město potřebuje zlepšit: Skvělá kultura (Koncertní hala a Dům kultury), Věda a vzdělání (Moravskoslezská vědecká knihovna), Práce (IQ II, budova má stavební povolení), Příroda (Revitalizace Sadů Milady Horákové), Esteticky příjemné prostředí (Nové chodníky, upravené okolí), Základní infrastruktura (Parkovací dům, který nabídne parkovací místa ve větším počtu).
Pokud se někomu nelíbí vysoké náklady, tak bohužel musím říci, že bez nich nejde. Dneska je drahé všechno. A pokud se město jako Ostrava chce zlepšit, pokud chce být atraktivním městem pro mladé, dospělé nejenom z okolí, ale i z celého státu, tak bude muset vložit do rozvoje miliardy. Bez peněz ten rozvoj prostě neproběhne. Lepší město nám nespadne přímo z nebe, ale budeme ho muset vybudovat. A bylo by skvělé, kdyby lidé to budování lepšího města nepovažovali za zbytečnost. I soukromé projekty na výstavbu obyčejných objektů (Např. Polyfunkční dům Křižovatka) dnes stojí stovky milionů na vybudování.
Tohle město má potenciál. Pokud se bude budovat jak je v plánu, tak si myslím, že rozvoj dosáhne takové míry časem, že se tu lidé budou i stěhovat. Ale pokud zůstaneme u mentality typu: Na výstavbu, kulturu a všechno kašleme, protože nám se ten prázdný nepoužívaný kus trávy a betonu ve městě líbí… tak se z tohoto města brzy stane město cikánů a důchodců, kteří to nějak dožijí.
06.04.2023 13:04FILIP :
Město dobré pro život musí Kvalitní chodníky, veřejný prostor, opravené budovy, kvalitní architektura), Přírodu (Parky atd.), Vzdělání (Kvalitní školy), Základní infrastrukturu (Parkovací místa, cesty, nemocnice…) a dále také KULTURNÍ VYŽITÍ. Kulturní využití jsou rozmanité typy hospod, klubů, vinoték či čajoven. Dále to jsou divadla, koncerty a další věci. A když tyhle věci chybí, tak je to špatně. Ne každému stačí jít z práce do práce a doma si dát lahváč. Mnozí potřebují také něco navíc v životě: koníčky, kulturu, vyžití, sport… Lidem, kterým stačí si dát lahváč doma u televize, tak ti budou spokojeni klidně i v Chánově. Ale ti lidi, kteří potřebuji trochu víc (a to není menšina) budou chtít žít pouze tam, kde jim to je nabízeno. Prosím dívejte na věci z trochu širší perspektivy, do budoucnosti myslete i na ostatní. Město je záležitost VŠECH lidí. A proto by mělo vytvořit takové podmínky, aby co nejvíce lidí bylo spokojeno. Aby poskytovalo vše potřebné.
06.04.2023 13:07Martin [msstavby.cz] :
Omluvte prosím, že nejsou vidět hned všechny vaše komentáře. Bezdůvodně jsou některé komentáře automaticky řazeny ke „spamu“ a musí se schválit ručně. Řešíme to. Průběžně to hned schvaluji, ale nejde být online pořád. Děje se to pouze pod tímto článkem.
06.04.2023 13:14ELB :
Se zájmem si pročítám tuto diskusi. Vyplývá mi z ní, že Městský výbor KSČ to vlastně před desítkami let zamýšlel skvěle. Většina diskutujících je nadšená z toho, že namísto rozvoje přirozeného centra Moravské Ostravy se skutečnými, fungujícími divadly, se spoustou místa pro přirozený, na původní strukturu města navázaný rozvoj, je v plánu stále, po 30 letech nového společenského systému, vybudovat toto od jádra města izolované alternativní centrum, tuto Potěmkinovu vesnici, kdysi plánovanou jako reprezentativní cíl prvomájového průvodu k sídlu KSČ a nyní tedy v podobě jakési postmoderní „Skelet Area“ reprezentující „kulturnost“ města. Přeji všem jejich sklenku sektu v novém foyer, ale kulturním se tím člověk nestane, protože skutečná kultura a umění přicházejí z undergroundu a ne z dotovaného snobismu lidí, kteří nemají svůj vlastní názor a jen papouškují trendy.
Proč jsou vlastně představitelé města stále fascinováni touto megalomanskou, v jádru totalitní architekturou a urbanismem nových širých bulvárů, na jejichž konec nedohlédneš, a urbanismus přirozeného centra a jeho přirozený rozvoj zůstává stále stranou jako netraktivní ? Nevypovídá to také o společenské atmosféře, v níž převládá populismus stran a hnutí založených jako svazek sešikovaných za jedním „vizionářem“ ?
Alex: Výstižně popsáno.
Mimochodem, vybrat si mezi dvěma zmíněnými pány, to mi připomnělo jeden starý židovský vtip … to ale matko, nemáme my ženy zrovna dvakrát na výběr :)
rom :
Bude to ještě téma – je za tím bez ohledu na potřebu projektu obrovské množství práce – chybí jen prachy )
Podívejme se co plánují v Praze – co by za to dali, kdyby byli v takové fázi a prachy neřeší.
Mám trochu obavu, že vzhledem k tomu, že Macura zradil (kokot měl držet hubu a myslet si co chce – udělal užitečného idiota ze sebe), to bude téma a skončí to buď úplným zastavením, nebo osekanou variantou.
Osobně mě mrzí, že tato stavba není více na očích a více v centru – takto to nebude mít plný synergický efekt. Ostravská kavárna jásá, ale ikonické stavby – Kostka, Grosamova vila – půlka hotová, půlka chátrá (cizí vlastník), Jatka atd. – jsou to vynucené investice města, které ho vysávají. Vedle chátrající Bauhaus, který mohl Pokorný aspoň vytunit ze všech stran. Město neví co s tím, ale prodej Kauflandu zamítli.
Poslední dobou se proinvestovalo v Ostravě z veřejných a městských zdrojů vysoké mld. – bohužel max. neúčelově a nekompetentně. Bez soukromého kapitálu se nehneme!!!
06.04.2023 14:07Rýša :
rom: Macura nezradil. Zachoval se tak, jak by každý politik měl. Zradil Babiš, ten si původní stanovy hnuti ohýbal jak potřeboval a jak mu to momentálně vyhovovalo.
06.04.2023 15:56rom :
Rýša:
to začal Babiš ohýbat před pár týdny? )))
06.04.2023 16:25ELB :
To je slovník jak z manifestace bojůvky z 1930s: Zradil. Nezradil. Měl držet hubu. Vítejte ve vyspělé demokracii. Čemu se pak člověk diví, vždyť ta monumentální architektura je nakonec odrazem politické a sociální kultury našeho města. Tak já jsem tedy také pro, přesvědčili jste mě :)
06.04.2023 17:18Rýša :
Macura s Vondrákem se vůči němu vymezovali už docela dávno.U prezidentských voleb to jen gradovalo. Vedení ANO se mělo na poradě v pondělí domluvit, koho budou nominovat a ejhle sám velký guru nečekal a v neděli se sám prohlásil za kandidáta. To mu už tady v Ově neodpustil takovou kamufláž.
06.04.2023 17:23Alex :
Filip Churý:
06.04.2023 20:59Netuším, Filipe, odkud jste právě přilít.
Ale dovolte mi namítnout, že příspěvek, který jste sepsal určitě v upřímném nadšení, má informační hodnotu Novin radnice!!!
Slovní spojení „pokud se vše vydaří“, doplněné příslovcem „až“, poslouchají/čtou obyvatelé Ostravy už 30 let. Mám vám ta „až“ vypočíst?
Až svinovské nádraží, až Masarykáč, až Palace, až Nádražní ulice, až DOV, až Přívoz, až Karolina, až KD Poklad, až Odra, až Kotva, až centrum O-Jih, až nábřeží, až až až…
A na pozadí oněch „až“ se Ostrava mění z rázovitého města horníků a hutníků na město operátorů logistických a výrobních pásů a obsluhy helplajnů. Zaměnitelná středoevropská mašinka na konzumní přežívání.
Ne, že by se mi po šachtách a hutích stýskalo, užil jsem si jich dost. Vtip je ale v tom, že ta všechna dosavadní „až“ náleží ke STANDARDU rozvoje moderního města. Kdežto v Ostravě jsou předkládána jako aktivity TRANSFORMACE, jako něco navíc, progresivního – ale to je fakt jiné slovo s jiným významem.
–
„Až“ se vám zase zasteskne po nějakém tom „když to dobře dopadne“, zajeďte si v Ostravě na křižovatku ulic Bílovecká a Nad Porubkou a zahleďte se jihozápadním směrem. Uvidíte před sebou TŘETÍ nejstarší dochovanou budovu na území města Ostravy. Ale pospěšte si, dávám jí do zhroucení rok, ne víc. Když zafoukne silný vítr, tak ani to ne.
PetrK :
K celé téhle diskusi bych jen rád podotkul směrem k obhájcům koncertní haly, aby zkusili připustit, že její odpůrci nemusí být jen nějací kulturní hulváti. To, že mají na věc jiný názor než vy neznamená, že jsou ignoranti, burani apod. To je argumentační faul a objevuje se tu neustále. Jejich názory jsou stejně relevantní jako ty vaše, zkuste to prosím akceptovat.
06.04.2023 21:38Mx :
Odpůrcům stavby: náklady si rozložte na desítky let, možná 50-100 let oproti dlouhodobému přínosu po desítky stovky let. To se v pohodě zaplatí. A uvědomte si, že ikonické stavby zcela zásadně definují všechna důležitá města světa, bez výjimky, od starověku už. Taky se mi ale nelíbí nějak moc vysoké náklady na údržbu, 5mld místo slibovaných 2 a hlavně to, že 80% města je budovaný průměr s výmluvou radních na peníze a neumíme udělat pořádně většinu zbytku města.
07.04.2023 10:06Mx :
Odpůrcům stavby: nebojte se, současná ekonomicko-politická situace asi bohužel neumožní takovou stavbu a jen marníme čas. Anebo nějaká “antihališ” strana vyhraje volby a zablokuje to.
07.04.2023 10:10ivan :
Ulala, tak už se nám bourá amfík za kulturákem… no i kdyby zůstalo jenom u toho a bezdomovci a fetky ztratili přístřešek, tak dávám bod a potlesk!
07.04.2023 10:34Crazym :
ivan: Až mi slza ukápla 😥 Za soudruhů jsem tam s kolegou hrával odpolední diskotéky pro děti, to bylo pěkných maminek… 😍 😋
07.04.2023 12:31Vítek :
Ivan: nemyslím si, že zbouraním amfiku se vyřeší problém bezdomovců a fetek.
07.04.2023 14:24Jeden bezdomovec spával pod schody do amfiku a nedávno „vyřešíli“ problém tím, že z obou stran udělali bytelnou mříž. Stálo to hodně peněz a zbytečně, když museli vědět o bourání.
Pro mladé co se tam neformálně scházeli náhradu také nevidím. Problém vybublá jinde.
Szczur :
Cyril: Na živou kulturu chodí mnoho lidí, klasická hudba ale zajímá málokoho. Stát disproporcionálně podporuje vybrané žánry, a to je diskriminační, a tedy protiústavní.
Hans :
Szczur: To by mě zajímalo, který článek ústavy tím stát porušuje? Prosím, rád se nechám poučit.
08.04.2023 09:26Cyril :
ELB: co už se dá s megalomanským – zčásti zrealizovaným – SocPlánem udělat, než chovat se zodpovědně a rozvinout ho (a “stočit” do přívětivosti)? Jo, mohli bychom (stejně jako ti komunisti!) říct “ne, uděláme to od nuly a úplně jinak”. A budeme zase v polovině 20. století. Zase další projekty, které na nic nenavazují, v okolí je “vizuální průvan” a neútulno. Takhle to nejde do nekonečna.
Aby Ostrava rostla do sebe a lidi v ní byli rádi, je třeba vrstvit a síťovat. Ne bořit a tvářit se objevitelsky. I pokud jde o megabulvár 28.října.
08.04.2023 11:22Jana :
Tady to je jen o jedné pravdě..te od Mlčáka a macury. Kdo nechce koncertní siň za 5 miliard je proti nám a musí být umlčen…svoboda slova těmhle lidem nic neříká, horší než za komunistů..Mlčáku máš koule zveřejnit pravdu ??
Crazym :
Jana: Tak důležité je, že koule máš ty, to musela být odvaha tu pravdu zvěřejnit i za cenu umlčení co? 🤣 A ještě na webu kde není svoboda slova, to se cení, bojuj Jano! 🤣
08.04.2023 16:20Rychle to sdílejte než to smažou 🤣
Hele, možná by stálo za úvahu příště spíš než ty internety si jít někde zαšukαt ať ty tlaky uvolníš a neleze ti to na mozek 🤣
Jana :
Crazym ty jsi ten známý a ten nemocný co obtěžoval slečny před 60 lety když jsi jim hrál že? Nestydíš se?
09.04.2023 13:07jana :
Crazyme pojd se domluvit a vyřídíme si to někde sami co? Nebo se bojíš ženy?
09.04.2023 13:10Jana :
Cazym je 70 letý zoufalec s kterým se nikdo nechce bavit tak otravuje tady…Crazym má IQ 30 max.
Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Tahle Jana, je ta Iva z předchozích komentářů v tomto týdnu, se kterou jsi měl také čest. Nemá to nic společného s tou Janou, která zde komentuje několik let.
A podle těchto příspěvků (jakou pravdu bych měl zveřejňovat) bych ji tipl na vzdělanostně slabšího jedince.
09.04.2023 17:42Crazym :
Martin [msstavby.cz]: No ale koule má, to se musí uznat 😂 Vyzvat na internetu sedmdesátiletého retarda na duel se jen tak nevidí 🤦♂
09.04.2023 18:00bapi :
Az se zas budou nekteri divit, proc je Ova tam kde je… Tahle diskuze mnohe napovi. :D
11.04.2023 23:19ELB :
Cyril: Děkuji za Vaši reakci. Rád bych s Vámi diskutoval a polemizoval, ale diskuse pod tímto článkem se mezitím poněkud „vyvinula“. Rozhodl jsem se do této diskuse již nepřispívat a nenabízet zdejším frustrovaným dislajkujícím roli projekčního obětního totemu :) Počkám na vybudování koncertní haly, která pozvedne jejich kulturní a komunikační úroveň, a pak si rád pohovořím :)
12.04.2023 08:48