Koncertní hala – foto výstavby

Aktuální fotografie „realizace“ Fáze 1 Koncertní haly města Ostravy.

Dle portálu zadavatele je součástí Fáze 1 následující:

Předmětem veřejné zakázky je výběr dodavatele stavebních prací (a jeho /realizačního/ týmu) pro fázi 1 stavební části projektu „KONCERTNÍ HALA MĚSTA OSTRAVY“ zahrnující práce stavební připravenosti (tj. přeložky inženýrských sítí, demolice současného amfiteátru, vyhloubení a zajištění stavební jámy aj.)

Dle uzavřené smlouvy s realizační firmou měla být tato první etapa probíhat v období čtvrtletí 2022 – 2. čtvrtletí 2023.

Jak je dle fotografií patrné, tak například stavební jáma (hloubená jáma za objektem KD pro základové konstrukce plánované přístavby) stále realizována není…

pramen citace: tenderarena.cz

Související články


Komentáře

  1. ivan :

    No tak dobré 2 až 3 měsíce se na stavbě nic neděje. Vzheledm k tomu, že právě přes léto a podzim by měli probíhat hlavní stavební práce (což teda neprobíhaj), tak by možná někdo z města, nebo stavební firmy měl udělat nějaké prohlášení, co se vlastně děje.

    Thumb up 34 Thumb down 2
  2. Mx :

    Úplně stejný případ černá kostka a parkovací dům. Jenom se poklepávají základní kameny a oznamují začátky staveb, protože je před volbami. Ale nevidíme do toho, můžou tam být technické, administrativní a jiné záležitosti, které nešlo ovlivnit. Ovšem stavební sezóna je zřejmě fuč u všech 3 staveb.

    Thumb up 20 Thumb down 4
  3. Lojza :

    Věříte někdo, ze bude Fidlovačka i Kostka nebo jen Fodlovačka?

    Thumb up 1 Thumb down 9
  4. Lukáš Gl. :

    Průběžná fotodokumentace z výstavby také zde: https://www.rajce.idnes.cz/historickaostrava/album/dkmo

    Thumb up 6 Thumb down 0
  5. xxx :

    ivan: Anebo možná ne. Svět se kolem ignorantů netočí.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  6. Hrdý Ostravák :

    Jsem laik,ale zajímá mne a táži se: Existuje někdo ,kdo vývoj stavby hlídá?Kdo nad ním dohlíží? Obvod,město,Mappa,Arch.studio Stevena Holla, Hejtmanství,Média??? Netuším.

    Thumb up 8 Thumb down 6
  7. xxx :

    Dle článku k poklepání základního kamene by jáma měla být vyhloubena do konce listopadu 2024. Hold, kdyby se vycházelo z posledních informací od zástupců města, tak by to asi takový senzacechtivý příspěvek nebyl. 🤷🏻‍♂️
    Popravdě mi tento web poslední dobou příjde jako skupina lidí, kteří umějí jen házet špínu na vše možné, ale neumí hledat žádná pozitiviva. Ostatně to umíme v Ostravě dokonale…
    https://fajnova.cz/zasadni-krok-v-ceste-za-koncertnim-salem-pro-ostravu/

    Thumb up 13 Thumb down 10
  8. alfons :

    xxx: Přesně tak, už se o tom psalo několikrát, že to z přípravy území odstranili jelikož 100% nevěděli jak dopadne výběrko na dodavatele a chtěli zamezit tomu aby tam nebyl půl roku bazén …

    Thumb up 5 Thumb down 0
  9. Martin [msstavby.cz] :

    xxx: U takto velkých projektů je za mne fajn informovat o tom, jaké byly původní předpoklady (byť dokonce v době podepsání smlouvy) a jaká je realita. Protože prvotní oznámení jsou jak co do doby výstavby, tak celkové částky za stavbu velmi optimistické a nereálné. Jen přípravná fáze se tak opozdila o rok a půl. To není házení špíny, to je prostý fakt.

    Navíc ten článek na fajnova.cz je poměrně alibistický a nepřesný. Přípravná fáze (fáze 1) nezačala v minulém roce, jak článek uvádí, ale ve čtvrtém čtvrtletí 2022. Opět je uváděna cena 2,798 miliard korun za druhou fázi, což je cena bez DPH. S DPH je totiž cena 3 385 497 693 Kč. U první fáze narostla cena přibližně o 10%.

    Samozřejmě do ceny za koncertní halu už nikdo nepočítá architektonickou soutěž (7 250 000 Kč), studii stavby (25 364 625 Kč) projektovou dokumentaci (162 829 700 Kč), průzkumy (6 998 123 Kč), Správu stavby společnosti Garnéts — INVIN — CM — FET (79 375 324 Kč), 3D model (2 743 070 Kč) další právní úkony za nižší desítky miliónů apod. …

    Tohle nemám ověřené, bylo mi to řečeno, ale v ceně za druhou fázi by nemělo být zahrnuto vybavení interiéru.

    Je běžné, že u velkých projektů roste cena i doba výstavby. Právě pro lepší informovanost běžných obyvatel by se o všech termínech a cenách mělo v rámci transparentnosti a edukaci mluvit. Se snahou téma rozšířit a dostat mezi běžné lidi povědomí o tom, co taková stavba obnáší a může obnášet.

    Thumb up 13 Thumb down 1
  10. Mx :

    Xxx: Na takových serverech samozřejmě může docházet k neférové negativitě třeba od diskutujících, nikdo nemá přesné informace. Ale tím nelze házet všechno do jednoho pytle, mnoho z kritiky je oprávněné a tu oprávněnou je třeba nezametat pod koberec. Poznámka za mně: Můj subjektivní dojem z médií například je, že už se vše mělo stavět, ty 3 stavby. Ale reálně se toho asi moc za 2 měsíce už dít nebude. Jak říkám, je to mnohem složitější, než to tady vypadá, to uznávám. Mimochodem, na mnou ne moc uznávaném serveru forum 24 vyšel včera článek, že se černá kostka významně zpozdí resp. hrozí toto riziko díky odvolávání firem. V krajním případě by to ohrožovalo dotace. Ale kdoví, jak to je, nevidím do toho.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. Evžen :

    U koncertní haly podrobnosti neznám, ale Černá kostka má jasný harmonogram. Práce mají začít v září 2024 (zda k tomu opravdu dojde, nevím, ale dodržování harmonogramu je extrémně hlídáno, jsou tam nastaveny sankce za neplnění průběžných milníků atp.).
    Původní opoždění fáze realizace zavinili čeští správci Operačního programu Spravedlivá transformace (MŽP a SFŽP), kde došlo k obrovským průtahům ve fázi schvalování (bylo to i medializováno). Ke schválení projektu došlo na přelomu roku 23/24 (přičemž schváleno mělo být cca o rok dříve). Faktem ale je, že projekt musí být dokončen do 12/2027. Žádné prodloužení není možné, takže by na stavbě snad brzy mohlo být rušno. Vše je pod kontrolou řídícího orgánu (SFŽP, MŽP, kraj). Tož uvidíme, jak to půjde :)

    Mě spíše fascinuje, jak dopadla rekonstrukce tramvajové zastávky Krajský úřad. Viděl to někdo? Zdokumentoval to někdo? Vím, že je to stále jen provizorně využívaná stavba, kde se dolaďují věci, ale to dláždění plochy zastávek je už zřejmě finální. A je to katastrofa… dlaždice jsou nerovné, v mnoha případech (asi zaviněním neopatrných přesunů techniky) obité atp. Jestli má být zastávka v tomto stavu na počátku, nevím, v jakém stavu bude za 1-2 roky plného provozu. Tohle je ostuda. Obzvlášť, když to má být na tak v budoucnu exponovaném místě. Snad to takhle zadavatel stavby nepřevezme…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  12. Roman :

    Evžen: Dlažbu jsem viděl, je taková 3D :))

    Co třeba zarazilo mě je obří polep OVA.

    Jako… proč?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Michal :

    Ano, věřím, že bude Fidlovačka i Kostka a taky věřím, že pak všem Lojzům z toho vybuchne hlava.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  14. Komisař Ledvina :

    Evžen: Dokud není věc předána, není dokončena. Tohle je takový náš ostravský sport, věc nedodělaná, v provizorce aby se neblokovalo centrum výlukama MHD, chytráci se sletí a jedou kritiku.

    Co tak počkat až to někdo přebere a pak začít valit pindy, už ale oprávněně, že to někdo přejal zdupane? To už fakt se někteří naddrženě nemůžou dočkat až si rejpnou? Tohle už je nemoc, ne? Na Chocholouška todle to.

    Thumb up 6 Thumb down 5
  15. Evžen :

    Komisař Ledvina: Viděl jste tu zastávku? V tomto případě by „dodělání“ znamenalo kompletní destrukci a postavení znovu. Teď nemyslím zábradlí a přístřešek, ale komplet dlaždění…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  16. Dan :

    Komisař Ledvina: Hotovo podle plánu. Na zmodernizovaný úsek ulice 28. října se vrací tramvaje

    Od soboty 17. srpna obnovuje Dopravní podnik Ostrava (DPO) tramvajový provoz na ulici 28. října před Domem kultury města Ostravy. Od začátku letních prázdnin tam probíhala modernizace tramvajové trati a zastávek. V úseku dlouhém přes 400 metrů dvoukolejně je teď unikátní provedení pevné jízdní dráhy, která zajistí tišší provoz tramvají. Nové je i vybavení tramvajových zastávek Krajský úřad a Dům energetiky.

    Kromě unikátní konstrukce pevné jízdní dráhy, která je v tomto případě robustnější než obvykle a navíc i speciálně odpružená, je zajímavostí i estetizující zadláždění trati a nástupiště zastávky Krajský úřad z přírodní žulové dlažby.

    „Máme radost, že se nám podařilo trať zprůjezdnit podle plánu. V místě budou probíhat už jen menší dokončovací práce bez vlivu na provoz. Chceme cestujícím zvyšovat kvalitu přepravy a věříme, že ocení přínos této stavby. Modernizace jim přináší snížení vibrací z tramvajového provozu a také zvýšení bezpečnosti na zastávce a přechodu. Investice se pohybuje okolo 80 milionů korun, a usilujeme přitom o dotaci z fondů EU v rámci programu Doprava,“ uvádí Daniel Morys, generální ředitel DPO a předseda představenstva.

    Ale dle Moryse a DPO je uz vse vice jak tyden hotové :)))

    https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/novinky/8513-240816-tz-na-ul-28-rijna-se-vraci-tramvaje.html

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. hugo :

    Když honíte termín, na kvalitu nehledíte. Šel jsem v pátek kolem, když to ve svitu reflektorů dodělávali, zatímco od Poruby už se pomyslně blížila první tramvaj. Tak jak to asi mohlo dopadnout?

    Thumb up 10 Thumb down 1
  18. ivan :

    Jestli je tu někdo více zasvěcený, tak by mě zajímalo, jestli tahle rekonstrukce za cca 80 mil. už je součásti toho projektu https://www.mappaostrava.cz/projekt/bulvar-28-rijna/
    anebo se to bude celé, až se dostaví filharmonie atd. předělávat znovu?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  19. Týnka :

    V páteční tiskové zprávě o dokončení byla pouze jedna fotografie již hotového úseku, zbytek hotový nebyl. Velká část dlažby byla pokládána narychlo v pátek až do noci. Další věc, která zamrzí, je zalití asfaltem namísto zeleného koberce jako mají v Porubě či Výškovicích.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  20. padickos :

    Týnka: A jak by jste si jako ten zelený koberec představovala, když přes ty koleje jezdí i auta?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  21. Mx :

    Padickos: Stačilo by třeba jenom na 50-100 m u zastávek, kvůli auto nejezdí.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  22. Mx :

    Padickos: Stačilo by třeba jenom na 50-100 m u zastávek, kudy auta nejezdí.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  23. Dr. Kohn :

    Mx: Ano, tam nejezdí auta ale autobusy, když je výluka.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. SpinJ :

    Dr. Kohn: A ve Výškovicích to dělají jak, taky je pošlou po tom travním pásu? ;-)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  25. Dr. Kohn :

    SpinJ: Ve Výškovicích je mezi kolejemi a cestou ještě další travnatý pás, takže tam vůbec není možné, aby se tam ten autobus nějak dostal. Navíc cesta není jeden pruh, ale dva, navíc tam jsou i autobusové zastávky normálně na cestě, takže tam se to řeší mnohem jednodušeji. Zkuste u krajského úřadu při výluce udělat zastávku ve vozovce …. zasekáte totálně celou dopravu, protože autobus tam není kudy objet.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  26. BERRY :

    Mx:
    Auta tam nejezdí, ale jezdí tam záchranné složky…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. BERRY :

    Vcelku mne ovšem štve, jak již bylo výše zmíněno, oplocení a záběr veřejného prostoru, tedy i části parku, přitom se tam nic neděje.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. Marthin :

    ivan: Taky by mne zajímalo, zda už je to finální stav! Na setkání s občany tvrdili všichni (zástupce města, projektant, MAPPA, ředitel DPO), že zmizí bludiště pro chodce (přechod ul. 28. na tram. zastávkách, kdy musí chodec kličkovat prakticky do tvaru písmene Z, aby přešel na druhou stranu). Teď jsou práce údajně hotové a bludiště zůstalo… pořád není možné tu cestu přejít na jeden zátah, jako je to běžné v civilizovaných zemích… Na fotce z onoho setkání to jde dokonce vidět na mapce za prezentujícím https://www.facebook.com/photo/?fbid=663350945259403&set=pb.100047535112268.-2207520000

    Thumb up 3 Thumb down 0
  29. Týnka :

    padickos: Stačilo by alespoň v úsecích mezi křižovatkami. Stejně jsou tam zábrany proti přejezdu kolejí. Vždy to jde, pokud se chce.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.