Město Opava projednávalo projekt, který nahradí Slezanku a dotvoří bloky v centru města. Projekt se však nelíbí zástupci města za KSČM a jeho zdegenerovaným podporovatelům.
Zastupitel nazývá dotvořené městské bloky „sídlištěm“, nechápe k čemu je nová tržnice a vlastně pochybuje o celém projektu. Mluví o tom, kdo bude sídliště stavět. Přitom by stačilo si přečíst zprávu k projektu a bylo by mu jasné, že celková plocha bude rozparcelována pro investory. Člověk ze strany, která zanechala v urbanismu českých měst největší jizvy….
O celém návrhu jsme již nedávno psali.
Průběžnou zprávu o tom, jak se vyvíjí Vize za Slezanku přednesl na říjnovém zastupitelstvu Ondřej Synek ze studia re:architekti. Informoval zastupitele o tom, že k projektu přišlo celkem 83 připomínek od občanů.
„Na ty relevantní se budeme snažit odpovědět,“ dodal Ondřej Synek. Do měsíce by pak mělo proběhnout setkání s vedením města a zástupci vybraných odborů. „A pak záleží na městu, respektive jeho vedení, jak s tím naloží,“ dodal architekt.
Nesouhlas s navrhovanou podobou projektu vyslovil v rozpravě Vladimír Javorský (KSČM). „Nezlobte se, nechápu, proč jsme pozemek kupovali zpátky?“ ptal se zastupitel. Podle jeho slov z různých setkání s architekty vyrozuměl, že se má zachovat větší část parku, ale výsledná podoba projektu tomu neodpovídá.
„My jsme tam vytvořili sídliště, které nevím kdo bude stavět. Buďme rádi za zelené plochy v centru města,“ uvedl Vladimír Javorský s tím, že má obavu o to, že se nájemci navrhovaných restaurací a kaváren nebudou hledat snadno.
Jako tržnice by stačila ta, která funguje na Dolním náměstí. „Mne to značně zklamalo,“ uvedl Javorský a jeho vystoupení sklidilo potlesk v sále. Jeho slovům oponoval Ondřej Synek. „Náš úkol byl především podpořit živé centrum Opavy. Život přinášejí do centra především lidé,“ oponoval Ondřej Synek. Obhajoval výslednou Vizi za Slezanku jako kombinaci všech různých postojů a názorů, které architekti během své práce od občanů vyslechli.
„Chtěli jsme hlavně zbavit blok pachuti, která v něm je. Zbavit ho vzpomínky na válku,“ dodal Ondřej Synek.
Plánovaná výstavba prý rozhodně nebude sídlištěm. Navrhovaná tržnice je podle něj velký, volný a zastřešený prostor, který se dá využívat i jako místo pro kulturní akce. „Mně osobně se ten koncept líbí. Přimlouvám se za to, aby se o připomínkách občanů diskutovalo. Ne v uzavřených kroužcích, ale třeba i na zastupitelstvu,“ uvedla Hana Brňáková (Opavané-Nezávislí občané a Piráti).
Podle ní je důležité se o projektu bavit po vypořádání všech připomínek. „Důležité je, aby byla nalezena shoda napříč politickým spektrem se zohledněním všech důležitých připomínek občanů,“ dodala Hana Brňáková.
zdroj: denik.cz
Jann :
Pokud budeš mít všechny oponenty za zdegenerované apod., tak nic v architektuře a urbanismu neprosadíš, nezměníš, protože se s Tebou nikdo nebude chtít bavit. A to upozorňuji, že jinak věcně souhlasím. Za to, co komunisté „dokázali“ v městech jako je Místek, Slezská Ostrava, Osoblaha atp., mi také těžce leží v žaludku. Trochu té slušnosti…
Michal :
„zdegenerovaným podporovatelům“
Vy raději fakt zůstaňte blogem. Tohle už je fakt úplně mimo.
thvari :
Jann: v předvolební kampani by s tím uspěli, kdo nahází víc špíny na oponenty, vyhrává :-D
06.11.2017 17:37Xavier :
Kultura voličů TOP09. Kdyby KSČM hlásala radostné přijímání všech uprchlíků, bylo by to pro ně špatně. Kdyby si Scharzenberg zase hodil číro na hlavu a začal mluvit o nutnosti čisté rasy, tleskali by mu ve stoje. Otevřená diskuse existovat může, ale tentokrát ne pouze mezi těmi, kteří razí ty jediné správné názory (jako před r. 89), ale jen mezi těmi, kteří jsou správní a nezdegenerovaní. Demokracie 3.0 :-)
06.11.2017 18:19Robur :
Každý den dychtivě čtu nové články na tomto webu, ale když jsem četl slova o „zdegenerovaných podporovatelích“ nemohl jsem číst dále:-(
Hynek [msstavby.cz] :
Xavier: kdyz pominu ten blabol na zacatku, tak nerozumim tomu, kde je jakykoliv znak toho, ze otevrena diskuze muze existovat pouze mezi spravnymi…
kdo skoncil na tom obroublejsim vyroku a neprecet si zbytek clanku a sam si nezhodnotil, proc Martin zvolil tento kalibr, jeho chyba..
Michal: my se snad nejak transformujeme v neco jineho, nez je blog? (odpustim si tu davat odkaz na wikipedii..)
a pokud se mam vyjadrit k te veci, tak koho si opavane zvolili, toho tam maji. dobre jim tak. pokud mu nekdo tleska na zastupitelstvu, tak tim tuplem, at si tam nechaji tu „zelen“ a pohoda. v ostrave taky mame na hlavnim namesti jednu takovou.. kdo nic nedela, radoby nic nezkazi.
06.11.2017 19:26panakis :
Kdysi na zakladce jsme si mezi deckama (tema jinyma) rikali vtip. Mrtvy komunista dobry komunista! :) Ted uz jsme velky. Uz se to nerika… on by to mohl taky nekdo nahlasit zeeee
06.11.2017 20:02thvari :
panakis: dneska člověk nemůže nikomu říct ani to, že je rasista, bo politycka gorektnosť, protože přece musíme tolerovat nejen nenávist, ale i komunisty, kolem toho se musí chodit po špičkách, že tu zničili co mohli, bo ti co je podporovali se měli dobře takže pššššš…! oni by se mohli u čtení blogu urazit!
06.11.2017 20:42panakis :
thvari: Nene.. muzeme se tu vyjadrovat a mit dokonce i svuj nazor a ono to nektere I sere. Jenomze ten druhy tabor nema taky fajny Web. Ale to uz tedkom asi drazdim hada bosou nohou :)
06.11.2017 22:17Martin [msstavby.cz] :
Robur: Jann: Ano. Zdegenerované svými názory založené na dezinformacích, naivních nárocích a v rozporu s platnou legislativou.
Tyto veřejné diskuze si umím barvitě představit. Byl jsem na nich už mnohokrát. Je to vždy stejné. Chodí tam většinou senioři. Až na výjimky samozřejmě. Většinou je názor stejný. Založeny na neopodstatněném strachu z něčeho nového. Strachu ze změny. Která je v případě Opavy přínosem.
Na projednání z Nového Jičína mohu uvést pár příkladů. Město Nový Jičín muselo na ulici Trlicova zavřít ze statických důvodů a možnosti zborcení konstrukce MŠ. Město tak najednou mělo nepouživatelnou školku. Na opravu nemělo peníze. Našel se investor, který odkoupil pozemek i s budovou. Vyřešil tak problém a do městské kasy nasypal solidní částku v milionech. Investor koupil pozemek za účelem výstavby bytů (Rezidence Trlicova). V místě funguje jen územní plán, který povoluje hromadnou výstavbu. Nikoliv regulační plán.
Záměr se však nelíbil usedlíkům. Kteří si někteří na pozemcích pro hromadnou výstavbu postavili rodinné domy. Nutno také říci, že pozemek je z jedné strany obklopen řekou a severně se nachází pozůstatek blokové zástavby opět narušen „citlivými“ zásahy za socialismu.
Na projednání tohoto projektu se mnoho usedlíků vyjadřovalo. Tím stylem, že překřikovalo, řvalo, skákalo do řeči. Ikdyž bylo domluveno, že kdo bude mít mikrofon, bude smět mluvit. Prostě jak stádo divokého dobytka. Nemluvě o tom, že někteří nechápu, že v místnosti se sundává pokrývka hlavy, ponožky v sandálech opravdu nejsou in apod. O odéru některých se ani nebudu vyjadřovat.
Poté poslouchejte připomínky tohoto vzorku lidí. Zde se jde jen smát. Namátkou:
Lidé požadují po soukromníkovi, který se chová podle legislativy, aby měl objekt menší okna, byl nižší, vlastně tam nebyl vůbec. Požadují zásah do soukromého projektu na soukromém pozemku. Přitom je jen jejich chybou, že si neprošli územní plán a nedochází jim, že žijí ve městě.
Dále třeba že stavbou zaniknou stromy. Když se zeptáte jich, jestli pod jejich domem taky před výstavbou stály stromy, odpověď je úsměvná.
U projektu Trlicova padla i otázka ceny bytů s poznámkou, že pro běžné lidi to asi nebude. Žijeme v době, kdy si částky bytů určuje investor. Ne plánovací komise. Ceny jsou vyšší, nižší. Každý jak umí.
Nejvtipnější je vždy otázka zvýšené automobilové dopravy. Nové stavby zvyšují zátěž. Ale lidé, kteří upozorňují na auta výlučně MHD, kolo či p
vlastní nohy rozhodně nepoužívají :)
Další komunistický zástupce v Kopřivnici třeba chtěl v novém náměstí zpívající fontánu. Členka komise pro strategický rozvoj Ostravy se divila, proč by někdo v centru města kupoval byt…
Proto si případ Opavy dokáži představit. Však to vyplývá z textu. Sídliště…
Nepsal jsem, že všichni jsou zdegenerovaní. To je překrucování. A rád se pobavím s někým o arch.. Ale s někým, komu to aspoň trochu myslí a neohlíží se jen na potřeby sama sebe.
Michal: Například tištěný dvouměsíčník by byl velmi zajímavý.
Xavier: Volil jsem Zelené.
06.11.2017 22:24MM :
Musím se tady autorů zastat. Je to jejich web, mohou si psát co chtějí. Buď se vám to líbí nebo ne. Přínosem webu jsou informace, postřehy a hlavně fakta. Fakta, která ostatní „média“ neznají.
Nerozumím tomu, že se tady na webu vůbec někdo zastává komoušů. Proboha, to nevidíte co z Ostravou udělali? Nebýt „převratu“ celé centrum nebo Přívoz leží v troskách, jeden panelák vedle druhého. Ano i tehdy se určité věci podařili, ale jako celek nemůžu tu dobu hodnotit kladně. Pokud se dnes najdou obdivovatelé, zpátečníci, tak ano souhlasím s výrokem Martina. Hlavně nevidím důvod když se tady nebo jinde na internetu buší do sluníček, pravičáků, fašistů atd., proč se nemůže jasně říci, že komouši jsou magoři? Ano jsou. Tečka.
marian :
Martin [msstavby.cz]: uff, s těma zelenýma jsi mě potěšil. už jsem myslel, že tvoje zhoubné multikulti názory jsou dnes mezi mladými běžné. ale to zhruba jedno procento – to je běžná porce všelijakých úchylek od normálu v každé populaci. jinak – je docela vtipné, když se neomarxista štítí marxistů klasických :-)
07.11.2017 07:30Nimrod :
Tak tímhle chlapci, kteří si ani komunimus nemůžou pamatovat, ukázali jaká je jejich inteligence. Kdo vám dává právo takhle kydat hnůj a urážet lidi? A nesnažte se to zlehčovat tím, že pak najednou jsou to „zdegenerované názory“. Na začátku je jasně napsáno, že ti lidé jsou zdgenerovaní. Jasně, je to váš blog, pište si co chcete, ale tímto si sám ubíráte na vážnosti. Místo odborné diskuze z toho čím dál vytváříte bulvár typu Blesku, Reflexu apod.
07.11.2017 08:29balde :
Nimrod: Komančí za názory posílaly do lágru, oni je jen hateujou takže za mě ok :D
07.11.2017 09:39Hynek [msstavby.cz] :
Nimrod: tak jednak autor je vzdy jasne napsany pod nadpisem.
druhak netusim, proc mas pocit, ze treba ja si nemuzu pamatovat komunismus, kdyz uz pouzivas mnozne cislo? :)
a treti vec je – jeste jednou bych mozna poprosil si precist, co martin napsal. napsal, ze zastupci KSCM a jeho podporovatelum se nelibi projekt. a ze komunisti tady napachali nejvetsi jizvy v ramci urbanismu. co to ma co spolecneho s tim, jestli si to clovek muze pamatovat nebo ne, ja myslim, ze v tech ulicich chodime stale…
ok, podporovatele oznacil za zdegenerovane, to si taky vyzere. s tou vaznosti asi nelze nesouhlasit, ale holt to byla jeho volba.
07.11.2017 10:27Xavier :
marian: Vtipné je to asi stejně jako to, že se kapitalista dnešního ražení štítí kapitalisty druhé poloviny 19. století (i když to ten dnešní kapitalista možná jen hraje :-D). Přečti si něco o současných neomarxistických proudech, možná svá tvrzení trochu poupravíš :-) Kromě toho, Strana Zelených (nejsem jejich volič, jen tak mimochodem, jsem jeden z lidí, kteří v našem kraji pomohli do sněmovny Pirátům :-D) se otevřeně nehlásí k myšlenkám neomarxismu a ani je ve svém programu neimplementuje. Naopak to sociální inženýrství, které strana prosazuje, odpovídá spíše idejím, které hlásal Lenin, a které poté na společnost aplikoval třeba Stalin ;-)
07.11.2017 10:41Lukáš :
msstavby se zase předvádí, místo abyste nestranně sdíleli aktuality a novinky, což byl taky cíl toho projektu, tak mi příjde, že si někdy akorát honíte ego a šíříte svojí agitku
07.11.2017 11:03Martin [msstavby.cz] :
Lukáš: Jak můžeš vědět jaký byl a je cíl webu? :)
Nahánět si zde rozhodně nic nepotřebujeme, k čemu by nám to bylo?
07.11.2017 11:06WhyNot :
Vězení, tyto stránky sledují již dlouhou dobu, ba dokonce musimm říct, že je mám jako téměř domovskou stránku:-). Bohužel názory Martina z MSstaveb mi devalvuji názor na tento web. Pokaždé když ho otevru, modlim se za to ať zde nevidím nějaké jeho moudra.
07.11.2017 11:22Martin [msstavby.cz] :
WhyNot: „Moudrům“ se člověk na blogu nevyhne. Modliteb se můžeš zbavit tak, že tento web prostě neotevřeš :o)
07.11.2017 11:41Danek :
WhyNot: Mám to podobně, zatím to řeším tak, že jsem přestal v takové míře přispívat do diskuzí.Bohužel u Martina pokud má nějaký názor a někdo má jiný stavá se vyvrhelem.Když se na to podivám okem nezaujatého pozorovatele..dovolím si několik poznámek.Ten komouš má částečně pravdu…že se vykoupila Slezanka zpět za učelem zboření a nasledné nové vystavby, bylo padlé na hlavu už v první fazi, v druhé fazi se vykoupil pozemek, kde měl stát obchodák(Opava přišla o dalších 30mil)…jen si Martine zjisti za kolik byla vykoupena Slezanka a něco kolem toho…smdělo to od začátku.Za další naproti Slezanky je panelák která se má ve velké miře rekonstruovat a teď toto….Opava v žadném případě neni schopna přivést investora, který by do toho šel.
07.11.2017 12:09Martin [msstavby.cz] :
Danek: Nejste na FB Tomia Okamury, abyste zde dostávali BAN. Každý si tu může diskutovat jak chce. Mít názor jaký chce. Že si ho už neumí obhájit a ukončit diskuzi „to nemá cenu“ je už věc každého. Já mám také svůj názor, což vy nechcete prekousnout.
Taky vám nedochází, že jste na soukromém blogu. Tohle není např. stránka města.
Mám si teď něco zjistit k projektu Slezanky? To je celkem prosté, jelikož projekt sledujeme několik let. A tohle je jedno z mála míst, kde jsou informace pohromadě. Stačí #slezanka.
Město udělalo správný krok. Jde o důležité místo na hlavním náměstí, který potřebuje správně vést.
Nevidím důvod k té skepci „kdo to vlastně obsadí“. Tuhle českou skepci snad nikdy nepochopím.
Projekt nebude postaven najednou. Ale jde o vizi na více jak 10. Je to napsané ve zprávě z předchozího článku.
Pokud ti tento postup vadí, proč ti to nevadí v případě Jatek, Ostravice?
07.11.2017 15:00Petr Lesák :
Tohle je opravdu vrchol.
A VY pouze nepapouškujete cizí zdroj, ale píšete za sebe, nadpis jde na vaše triko.
Zkuste se objektivně zamyslet, kde by dupky vašich rodičů spočinuly, kdyby se za socialismu po válce nic nebudovalo???
A kdyby neměli jistotu práce? Být tu tehdy divoký kapitalistický režim „sám za sebe“, téměř jistě byste nepřišel ani na svět!
Byla by to buď v lepším případě pro vaše rodiče přednost v kariéře nebo v tom horším chudoba a ulice, což socialismus neznal!
Vše má své pro a proti, pokud však budete jednostranně hanit, bude se vám to jednostranně také vracet jako odraz v zrcadle, a to jste VY, Martine!
Vzpamatovat se prosím!!!
A držím palce v blogu, nikoliv plácání o politických nesmyslech – to nechte jiným, ať se znemožní! ;)
thvari :
Petr Lesák: Odmítnutí Maršalova plánu, z něhož byla zcela přebudovaná zničená infrastruktura Francie, Británie, Holandska, Západního Německa, to vám nic neříká? Ne, my jsme hrdě „budovali“ socialismus a dělali tu druhý krvavý převrat, posílali válečné hrdiny do gulagů nebo je vyháněli ze země, intelektuály a demokratické politiky nechávali těžit uran v Jáchymově (uranový lágr Vojna ve videu z pořadu historika Padevěta zde: https://goo.gl/VMnKX6 ) a kohokoli kdo nesouhlasil vyslýchali, pálili mu o kůži cigarety, vyhazovali ho z práce a zavírali do vězení, což se stalo i mému dědovi, který jako technicky vzdělaný inženýr ztratil práci a pak byl uvězněn na Mírově.
Víte, kdyby tuhle zemi 40 neruinovali lidé, který vy teď obhahujete, byli jsme tam, kde za první republiky, tedy jedna z nejvyspělejších ekonomik světa. Mi ani není tak líto těch budov v Ostravě a jiných městech, to můžeme znovu postavit a město zase bude vypadat dobře, ale je mi líto toho vydrancovaného lidského kapitálu v zájmu boje o moc a vykořisťování Československa Sovětským svazem, jehož jsme byli de fakto kolonie. Každý, kdo nebyl kolaborant a přikyvovač režimu, ty příběhy v rodině má. Jako můj děd, který místo aby s technickým vzděláním z vysoké školy přispíval ekonomice této země, jak by bylo naprosto logické, tak makal někde na podřadné pozici, protože nevstoupil do KSČ a něco si dovolil říct.
Tenhle lidský deficit budeme pravděpodobně dohánět, ještě když já s Martinem budeme staří dědci. Zdegenerovaný je možná nemístná urážka, ale dokud si nezačneme jasně vyříkávat, že KSČM a všichni ti, kteří tiše tolerovali ten režim a jeho zvěrstva na svých spoluobčanech, byli prostě cyničtí podrazáci a solupodíleli se na tom, že nějaká 90. léta vůbec musela být (protože bez toho pitomého socialismu a ruské okupace bysme byli normálně prosperující evropská země), bude tady tendence pořád nás vracet zpátky k nějaké zaostalosti jak někde v diktaturách zemí ve střední Asii a tendence pořád relativizovat a psát, jak to vlastně tenkrát bylo fajn.
Já nevím, kolikrát jsme tady tu diskuzi o minulém režimu už měli a kolikrát ji ještě mít budeme, ale mi nevadí se ji pořád dokola účastnit, protože očividně je dost a dost lidí, kterým nevadí ho dál obhajovat, i když fakta jsou naprosto jasná. P.S. Skočte si do kina na Miladu Horákovou. Hezká připomínka tehdejšího „právního“ státu, který se neštístil zavraždit hrdinku, kterou za druhé světové věznili v koncentráku fašisti.
aggu :
LOL.
Někteří zde opakovaně nechápou minimálně tři věci: že se jedná o soukromý blog, že není ničí povinností poskytovat nestranné informace, už jen z toho důvodu, že nestranná informace neexistuje ;) a za třetí, že nazývat komunisty, nácky nebo rasisty jako „zdegenerované lidi“ je, na základě prostého racionálního úsudku, zcela v pořádku.
kdojekdo :
Kdyby mezi těmi komunisty nebyli v roce 1989 rozumní a chytří lidé, tak by tyto webové stránky nebyly a stáli bychom teď frontu třeba na toaletní papír.
07.11.2017 18:23talage :
Otázky Václava Hlodavce vůkol . . .
08.11.2017 00:07Tomas T. :
aggu: Myslim že od chvíle, kdy začal tento blog být brán veřejností vážně a jeho autoři se začali vyjadřovat v televizi a jiných médiích, tak by měli začít korigovat svá vyjadřování. Nelze si říkat že toto je soukromý blog a jen říkají svoje názory.
08.11.2017 09:54To stejné dělá i Okamura – je to soukromá osoba a jen říká svoje názory.
V obou případech to má ale dopad na společnost, za který daná osoba, která se vyjadřuje, musí přijmout zodpovědnost. Ze soukromé osoby se totiž stává veřejně činná osoba.
Michal :
Přesně na to jsem poukázal. Nepochopeno, což ale jaksi není můj problém.
08.11.2017 10:56Danek :
https://ostrava.idnes.cz/slezanka-obchodni-centrum-nakupni-centrum-opava-centrum-mesta-horni-namesti-premena-gaj-/ostrava-zpravy.aspx?c=A171108_363282_ostrava-zpravy_sme………………….Komunisti škodí i po roce 1989
08.11.2017 11:13aggu :
Tomas T.: Přesně naopak. Já doufám, že redakce své názory nebude nikdy korigovat. Minimálně ne podle toho, kolik zrovna mají unikátních IP návštěv, nebo jestli byli včera v televizi.
08.11.2017 12:16Dopad na společnost má všechno možné. Všichni jsme veřejně činné osoby. Odopovědnost za to co říkáme si neseme sami, nikomu se nemusíme „zodpovídat“.
A starost o veřejné mínění je úplně směšná v zemi, kde lidi zešílí po jednom novinovém článku o másle, kde nenávidí muslimy i když žádného neviděli (natož poznali), kde si lidi za své reprezantanty zvolí individua typu Rykaly, Okamury,…
Tomas T. :
aggu: Aha, tak potom se už nedivím že máme za prezidenta toho, koho máme. Protože to jsou jen jeho názory a bez ohledu na to, kdo je poslouchá si může říkat co chce. Pak se ale nesmíme divit, že vnímání naší republiky v zahraničí je takové, jaké je.
08.11.2017 13:38Martin [msstavby.cz] :
Tomas T.: Korigovat co říkám? Za tím, že Komunisti škodili naší Zemi, neustále ji svými postoji a činy škodí, jak na regionální, tak celostátní úrovni, si stojím. Nemám se zde z čeho obhajovat.
08.11.2017 15:32skelet :
ale jděte do háje s tou politickou korektností. Autor napsal co si myslí, a to je dobře.
08.11.2017 17:06davidb :
Tomas T.:
08.11.2017 17:53Tak snad je rozdíl mezi názorem osoby na blogu a veřejné (tady dokonce nejveřejnější) osoby ve státě!!
Hynek [msstavby.cz] :
Tomas T.: no vidis a on ten postup byl prakticky opacny. k nejakemu korigovani v pozadi prichazelo na zacatku z me strany a vzhledem k tomu, ze martin tehdy jeste nemel ani maturitu, tak jsem mel potrebu mu sem tam rict, co uz je moc a po dohode to prepsat na schudnejsi variantu. v urcity moment jsem s tim ale prestal, a aktualne si uz pise uplne co chce a ja fakt jen sem tem dloubnu u veci, ktere mi prijdou fakticky nespravne, nebo napsane zavadejicim zpusobem, a ty treba opravujem.
stejne tak zacal s kritickou rubrikou a sem tam k informacim pridava i komentar (coz je treba neco, co jsem ze zacatku prskal, ze ma byt striktne oddeleno). ja si myslim, ze jak martin, tak web dozral toho, aby se toto dalo unest.
stejne tak prosim respektujte, ze voli slovnik, jaky uznava za vhodny. nemusi (a neni) to ani „politicky korektni“, mnohdy to muze byt i neslusne, ale jsem si jisty, ze to vnima a voli slova, ktera vi, ze takto budou pusobit. a pokud se chcete vyjadrit ve smyslu, ze je to pro vas neunosne, je tu prave sekce pro komentare.
martin msstavby stvoril a pokud je svym chovanim posle do pekel, pak dle meho na to ma plne pravo. (ostatne je tady 5624 clanku, z toho martin napsal 4166 a tech opravdu kontroverznich jsou spise jednotky.. takze vim, ze to je pro mozek dost slozite vyhodnocovani, ale kdyz nekdo pise „chodim sem denne a je to skvele, ale co nekdy martin pise, je strasne“, tak je treba si uvedomit, ze vam to predklada oboji z drtive vetsiny jedna a ta sama osoba…)
kdojekdo: ale martin tady resi komunisty roku 2017…
Tomas T. :
davidb:
Ano to mate pravdu. Proto take jeho vyjadrovani resime pouze zde na blogu a nikoli v havnich zpravach v 8 vecer.
Hynek [msstavby.cz]:
09.11.2017 13:16Ano, pokud by se autor vyjadroval pouze na tomto svem blogu, tak souhlasim. Bohuzel tim, ze se zacal vyjadrovat verejne i mimo blog, se stal verejnou osobou. A proto by mel sve vyjadrovani korigovat.
A souhlasim s tim, ze s blogem si muze delat vicemene co chce. Tedy dokud nebude ten web tak velky a popularni ze se bude muset podrizovat ruznym narizenim a zakazum….
Alex :
Je správné, že autoři vyjadřují tak otevřeně a pregnantně své postoje.
Tím rychleji se odkopou, ukážou svou přezíravost a nadutost – vůči seniorům. komunistům, oponentům, každému, na koho ukážou prstem, kdo si dovoluje pochybovat o postojích, které se předkládají z jejich jasných, mladých, nezatížených (a bohužel tragicky nedovzdělaných) hlav.
To nic, je to jen blog.
Protože ledacos pamatuji, mám možnost srovnávat. Takže vím, že tímto způsobem prezentované myšlenky jsou jen zopakováním bohorovného předlistopadového trendu – samozřejmě s opačným znaménkem. „Kultura“ sdělení, dialogu, otevřenost cizím myšlenkám, ochota vyslechnout jiný než vyhovující argument, připravenost jej zvážit – naprosto totéž. Společenské řády se mění, lidé nikoli.
PS: Co neschopnost předat psaným textem myšlenku bez hrubých pravopisných a stylistických chyb, také komunisti?:-)
11.11.2017 06:00Jste politováníhodní.
thvari :
Alex: aha, a lži, útoky ad hominem a argumentační fauly je to, co se vaše dovzdělaná, zatížená, stará hlava za ty roky naučila? nebo máte i věcné připomínky?
11.11.2017 08:37Martin [msstavby.cz] :
Alex: Uf. Jednou jsme sluníčkáři, že se zastáváme romů, menšin apod. Jednou ostrsavská kavárna, Bruselisti. A teď na všechny ukazujeme prstem. Tak jo :)
Tomas T.: Upřímně bych se takto vyjádřil i ve večerních zprávách.
11.11.2017 08:42alex :
Blablabla.
Vážení blogeři, řídím více než desetičlenný tým a řešíme projekt v hodnotě cca 10M Euro. Kdybych jen náznakem myslel nebo hovořil s členy týmu nebo tuzemskými či zahraničními partnery ve stejně nafrněném tónu, jako místní adolescenti, kteří ve svém krátkém životě neodpovídali za nic, než za sebe a za truchlivé produkty své mysli, skončil jsem za pět vteřin.
Toto je tedy ten útok „ad hominem“ – aspoň si přečti význam tohoto termínu, thvari.
Ale klid, on si pro svých potřebných životních pár facek každý nadutec neomylně dojde.
11.11.2017 09:41Crazym :
alex: On ten bič visící nad člověkem bez páteře který musí vydělávat v podobě konce za pět vteřin bývá někdy dost kontraproduktivní. Ale což, každý je sám strůjcem svého štěstí… :-) Tak hodně štěstí v projektu za cca 10M Euro milý Mimoděku :DD
11.11.2017 10:50alex :
Crazym:
11.11.2017 12:17Že připravenost přiměřeně ukázat bezdůvodně sebevědomým trumberům jejich místo a naopak neochota přijímat arogantní a hulvátskou rovinu takzvané debaty rovná se slabost, je rozšířeným omylem ambiciózních diletantů, v lepším případě omezených fachidiotů.
Takže jsou tyto stránky odsouzeny jít směrem, na který se před časem úspěšně převexlovaly: na cestu bezvýznamné, úsměvné platformy apriorních kverulantů.
Hynek [msstavby.cz] :
alex: jezis, tak gratulace k projektu! uzasne.
11.11.2017 13:05Alex :
Hynek:
11.11.2017 20:46Netrpím mesiášským komplexem, takže to oslovení je zbytečně nadnesené:-)
O projektu se zmiňuji zamozřejmě jen proto, abych ozřejmil úhel pohledu, kterým posuzuji zdejší debatu a argumentaci.
A měl-li to být pokus o sarkasmus, tak ten nejvíce ze všeho vypovídá o stavu mysli autora a jeho schopnosti sebereflexe.
Martin [msstavby.cz] :
alex: Okay.
1. Myslel jsem,že vedoucí tak „ohromujícího“ týmu lidí má základní rozlišovací schopnosti. Mezinárodní tým lidí je rozdíl od blogu na Ostravsku. I když návštěvy máme ve velké míře i ze zahraničí.
2. Samozřejmě by se naše komunikace lišila, kdybychom byli na stejném místě. I když se snažíme mít diskuzi na úrovní, bez sprostých slov (kde již mnozí naráží), je to internetová diskuze.
3. „Tím rychleji se odkopou, ukážou svou přezíravost a nadutost – vůči seniorům. komunistům, oponentům, každému, na koho ukážou prstem, kdo…“
Těžce mimo subjektivní postoj založený na chybných domněnkách. Kde je aspoň náznak z naší strany proti seniorům? Nikde! Pro seniory zde máme #senior, které spojuje na jednom místě bydlení pro seniory. Pro lepší přehlednost.
4. Mentorské rady jsou opravdu vtipné. „Takže jsou tyto stránky odsouzeny jít směrem, na který se před časem úspěšně převexlovaly: na cestu bezvýznamné, úsměvné platformy apriorních kverulantů.“
Rád bych si zde přečetl budoucnost svého webu. Prosím, čekám :o)
Web se opravdu vydal jinou cestou. Stalo se tak 16. 2. 2015 prvním článkem OVASTORY. Postoj od té doby může vadit jen lidem. kterých se problémy na které poukazujeme, dotýkají, A za tu doby se změnilo to, že zatímco co my jsme citovali kauzy jiných zdrojů. Nyní to je tak, že na kauzy upozorňujeme jako první.
Co se týká komunistů. Tohle není Aeronet nebo Sputnik, aby se zde oslavovali.
Pak je taky otázkou, zda lidé v diskuzích jsou opravdu tím, za co se vydávají. Nebo to jsou jen pisálci sms vítězným stranám v Parlamentu ;)
Nicméně mnoho zdejších čtenářů psalo o záhubě webu, cestou do pekel. No, chodí sem stále. Ale to je jen neškodná část promile z celkové návštěvnosti.
12.11.2017 09:56Ať se daří na projektu!
panakis :
Mile a usmevne. Martine Martine. Vzivote jsem te nevidel ale musim rict, ze si typek! :) asi aji mlady, ale s tim ja problem nemam o proti jinym. Co me uplne zarazi, ze tu hodne lidi pise, ze bys mel korigovat svoje nazory. No pripada mi to jako kdyby prisla ta particka co tu obhajuje svoje do mojho obyvaku a zacala mi tlacit, ze ta stena co je na bilo by mela byt na zeleno. Paneboze kde to sme? Jestli se budes korigovat tak si te najdu a dam ti do tlamy. :) Zustan taky jaky si! Z meho pohledu nepropagujes zadne posahane hnuti ani hloupou ideologii. Tudis je ciste a jen na tobe co si na svem webu pises a jake nazory uverejnujes. Na tech lidech, ktery se na tvuj web nabalili je jestli s tebou souhlasi anebo ne. to je v poradku. taky ne vzdycky s tebou souhlasim, ale vzivote by me nenapadlo tu tlacit, ze by se tvoje vystupy meli nejako korigovat anebo dokonce menit. Pokud se mi neco nelibi a nesouhlasim s necim tak to proste nesleduji. jako treba magazin blek ze :) obvzlaste je-li to privatni web a blog. Je to asi jako kdybych na nejakem rekneme fasistickem foru a webu nutil diskutery menit jejich nazor. je to jejich vec a ja s tim nic neudelam. Pozor tento web neni zadna oficialni stranka a nereprezentuje zadny oficialni stanoviska. teda aspon jsem si nevsiml. Takze. tem co se web libi necht ostanou. Ti co maji problem tak bezte. Nikdo vas nenuti tu cumet. zalozte si svoje. ziskejte si svoje publikum a klidne si piste ze martin a jeho parta jsou chuji. My si tu lajkujem anebo hateujem svoje… Martin nam dava urcity pohled na to nase oblibene tema a to sou baraky. A pokud se tu diskuse rozjede az na tema jako je politika tak to uz je vazne chudoba. Vazeni proc se tak divoce nediskutuje u kazdeho clanku o tom jak by ten barak ci ona stavba mela nebo mohla vypadat? proc tu parto neprispivate linkama treba ze zahranici anebo domova abychom mohli porovnavat kde jsme udelali dobre a kde stavebnik udelal chybu? neeee my tu budeme resit komunisticke hovno a kdo je a kdo neni jak stary anebo dusevne vyspely…. Respekt vsem co tu davaji linky a rozsiruji nase obzory a my muzeme porovnavat ty nase baraky. Zbytek necht vazne ide plnit nejaky politicky web anebo jinou stranku. My se tu v prvni rade bavime o barakach a architekture. a to ze martin si osolil nadpis. no a co! osolil. Je to jeho osobni nazor! neni prezident ani nejaky pajtas ve funkci takze si muze rikat diky bohu co chce… to kdebychom byli kdyby si na svem webu nemohl rikat a psat co chce? ja vam reknu kde. Jeste ve vetsi prdeli nez jsme ted! Takze jeste jednou bych chtel vsechny pobavene, urazene, dotcene i nechapave poprosit, aby jsme se tu rozvijeli a bavili se o barakach a architekture. Dekuji vsem diskuterum i martinovi za energii kterou venujete nasemu oblibenemu tematu. Ps. nejsem nijako sprizneny s touto strankou a nikoho z nich osobne neznam. Ps2. cesky pisu blbe ja vim :)
12.11.2017 10:43Hynek [msstavby.cz] :
panakis: tak vsechno je o forme, jedna vec je napsat svuj nazor a druha to vzit pres tragicky nevzdelane a nadute hlavy a jeste do toho michat neco o sebereflexi.
jak jsem psal vyse, martin zvolil tvrdsi slovnik, takze nejaka ostrejsi diskuze se dala cekat.
12.11.2017 17:11Moon :
Já souhlasím, že ti, kdo vytvořili tento web, odvedli skvělou práci, a to platí dodnes.
12.11.2017 18:22Nicméně myslím, že jádro pudla téhle diskuze bude spíš v tom, že se tu často řeší úplně jiné věci než stavby. Jasně že většina zdejších diskutérů má asi velmi podobné názory na rozvoj Ostravy, architektury apod. Ale přijde mi škoda, když se sem naprosto zbytečně (!) tahá politika, uprchlíci, SPD a takovéhle nesmysly. Nepřináší to vůbec žádnou konstruktivní debatu, je to off topic, prostě naprosto zbytečné. Za tu dobu zde jsem se už naučil na tyhle věci vůbec neodpovídat. Škoda, je to snad jediné mínus, které na tomhle webu spatřuju.
nototo :
Mně se projekt v Opavě líbí po objemové stránce, ale představoval bych si tam něco jiného než nekonečnou plejádu rovných střech.
13.11.2017 07:40Danek :
Martin [msstavby.cz]: Trochu odbočím:Ale na seznamu je, že se zřejmě chystá vláda Ano,SDP,Komunisté(mi to bylo jasné hned po volbách, už jen podle toho že si to takhle nejvíce lidí přálo)….to ti Martine zřejmě praskne cévka….smajlicí zde bohužel nejsou.
22.11.2017 13:08