Kolejové propojení Plzeňská – Pavlovova

Stavba pokračuje výměnou výhybky na ulici Plzeňská a dalšího úseku kolejí podél ulice Rodinná. Zastávky jsou téměř hotové a nové odbočení směr Zábřeh je již dokončeno.

Související články


Komentáře

  1. michelle-7 :

    Uz je jasne, od kdy bude zahajen provoz na tomto spojeni? Od zari?
    Jsou znamy nejake podrobnosti, ze ktere konecne zastavky bude tramvaj jezdit? Asi Vyskovice, Zabreh je asi mimo, ze?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Oasis :

    michelle-7: Tady je o tom napsáno asi vše: http://mhd-ostrava.cz/?s=propojeni_pavlovova_plzenska.

    Zahájení provozu: Zdvoukolejnění dočasné jednokolejné tramvajové trati a opětovné zprovoznění zastávky Most Mládeže ležící na ul. Plzeňské je plánováno na přelom listopadu a prosince roku 2014, jinak tramvaj by už tam měla jezdit od 1. září.

    Tramvaj číslo 15 – nová linka v trase: Dubina Interspar – ÚMOb Jih – Most Mládeže – Rodimcevova – Zábřeh vodárna – Kotva – Výškovice.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  3. To su já :

    Na zastávce Krajský úřad se při přijíždějící tramvaji rozblikají výstražná světla v červeném pásu, tady je nevidím. Nějaký důvod, proč se neinstalují do všech nových zastávek?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. acdlcia [msstavby.cz] :

    To su já: Nejspíš je tady velký rozdíl v důležitosti těchto zastávek. A navíc nechápu k čemu jsou ty světla vlastně dobré.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Adam :

    To su já: Před krajským úřadem je vícero experimentů, asi jako demonstrace nevím čeho. Například příčné prahy na cyklostezce jsou neuvěřitelná perla.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. mJožka :

    Adam: Tak znova :) příčné prahy na stezce u Krajského úřadu či u vjezdu a výjezdu z čerpací stanice mezi ul. Muglinovská a Hrušovská jsou z důvodu bezpečnosti cyklistů. Po smrtelném zranění z Hradce Králové, kdy cyklistka v podobné dopravní situaci nedala přednost vozidlu při vyjíždění ze stezky do vozovky, ostravský cyklokoordinátor toto opatření požaduje a policie s ním souhlasí. Dokud vozidla nebudou muset ze zákona umožnit cyklistům bezpečný a nerušený přejezd po přejezdech pro cyklisty, zřejmě se to nezmění.
    Podél ul. Opavská byl bezpečnější pohyb cyklistů řešen pomocí zvýšených příčných prahů ve vozovce. Zpomalit tak musí vozidla, byť jim cyklista stále má povinnost dát přednost. Tož včil dumaj, co je lepší a co komu více vyhovuje :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Adam :

    mJožka: Je to naprosto stupidní řešení. Cyklistu to rozhodně nezpomalí, jenom to odvede jeho pozornost a znemožní kvalitně brzdit. Takže v reálu to nebezpečí zvyšuje. Řešením je, aby se řidiči i cyklisté dívali před sebe.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Tomas T. :

    Adam: Pokud mam jako auto prednost, tak ikdyz vim ze tam jede cyklista, nenapadne me brzdit jestli nahodou on nezapomene zastavit. Je to podobne s prechodem. Chodec ma prednost pokud vstoupi do vozovky. Cili dokud do ni nevstoupi, neni duvod brzdit. Vyhlaska je v techto smerech jasna.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Adam :

    Tomas T.: Zjevně ano, ale kde v takové úvaze figurují nějaké příčné prahy? Opakuju, cyklitu nezpomalí, dokonce při jejich přejezdu nemůže brzdit. takže v normální situaci je k ničemu, v krizové je na obtíž.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Tomas T. :

    Adam: Motivace pricneho prahu je jasna – ma ho to zpomalit. Ano, asi je zrovna pricny prah neco, co tu funkci neplni, ale jejich motivaci chapu.
    Ale na druhou stranu, napada Vas neco lepsiho, co cyklisty zpomali? snad jen nejake zabradli do tvaru „S“. Coz by ale byla uz uplna zbesilost…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. lydie :

    Takže z Hrabůvky přímé spojení do Obchodního centra zůstává nadále jenom autobusem č. 48 ? Dubina, Bělský les a podstatná část Zábřehu, jenom s přestupem ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. mJožka :

    Nechci se pouštět do diskuze, neb každý máme svůj styl jízdy, ale já se koukám před sebe, a když vidím práh, tak začnu brzdit, abych k němu dorazil rychlostí, s kterou práh bezproblémově přejedu a při které stihnu zabrzdit, pokud bych viděl, že mi cestu bude křížit auto :) Resp. se rozhlédnu, zda nebudu muset nikomu dávat přednost a zda nehrozí srážka s chodcem, a prahy u Krajského úřad objíždím po rovné obrubě mezi prahem a vozovkou :))

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Adam :

    Tomas T.: Ano, mám jasnou představu. Cyklistu zpomalí silnice sama. Nebo, ještě lépe, pokud cyklisté nebudou vykázáni na ad hoc cyklostezku paralelní k silnici, pojedou ve vozovce a nebude vůbec žádná diskuse.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. aggu :

    Představy DPO: http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/smart-city/ostrava/predenasky/kadlucka.pdf

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Balde :

    aggu: pěkné a podle toho co se v OStravě děje, tak podle toho i postupují, jen by mě zajímalo, jak to je s tím zrychlováním tratí, jestli uz jou některé úseky v tomto stavupro těch 80 km/h

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.