Při zahájení stavebních prací nové tramvajové zastávce Karolina se objevilo mnoho názorů o zbytečnosti této zastávky. Nejvíce se v diskuzi vede blízkost dvou jiných tramvajových zastávek. Elektry a Náměstí Republiky. Ale podívejme se napřed do historie jak to bylo kdysi. Na obrázku vidíte Přehledný plán Moravské Ostravy z meziválečného období ( proveden dle nákresů městského stavebního úřadu ). Kolečko s červeným obrysem a bílou výplní jsou tramvajové zastávky stálé. Můžete vidět zastávky u dnešního Tieta, v místech kde nyní vede Místecká, u hotelu Palace, u hotelu Imperial, Masarykovo náměstí, u Sýkorova mostu. Směrem na Přívoz je další zastávka od Palace u dnešní Stodolní pak Českobratrská, u dnešního sadu Petra Bezruče, Jindřich atd. …
Co je tedy málo nebo hodně tramvajových zastávek v centru města …?
Tomas T. :
Pozoruhodne, napr. mi unika uvratova trat na ulici Glassnerove.
24.08.2012 12:58acdlcia :
Velmi zajímavá mapa. Je v ní dobře vidět jak se kdysi po zrušení báňské dráhy daly v podstatě propojit ulice Poděbradova s Bedřicha Engelse a Porážkova s Jirskou. Rozmělnilo by to dopravu v centru a nebylo by potřeba těch kritizovaných hlavních tahů. Bohužel byla celá původní zástavba nahrazena sídlištěm a pro dopravu zůstala pouze Nádražní a na druhé straně Místecká a částečně Cihelní. Myslím že i v dnešní době by se stále dala ulice porážkova dotáhnout podél kolejí až k Mariánskohorské a dopravě v centru by se výrazně ulevilo.
24.08.2012 21:10Bahno :
acdlcia: Souhlas. Podobně uvažuje i územní plán.
24.08.2012 22:38Evžen :
Zdravím,
25.08.2012 12:59je to velmi zajímavé. Nemáte odkaz na tuhle mapu zahrnující celou Ostravu? :-)
Radim :
Nevíte, z kterého roku je ta mapa?
26.08.2012 17:37Martin [msstavby.cz] :
Evžen: To nepůjde, je to z knihy Ostrava 1880-1939 :)
26.08.2012 19:58I mapa co je v knize nezahrnuje celou Ostravu. Jen Moravskou, Přívoz, Mar. Hory, Zábřeh, Vítkovice, Muglinov.
Martin [msstavby.cz] :
Radim: Není napsáno, ale řekl bych že před r. 1930.
26.08.2012 19:59Radim :
Já myslím, že spíš po roce 1930, protože na mapě ie už Nová radnice a ta byla dokončena až 1930.
26.08.2012 23:19Kostelník :
ta mapa v digitalizované podobě je na webu archivu města ostravy – http://earchiv.ostrava.cz/amo/NavigBean.action?eventPager=&_sourcePage=6hAnRNygRlb0sPyMH68XglDLazYg31yy&rowPg=71
27.08.2012 15:30krom ni je tam digitalizováno dalších cca 200 map a plánů Ostravy ze všech možných dob.
Radim :
Kostelník: Díky za ten odkaz, mapa tam opravdu je s datací 1929.
27.08.2012 20:18Martin [msstavby.cz] :
Kostelník: Díky moc ! Tu mapu jsem tam nemohl najít.
27.08.2012 21:46Petr :
Pro mě je fascinující kontrast plánovaných fifejd se současnou realitou. zrovna dnes jsem procházel po hornopolní a říkal si, že fifejdy nemají žádný urbanistický smysl. že všecko leží tak, jak to tam někdo rozsypal. a to jsem laik.
úžasná geometrie ulic na přiloženém plánu je decberoucí. kéž by dnešní fifejdy vypadaly, jako na plánu z roku 1929
28.08.2012 23:48Tomas T. :
Petr: Ano ano…. toho jsem si take vsiml. Myslim ze vse slo udelat jinak, i ty panelaky trosku jinak postavit…. nez to, jak je to udelano nyni.
30.08.2012 08:43aggu :
twitter @KarvinskaKoalic
14.06.2019 20:44„V pondělí 17.6.2019 otevře zasedání Zastupitelstva Karviné náměstek hejtmana MSK s informativní zprávou o přípravě projektu znovuobnovení tramvajového spojení Karviná-Havířov-Ostrava.“
balde :
aggu: za mě by to bylo super
14.06.2019 21:38