Na letišti Leoše Janáčka v Mošnově probíhá stavba nového zázemí pro záchranné složky.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aggu :
HD video letecky nad Mošnovem. WOW.
23.04.2015 13:28Jiřík :
Pro Mošnov velké plus, IVC ani Katowice nemají :)
23.04.2015 15:16Michal :
Pravda. Poláci si místo toho vylepšují ranvej, zvětšují halu a přidávají nové linky.
23.04.2015 16:43Jsou to ale hlupáci!
balde :
to ivc nebude slouzit ale pouze letisti ne ?
23.04.2015 16:50cervous :
Hasiči z letišť jsou primárně určený pro letiště,ale když se stane nějaká dopravní nehoda nebo požár v blízkosti letiště,tak tam taky zasahují. Tedy pokud se nemýlím
23.04.2015 19:56Jiřík :
Michal : My máme halu dost velkou, kolejové napojení, napojení na dálnici, ranvey taky v pořádku jen chybí ty letadla.
23.04.2015 20:18Rado :
Jiřík: A to je přece to nejpodstatnější, aby na letišti byla letadla a ne letiště se vším možným, ale bez letadel.
24.04.2015 06:52Rýša :
Rado: Ale nějaká „nová“ letadla už máme přímo v Ostravě. Zrovna včera jsem jedno zahlíd´ na kolejích v centru – až jsem se lekl a „letělo“ na Hlavní nádraží. :-)
24.04.2015 08:02Jan :
Btw, včera si Katowice zaplatily PR článek přes celou A3 stranu v MF Dnes, příloze Moravskoslezský kraj. Z něj mimo jiné vyplývá, že v současnosti se z letiště pravidelně léta do 35 měst v 16 zemích (do konce června nové destinace Bristol, Belfast, Bologna a Larnaka) a dalších 60 charterových destinací. V květnu otevřou novou, druhou, přistávací a vzletovou dráhu, dlouhou 3200m. Budou tak mít propustnost stejnou jako Praha (a ta má jednu dráhu v noci kvůli hluku zavřenou). Dále v Katowicích otvírají nový terminál pro cestující a nový cargo terminál s 10 tis. m2. A perlička na závěr, pro auta z českou RZ platí na parkovišti č. 1 (přímo před halou) sleva 90 % na parkovné. Podle článku 120 km z Ostravy na letiště, za hodinu a až před barák po dálnici. Kdo by řešil odlet z Mošnova… :-)
24.04.2015 08:57Jan :
A ještě k těm nekonečným disputacím, kdo kdy proč zaspal a udělal špatně. Ano, před lety zaspal Kraj, vedení letiště (Vavroš měl z nízkonákladovek osypky) apod. Ale jsou věci, které nemůžete ovlivnit. K tomu si vemte mapu. Aglomerace Katowic má několik milionu obyvatel, aglomerace Ostravy ať jsme velkorysí milion. Obě aglomerace tvoří jednu konurbaci, ale pokud sedíte v boardu např. WizAir a rozhodujete se o další expanzi, fakta mluví jasně: mám 2 letiště, jedno zaspalo politicky, jedno infrastrukturálně, k jednomu do 45 min. dojede 700 tis. lidí, k druhému 2 mil. (čísla odhaduji, nejsou to empirická data), které vybrat?? Výsledek je jasný. Katowice nedostatky v infrastruktuře, jak píšu výše, postupně dohnaly (a předehnaly), pánové v boardu se plácají po zádech, že rozhodli dobře.
24.04.2015 09:11Danek :
Jan: Vidíte ten rozdíl jak se to má dělat a nemá dělat? Navázaný marketing je zřejmý. Že měl tenkrát Vavroš osypky je dnes jedno.Že jsou Katowická aglomerace daleko více obyvatel je myslím taky jedno, když nám za 2 roky přibylo defakto jen Londýn: Nevidím tady žádný progres. Je třeba se obratem začít tlačit na kraj, aby začal jednat s nizkonaklad. společnostmi.Nejde o to, tady zavést linku do Skocka(zmíněná petice)…jde o to zavést linky kdekoliv.
24.04.2015 09:43aggu :
Jan: Tak můžeme lehce disputovat, jak je věrohodné dlouze psát na web o tom, jak uvažuje board Wizzu ;)
24.04.2015 09:53K té konurbaci, ano i ne. Ve skutečnosti je to ještě víc miliónů, je třeba připočíst Opolsko a Žilinu, pro které jsou obě letiště nejblíže. Celému regionu se říká Tritia a počítá se v něm s cca 8 miliony lidí. A v několika miliónových aglomeracích/konurbacích je v Evropě naprosto běžné, že mají VÍC než jedno letiště.
Celé je to jen o třech věcech. Naprosto „nepochopitelném“ vedení letiště před 10 lety („letiště pro manažery only“), tomu se musela smát celá Evropa, orientaci na CCA, naprosto neschopném vedení letiště v posledních letech a naprosto neschopném krajském úřadu jako vlastníka. Zajímají je jen evropské peníze do betonu.
Není důvod se domnívat, že se Mošnov nezvedne. On se zvedne, protože nabízí a ještě nabídne dost jak pro cestující tak pro aerolinky. Ale ztratí se minimálně 20 let, po kterou jsme mohli bez problému létat z Mošnova a místo toho se musíme trmácet s kufry ve vlaku nebo dojíždět autem. Chápu, že tohle nikdy Vavroš, teď Schneider nebo Novák nějak neřešili.
Škoda, že politici myšlenku Tritie, kromě podepisování memorand a konzumace chlebíčků na konferencích nijak nerozvíjejí. Dálnice Katowice-Ostrava je super a chtělo by to mnohem víc, třeba rychlou železniční linku a konečně dodělat rychl. silnici na Žilinu.
Rado :
Jan: Vaše argumenty chápu, ale možná to pramení i z titulu, že v Polsku byli ve všem první. Kdyby to bylo obráceně, tak věřím, část Polska nějaký ten rok táhneme a potom by Katowice Mošnov asi stejně převálcovaly. Ale už by zde byla pro Mošnov nějaká historie a reference, že letiště je schopno fungovat. Takhle nemá nic, ani cestující, ani reference. Nějaké geografické aspekty zde jsou, ale toto lze zvrátit, kdy funguje všechno, jak má. Zejména marketing. Ale není to poprvé a naposled, co máme možnost v místním tisku nebo jejich regionálních přílohách spatřit reklamy letišť Katowic nebo Brna, že je to k nim na letiště kousek.
24.04.2015 10:07Danek :
Rado: Ted jsem si vzpomněl, v jednom časopise jsem před volbami četl.Byla tam převolební leták s tím co by chtěla pol.strana ANO, udělat pro voliče v Opavě.Co mě velmi zaujalo bylo, že by chtěli prosadit co nejrychlejší silnici na Katowice, aby mohlo občané Opavy a spol.létat levně do různých destinací.Tak mě tak napadá, že logicky by ta cesta z Opavy do Katowic byla drahší než poskytnutí podpory pro rozletaní linek,další věc….v Mošnově je letiště které má všechno, jediné je třeba tlačit a dodahnout jsem linky…na to by mělo město Opava tlačit:Přece nenechám vydělávat sousední stát.
24.04.2015 11:07Rado :
Danek: Sousední stát necháváme vydělávat neustále, v případě letiště min. 10 let, v případě potravin neustále, protože dokud se čeští prodejci neponaučí, že všechno je zejména o ceně, tak se nehneme z místa. I kdyby se ty peníze vrazily do rozletání linek, cena letenky musí srovnatelná s cenou z Polska. Pokud bude cena letenky řekněme do Milána z Polska 1200 Kč, tak z Ostravy nemůže stát 2x, 3x tolik. Může stát něco málo víc, nejlépe stejně nebo méně, protože potom to zase nemá smysl. Nikdo nebude chtít být patriotem a dotovat neschopnost lidí z kraje a letiště.
24.04.2015 16:49thvari :
Mošnov může koexistovat s Katowicemi i Krakowem. prospělo by to celé ČR. Z Brna toho kdovíjak mnoho nelétá a v Praze není takové to echt letiště pro nízkonákladové lety. ne že by lidé z čech hromadně lítali z Ostravy, ale i tak. navíc důkaz máme jasný, lince do Londýna se velmi daří. není důvod si myslet, že by linky do dalších pár nejpopulárnějších destinací neprosperovaly. tam kam lítá hodně lidí se může klidně lítat z míst sobě blízkých.
24.04.2015 20:48balde :
thvari: chtělo by to nějakou jinou nizkonakladovku která by chtěla snížit podíl těm zPolska
24.04.2015 20:52thvari :
balde: pravda, konkurence je zdrava
24.04.2015 21:03Petr :
To by tam nesměl sedět pořád ten Novák …..je to pořád o politice.
24.04.2015 22:07balde :
tak snad bude za ANO kandidovat někdo s vizí
24.04.2015 22:18thvari :
balde: o tom upřímně pochybuji. ANO přitahuje lidi, kteří cítí možnost bez větší práce rychle vystoupat na vrchol, protože to je hnutí s tvořící se základnou a nezvykle vysokou popularitou. já budu volit koholiv jen ne je. A komunisty. A socany. A ódeesku. A Ostravaka. Sakra, ale on tam nikdo jiný není. Mám problém.
25.04.2015 07:44balde :
thvari: ale je velmi pravdepodobne ze nový hejtman bude z ANO, proto mě zajímá kdo bude v čele kandidátky
25.04.2015 08:31Ambry :
Úplně přesně je to trochu jinak – na třetím obrázku je nová věž Řízení letového provozu.
27.04.2015 19:58Ještě k novým linkám – dnes info, ČSA nová linka z Košic do Kyjeva, Wizz tam bude mít základnu a spouští nové linky…
Řekněte mi někdo, čím jsou Košice pro letecké společnosti atraktivnější než Mošnov?
Aglomerace Košic je co? Košice, Přešov, a ..nic. Asi je to opravdu o „šikovnosti“ vedení našeho letiště, které jedná z takovou úspěšností, že za dva roky akorát Londýn. Ten se létá z každé dupy, ale nějakou linku, která by ostatním vzala vítr z plachet (Dubaj), to ne. Ještě, že i Brno přešlapuje a linky jim spíše ubývají, jinak by Mošnov nikoho moc nezajímal. Ale trochu optimismu na závěr – SMW zavede z Mošnova letní pravidelné linky do Egypta, přesně Hurghada a Marsa alam. Musíme doufat, snad se dočkáme i dalších celoročních pravidelných linek.
Rado :
Ambry: Možná berou letecké společnosti tento region za obsloužený. Ostrava spadá do vlivu Katowic a Krakowa a Brno do vlivu Vídně a Bratislavy. A cestující nemajíc jinou možnost se naučili na tato letiště jezdit a přiznejme si, co to je v dnešní době jet na letiště 100 nebo 200 km. To je nic. I Praha s Vídní je z Ostravy dobře dostupná. SmartWings do Egypta, nevím jestli výskat nebo brečet, spíše to druhé. Nejedná se naopak o dobrodej volných kapacit na charterových letech, a trošku tak pomazat med kolem huby kritikům a charter rádoby vydávat na pravidelnou linku? Na Mošnově by to totiž nebyla žádná novinka.
27.04.2015 20:35Danek :
Ted čtu že by na Haná získat významnou investici.viz.článek.http://www.denik.cz/olomoucky-kraj/nadeje-pro-prerov-o-letiste-se-zajima-zahranicni-investor-20150427-mrla-gfre.html
28.04.2015 21:15O koho by mohlo jít, když by zaměstnal 5 až 6tis.lidí nevím.Spíš mě napadlo jako příležitost třeba pro Karvinou(kdyby se to dostalo tady).Jinak neví někdo co zmíněné HTC a Hrabová nebo defin.Brno.?
kazim :
Stačilo by možná připsat „PŘIJMEMEME TY NEJVĚTŠÍ Z NEJVĚTŠÍCH“
11.05.2015 20:09