Proč , když už se plánuje nové autobusové depo, při snaze dostat co nejvíc lidí do MHD, potencionálním růstu městské aglomerace a navýšení tím pádem výkonů MHD bude požadováno stávající kapacity 45 busů, bez plánovaného navýšení?To se nepředpokládá žádný rozvoj, ale vysídlení a útlum?Tohle je selský názor, co na to odporníci?
10.02.2018 12:43
01
Permonik :
Jarek: Pravda, otázka zda to není ted naddimenzováno?
10.02.2018 19:03
11
JG :
V Martinově není vozovna, ale dílny, kde se opravují a vyrábí tramvaje (EKOVA). Vozovna je v Porubě na ul. Sokolovské. Autobusy mají 2 vozovny: Poruba a Marinov, protože po přesunu části vozů ze Sládkové (tu prodal Vaštík) na Porubu už prostě nevešly. Jezdil jsem 5 let na obě dvě, tak vím o čem mluvím.
10.03.2018 13:56
11
jenki :
Pár faktických poznámek k výše uvedenému :
– autobusové vozovny jsou nyní 2 : garáže Hranečník (bývalá vozovna úzkorozchodné dráhy Ostrava – Karviná adaptovaná pro autobusy v roce 1969; dána do provozu byla v roce 1953 náhradou za poddolováním zničenou vozovnu Zárubek z roku 1909) a garáže Poruba otevřené v roce 1972.
– odstavování autobusů v Porubě bylo vždy problematické, objekt je velmi malý a je v podstatě „přílepkem“ k tramvajové vozovně (otevřené v roce 1960). Vždy šlo více či méně o provizorium, původním určením mělo jít o autoservis nebo něco podobného (pro hnidopichy : někde v literatuře to je popsáno přesně, ale jsem líný to hledat).
– odstavování autobusů v dílnách Martinov (areál otevřen 1969) vždy bylo bráno jako „podmnožina“ garáží Poruba. V Martinově nejsou prostory pro údržbu autobusů, ani tam nikdy nebyly plánovány.
– momentální situace je trošku schozofrenní – v Porubě je údržba a jiné nezbytné podpůrné činnosti, ale většina autobusů odstavuje v Martinově; navíc tam musí stejně všechny zajet na tankování CNG, protože plnička je v Martinově.
– proč není plnička CNG v Porubě? Protože a) budoucnost garáží je tam diskutabilní a hlavně b) nikde v okolí není dostatečně kapacitní plynovod (vysokotlak). Na Hranečníku budoucnost garáží nikdo nerozporuje, ale nejbližší vysokotlaký plynovod je prý někde v NHKG, takže taky smůla (alespoň zatím, něco se prý vymýšlí, no uvidíme). A pak že je CNG ekologické, když se kvůli němu najezdí moře zbytečných kilometrů, ale pšššt nesmí se to říkat :)
– garáže Sládkova neprodal Vaštík proto, aby si udělal radost, ale proto, že na jejich uzavření tlačilo město a obyvatelé sídliště Fifejdy (hluk, exhalace apod.). Hluk a exhalace z Futura zřejmě vadí méně (no je fakt, že tam nestartuje ve 4 ráno kolona čmoudících Ikarusů). Z podobných důvodů byl zlikvidován vedlejší objekt garáží ČSAD. Objekt garáží Sládkova existuje ve stejném rozsahu dodnes, jen je v něm jakási autoopravna nebo co, obvodu ani městu to nevadí. Za zmínku také stojí, že ta velká hala na SDládkové byla postavena jako zimní stadion s tím, že až se garáže zruší a kolem vznikne krásné nové sídliště, tak tam budou děti chodit na zimák. No nějak se to nepovedlo.
– z výše uvedeného vyplývá, že vlastně všechny autobusové garáže v Ostravě vznikly vlastně někde nevhod, omylem a provizorně. Do roku 1950 se autobusy udržovaly kde se dalo více méně na koleně. Pak se postavily garáže Sládkova, ale pro autobusy délkové kategorie 9m (Praga RND), údržba čehokoliv delšího tam byla problematická, dokud se původní objekt různě svépomocí nepřekopal a nepostavila se hala pro uvažovaný zimní stadion. Garáže Hranečník vznikly adaptací tramvajové vozovny, a až po zrušení vedle stjících kasáren a totální překopávce celého objetu se dostaly na solidní úroveň. Garáže Poruba byly původně určeny jako autoservis, DP se tam nacpal více méně násilím, protože situace byla prostě neúnosná a soudruzi neměli jiné řešení.
– stěhování garáží Poruba do Martinova vypadá na první pohled logicky, ovšem při bližším pohledu je to složitější. Na první pohled je tam volných ploch dostatek, ale většinou jsou k něčemu potřebné, třeba pro montáže a opravy kolejových kosntrukcí nebo pro různé odkládání a odstavování všeho možného, od bagrů a traktorů po hromady štěrku na údržbu tratí. Areál v Martinově je na až 6m vysoké navážce haldoviny, celý „zadek“ je ale i tak v zátopovém pásmu řeky Opavy (a také byl v roce 1997 pod vodou). Už teď provoz autobusů v areálu koliduje s některými technologiemi nutnými pro údržbu tramvají, např. znemožňuje efektivní používání tramvajové zkušební trati.
– při úvahách o umístění nové autobusové (nebo i tramvajové) vozovny je třeba brát v potaz i tzv. jalové kilometry (to jsou kilometry, které vozy najedou prázdné při výjezdu na linku a odstavování z linky). V součtu za celý rok jde o slušnou porci kilometrů i peněz. Pohledem na mapu je zřejmé, že takovýto areál by se velmi hodil „někde na Jihu“. Martinov i Hranečník jsou ve vztahu k Jihu prostě daleko. V různých koncepcích a úvahách se o něčem takovém mluví dosti často, ale nikam dál než do koncepcí se to nedostalo. Zatím.
10.03.2018 20:30
101
Jjri Velesik :
Přemístění vozovny autobusu , dobra věc DP . Já bych se ale chtěl zmínit o jiném problemu a to a autobusových zastávkách na ulici Průběžne v Porubě ,konkrétně zastávky ul. Ludvíka Podestě . Tyto zastávky nemají vyvýšenou nástupní plochu a tak je tady problém při nastupování a vystupování ,hlavně pro osoby ZTP , vozíčkáře ,maminky s kočárky ,lidi s berlemi a holemi sloužícími k chůzi . Sam používám tkzv. choditko a mám vždy problém jak nastoupit tak vystoupit z autobusu , řeknu to na plno ,jde tady o hubu ,hrozí pad a zranění ! Nevím zdali je za toto někdo někdo odpovědný , nevím jestli je toto někomu úplně jedno ,ze jsou tady pro nás vytvořeny takové podmínky ,kdy opravdu jde o nebezpečí a zdali je možná náprava .
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Danek :
Pozor vidím autobusů ne i tramvají.
09.02.2018 11:36Davidb :
Chápu to tak, že Vozovnu autobus odsud- https://mapy.cz/s/2nTIf, což je za Vozovnou tramvají,
09.02.2018 12:20chtějí přesunout zde- https://mapy.cz/s/2nTIM, což je vozovna v Martinově?
Jarek :
Proč , když už se plánuje nové autobusové depo, při snaze dostat co nejvíc lidí do MHD, potencionálním růstu městské aglomerace a navýšení tím pádem výkonů MHD bude požadováno stávající kapacity 45 busů, bez plánovaného navýšení?To se nepředpokládá žádný rozvoj, ale vysídlení a útlum?Tohle je selský názor, co na to odporníci?
10.02.2018 12:43Permonik :
Jarek: Pravda, otázka zda to není ted naddimenzováno?
10.02.2018 19:03JG :
V Martinově není vozovna, ale dílny, kde se opravují a vyrábí tramvaje (EKOVA). Vozovna je v Porubě na ul. Sokolovské. Autobusy mají 2 vozovny: Poruba a Marinov, protože po přesunu části vozů ze Sládkové (tu prodal Vaštík) na Porubu už prostě nevešly. Jezdil jsem 5 let na obě dvě, tak vím o čem mluvím.
10.03.2018 13:56jenki :
Pár faktických poznámek k výše uvedenému :
10.03.2018 20:30– autobusové vozovny jsou nyní 2 : garáže Hranečník (bývalá vozovna úzkorozchodné dráhy Ostrava – Karviná adaptovaná pro autobusy v roce 1969; dána do provozu byla v roce 1953 náhradou za poddolováním zničenou vozovnu Zárubek z roku 1909) a garáže Poruba otevřené v roce 1972.
– odstavování autobusů v Porubě bylo vždy problematické, objekt je velmi malý a je v podstatě „přílepkem“ k tramvajové vozovně (otevřené v roce 1960). Vždy šlo více či méně o provizorium, původním určením mělo jít o autoservis nebo něco podobného (pro hnidopichy : někde v literatuře to je popsáno přesně, ale jsem líný to hledat).
– odstavování autobusů v dílnách Martinov (areál otevřen 1969) vždy bylo bráno jako „podmnožina“ garáží Poruba. V Martinově nejsou prostory pro údržbu autobusů, ani tam nikdy nebyly plánovány.
– momentální situace je trošku schozofrenní – v Porubě je údržba a jiné nezbytné podpůrné činnosti, ale většina autobusů odstavuje v Martinově; navíc tam musí stejně všechny zajet na tankování CNG, protože plnička je v Martinově.
– proč není plnička CNG v Porubě? Protože a) budoucnost garáží je tam diskutabilní a hlavně b) nikde v okolí není dostatečně kapacitní plynovod (vysokotlak). Na Hranečníku budoucnost garáží nikdo nerozporuje, ale nejbližší vysokotlaký plynovod je prý někde v NHKG, takže taky smůla (alespoň zatím, něco se prý vymýšlí, no uvidíme). A pak že je CNG ekologické, když se kvůli němu najezdí moře zbytečných kilometrů, ale pšššt nesmí se to říkat :)
– garáže Sládkova neprodal Vaštík proto, aby si udělal radost, ale proto, že na jejich uzavření tlačilo město a obyvatelé sídliště Fifejdy (hluk, exhalace apod.). Hluk a exhalace z Futura zřejmě vadí méně (no je fakt, že tam nestartuje ve 4 ráno kolona čmoudících Ikarusů). Z podobných důvodů byl zlikvidován vedlejší objekt garáží ČSAD. Objekt garáží Sládkova existuje ve stejném rozsahu dodnes, jen je v něm jakási autoopravna nebo co, obvodu ani městu to nevadí. Za zmínku také stojí, že ta velká hala na SDládkové byla postavena jako zimní stadion s tím, že až se garáže zruší a kolem vznikne krásné nové sídliště, tak tam budou děti chodit na zimák. No nějak se to nepovedlo.
– z výše uvedeného vyplývá, že vlastně všechny autobusové garáže v Ostravě vznikly vlastně někde nevhod, omylem a provizorně. Do roku 1950 se autobusy udržovaly kde se dalo více méně na koleně. Pak se postavily garáže Sládkova, ale pro autobusy délkové kategorie 9m (Praga RND), údržba čehokoliv delšího tam byla problematická, dokud se původní objekt různě svépomocí nepřekopal a nepostavila se hala pro uvažovaný zimní stadion. Garáže Hranečník vznikly adaptací tramvajové vozovny, a až po zrušení vedle stjících kasáren a totální překopávce celého objetu se dostaly na solidní úroveň. Garáže Poruba byly původně určeny jako autoservis, DP se tam nacpal více méně násilím, protože situace byla prostě neúnosná a soudruzi neměli jiné řešení.
– stěhování garáží Poruba do Martinova vypadá na první pohled logicky, ovšem při bližším pohledu je to složitější. Na první pohled je tam volných ploch dostatek, ale většinou jsou k něčemu potřebné, třeba pro montáže a opravy kolejových kosntrukcí nebo pro různé odkládání a odstavování všeho možného, od bagrů a traktorů po hromady štěrku na údržbu tratí. Areál v Martinově je na až 6m vysoké navážce haldoviny, celý „zadek“ je ale i tak v zátopovém pásmu řeky Opavy (a také byl v roce 1997 pod vodou). Už teď provoz autobusů v areálu koliduje s některými technologiemi nutnými pro údržbu tramvají, např. znemožňuje efektivní používání tramvajové zkušební trati.
– při úvahách o umístění nové autobusové (nebo i tramvajové) vozovny je třeba brát v potaz i tzv. jalové kilometry (to jsou kilometry, které vozy najedou prázdné při výjezdu na linku a odstavování z linky). V součtu za celý rok jde o slušnou porci kilometrů i peněz. Pohledem na mapu je zřejmé, že takovýto areál by se velmi hodil „někde na Jihu“. Martinov i Hranečník jsou ve vztahu k Jihu prostě daleko. V různých koncepcích a úvahách se o něčem takovém mluví dosti často, ale nikam dál než do koncepcí se to nedostalo. Zatím.
Jjri Velesik :
Přemístění vozovny autobusu , dobra věc DP . Já bych se ale chtěl zmínit o jiném problemu a to a autobusových zastávkách na ulici Průběžne v Porubě ,konkrétně zastávky ul. Ludvíka Podestě . Tyto zastávky nemají vyvýšenou nástupní plochu a tak je tady problém při nastupování a vystupování ,hlavně pro osoby ZTP , vozíčkáře ,maminky s kočárky ,lidi s berlemi a holemi sloužícími k chůzi . Sam používám tkzv. choditko a mám vždy problém jak nastoupit tak vystoupit z autobusu , řeknu to na plno ,jde tady o hubu ,hrozí pad a zranění ! Nevím zdali je za toto někdo někdo odpovědný , nevím jestli je toto někomu úplně jedno ,ze jsou tady pro nás vytvořeny takové podmínky ,kdy opravdu jde o nebezpečí a zdali je možná náprava .
09.12.2023 11:24