Pilotní projekt Inteligentní dopravní systémy je připravován pro realizaci druhé etapy. Po navigaci na volná místa na parkovištích v centru Ostravy se v této části projektu jedná o modernizaci a vybudování nových součástí a prvků dopravně-komunikační infrastruktury systému městské hromadné dopravy v Ostravě.Součástí II. etapy projektu je Dynamický dispečink MHD, který na základě sběru dat z vozidel MHD poskytne možnost lepšího plánování hromadné dopravy. Inteligentní zastávky (budou realizovány ve dvaceti nejvytíženějších dopravních uzlech) zase umožní cestujícím v reálném čase získat informace o aktuálních příjezdech a odjezdech linek MHD na přehledném LCD displeji. Dopravně řídící a informační centrum je zaměřeno na řízení světelných křižovatek s preferencí MHD při zachování plynulosti dopravy. Principem podpory veřejné dopravy je sběr dat pro toto centrum. Další součástí projektu je zajištění přenosů dat mezi subsystémy projektu, tzv. telemetrie, čili komunikační infrastruktura pro přenos dat mezi Dynamickým dispečinkem, palubními počítači ve vozech MHD a inteligentními zastávkami. Pro sběr a vyhodnocení všech dat bude sloužit Centrální serverová farma – centrální mozek systému. Všechny výše jmenované subsystémy budou spolu vzájemně kooperovat.
Pro tento projekt požádalo město Ostrava o dotaci Regionální radu regionu soudržnosti Moravskoslezsko. Celkové rozpočtové náklady projektu činí 256 881,6 tis. Kč s DPH. V případě získání požadované dotace 218 300 tis. Kč bude projekt spolufinancován z rozpočtu SMO v předpokládané výši 38 581,6 tis. Kč. Výhled pro dokončení druhé části projektu je stanoven na polovinu roku 2013.“Projekt by měl po svém dokončení zatraktivnit cestování s městskou hromadnou dopravou, získat pro ni zpátky více cestujících. Měl by také pomoci ekologizovat dopravu ve městě zvýšením její plynulosti, ale také zlepšit informovanost řidičů individuální přepravy,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Aleš Boháč. Ostrava připravuje projekt IT4Inovations, který bude zahrnovat výstavbu superpočítačového centra. Díky němu vznikne klíčová symbióza vybavení města prostředky pro inteligentní řízení dopravy. Na základě simulačních modelů bude možné v další (III.) etapě projektu převzít automatizované řízení dopravní situace se všemi podstatnými vstupy a aspekty.
zdroj: ostrava.cz
Poslední komentáře