Předmětem stavby je Integrované výjezdové centrum v Třinci, které zabezpečí stavbu objektu pro umístění jednotného pracoviště a prostor pro jednotku požární ochrany kategorie JPO I – stanice typu P4 Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje, služebnu Městské policie města Třinec, služebnu Obvodního oddělení Policie České republiky Třinec a technologické, servisní a provozní prostory a zařízení pro uvedená pracoviště a sociální zázemí a prostory pro všechna uvedená pracoviště. Navrhovaná lokalita byla zvolena u ulice Frýdecká vzhledem k dobré dostupnosti do centra města Třince a bezproblémového napojení na dopravní infrastrukturu a inženýrské sítě.
Stavba je řešena jako 3 podlažní objekt obdélníkového tvaru o stranách 152,7×28 m. Konstrukční výška podlaží je 3,8 m. Celková výška objektu nad upraveným terénem je 15,86 m po střechu tělocvičny. Převažující hmota objektu má výšku 11,63 m po hranu atiky ploché střechy. Objekt je orientován svou podélnou osou ve směru sever-jih s mírným 19° odklonem k východu. Od severu 3 podlažní hmota domu je narušena samostatným kubusem příčně orientované tělocvičny, zhruba v polovině délky budovy v místě kanceláří vedení HZS MSK je objekt výškově zredukován na dvě podlaží, přičemž část garáží HZS MSK je výškově provedena přes dvě podlaží. Technologické zázemí IVC v zadní – jižní části je již pouze přízemní. K hlavnímu objektu je v zadní části přistavěna požární cvičná věž o půdorysných rozměrech 4×4 m a výšce 15,66 m. Věž je členěna na 4 podlaží.
Forma stavebního objektu byla dopředu předurčena dispozičním řešením, které je pro daný provoz prioritní. Obdélníková budova je projekčně navržena jako objekt podélně orientovaný v souběhu s ulici Frýdeckou, podélnou osou bude směrován z jihu na sever. Kancelářské plochy jsou touto orientací směrovány na východ, nebo západ, kde bude sluneční svit navíc utlumen vzrostlými stromy. Na jižní, nejvíce zatíženou stranu slunečním svitem, jsou orientovány pouze kanceláře vedení HZS MSK. Objekt je navržen téměř do středu pozemku, přičemž vytváří přední a zadní manipulační plochy, které jsou objízdné kolem celého objektu.
zdroj: EIA
thrpst :
Podivný tvar. Nenavrhoval to atelier Simona?
17.01.2013 13:30ridick777 :
jo tohle strasne potrebujeme? k cemu to je stejne se pres tu zacpanou cestu nikde nedostanou….
17.01.2013 14:41Martin [msstavby.cz] :
thrpst: KOHL architekti
17.01.2013 16:06Martin [msstavby.cz] :
ridick777: A proč nepotřebujem ?
17.01.2013 16:18ridick777 :
martin [msstavby.cz] : a k cemu to je? profesionalni hasici v trinci jsou… jsou to zbytecne vyhozenych penize, ktere by mohly jít do obchvatu třince, vendryně, bystřice diky kteremu se urcite zkrati dojezdovy cas HZS.
17.01.2013 18:12PetrP :
ridick777: Ach jo… financování tohoto projektu určitě NEJDE z prostředků, ze kterých se bude financovat I/68 potažmo I/11… Takže mícháte jablka a hrušky! Silnice I/11 se bude financovat prostřednictvím SFDI, tohle asi z MV a MSK, možná něco přidá i obec…
17.01.2013 18:27Martin [msstavby.cz] :
ridick777: Já si myslím, že z hlediska nákladů, mít zásahové složky pohromadě je velmi výhodné. Tento projekt je také z mého hlediska přínosem pro architekturu Třince. A navíc investorem je HZS MSK, ten těžko bude platit stavbu obchvatů. Za mně palec nahoru.
17.01.2013 18:30Nimrod :
Je zvláštní, že se v kapitolách MV stále škrtá, není na platy atd…ale na taková centra se peníze najdou. Škoda, že tu není info, kdo to platí – ale ono je to teprve z EIA, takže k tomu vůbec nemusí dojít. Nicméně takové stavby jsou přínosem, to je pravda…
18.01.2013 20:05Oasis :
Článek na pozary.cz: http://goo.gl/k8elyj
10.02.2014 17:25