In-line areál Opava

Rada města Opavy na svém jednání projednala záměr výstavby nového in-line areálu na ploše v těsném sousedství zahradnictví Technických služeb na Žižkově ulici, která je dlouhodobě nevyužívána.

Vybudováním tohoto dlouho očekávaného bruslařského areálu tak město vyjde vstříc všem bruslařům, kterých na asfaltových chodnících v Městských sadech rok od roku přibývá, a umožní tak nejen kvalitní přípravu všem členům největšího bruslařského oddílu u nás, Luigino.cz, ale zároveň také odlehčí zmiňovaným chodníkům v sadech od náporu početné skupiny rekreačních vyznavačů tohoto sportovního odvětví, kterým je Opava známá po celé republice.

Na uzavřený in-line areál pro bruslaře, kteří chtějí sportovně bruslit, čekáme již dlouho. Park je pro bruslení vhodný, ale nikoliv již pro sportovní jízdu a už vůbec ne pro trénování. Se současným vedením opavské radnice se nám podařilo najít vhodné prostranství, kde vznikne 200 m klopený ovál a cca 400 m dlouhá dráha s parametry pro pořádání závodů. Areál však znamená především zvýšení bezpečnosti pro bruslaře i ostatní uživatele stezek v Městských sadech, které jsou dlouhodobě přeplněné a mnohdy tam dochází ke kolizím. Pro členy našeho oddílu to bude první sportoviště a zázemí, protože doposud jsme bruslili po běžných cyklostezkách a převlékali se na lavičkách v parku,“ konstatoval trenér oddílu Luigino a pořadatel bruslařských akcí Jan Krejčíř

Jsme rádi, že Opava je po celé republice vnímána jako „Mekka“ kolečkového bruslení v České republice. Probíhají zde již 16. rokem tradiční Blade Night, bruslařské školy a kroužky, příměstské in-line tábory a závody, které mají nejdelší tradici v Česku. Je proto nezbytné, aby i v našem městě existoval bezpečný areál, který umožní bruslit a bezpečně trénovat mnoha bruslařům z Opavy a okolí,“ dodal náměstek primátora města Opavy Dalibor Halátek.

Realizace areálu by mohla proběhnout už v roce 2019.

zdroj: opava-city.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. davidb :

    Pěkné.
    Ale kde je nějaké zázemí.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  2. 22LHS5 :

    Zdá se mi to, nebo je ta vizualizace jen hodně špatný copy-paste sportovního areálu U Cementárny v Ostravě-Vítkovicích :D.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  3. davidb :

    22LHS5:
    Je to možné.
    Ale inline dráhy se jinak asi nestaví- hlavně pokud to má mít závodní parametry.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. rakem :

    davidb:
    200m dráha má parametry (šířka, podélný sklon, příčný sklon) daný standardy inline federací. Otázka je, jestli tam bude ten modrý Durflex, který je na Cementárně a dělá v našich povětrnostních podmínkách jenom problémy a praská.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. davidb :

    rakem:
    V materiálu se nevyznám, spíš jsem řešil ty rozměry jak oválu, tak okruhu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. rakem :

    davidb:
    Ovál je daný regulativy, okruh vychází z tvaru pozemku určeného pro výstavbu.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  7. thvari :

    Pokud je tedy Opava opravdu mekka bruslení, proč to i přes vyšší náklady nepostavili v hale. To mi přijde, jak by někdo na hokej místo haly stavěl otevřeny zimní stadion.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. davidb :

    rakem:
    Ok.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Pavel :

    thvari:
    Protože radnice má na dosavadním rozmachu in-line bruslení pramalou zásluhu.* Víc to bylo zásluhou soukromých firem a dobrovolníků, třeba fy Sportovnikurzy.cz To že se město konečně rozhoupalo a kápne korunu aspoň na standardní okruh pod širákem je ve skutečnosti obrovský pokrok :-)

    *) abych radnici úplně nekřivdil, tak pořídila do Městských sadů asi 3 cedule se schématem asfaltových cestiček s uvedenou kilometráží. A ty cestičky postavili ještě za bolševika, kdy o budoucím využití pro inlajnisty nebylo ještě ani potuchy.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  10. 013 :

    22LHS5:
    Dráhy dle parametrů pro závody mají mít min. šířku 6 metrů a přesně definované minimální polomery zatáček s tím, že minimálně 1 zatáčka musí být pravotočivá. Toto je opravdu jen vkopírování existujícího stavu z Ostravy do fotky území v Opavě. Dráha, navržená ve studii, má šířku 6 m, délku vnější dráhy cca 400 m a trochu jiný tvar – vycházející z tvaru pozemku. Určitě nebude vnitřní okruh s modrým (super) povrchem, ale stejně jako vnější dráha bude povrch asfaltový.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.