I přes nepřízeň počasí panuje na stavbě čilý ruch. Pokračují úpravy hlavní tribuny, dokončuje se opláštění severní tribuny a jižní je jen o krok za ní. Pracuje se také na stavbě zázemí za oběma tribunami a na zakončení severního konce.
II. etapa modernizace vítkovického stadionu
acdlcia [msstavby.cz] | 13.3.2015 | OSTRAVA | #stadion, #vítkovice | 48 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Rado :
Ta předposlední fotka je peklo. To nejsou schopni tu tribunu normálně ukončit než touto šíleností?
13.03.2015 11:34Balde :
Rado: kočkopes, le třeba se dožijeme třetí etapay kdy se bude připojovat hlavni tribuna :D
13.03.2015 11:42Jiřík :
Škoda, že je to tak drahé. Za tu cenu by se daly zrekonstruovat i Bazaly, tak i stadion ve Vítkovicích. Na Slovensku probíhá projekt stadionů, kde staví opravdu o mnoho levněji. Jsou to sice montované tribuny ale má je i třeba taková Senica, Myjava, Žilina a ta má pěkný a důstojný stadion.
13.03.2015 15:44Jan :
Stará hlavní tribuna se za posledních několik málo let rekonstruuje již potřetí. Když už stadion stojí tolik peněz, jestli nebylo lepší ji nahradit a uzavřít tu hezkou elipsu?
13.03.2015 20:33MM :
Mě vadí ty přístavby za tribunou. Ta nová tribuna sama od sebe vypadá zajímavě i zezadu a oni vezmou a postaví tam záchody, bufety atd. Psal jsem to tisíckrát, ale v roce 2015 stát frontu na párek v dešti, děkuji nechci. Vždy jsem tady za to dostal spousty mínusů, ale říkám, že to je opět promarněná šance. Stadion se měl opravit, na tu atletiku jednou za rok by to stačilo a měl se opravit stadion Baníku. Unikátní polohou, výhledy atd. Za mě promarněná šance.
aggu :
MM: Proč „promarněná šance“? Bazaly zatím nikdo „nepromarnil“. Za pár let, třeba 5 nebo 10, Bazaly, doufejme, zase otevřou ;) Je to kus ostravské historie, a ten byl se neměl nechat padnout. Bazaly nepotřebují být středem galaxie jako Lužánky a nepotřebují 2 miliardy.
13.03.2015 20:42Danek :
aggu: Jak říká Aggu Bazaly pořád šanci mají:Já však myslím, že je třeba první rozjet ekonomiku do vyšších obrátek v našem městě. Aby bylo dost práce a dobře placené, aby lidé nemuseli z regionu odcházet atd.CO tak sleduji primátor a zastupitelstvo se celkem snaží již od počátku se dostat investice potažmo pracovní místa.Bohužel předěl regionu z těžkého průmyslu není jednoduchý, ale pomaličku to jde.Pokud bude dostatek pracovních míst potažmo byznysu ve městě projeví se to i na rozpočtu města…posléze e větší šance na stavbu stadionu na Bazalech.
13.03.2015 21:03MM :
aggu: Chápu co píšete. Takto se bude čekat zbytečně třeba 10-15 let. Mezitím ten úžasný stadion ve Vítkovicích bude po další rekonstrukci a na Bazaly si nikdo nevzpomene. Zase nebudou peníze, protože se budou sypat do nekonečných úprav ČEZ arény a městského stadionu. Ten projekt Bazalů byl naprosto dokonalý, nádherný stadion. Snad se toho dočkáme. Možná jsem velký pesimista, ale když to člověk sleduje tak to v Ostravě funguje… Je pátek, nesmím se naštvat :-)
13.03.2015 21:06Rado :
aggu: Bazaly jsou sice kus historie, ale zrovna historie v Ostravě nic neznamená. Nebo znamená strašně málo. Už teď slýchávám názory, proč se zabývat minulostí, žijme současností. Nechci být škarohlíd, ale Bazaly budou existovat pouze tehdy, bude-li Baník silný a bude se účastnit předkol evropských soutěží, v opačném případě si myslím, že Bazaly jsou pro některé představitele města příliš lukrativním místem na to, aby se tam hrál pouze fotbal. Jinak souhlas s MM, vítkovický stadion je opravdu promarněná příležitost. Nebál bych se ho nazvat lowcostovým stadionem, moderní stadion vypada zcela jinak, zejména má veškeré potřebné zařízení a zázemí uvnitř stadionu, ne vně.
13.03.2015 21:10Danek :
Rado:Krásně napsáno ta věta o Baníku. Bohužel do evropských poháru se hned tak nedostaneme. Bohužel Baník vzal majitel u kterého bylo o začátku jasné, že to nemůže fungovat. Prostě člověk který financuje provoz klubu úvěry a splácí dluhy úvěry je blázen. Kdyby klub zachránil a následně prodal Lojzovi majoritu udělal by dobře. Bohužel se tak nestalo tak že, můžeme případě trošku lepších výsledku očekávat jen prodej hráčů na sanovaní úvěrů a tím pádem poháry papa.
13.03.2015 21:34Balde :
Danek: jj pokud tady bude tým který hraj pravidelne v první pulce tabulky a bojuje o poháry a v pohárech pak bude i plitická vůle k rkonstrukci bazalů, ale pokud tým hraje o sestup proc davat peníze do stadionu pro klub který se neudrží ani v první lize?
13.03.2015 22:48Danek :
Balde: To je myslím jasné.
13.03.2015 23:04Rýša :
aggu: …10let je za pár let? Myslím si, že 10 let je kus historie a za deset let se toho dá udělat dost a dost, anebo taky toho hodně promarnit. Ale jak to vypadá, tak v ově se toho promarnilo až až. Ale řečí o ostravském boomu bylo víc jak deset let….
14.03.2015 10:08thvari :
MM: asi jsem sam, ale ja bych namisto Bazalu stavel fotbalovy stanek uplne novy. Bazaly se taky jednou stavely nove, kdyz se muzstvo presouvalo ze strelnice. a kdybychom chteli byt echt pravoverni, treba by ten novy stadion mohl stat nekde pobliz toho puvodni hriste.
14.03.2015 11:10Balde :
ohledně bazalu, radsi 10 let pockat a sehnat dost penez na porádnou rekonsrukci, aby ten stadion byl dominantou mesta
14.03.2015 11:40Balde :
nepříjde vám že tam je zbytečně moc vstupu na ty tribuny?
14.03.2015 11:42Danek :
Danek: Když jsme u té ekonomiky,teď jsem četl zprávu o vytvoření cca.40 prac.míst na pozici telefonistek u VZP lokalita Ostrava.Pomaličku polehoučku.
14.03.2015 12:54kolovrátek :
Na poslední fotce, ta obdélníková konstrukce se skleněnými tabulemi to celé narušuje :/ vůbec se to tam nehodí
14.03.2015 14:13Balde :
ty zakonceni jsou fakt tragedie, dalo se to určitě vyřešit elegantněji
14.03.2015 14:30xxx :
ad stadion – jak to tu již někdo psal, to, co zde vzniklo je naprosto promarněná příležitost. Celá rekonstrukce se měla provést daleko důkladněji a koncepčněji. Vůbec nechápu ty stánky s občerstvením a záchody venku, nikterak nechráněné proti nepříznivému počasí. Navíc, se ty nové tribuny měly zcela jistě navázat na hlavní, resp. ta mohla už také vzniknout nová. Ale vše tu již zaznělo. Naprosto souhlasím s příspěvky od Rado a Rýša.
ad Bazaly – myslím, že Bazaly by neměly být zachovány (ač mám Baník rád). Rozhodně bych raději viděl pro Baník nový stadión, líbila by se mi lokalita Zárubek. Pokud by došlo k rekonstrukci Bazalů, tak by to byla opět promarněná příležitost a vyhození peněz. Pokud budou někdy v budoucnu peníze, tak jediné řešení je skutečně nový stadion.
ad Zárubek (který jsem zmínil) – toto by měla být rozvojová lokalita Ostravy. Město musí žít na obou březích řeky, takže do budoucna to vidím jako ideální místo pro rozvoj města, taková nová čtvrť (tak jako vzniká Karolína) – stadion, park, byty, kanceláře, školy apod.
14.03.2015 15:48robert :
Krnáčová mluvila v souvislosti s Blankou o debilech, já bych ten architektonický návrh stadionu s tím zakončením tribun viděl na prase.
14.03.2015 22:15Jiřík :
Pro zajímavost do Hokeje se dalo do obou Arén snad 5-6 miliard(ČEZ Arena a Hala sareza). Do Fotbalu+Atletiky se dalo 1,3 miliard(Bazaly cca 180 milionů + Vítkovice 1,1 mld). Nepočítám do toho atletickou halu. Zajímavé taky je že město nechce teď dát dotaci Baníku přitom Vítkovice dostávají peněz úplně stejně na hokej. Z tohoto pohledu je fotbal docela dost podhodnocen, pokud se tyto sporty berou na stejně úrovni. Chápu že hokejové arény jsou trošku nákladnější ale v Třinci jsme mohli vidět, že se to dá dělat opět levněji. Podle mě by se Bazaly daly opravit tak, že by se hřiště posunulo k hlavní tribuně okolo by se daly udělat tribuny pro 10 000 diváků za 150-200 milionů a parkovací místa. Jde to jen se musí chtít. Snad budou Bazaly sloužit aspoň jako tréninkové centrum.
15.03.2015 16:08Jiřík :
A celková kapacita Bazalů by bohatě stačila těch 12 500 diváků, tak jak je tomu v Plzni a diváci by mohli být přímo u hřiště. Což by bylo docela dost atraktivní. A když město Ostrava utáhne dvě hokejové haly, tak utáhne bohatě i dva stadiony pro Fotbal nebo spíš jeden pro atletiku a fotbal. Problém je, že město nechce stadion Bazaly vložit do společnosti Vítkovice ARENA. Asi má město s Bazaly jiné plány.
15.03.2015 16:13hyppo :
Na Bazaly už zapomeňte, stavět na tom místě nový stadion je nesmysl. Pro nový stadion by byla ideální lokalita Zárubku, jak už tady xxx zmiňoval.
15.03.2015 16:31Martin [msstavby.cz] :
Jiřík: 5-6 miliard?
15.03.2015 16:41Jiřík :
hyppo : Na Zárubku by se museli provést investice do inženýrských sítí a cest …. což na Bazalech už je ale pokud se na Zárubku bude stavět nová čtvrt tak proč ne. martin [msstavby.cz] : ANo do Čez areny se za ty léta nalilo už přes 4 miliardy a do Sarezy 2 miliardy.
15.03.2015 17:17Balde :
Jiřík: ale tyto dvěhaly mají využitelnost uplně něde jinde než, bazaly, vemte si koik akci se pořádá v čez areně,
15.03.2015 17:30Rado :
Sice jsem čísla od Jiříka neověřoval, ale pokud jsou pravdivá, tak nalít do ČEZ arény 4 mld. Kč je šílenost nejvyššího řádu. Rekonstrukce za ceny nové haly, no proč ne :-( A to se nedívám ani na to, že ta rekonstrukce nejde skoro nikde poznat.
15.03.2015 17:48Balde :
Rado: dyt hala je jak nová
15.03.2015 18:18thvari :
Rado: proč šílenost? podruhé za deset let máme v Ostravě mistrovství světa v hokeji. to dá rozum, že se ta hala kvůli tomu musí opravit, aby byla co nejmodernější. těžko budeme pořádat mistrovství světa na nějakém obyčejném zimáku. a tím MS se ta investice městu vrací, musíte myslet trochu v kontextu, město se proslaví, na dva týdny tu budou úplně plné hotely a hospody, ti lidé tu utrácí peníze, je to pro město obrovská prestiž
15.03.2015 18:26xxx :
Ad Jiřík: než člověk něco vyřkne, mohl by si to alespoň ověřit a nemystifikovat. První rekonstrukcí prošla ČEZ aréna před MS 2014 v hokeji a vyšla na 700 mil Kč., poté byla drobná rekonstrukce v roce 2012, kdy byla zvýšena kapacita (spodní rohové sektory), výměna sedadel za polstrované, výměna chlazení, vzduchotechniky, osvětlení, opláštění apod, cca v ceně 300 mil Kč. Před letošním šampionátem byla aréna vybavena jen LED kostkou za cca 30 mil. Kč. Suma sumárum rekonstrukce vyšla na 1,1 mld. Kč.
http://ostrava.idnes.cz/sampionat-v-hokeji-vyjde-ostravu-na-30-milionu-zatim-fhi-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140203_2029828_ostrava-zpravy_jog
Kde jsou ty 4 mld. Kč?
Zimní stadion v Porubě nevyšel ani na desetinu toho, co uvádíš – stál 160 mil. Kč – http://www.hcporuba.cz/zobraz.asp?t=stadion
Ač si to většina fanoušků nechce připustit, tak je potřeba se přestěhovat. Rozhodně si nemyslím, že lokalita Bazalů je vhodná pro tréninkové centrum. Na tom místě by mělo vzniknout úplně něco jiného, co dodá Slezské život (ne nákupní centrum) a prostě tréninkové centrum si Baník bude muset vybudovat jinde, daleko lepší a větší. Historie je jedna věc, ale tou se pořád žít nedá.
15.03.2015 18:55xxx :
oprava – před MS 2004.
15.03.2015 18:56Martin [msstavby.cz] :
miliarda sem, miliarda tam
15.03.2015 19:26Rado :
Tak nakonec máme ze 4 mld. 1,1 mld, to už by na novou halu asi nebylo, i když možná se pletu. Werk Aréna v Třinci stála 700 mil. Kč a vypadá perfektně, takže při troše vůle by to šlo.
16.03.2015 08:21Balde :
Rado: čez arena a werk arena trochu rozdil ve velikosti
16.03.2015 10:45Rado :
Ano, ale ne o moc. Jinak stavíte ze soukromých zdrojů a jinak ze státních, kdy vás kapsa nepálí. Ale pokud by byly počty takové, že za 1,3 mld. jsem schopen postavit ekvivalent vítkovické haly, tak vyhodit 1,1 mld. za rekonstrukci je opravdu „výhodné“. A to se už nedívám na prapodivné přístavky a přílepky. Víte, co se říká, nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci a na tomto rčení i v dnešní době stále něco je.
16.03.2015 12:02thvari :
Rado: jenomže neberete v potaz, že když to stavíte od píky, musíte ty peníze mít najednou. nebo si je půjčíte, čímž se to ale ještě více prodraží. takhle se to investovalo ve dvou etap let a ty jednotlivé položky nebyly tak bolestivé. pak bychom měli dvě haly místo jedné, a kdo bude platit provozní náklady? nevím, jsou to spekulativní otázky, protože v Praze to s O2 arenou šlo, ale taky se na tom zbytečně proinvestovalo spoustu peněz, což je u tak velkých investic v ČR už celkem pravidlo :) třeba jen nemáme tak vlivné lidi v zákulisí, kteří by toto v Ostravě protlačili :) ?
16.03.2015 12:28thvari :
a v třinci mě fascinuje to samé jako všude jinde v ČR. proč stavíme tak prťavé stadiony? tak oni vyhodí 700 mega a kapacita 5 tisíc? jasně, většinu roku se to nevyprodá, ale minimálně play off a derby s rivaly přitáhnou i v tak malém městě o dost víc lidí, a když si vezmeme že stadion se používá 50-60 let, tak to nechápu. to samé ty vítkovice. 15 tisíc je málo. zvlášt když ve fotbale máte na prestižní utkání, kdy se čeká plný dům, sektor hostů, pak volná místa kvůli bezpečnosti, pak volné vstupenky pro partnery a sponzory, tak reálně jste tak na 11 tis. kapacity, což je na jakékoli prestižní utkání směšné.
16.03.2015 12:35Rado :
thvari: Plně s Vámi souhlasím. Samozřejmě, v Ově by potom byly dvě haly a každá využitá tak napůl, možná ani to ne. Nicméně ty malé kapacity se jednou vrátí jako facka z druhé strany. I sport má své publikum a rozhodně ještě není tak kultivované jako v zahraničí, kdy jít na fotbal nebo hokej je na stejné úrovni jako jít do divadla nebo na operu. Zatím to není společenská událost, a když občas vidíte baníkovské publikum, kdy se pro sprosté slovo nechodí moc daleko, tak vás to odradí. A poté, když to nebude publikem a třebaže by se podařilo takový stadion pravidelně plnit, počítejte se závistí Prahy. Třeba česká fotbalová repre, i kdyby zde byl stadion pro 30 tis. lidí, bude hrát vždycky na Letné. A o ostatních sportech platí to samé. V Evropě je celkem jedno, kde hraje reprezentace, bohužel v ČR všechny dobré či finálové zápasy sežere vždycky Praha. A to je o tom zákulisí, jak píšete. Nejenom si stadion vyběhat, ale přitáhnout sem všechny velké akce.
16.03.2015 13:04Balde :
thvari: Třinec si ostavil halu jakou potřebuje, nehledě na to že to financoval soukromý investor, který to má přesně spočítané, kolik mu ti fanoušci přinesou peněz a kolik ho bude stát provoz
16.03.2015 16:33thvari :
Balde: vim, ten jejich majitel na vstupnem vydelavat opravdu nepotrebuje :D me zarazi ta celkova koncepce, dnes vsechno stavi tak trochu predimenzovane, nad ledem kostky, technologie, polstrovane sedacky, moderni vybaveni, bezpecnostni opatreni, vsechno to stoji penize a pak je to pro hrstku lidi?
16.03.2015 17:22Jiřík :
xxx : Chybí vám tam počáteční náklady výstavby ČEZ ARENY, dostavba multifunkční haly, dostavba parkovacích ploch, rekonstrukce atletických tunelů pod ČEZ arénou, instalace čpavkových čidel, demolice haly ledňáček, přestavba a zakrytí haly Sareza v porubě, rekonstrukci hotelu Atom, který je taky součástí ČEZ ARENY a o energetických náročností těchto budou se ani nebavím.
17.03.2015 20:13Jiřík :
*Hotel PULS
17.03.2015 20:14Jiřík :
Jenže všichni vidí jen náklady v článku na idnesu, kde si někdo zaplatil PR.
17.03.2015 20:17acdlcia [msstavby.cz] :
Tady je každý se vším hned hotový. Prostě to zbouráme a postavíme novou. A to že je ČEZ Aréna technický unikát to nikoho nezajímá.
17.03.2015 22:00baníkovec :
běžte už s těma Bazalama někam. Bazaly jsou dávno za zenitem a je to už jen betonová ruina. Tento stadion bude, vlastně už je hezký a tak to prostě je, no. Tak se s tím smiřte už konečně jednou provždy.
24.03.2015 13:48Pokud někdo chce furt nový stadion pro fotbal, tak vemte svoje prachy pokud nějaké ovšem máte, založte sbírku a začněte stavět chytrolíni. Nikdo vám bránit nebude, až dáte dohromady 300 nebo 500 miliónů. Milión sem, milión tam, že?
Fantomas :
aggu: Však oni Bazaly chcou přestavět na mládežnické centrum ne? Takže je bohužel zruší ne?
26.03.2015 17:22slávista :
No podle mého názoru budeme mít s Baníkem nejlepší stadiony v synot lize a věřím ostravanum ze ho dokáží na své zápasy naplnit a doufám ze se třeba jednou bude ucházet o ME v atletice
28.03.2015 09:26