Informace k nové a rozumnější verzi obchvatu obce Mošnov.
Původní záměr obsahoval 3 mimoúrovňové křižovatky na 3 km obchvatu. Předimenzované komunikace, které násilně zasahovaly do urbanismu obce. A Mošnov není Los Angeles, že… Nová verze obchvatu přináší řešení v podobě kruhových objezdů v místě křížení. Nová verze je ekonomičtější, méně násilně zasahuje do urbanismu obce a zlepší odbočování ze silnice I/58 na letiště a do průmyslové zóny. Celkově se rychlost průjezdů z rychlí, jelikož nyní silnice prochází obcí, kde je povolena rychlost 50km/h. Nově bude i na úseku Mošnov-střed 70 km/h.
Předmětem navrhované stavby „I/58 Mošnov – obchvat“ je výstavba silnice I/58 mezi obcí Skotnice a severním okrajem obce Mošnova. Jedná se o přeložku silnice I/58 v trase obchvatu Mošnova, který je veden západně od okraje sídla, na rozhraní mezi obytnou zástavbou a rozrůstající se průmyslovou zónou. Předmětná stavba spolu s navazující stavbou „I/58 Příbor – Skotnice“ tvoří ucelený úsek silnice I/58, který propojí stávající D 48 (Příbor) se silnicí I/58 severně od obce Mošnov a dálnicí D1 (D47). Silnice I/58 má nadregionální význam a patří mezi hlavní silnice vedoucí z Ostravy jižním směrem přes Mošnov, Příbor, Frenštát pod Radhoštěm a Rožnov pod Radhoštěm do vnitrozemí republiky a do rekreační oblasti Beskyd.
Severně od Ostravy končí v Bohumíně na hraničním přechodu do Polské republiky. Převážná část stavby je situována na k. ú. Mošnov, menší část je na k. ú. Skotnice a okrajově se stavba dotkne k. ú. Sedlnice. Zprovozněním dálnice D 1 a D 48 v úseku Rychaltice – Frýdek-Místek došlo na silnici I/58 k poklesu intenzit dopravy. Na základě očekávaného vývoje dopravních intenzit na stávající silnici I/58, se již neuvažuje s jejich zásadnějším růstem. Od dříve uvažované úpravy komunikace na kategorii S 24,5/80 se v rámci přepracování DÚR na základě Technické studie úsporných opatření a
Aktualizace záměru projektu z 03/2015 upustilo. Kategorie silnice je projektem řešena jako S 11,5,/80 a modifikovaná MS 2k 11,5/11,5/70 s nezpevněnými krajnicemi bez chodníků (průjezdní úsek). Úrovňová křižovatka se silnicí III/48016 je navržena jako okružní „OK Mošnov–sever“. V navrhované trase silnice I/58 jsou navrženy 3 úrovňové okružní křižovatky:
· okružní křižovatka „OK Mošnov–jih“ se silnicí III/4809 (výhled II/464) o vnějším průměru 75 m
· okružní křižovatka „OK Mošnov–střed“ se silnicí III/48018 o vnějším průměru 50 m
· okružní křižovatka „OK Mošnov–sever“ se silnicí III/48016 o vnějším průměru 50 mVzájemné vzdálenosti okružních křižovatek činí 1 411 m („OK Mošnov-jih“ a „OK Mošnovstřed“) a 623 m („OK Mošnov-střed“ a „OK Mošnov-sever“). Úsek mezi „OK Mošnovsever“ a „OK Mošnov-střed“ je navržen jako průjezdní v zastavěném území obce Mošnov s jízdní rychlostí 70 km/hod.
Zbývající úsek silnice I/58 bude realizován na plochách zastavitelných (dle platného ÚP Mošnova z 06/2012 a změny č. 1 ÚP Skotnice z 12/2013). Vzdálenosti křižovatek jsou posuzovány dle ĆSN 73 6110, kdy tato ČSN platí i pro zastavitelné plochy vymezené v územních plánech. Vzájemná vzdálenost křižovatek splňuje požadavek ČSN 73 6110 na min. vzdálenost úrovňových křižovatek, která činí 150 m.
Možnost přechodu chodců přes silnici I/58 je navržena v prostoru křižovatky „OK Mošnov–střed“. Z důvodu zachování plynulosti dopravy je navrženo místo pro přecházení, které usnadní přecházení chodců přes silnici I/58. Pěší trasy budou navázány na obcí připravovaný chodník pro pěší v úseku mezi autobusovými zastávkami „Mošnov, Malá Strana“ a „Mošnov, autobazar“.
Oproti původnímu řešení je zkrácena délka trasy přeložky silnice I/58 z 3,797 km na 3,333 km, tj. o cca 460 m. Na křižujících komunikacích III//48016, III/48018 a III/4809 jsou stávající křižovatky a sjezdy, které je nutno zachovat. Křižovatka silnice III/48018 se stávající silnicí I/58 bude upravena tak, aby vyhovovala svému dopravnímu zatížení a významu (zmenšení plochy průsečné křižovatky). V křižovatce silnice III/4809 s komunikací do průmyslové zóny bude upravena organizace dopravy zřízením odbočovacího pruhu vlevo (do PZ Mošnov) ve směru od Studénky; ve směru od OK není navrženo žádné dopravní opatření. Umístění těchto křižovatek vyhovuje ČSN 73 6110 – nacházejí se v zastavitelném území obce.
Celková situace:
zdroj: EIA
Letišťák :
Toto „ultraúsporné řešení“ nic nevyřeší!!! Možná odvedení dopravy od několika domečků podél současného obchvatu Mošnova. Rozhodně ne plynulost a rychlost dopravy. Tento křižovatkami zasviněný obchvat již stojícího obchvatu bude ve výhledovém horizontu 5-10 let nakonec stejně jedno krásně velké parkoviště ;)
09.05.2017 11:27Permonik :
Letišťák: Jaký obchvat Mošnova máte na myslím? Podle čeho soudite že to bude velké parkoviště?
09.05.2017 11:57Bobik :
Tohle má zlepšit plynulost dopravy? Výsměch, kruháče na silnici I. třídy nemají co dělat, jen vzrostou exhalace z opakovaného rozjíždění za kruháčema. To snad ani nemusí stavět, jsou to vyhozené peníze a přínos téměř žádný.
Martin [msstavby.cz] :
Letišťák: V současné době žádný obchvat v Mošnově již nestojí.
09.05.2017 17:31acdlcia [msstavby.cz] :
Marně si lámu hlavu jestli to mám označit za komické nebo tragické. Nejspíš tady silně úřadovala nějaká kolotočářská lobby a jde tady jen o to jak velice komplikovaným a drahým způsobem znepříjemnit těm hnusným automobilistům průjezd Mošnovem.
09.05.2017 19:23Bobik :
Bohužel zde mělo větší váhu slovo místních, kteří si v návrhu prosadili udělat z I/58 místní obslužnou komunikaci (opět se stane z „obchvatu“ jen 2.průtah) a nerespektovalo se:
10.05.2017 09:46„Silnice I/58 má nadregionální význam a patří mezi hlavní silnice vedoucí z Ostravy jižním směrem přes Mošnov, Příbor, Frenštát pod Radhoštěm a Rožnov pod Radhoštěm do vnitrozemí republiky a do rekreační oblasti Beskyd.“
…je to k pláči a k vzteku, investorsko-projektantský paskvil, raději opravdu nestavět nic a peníze přesunout jinam na opravdové obchvaty silnic I. třídy bez násobných kruhových objezdů
Martin :
Vzhledem k tomu, kolik tam jezdí kamionů (někde se chlubili v popisu just in time zásobování, že jenom mezi Plakorem a Nošovicemi jezdí průměrně jeden kamion každých 7 minut), jsou ty kruháče fakt nevhodné. Průmyslová zóna Mošnov neustále roste, stále tam probíhá rozšiřování stávajících firem a jako každodenní okolojedoucí vidím, že ten provoz tam dramaticky roste. Subjektivně bych řekl, že oproti stavu před cca třemi čtyřmi lety je ten provoz minimálně dvojnásobný ne-li trojnásobný. V časech střídání směn už tam jsou náznaky kolon. Ještě před dvěma lety jsem si nedovedl představit, že v nějakém Mošnově pojedu v souvislém proudu aut, který už zpomaluje…
10.05.2017 20:43martin :
Kdyby nechali misto dvou alespon 1 MUK bez kruhovych objezdu s doprovodni mistni komunikaci, tak by se to dalo pochopit, ale toto snad nikdo nemysli vazne. Jesteze se to jen tak stavet nebude a snad casem prijde nekdo rozumnejsi. Tento projekt je hoden hodit rovnou do kose.
10.05.2017 21:25vojza :
martin [msstavby.cz] : Nejezdilo se kdysi dávno přímo přes Mošnov po dnešní silnci třetí třídy ?
26.05.2017 15:30Permonik :
vojza: Jestli myslíš III/4808, popřípadně III/48018 tak v 50 letech určitě. Kolem 1963 bylo budovano letiště, tak se postavila cesta I/58, ale taky by mě zajimaly přesnější informace.
26.05.2017 18:51Martin :
Kdy se má začít se stavbou Kruháče nevíte někdo? Díky M.
08.01.2019 02:06PetrP :
Obchvat Mošnova se začne stavět nejdříve 2022…
08.01.2019 07:55