Záměr přeložky silnice 1/67 v úseku Bohumín-Karviná prochází procesem posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA. Součásti dokumentace jsou dokumenty vedení trasy a dopravního řešení.
Přeložka silnice I/67 je navržena v kategorii S 9,5/90. Celková délka přeložky je 11,090 km. V rámci přeložky je navrženo 19 mostních objektů, z toho je jeden nadjezd nad přeložkou silnice I/67. Na trase je navrženo celkem 5 křižovatek, které napojují okolní území. Na všech křižovatkách budou navrženy pruhy pro odbočení vlevo. Součástí záměru jsou přeložky silnic nižších tříd, místních a účelových komunikací, přeložka vodního toku a přeložky inženýrských sítí. Přeložka silnice I/67 se za okružní křižovatkou I/67 x III/46813 stáčí pravosměrným obloukem k potoku Lutyňka, podél kterého pokračuje v přímé linii, dále se stáčí pravosměrným obloukem k lesnímu porostu Borek a za křížením výhledové vlečky (k výhledově plánované průmyslové zóně) se stáčí levosměrným obloukem do souběhu
s železniční tratí ČD č. 320 Bohumín – Čadca. Následuje mimoúrovňové křížení se silnicí III/46812, poté pokračuje přeložka I/67 v souběhu se železniční tratí až k elektrárně Dětmarovice (EDě), kde jižně obchází areál společnosti CEMEX. Dále je trasa vedena v prostoru mezi elektrárnou a tratí, přičemž mezi tratí a silnicí je navržena opěrná zeď. V tomto místě trasa přeložky silnice I/67 rovněž mimoúrovňově kříží hlavní příjezdovou komunikaci do elektrárny Dětmarovice. Od elektrárny Dětmarovice je přeložka vedena opět v souběhu se železniční tratí a následně se komunikace stáčí pravostranným obloukem a mostním objektem překonává železniční trať a řeku Olši. Trasa přeložky silnice I/67 se poté připojuje na stávající silnici I/67 v oblasti Lipového rybníka.
Celková situace
Napojení přeložky na okružní křižovatky v Bohumíně
Vedení přeložky silnice kolem obce Dolní Lutyně
Vedení přeložky silnice v blízkosti elektrárny Dětmarovice
Napojení přeložky na stávající silnici 1/67 na okraji Karviné
zdroj: EIA
Pavel :
Odbočovací pruhy na hlavní silnici k odbočování doleva jsou fajn. A ještě víc by na křižovatkách pomohly připojovací pruhy pro vozidla, která odbočují z vedlejších silnic doleva na hlavní. Podobné tomu, jaký je např. v Petřkovicích: https://mapy.cz/letecka?l=0&x=18.2560505&y=49.8648001&z=19
15.02.2023 22:13Výpravčí :
Žádné tratě nepatří ČD.
12.03.2023 20:02