Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo pokrok v přípravě stavby obchvatu Mošnova na silnici I/58. Během zimy hodlá provést přípravné práce, na jaře by pak měla začít samotná stavba. Předpokládaná cena za 3,3 kilometru dlouhý obchvat přesahuje 400 milionů.
„Aktuálně probíhá výběr firmy na přípravu vytyčeného území před zahájením samotných stavebních prací. Po této zimní fázi kácení stromů, keřů a zpracování dřevní hmoty plánujeme zahájení dvouleté stavby,“ uvedl mluvčí ŘSD Miroslav Mazal. Obchvat má od letošního ledna pravomocné stavební povolení.
Obchvat bude podle ŘSD představovat hlavní napojení průmyslové zóny Mošnov a mezinárodního Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Napojení průmyslové a logistické zóny u letiště na silnici I/58 zajistí okružní křižovatka; na celém obchvatu budou tři okružní křižovatky.
zdroj: zdopravy.cz
Ričí :
3? A není to málo Antone Pavloviči?
20.12.2021 14:17Vašátko :
A od Příbora na Ostravu můžu jet po staré? Ušetřím si vzdálenost a dva kruháče? Nevudou to dělat všichni?
21.12.2021 06:45Petr :
Z těch kruháčů jsem hodně znechucen.
21.12.2021 07:10Navíc u mostu přes řeku Lubinu má být ještě jeden.
Tak hlavně, že tam Cendis stále počítá provoz, ach jo.
balde :
ty kruháče tam buodu mnohem bezpečnější, než kdyby tam byli tři normální křižovatky, kde se čeká velký objem náklaďáků, které tam buodu najíždět a sjíždět, takhle by tam furt byl někdo napakovaný do kamionu, když jel 120 km/h
21.12.2021 08:42Jakub :
Z Příbora na Ostravu po dokončení obchvatu FM po D48 a D56. Zcela zbytečná stavba. Mnohem více je potřeba obchvat Kunína.
21.12.2021 09:54Rdm :
Vašátko: tak lze předpokládat, že po dokončení bude pro nákladní vozidla průjezd omezen a osobní takový problém není, ostatně vždyť je v Mošnově ta proslulá zmrzlina, takže lid budou stejně jezdit přes obec :)
Jakub: D48/56 jsou dálnice, každý nemá dálniční známku, ale ten obchvat hlavně pomůže průmyslové zóně, kde bude postupně provoz narůstat.
21.12.2021 10:29Jann :
Původně tam byly navrhovány dvě MÚK a jeden kruháč, ale stát tehdy před 10 lety šetřil, protože nebylo po krizi peněz a nechal ÚR přepracovat do podoby s kruháči. Výsledkem je, že stavba začne o 5 let později, než mohla a levnější nebude, protože mezitím stouply ceny. Ne všude lze mít na silnicích prvních tříd MÚK, zabírají hodně místa a jsou nejdražším stavebním objektem. Ale tady to byl, zejména z důvodu času, nejhloupější krok státu, jaký lze vymyslet.
balde :
ještě by to pak chtělo tunel pod Krmelínem a kruháč v Nové Vsi nad Ondřejnicí
21.12.2021 18:59Kuzma Kuzmic :
balde: a ta nová ves nad ondrejnici je kde přesně?
22.12.2021 12:29balde :
Kuzma Kuzmic: Pardon Stara Ves n.O. 😀😀😀
22.12.2021 15:15M. :
Už teď je tam provoz „jak cyp“ když jedou lidi do/z práce. A pokud se bude zóna dále rozrůstat, jsou takové stavby potřeba.
22.12.2021 18:43