28. dubna 2020 byl schválen záměr přeložky silnice I/58 ve Vlčovicích.
Trasa obchvatu délky 4770 m začíná v km 1,533 severně od Frenštátu pod Radhoštěm odpojením od stávající trasy silnice I/58 (v úrovni konce zástavby obce Lichnov). Odsud trasa pokračuje v nové stopě souběžně po pravé straně od stávající I/58 do km 4,4, kde nynější I/58 křižuje. Za tímto křížením přeložka dále pokračuje již po levé straně, a to až do konce úseku v km 6,355. Ten opět tvoří napojení na současnou I/58 směrem na Příbor (v blízkosti průmyslového areálu v Kopřivnici).
Stavba zlepší šířkové parametry, které jsou na stávající I/58 nedostatečné. Nově bude silnice vedena jako směrově nerozdělená dvoupruhová komunikace kategorie S 9,5/80. Na trase budoucího obchvatu se nachází křížení se silnicí II/468, které je řešeno úrovňově. To samé platí i pro křížení s účelovou komunikací v km 5,740 vedoucí do průmyslového parku Kopřivnice. Na křižovatce je na hlavní trase navržen samostatný odbočovací pruh vlevo a vpravo.
Křížení se silnicí III/4684 v km cca 3,000 je provedeno přes mostní objekt délky 30 m. Zhruba v km 3,500 překonává trasa po mostu rovněž
nadregionální biokoridor. Nejdelším mostním objektem na trase je 451 m dlouhá estakáda Vlčovice, která zajistí přemostění řeky Lubiny
a Babincova potoka. Mostem je řešeno taktéž překonání plánované cyklostezky z Lomné do Lubiny v km cca 2,6. Vedle stezky tento 50 m
dlouhý most zajistí také další přemostění řeky Lubiny. Napojení Vlčovic na jejich jižním okraji je pomocí úrovňové stykové křižovatky v km 2,100. Na severní straně Vlčovic je napojení přes zmíněnou
úrovňovou křižovatku v km 5,740.
zdroj: rsd.cz
Brzda :
Ke schválení záměru projektu došlo 28. 4. 2020. Probíhá výběr zhotovitele dokumentace EIA. Zahájení výstavby 2026, uvedení do provozu 2028, pokud dopadne EIA a všechna následná povolení….
22.09.2020 07:38koudy :
Takový poklad může dát ke kostelu v roce 2020 jenom pačlověek.
22.09.2020 07:49davidb :
koudy:
22.09.2020 08:12No jo, ale kde tu silnici chcete vést?
Jann :
davidb: Tunelem, tím kopcem, který je vidět na obrázku za ní. Ale to nemá nikdo u dvoupruhové silnice první třídy odvahu navrhnout, moc peněz.
22.09.2020 08:51jrz :
Jann: Přesně tak. Má někdo představu o kolik je tunel dražší než most?
22.09.2020 10:22Jann :
jrz: Tunel by přišel určitě dráž (zvlášť pokud by měl kvůli délce nějakou paralelní únikovou troubu). Na silničních stavbách jsou nejdražší tunely, mimoúrovňové křižovatky a právě estakády. Jsou to v podstatě stovky tun oceli a „trocha“ betonu. Navíc při stavbě vzniká množství odpadu (dřevo apod. z bednění) a most je náročný na běžnou (namrzá, sůl) i konstrukční údržbu.
22.09.2020 11:10Pokud silnice obec přepůlí vejpůl, stal by tunel za zvážení, ale myslím, že tady už se nic nezmění, EIA estakádu potvrdí.
Elis :
Tak hlavně, abychom se toho už konečně dočkaly. Obchvat je prý slibovaný už čtyřicet let. I dopravcům se uleví, když nebudou muset tama projíždět.
22.09.2020 14:58Adam :
koudy: Proč má kostel mít jakékoliv výsadní postavení? Jsme v sekulární zemi. Stejné podmínky pro všechny. Pokud nechtějí cestu klikatou a mezi zástavbou, prostě budou cetu muset mít bokem a blízko jiných staveb.
22.09.2020 16:44Ričí :
Skoro jsem se bál, že období budování průtahů přes zástavbu už máme za sebou!
22.09.2020 21:08