Přeložka silnice I/58 z Kopřivnice do Frenštátu pod Radhoštěm prochází v současné době procesem EIA. Posuzovány jsou varianty A (doporučená) a B (úsporná).
Varianta A – doporučená
Přeložka silnice I/58 je navržena v maximální možné míře dle požadavků platných ČSN. Silnice se odpojí ze stávající silnice I/58 v úrovní hranice zástavby Lichnova a prochází okrajem záplavového území. Městská část Kopřivnice – Vlčovice je překlenuta estakádou, která umožňuje mimoúrovňové křížení se stávající silnicí I/58 a řekou Lubinou a jejím záplavovým územím. Trasa je napojena na silnici I/58 v úrovni průmyslového parku Kopřivnice. Tato komunikace byla vybudována v rámci stavby „Příbor – obchvat“. Součástí stavby je jeden významný mostní objekt – estakáda Vlčovice dl. 450 m a 4 mostní objekty. Součástí stavby je úrovňová křižovatka v km cca 2.100 (se stávající I/58) a km cca 5.740. Přeložka silnice I/58 je územně průchodná a v požadované kategorii technicky realizovatelná.
Varianta B – úsporná
Přeložka silnice I/58 je navržena v maximální možné míře dle požadavků platných ČSN. Silnice se odpojí ze stávající silnice I/58 v úrovní hranice zástavby Lichnova a prochází okrajem záplavového území a částečně je vedena přes stávající silnici I/58. Městská část Kopřivnice – Vlčovice je překlenuta estakádou, která umožňuje mimoúrovňové křížení se stávající silnicí I/58 a řekou Lubinou a jejím záplavovým územím. Trasa je na napojena silnici I/58 v úrovni průmyslového parku Kopřivnice. Tato komunikace byla vybudována v rámci stavby „Příbor – obchvat“. Součástí stavby je jeden významný mostní objekt – estakáda Vlčovice dl. 420 m a 2 mostníobjekty obvyklého rozsahu. Součástí stavby je úrovňová křižovatka se silnicí III/4865, okružní křižovatka se silnicemi III/4864, stávající sil. I/58 a úrovňová křižovatka se silnicí II/486 (stávající I/58). Přeložka silnice I/58 je územně průchodná a v požadované kategorii technicky realizovatelná.
Prověřena byla územně průchodná a technicky realizovatelná trasa silnice I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice v parametrech dvoupruhové silnice s návrhovou rychlostí 90 km/hod. Bylo navrženo směrové i výškové vedení trasy dle dnes platných technických norem, prověřeno bylo umístění a technická realizovatelnost křižovatek. Za celkově vhodnější řešení v rámci zadaných okrajových podmínek považuje studie variantu A označenou jako doporučenou. Její výhody spočívají především ve velmi vhodných návrhových parametrech, splňujících požadavky silnice I. třídy jako nadřazené komunikace a plynulosti silničního provozu. Dopady na životní prostředí a zastavěná území jsou dle studie
akceptovatelné.
zdroj: EIA
jrz :
To je ta šílenost, kde místo tunelu skrz kopec povede estakáda středem obce? To fakt nevymyslíš… Řešení hodné 21. století.