Nikdy jsem nepochopil, že se udělal obchvat Polomě a Hrabyně, a na Komárov se nedostalo …. a přitom to schytává taky naplno
06.11.2023 19:14
32
Natvrdlej :
Stavba měla nejšílenější EIA posudek co jsem kdy četl. Vybírali ze tří tras: 1) severní, víc než kilometrový most u řeky. 2) stávající trasa, zbourání kupy domů a devítimetrová PHS (s poznámkou že 9 nemusí stačit), velkoryse zabránili rozetnutí dědiny jediným podjezdem. 3) jižnĕ polem.
Celý posudek vyhrávalo zachování trasy. Až, doslova(!), dva odstavce před koncem autorka napsala, že proto doporučuje jižní verzi; Pravděpodobně, ze vycházela o 3% levněji.
Doporučuju MSK1654 číst na lačno. Hlavně dopis nimrodů, že přírodě nejvíc pomůže zničení obce stojí za to.
07.11.2023 00:48
81
davidb :
Natvrdlej:
A kterou variantu byste vybral vy?
U severní si fakt neumím představit most a případně povoděň – stačí se podívat na mapu výše kolik je tam ramen, říček, potoků.
Vést to ve stávající stopě je šílenost, takže jižní mi připadá nejrozumnější.
07.11.2023 08:18
12
Karel :
Každý člověk s mozkem ví, že jižní varianta je nejlepší z možného. Akorát trasa mohla být o něco kratší, kdyby byla o 500m severněji, blíže ke Komárovu a neopisovala tak zbytečně velký oblouk.
07.11.2023 10:00
02
Pavel :
Z těch tří variant je ta vybraná nejmíň špatná. Vybírání trvalo dlouho a, zaplaťpánbůh, byl úsek od Mokrých Lazců po Ostravu postaven v předstihu, nezávisle na řešení Komárova. Nikdy se na stole neobjevila alternativa, že by I/11 vedla od Nových Sedlic na sever, co nejkratším směrem překonala tok řeky, pokračovala v prostoru mezi Kravařemi a Velkými Hošticemi (ano, okolo golfového hřiště známého kravařského podnikatele a hokejového trenéra) a obojí Hoštice by obešla v koridoru připravovaného obchvatu I/56. Nemusela pak ani přímo vyústit do velkého rondelu v Kateřinkách, ale mohla pokračovat přímým směrem na severní obchvat Opavy (https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=17.9574258&y=49.9317297&z=14&sid=6549fc6a88be405606cbc73c). Koneckonců takhle vypadal projekt kateřinského uzlu v prvních vizualizacích – třeba tady https://www.youtube.com/watch?v=Frm8y997m5M, čas 07:14 a dál.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Adam Žídek :
Nikdy jsem nepochopil, že se udělal obchvat Polomě a Hrabyně, a na Komárov se nedostalo …. a přitom to schytává taky naplno
06.11.2023 19:14Natvrdlej :
Stavba měla nejšílenější EIA posudek co jsem kdy četl. Vybírali ze tří tras: 1) severní, víc než kilometrový most u řeky. 2) stávající trasa, zbourání kupy domů a devítimetrová PHS (s poznámkou že 9 nemusí stačit), velkoryse zabránili rozetnutí dědiny jediným podjezdem. 3) jižnĕ polem.
Celý posudek vyhrávalo zachování trasy. Až, doslova(!), dva odstavce před koncem autorka napsala, že proto doporučuje jižní verzi; Pravděpodobně, ze vycházela o 3% levněji.
Doporučuju MSK1654 číst na lačno. Hlavně dopis nimrodů, že přírodě nejvíc pomůže zničení obce stojí za to.
07.11.2023 00:48davidb :
Natvrdlej:
07.11.2023 08:18A kterou variantu byste vybral vy?
U severní si fakt neumím představit most a případně povoděň – stačí se podívat na mapu výše kolik je tam ramen, říček, potoků.
Vést to ve stávající stopě je šílenost, takže jižní mi připadá nejrozumnější.
Karel :
Každý člověk s mozkem ví, že jižní varianta je nejlepší z možného. Akorát trasa mohla být o něco kratší, kdyby byla o 500m severněji, blíže ke Komárovu a neopisovala tak zbytečně velký oblouk.
07.11.2023 10:00Pavel :
Z těch tří variant je ta vybraná nejmíň špatná. Vybírání trvalo dlouho a, zaplaťpánbůh, byl úsek od Mokrých Lazců po Ostravu postaven v předstihu, nezávisle na řešení Komárova. Nikdy se na stole neobjevila alternativa, že by I/11 vedla od Nových Sedlic na sever, co nejkratším směrem překonala tok řeky, pokračovala v prostoru mezi Kravařemi a Velkými Hošticemi (ano, okolo golfového hřiště známého kravařského podnikatele a hokejového trenéra) a obojí Hoštice by obešla v koridoru připravovaného obchvatu I/56. Nemusela pak ani přímo vyústit do velkého rondelu v Kateřinkách, ale mohla pokračovat přímým směrem na severní obchvat Opavy (https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=17.9574258&y=49.9317297&z=14&sid=6549fc6a88be405606cbc73c). Koneckonců takhle vypadal projekt kateřinského uzlu v prvních vizualizacích – třeba tady https://www.youtube.com/watch?v=Frm8y997m5M, čas 07:14 a dál.
07.11.2023 10:03