I/11 Opava Komárov, jižní obchvat – územní řízení

V projektu přeložky silnice I/11 v Opavě-Komárově bylo zahájeno územní řízení.

Situace stavby

zdroj: opava-city.cz

Související články


Komentáře

  1. Adam Žídek :

    Nikdy jsem nepochopil, že se udělal obchvat Polomě a Hrabyně, a na Komárov se nedostalo …. a přitom to schytává taky naplno

    Thumb up 3 Thumb down 2
  2. Natvrdlej :

    Stavba měla nejšílenější EIA posudek co jsem kdy četl. Vybírali ze tří tras: 1) severní, víc než kilometrový most u řeky. 2) stávající trasa, zbourání kupy domů a devítimetrová PHS (s poznámkou že 9 nemusí stačit), velkoryse zabránili rozetnutí dědiny jediným podjezdem. 3) jižnĕ polem.
    Celý posudek vyhrávalo zachování trasy. Až, doslova(!), dva odstavce před koncem autorka napsala, že proto doporučuje jižní verzi; Pravděpodobně, ze vycházela o 3% levněji.

    Doporučuju MSK1654 číst na lačno. Hlavně dopis nimrodů, že přírodě nejvíc pomůže zničení obce stojí za to.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  3. davidb :

    Natvrdlej:
    A kterou variantu byste vybral vy?
    U severní si fakt neumím představit most a případně povoděň – stačí se podívat na mapu výše kolik je tam ramen, říček, potoků.
    Vést to ve stávající stopě je šílenost, takže jižní mi připadá nejrozumnější.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  4. Karel :

    Každý člověk s mozkem ví, že jižní varianta je nejlepší z možného. Akorát trasa mohla být o něco kratší, kdyby byla o 500m severněji, blíže ke Komárovu a neopisovala tak zbytečně velký oblouk.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  5. Pavel :

    Z těch tří variant je ta vybraná nejmíň špatná. Vybírání trvalo dlouho a, zaplaťpánbůh, byl úsek od Mokrých Lazců po Ostravu postaven v předstihu, nezávisle na řešení Komárova. Nikdy se na stole neobjevila alternativa, že by I/11 vedla od Nových Sedlic na sever, co nejkratším směrem překonala tok řeky, pokračovala v prostoru mezi Kravařemi a Velkými Hošticemi (ano, okolo golfového hřiště známého kravařského podnikatele a hokejového trenéra) a obojí Hoštice by obešla v koridoru připravovaného obchvatu I/56. Nemusela pak ani přímo vyústit do velkého rondelu v Kateřinkách, ale mohla pokračovat přímým směrem na severní obchvat Opavy (https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=17.9574258&y=49.9317297&z=14&sid=6549fc6a88be405606cbc73c). Koneckonců takhle vypadal projekt kateřinského uzlu v prvních vizualizacích – třeba tady https://www.youtube.com/watch?v=Frm8y997m5M, čas 07:14 a dál.

    Thumb up 5 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.