Po nedávném zveřejnění článku o rekonstrukci Nádražní ulice v centru Ostravy přichází na řadu další ostravská tepna, ulice Českobratrská. Cyklostezka, širší chodníky, lepší zálivy pro MHD. Více v článku.
Humanizace ulice Českobratrská
Martin [msstavby.cz] | 11.8.2014 | OSTRAVA | #centrum, #českobratrská, #cyklostezka | 64 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aggu :
Humanizace betonem. Opět betonový zámkový low end. Kámen na magistrátu neznají.
11.08.2014 06:57Hynek [msstavby.cz] :
aggu: anebo naopak ho znaji velmi dobre a jezi se jim z toho slova vlasy :))
11.08.2014 09:21PetrP :
A kdy se s tím má začít někdo ví? A s ul. Nádražní? Předpokládám, že to asi nebudou dělat souběžně, to by doprava zkolabovala…
11.08.2014 09:54Martin [msstavby.cz] :
aggu: Zámková dlažba je tam již teď. Je i v parku Husův sad. A nevypadá to špatně. Fajn je, že se rozšíří chodníky, vybudují cyklostezky atp.
11.08.2014 10:43Třeba v nové čtvrti ve Frankfurtu používají pouze na chodníky pouze asfalt.
petr :
Natáhnout kamennou dlažbu na všechny nové chodníky je luxus, na který asi nejsou prachy. Zámková dlažba nemusí vypadat vůbec špatně, souhlasím s tím, že v Husově sadu nevypadá špatně.
11.08.2014 11:26via :
Cyklostezka od Husovy ulice po Husův sad? Nějak si to nedokážu představit.
11.08.2014 13:27MM :
petr: Nevypadá, ale hrozně se po ní chodí. Lepší je ta klasická betonová dlažba.
11.08.2014 14:13acdlcia [msstavby.cz] :
Rozšířit už tak nejširší chodníky v Ostravě? To opravdu nepochopím. Měli by spíš rozšířit tu cestu na čtyři proudy a odstranit tak úzké hrdlo mezi Nádražní a Sokolskou. Tyhle zužování silnic nás jednou zničí.
Martin [msstavby.cz] :
acdlcia [msstavby.cz]: Dálnice do center měst nepatří. Jako4 pruhy nejsou moc. Ale tam je to prostě úzké. A když si tam představím 4 pruhy. A chodníčky 1m po stranách. Tak to vůbec není fajn představa.
11.08.2014 19:40Město je pro lidi. Ne pro auta.
johny :
acdlcia [msstavby.cz]: Spíš nás zničí to, že si furt vozíme zadky auty….
11.08.2014 20:16Hynek [msstavby.cz] :
acdlcia [msstavby.cz]: na co 4? az bude kolona od parniku k futuru, tak to odkyvu, ale takhle?
11.08.2014 20:49acdlcia [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: Nemluvím o žádné dálnici ale pouze o doplnění chybějícího úseku jinak čtyřproudé silnice.
11.08.2014 20:57acdlcia [msstavby.cz] :
johny: Až se začne počet aut snižovat tak to bude dobrý nápad, ale zatím se jejich počet stále zvyšuje.
11.08.2014 20:59acdlcia [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Jezdím tudy skoro každý den a dobrou průjezdnost si představuji jinak.
11.08.2014 21:01johny :
acdlcia [msstavby.cz]: a co jako bude dobrý nápad, až se začne počet aut snižovat?
11.08.2014 21:13acdlcia [msstavby.cz] :
johny: To co je popsáno nahoře v článku.
11.08.2014 21:38aggu :
Teď jsem si všiml, že Husova bude zaslepena. Opravdu „městotvorné“…
11.08.2014 21:46acdlcia [msstavby.cz]: Průjezdnost stojí za pendrek, ale ten problém vznikl právě proto, že tam ty auta někdo přivedl – komunističtí plánovači, kteří s prosekáním centra nikdy neměli problém. Od západu Varenská 4pruh, na východě šílené asanace okolo Bohumínské, zase 4 pruh.
Celá současná Českobratrská je synergie snahy betonářů betonovat (domrvené okolí Nordicy), a politiků přemýšlet o centru jako ti soudruzi. Škoda hotových plánů, že… Obrovské plochy tam skončily a skončí „pod mostem“ pocukrované struskou. I ty by se daly využít, ale jsme v CZ… Možná tak parkoviště.
Teď už to na Českobratrské imho nemá žádné dobré a levné řešení. A na velkorysá řešení nemají zdejší radní hlavu, kule, peníze, náladu a motivaci pro centrum něco dělat.
Českobratrskou bych zklidnil a pro auta utěsnil ještě víc. Ať si jezdí každý přes centrum autem jak chce. Ale bude za to pykat ;) Proč furt fšichni chtějí být fšude rychle…
PS: A z Bohumínské okolo Bazalů bych zavřel 2 pruhy, zazelenil a vyrobil pěšo/cyklo vyhlídku. A začal připravovat během 50 let malý dvoupruhový tunel na Hladnov (výškový rozdíl Hladnov – břeh Ostravice je 70 m). A v roce 2100 konec Místecké + Cingrova + souběžná dráha dát pod zem, což umožní odstřelit ty hnusné estakády na nám. Republiky a u zimáku, což nám ergo umožní vrátit centrum tam, kde v 19. století bylo. Bo starým fotkám s úrovňovým řešením obou míst dávají všichni lajk….
robert :
1. Českobratrská vede středem města, dělat čtyřproudovku v centru naposled napadlo soudruha Kotase ( 50. Léta)
11.08.2014 21:512. počet aut ve městech se snižuje druhý až třetí rok v řadě v Rakousku,Dánsku, Německu, Belgii, Nizozemí, Řecku, Itálii, Dánsku a Švédsku. Je velmi pravděpodobné, že tento trend, tak jako mnoho jiných, dorazí časem i sem.
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Tyhle průtahy městem jsou hlavní devizou Ostravy. Okruh nebo obchvat jako mají v jiných městech je dobrý jenom pro dopravu co město míjí, ale obyvatelům daného místa nijak v dopravní obslužnosti nepomůže. Oproti tomu tyto hlavní tahy dokážou obojí a rušit je, nebo omezovat je absolutní nesmysl. To se tady za chvíli udusíme ve splodinách z kolon nedostaneme se nikam. A na ty co mají jízdu po městě v popisu práce nemyslíte vůbec.
11.08.2014 22:17Martin :
acdlcia: Pořád se mluví o tom, jak by se měli do centra vracet lidé. Jak asi takové rodině s dětmi pomůže čtyřproudovka za barákem?!? Vy byste se snad chtěl obávat každý den, že vám nějaký magor v 80km rychlosti srazí dítě při hře/cestě ze školy atd? V současné době v centru moc lidí nebydlí. Pracují v kancelářích, proto se musí autem dostat do práce a z práce. Kajnar se přeci musí rychle dostat z té „hnusné Ostravy“ do svého domova v Frýdlantě n. O….
11.08.2014 22:27Petr :
Čím více prostoru nabídneme autům, tím více jich tam přijede. Auta se z center měst mají spíše vytlačovat-například v Londýně, a nejen tam, se to dlouhodobě daří. Po Českobratrské jezdím taky denně a nemám pocit, že by průjezd městem byl nějak zvlášť náročný-jednoduše daň za pohodlnost. Do města patří lidé, nikoli 4proudové silnice.
11.08.2014 23:32aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: „To se tady za chvíli udusíme ve splodinách“.
12.08.2014 01:00A právě v tom je imho ta chyba. Bojíme se smogu z aut, tak postavíme lepší, rychlejší a rovnější cesty. S tím ale vzroste počet lidí co používají auta, vzroste smog a seš zase na začátku. Chudší o pár desítek miliard, pár demoličních výměrů…
Nemám problém se 4proudovkami ve městě. V Tokiu, Moskvě, Pařiži etc. žijou lidi 2 metry od 12-proudovek. Jen se mi nelíbí, když zbytečné silnice užírají konkrétně centrum města na úkor lepšího života v něm. Když se podívám na mapu MOaP a okolí, a sečtu si vokometricky plochu brejlí, tak je možná srovnatelná s celým historickým centrem. Všechny ty MÚKy se dělají kvůli bájné plynulosti dopravy a rychlosti.
Dělal bych to přesně naopak. V centru otevřené ulice, minimum značek. Normální represe. Stejně jako s cigaretama v barech. Lidi by měsíc prskali a pak by si zvykli ;) Začali by přemýšlet a doprava by si sedla sama. Peníze by šly do MHD sítě, parkovišť za obvodem centra… Ale taková rozhodnutí žádný politik neudělá.
Českobratrská, Nádražní, 28. října, Sokolská, Poděbradka… to všechno mají být vyklidněné zelené bulváry. A v celé délce. Auta tam mají jezdit krokem.
btw Českobratrská pro místní nemá žádný význam. Slouží jako transit přes centrum. Ale kdyby byla revoluce o 20let pozdějí, kdo ví, možná by tam ten 4pruh už stál a bylo by hotovo.
Hynek [msstavby.cz] :
acdlcia [msstavby.cz]: ale porad dokola. z jakych kolon? kde vidis to navyseni lidi, kteri budou cestovat skrz centrum mesta? v tech duchodcich, co ted jezdi MHD? tem jakoze prepne a zacnou jezdit autem?
ja jezdim typicky rano 9h fifejdy-slezska, pripadne privoz-slezska a v 17 opacny smer. na krizovatkach prede mnou stoji vzdy jednotky aut (max v 17 z bazalu u parniku vyjimecne nestihnu jeden cyklus zelene a musim cekat. na tom nechapu, co se ti muze nelibit.)
12.08.2014 11:01Adam :
Jediné, co tady potřebuje humanizovat, jsou idealistické představy zdejších diskutujících:
12.08.2014 17:21Pokud postavíte širší cestu, nebude po ní jezdit více aut jen proto, že je širší.
Pokud někde jezdí více aut, neznamená to automaticky, že generují více zplodin.
Pokud ve městě zrušíte kapacitní silnice v době, kdy lidé stále primárně jezdí auty, uděláte z centra jedno velké parkoviště, přes které se nikdo nedostane nikam.
Chcete, aby se po městě pohybovali ekonomicky aktivní lidé? Smiřte se s tím, že mnozí budou jezdit auty.
Represe nefunguje.
Balde :
Adam: funguje – Londyn, Paříž, všechny velká města v Evropě
12.08.2014 17:46aggu :
Adam:
12.08.2014 17:551. Bude. Nejde o to jestli širší silnice, ale kvalitnější, prostupnější, pro rychlejší provoz. A když se bude po cestě auty lépe a radostněji jezdit, bude jich jezdit i více (odhlédnu od vlivu ceny benzínu apod.).
2. Ano, je tam normální přímá úměra, každé auto = emise+. Víc aut, víc zplodin. Když tak mi vysvětlete, jak by to mohlo fungovat naopak ;) Až bude 2/3 aut na vodík, bude to něco jiného…
3. Lidé nejezdí primárně auty, jezdí i MHD, vlakem, chodí pěšky… Statistky třeba někdo dodá. Parkoviště z centra neuděláte. Lidi se takhle nechovají a vždycky si najdou nějaký bypass anebo začnou třeba i přemýšlet ;) btw jak fungují v Ostravě zácpy když se zavře někde jeden pruh? První den kolaps. Druhý den pohoda.
4. Dost mě zajímá, jak jste došel k rovnítku mezi ekonomicky aktivní člověk = řidič auta.
5. Represe funguje. Záleží jen na tom, co je víc veřejným zájmem. Auta v centru nebo život v centru. Kapacitní silnice mají centrum objíždět, nikoliv do něj směrovat, nebo dokonce vymýšlet kapacitní transit (Českobratrská, Cingrova. V Ostravě se dělá záměrně přesný opak. A třeba nám to nějaký politik před volbami vysvětlí.
PS: A ještě bych prosil vysvětlit jak se „humanizují představy“ ;)
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: ad 3. jak funguji v ostrave zacpy:
– s tydennim predstihem zacnou noviny co 2 dny psat, ze bude kolaps a jak se na to vsichni pripravujou
– v den uzavirky jsou vsichni prekvapeni a holt prijedou do prace o 10min pozdeji
– dalsi dny vyjedou driv a nic se nestane
– noviny napisou, ze vsichni jsou prekvapeni, ze to neni az takova hruza, jak si mysleli.
pokazde. true story.
12.08.2014 18:51aggu :
Hynek [msstavby.cz]: No občas to bývá víc než těch 10 minut (před lety osobák 35 minut, Karolina-Přívoz po Poděbradce), ale true story indeed ;)
12.08.2014 21:10Nejsme v Moskvě. Naštěstí.
Adam :
aggu: Fakt se mi nechce komentovat všechny vaše „argumenty“ a předpoklady. Takže jen k bodu 2. Vyšší provoz v žádném případě neimplikuje vyšší emise. Mluvit dokonce o přímé úměře je komické. Pokud ten vyšší provoz projede plynuleji, mohou být celkové emise klidně nižší. Myslete, prosím.
12.08.2014 21:14Hynek [msstavby.cz] :
aggu: ajo, ted jsem si vzpomnel, ze jsem taky tak jednou dopad. ale to byla jina pohadka:
jel jsem busem z marianskohorske u omv do sadu b.nemcove. a sprchlo, takze podjezd u cihelny byl zatopeny = vsichni vcetne busu jeli po cihelni pres centrum a po sokolske zpet. a to byl opravdu kolaps a proklinal jsem to, pac to jelo asi 50 min, pesky bych tam byl 3x.
ale to jeste zadna dalnice neexistovala a vsechno jezdilo po marianskohorske
12.08.2014 21:19robert :
Je to o prioritách. Ostrava pořád brečí jak má vylidněné centrum. Kdo z vás by chtěl bydlet na Českobratrské? A jakou by mu pak udělali zastupitelé radost, kdyby ji proměnili ve čtyřproudovou komunikaci. Město je pro lidi.
12.08.2014 21:30aggu :
Adam: bod 2) no tak mi to vysvětlete (urgence žádosti) ;) Ten model by se obsahoval třeba 10 000 aut denně, které projedou třeba Českobratrskou 30 kmh (moje představa) nebo 20 000 aut denně rychlostí 70-80 kmh (Vaše představa). Znova, nemluvíme o zácpách, ale o zpomalení a zklidnění dopravy vs. zrychlení a rozšíření dopravy.
12.08.2014 21:36A to jsme se ještě nezačali bavit třeba o hluku ;)
acdlcia [msstavby.cz] :
robert: A kdo by chtěl bydlet v centru kde budou všechny ulice slepé nebo samé jednosměrky a nepůjde se nikam dostat. Město je pro lidi, ale většina jich sedí v autě.
12.08.2014 21:37robert :
Adam:
12.08.2014 21:38Můžeme mluvit o štěstí, že Vaši teorii neznají zastupitelé na magistrátu. Pro plynulejší provoz řidičů skrz město a “ nižším emisím“ by pak bylo nejlepší vyborat obytnou zástavbu a udělam tam ještě jeden, dva proužky navíc…..
Snad nebude zaneseno do dalšího územního plánu…
robert :
Vaše představa člověka ( homo automobilus) je od te mé odlišná.
12.08.2014 21:40Ten projekt se naštěstí jmenuje Humanizace, nikov mobilizace.
acdlcia [msstavby.cz] :
Adam: Konečně někdo kdo podchytil podstatu problému a pochopil o čem mluvím. Počet aut se nezvyšuje s počtem pruhů, ale počet pruhů by měl odpovídat počtu aut.
12.08.2014 21:41robert :
Btw. Na Manhattanu je cca 95 procent ulic jednosměrných a bydlí tam 3,6 milionu lidí. Rozlohou je asi 2x větší než území Ostravy.
12.08.2014 21:42aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: @21:37 No, nemám to úplně přesně spočítané ;) ale imho je to menšina.
12.08.2014 21:45aggu :
robert: Kteří skoro nikdo nemají auto.
12.08.2014 21:46acdlcia [msstavby.cz] :
Balde: A proč se teda stavěl most u bauhausu čtyřproudý. Odpovím si sám. Protože je to hlavní napojení centra na Místeckou, potažmo na dálnici. To pokračuje až na slezskou, ale mezi těmito úseky vězí brzda provozu o které tady hovoříme.
12.08.2014 21:46aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: @21:41 to je teda těžce defenzivní postoj vůči autům. U projektování dálnic bych to chápal, ale je to přenositelné do centra města?
12.08.2014 21:48robert :
aggu:
12.08.2014 21:49To byla odpověď na otázku Adam: kdo by chtěl bydlet ve městě, kde je většina ulic slepých nebo jednosměrných.
acdlcia [msstavby.cz] :
robert: A kolik mají pruhů?
12.08.2014 21:52aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: @21:46 „A proč se teda stavěl most u bauhausu čtyřproudý“…
12.08.2014 21:53Na to jsem nepochopil dodnes…
acdlcia [msstavby.cz] :
robert: Aby nedošlo k mýlce – A kolik mají pruhů – ty ulice na tom Manhattanu?
12.08.2014 21:55robert :
Ulice od jednoho po čtyři, avenues od řtyř po šest. Proč se ptáte?
12.08.2014 21:55acdlcia [msstavby.cz] :
robert: Ale jenom tak – nudím se.
12.08.2014 21:58aggu :
robert: lehce do offtopicu: Manhattan je 3x menší než Ostrava ;) Ostrava je i 2x vetší než Paříž.
12.08.2014 21:59robert :
Ja užmyslel, že se do Ostravy budou stěhovat v následujících týdnech miliony lidí.
Snažím se Vás pochopit, ale uvědomte si, že ta ulice je v centru města, kde taky chodí pěší. I kdyby tam těch pruhů bylo devět, tak tu dopravu vždy zbrzdí semafory a plynulosti to nepomůže. Tohle jsou argumenty pro zcela jiný typ komunikace. A ty čtyři pruny u Bauhasu a Slezkou… Třeba se v místech křížení napojují i auta z Mísecké, Bohumínské a ta komunikace to napojení musí kapacitně absorbovat po nějakou trasu, kde dojte opět k dalšímu křížení.
12.08.2014 22:05robert :
Aggu: omlouvám se, meje chyba ten poměr měl být naopak. Myslím M. dvakrát menší ( s Harlem a Rockefeller Island) , ale to na věci asi nic nezmění, nebo ano?
12.08.2014 22:08robert :
Aggu:
Měl jste pravdu. Dívám se, že je to fakt 3x.
12.08.2014 22:12acdlcia [msstavby.cz] :
Celá tato situace by se dala řešit velice elegantně patrovou silnicí. Nebyla by to žádná novinka, ve světě se to taky používá. Mezi ulicemi Poděbradova a Nádražní by se dva vnitřní pruhy zavedly pod zem (ty by vedly v podstatě tunelem až za Sokolskou) a vnější pruhy by pokračovaly původní trasou. Za ulicí Sokolská by se povrchové pruhy opět rozestoupily a mezi ně by vyústily ty podzemní.
12.08.2014 22:23Martin [msstavby.cz] :
Jen bych upřesnil a hlavně zdůraznil!
12.08.2014 22:24Tenhle projekt nepřidává ani neubírá počet pruhů ulici Českobratrské v úseku Nádražní – Sokolská třída. Současné dva pruhy jsou v některých úsecích předimenzované. Proto je možné je zúžit a postavit cyklostezky a širší chodníky. A v těch dvou pruzích, jak je to provedeno dnes. Čekal tam někdy někdo v koloně? Provoz tam je hustý. ale ne krizový.
Průjezdnost se nesníží a chodci a cyklisti budou mít více místa.
Nebo snad raději ubrat chodníky a lidi oddělovat červenobílým zábradlím, bo by pak profil chodníku byl tak na objímaní fasád?…
acdlcia [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: Pruhy jsou tam tři. Jen se vždy podle potřeby střídá kde jsou dva v jednom směru a jeden v opačném. A cyklostezka může v klidu vést vedlejší souběžnou ulicí.
12.08.2014 22:31Tomas T. :
acdlcia [msstavby.cz]: Tak napriklad u ulice Privozska jsou opravdu jen dva pruhy. A v jinych mistech jsou tri, ale to jen proto, ze v tom druhem stoji nebo vyjizdi trolejbus. Takze by auta nemela kde objet. Cili pokud budou trolejbusy cekat v zalivu, tak se kapacita ulice nezvysi ani nezmensi. Navic z obou stran je do teto ulice vjezd aut pouze jednim pruhem. Takze neni mozne aby se uprostred zvetsila, kdyz jich tam nyni proste vice nevjede.
Z toho plyne – kapacita ulice zustane stejna.
Navic myslim budou zruseny semafory pro prechody, ne? takze prujezd by mel byt plynulejsi – coz muze vezt naopak ke zvyseni kapacity. Jedine co me zarazi je to zaslepeni ulice Husova. Cemu opravdu nerozumim. Ale asi to nejaky duvod mit bude.
13.08.2014 09:00robert :
Jak můžou být zrušeny semafory? To je podle mne blbost.
13.08.2014 11:17Crazym :
Tomas T.: To zaslepení ulice Husova je zhovadilost. To je jako s krevním systémem člověka. Neproudí > nefunguje > kolabuje > odumírá, kdy už to ti inženýři lidských duší pochopí :-( A ještě vydávají slepé ulice ve městě za přínos a pokrok parchanti :-(
13.08.2014 15:10Tomas T. :
robert: Tady ten popis stavby je hodne strucny, ale ten … ktery tady byl uverejneny i vykresy asi pred 2mi roky to tak popisoval. Tim ze vznikne uprostred vozovky metr siroky pruh bez dopravy tak se zrusi semafory. Teda pokud to od te doby nezmenili. Chce to ten podrobnejsi popis stavby.
14.08.2014 08:51Tomas T. :
Tady to je …. staci si to trosku projit v historii.
14.08.2014 08:53http://www.msstavby.cz/rekonstrukce-ceskobratrske-ulice-15-10-2010/
valach jak poleno :
Tomas T.: doprava bez semaforů těžko, v tom materiálu jsou nějaké demolice stávajících semaforových přechodů, ale píše se tam také o jejich přesunech, navíc by podle této zprávy měla vzniknout nová světelná křižovatka s Přívozskou.
14.08.2014 10:22Tomas T. :
valach jak poleno: je tam uvedeno ze prechod bude presunut a semafory demolovany. Z toho mi plyne jedine…. prechod bude bez semaforu. Pokud ne, tak to neumeji hodl dobre popsat.
14.08.2014 16:00robert :
Takže rodiče vodící děti na Blahoslavovu a Ostrčilovu směrem od Husova sadu stejně jako obyvatelé bydlící severně od Českobratrské a využívající poštu na Poštovní budou asi v ranní špičku nemile překvapeni. Není nad to, když se vše dobře promyslí a vznikají zde pouze díla s vysokou přidanou hodnotou. Ostatně platíme si to všichni z 5. nejvyšších daní v Evropě.
14.08.2014 16:38mJožka :
Přechod u Husova sadu by měl být i nadále světelně řízený. Od Varenské po Sokolskou třídu je úsek Českobratrské v liniové koordinaci, takže pokud by přechod zůstal neřízený, mohl by jít celý záměr projet Českobratrskou v zelené vlně k šípku. Navíc tento přechod by měl být doplněn přejezdem pro cyklisty, aby ti se dostali z Husova sadu do ul. Husova a opačně.
14.08.2014 22:11johny :
Stávající silniční síť zatěžují především dopravní prostředky, které ji používají, nikoliv neexistující silnice. Stavbou dalších kapacit nikdo nikde na světě negativní dopady přebujelého – a vzhledem ke spotřebě neúměrného množství veřejných sil a peněz i neekonomického – rozvoje infrastruktury pro individuální automobilovou dopravu nevyřešil.
Doporučuji (platí nejen o Praze):
24.08.2014 20:32http://masare.blog.ihned.cz/c1-62674360-13-vet-o-budoucnosti-dopravy-v-praze