Havlíčkovo nábřeží

V nedávné době proběhla v médiích zpráva o dokončené úpravě Havlíčkova nábřeží v sousedství kampusu Ostravské univerzity na Černé louce v centru Ostravy. Zároveň se objevila informace, že druhé etapě, tedy úpravě nábřežní komunikace a vytvoření pěší zóny, brání negativní stanovisko Policie České republiky.

Toto tvrzení napsala na svém twitterovém účtu náměstkyně primátora Mgr. Zuzana Bajgarová. Tvrzení, že další úpravě brání negativní stanovisko PČR je nepravidvé. Úmyslně, nebo ne. Ani jedna varianta by však u vrcholného politika neměla nastat.

Zaslali jsem dotaz ohledně stanoviska přímo na Policii České republiky Ostrava. Zde je vyjádření:

Dobrý den, pane Mlčáku,

na základě Vašeho dotazu sděluji, že jsme již v roce 2021 vydali souhlasné stanovisko pro stavební řízení, a to ve věci, úpravy a omezení komunikace Havlíčkovo nábřeží, kdy omezení spočívalo ve  změnu charakteru komunikace, a to na Pěší zónu. V tomto stanovisku Policie ČR požadovala, aby byla zřízena nová komunikace, která bude stávající komunikaci nahrazovat, čímž by byla zaručena plynulost dopravy a obslužnost dotčeného okolí a nebude tak docházet k zatížení přilehlých ulic.

Dále uvádím, že stanovisko Policie ČR pro stavební řízení je dle zák. č. 13/1997Sb. stanovisko prosté neboli stanovisko doporučující, nejedná se tedy o závazné stanovisko.

S pozdravem

por. Bc. Eva Michalíková

Z vyjádření je patrné, že stanovisko je nejen nezávazné, ale bylo zároveň vydáno již v roce 2021. Žádné negativní stanovisko tedy neexistuje.

Nezávazná stanoviska mají své kouzlo v tom, že se jimi můžeme řídit, ale taky nemusíme. Například nedoporučující stanovisko PČR bylo vydáno i v případě realizace cyklistické infrastruktury na Frýdlantských mostech, rovněž se ale jedno o stanovisko nezávazné a město se jim neřídilo a cyklistická infrastruktura byla na Frýdlantských mostech realizována. Svalování zodpovědnosti za nezdařenou přípravu stavby na jiného účastníka řízení, je však velmi nekorektní.

V lokalitě Havlíčkova nábřeží se totiž objevil další problém. Výhledově se počítá s uzavřením části nábřeží pro automobilový provoz a vytvořením pěší zóny. Jedním z těchto míst, kde měla vzniknout pěší zóna, je i nedávno rekonstruovaný prostor v okolí klubu Dock. Bohužel se ukázalo, že investice za  40,3 milionu korun nemůže být v budoucnu užívána dlouhodobě (víkendové uzavírky provedeny být mohou) jako pěší zóna. Nesplňuje totiž legislativu. Je potom chyba v legislativě, nebo nenastudování platné legislativy?

Jak můžeme na fotografiích vidět. Chodník a komunikace pro automobily jsou v jiných výškových úrovních. Aby v budoucnu mohl být tento úsek užíván neomezeně jako pěší zóna, musí dojít k přestavbě. Což však k nedávnosti poměrně nákladné investice brzy nebude.

Jediný úsek rekonstruované části v roce 2022, který by mohl být užíván jako pěší zóna, je vyvýšena křižovatka z žulových kostek, které jsou výškově jednotné s okolními chodníky.

Související články


Komentáře

  1. Vítek :

    Díky za jasné zhrnutí problematiky. Město opravdu mlží.
    Z mého pohledu je víkendové uzavírání komunikace na nábřeží velmi zvláštní a vyvolává dojem neobvyklé silné podpory běžné podnikatelské aktivity. Tržnice na Černé louce byla zrušena a přesunula se na nově vybudovanou cestu, to přece nedává smysl.
    Mimo jiné dle zákona o pozemních komunikacích má být uzavírka omezená na nejkratší možnou dobu.

    Thumb up 18 Thumb down 8
  2. Dan :

    Jak se ze souhlasneho nezavazneho stanoviska stane negativni? :D

    Thumb up 13 Thumb down 0
  3. Marthin :

    Díky Martinovi za opět dobrou práci pro město! Těch 10 let na realizaci pěší zóny je prostě neuvěřitelné…

    Thumb up 23 Thumb down 4
  4. thvari :

    V článku mi chybí vyjádření dotčené strany, která ve zkratce tvrdí, že bez souhlasu policie a odboru dopravy by nebylo bývalo uděleno stavební povolení. K úplnosti by bylo potřeba pátrat dál a toto tvrzení se pokusit ověřit.

    Minimálně na dotaz, proč objízdnou trasu vyžaduje, když ta už po ulicích Frýdlantská a Bohumínská existuje, mi policie nebyla schopna nebo ochotna odpovědět.

    Každopádně doufám, že pěší zóny se tam brzy dočkáme. Nemyslím si, že je úkolem odboru dopravy nebo policie blokovat principiálně správný rozvoj města jen s poukazem na jediný faktor, a to plynulost automobilové dopravy, který se z jejich strany v širším kontextu tak složitého organismu, jakým je město, zdá až nahodile vybraný. – J. Petrus

    Thumb up 17 Thumb down 7
  5. Dan :

    thvari: Celkem pozadavky chapu. V te oblasti se nachazi a bude nachazet dost kulturnich staveb s vysokym poctem navstevniku. Pri pozaru apod. je stavajici Pivovarska pomerna problematicka. Navic se tam porad nachazi jeden z nejvetsich parkovacich domu v centru.

    Od mesta by by bylo fer tyto veci vysvetlovat. Ne lhat a svalovat odpovednost na organ, ktery nema vliv na povoleni. Ale ta lokalita se resi snad uz vice jak 10 let a porad neexistuje kompletni situace celeho uzemi.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  6. Ilona Rozehnalová :

    thvari: Souhlas s tím, že když už se o stanovisko žádala oficiálně Policie ČR (čili článek se nějakou dobu připravoval), bylo by přínosné mít v článku i oficiální stanovisko města k záměru pěší zóny, případně dotčené náměstkyně, proč na twitteru uvedla informaci o negativním stanovisku policie, kterou Policie ČR následně v oficiálním dopise redakci dementovala.

    To, že záměr nesplňuje legislavitu, si redakce někde ověřila? Totiž co se týče jedné výškové úrovně jako podmínky pro pěší zónu, uvedené slovo „zpravidla“ si lze vyložit tak, že to není dogma, pouze doporučení. Zřejmě by tím pádem mohlo být reálné, že by tam pěší zóna vzniknout mohla. Slovo zpravidla alespoň chápu tak, že to je doporučení, nikoli nepřekročitelná podmínka- pokud by to byla podmínka, bylo by to zřejmě formulováno jinak, ne? Druhý argument – úprava vjezdu do pěší zóny -je to něco, co by se nedalo vyřešit?
    Nelze se pro cíleně na tyto věci doptat někoho, kdo se těmto legislativním věcem profesně věnuje?

    Thumb up 13 Thumb down 11
  7. Martin [msstavby.cz] :

    Ilona Rozehnalová: Přiložené snímky dokumentů pěší zóny pochází z TP (Technické požadavky) 108 Ministerstva dopravy „Navrhování obytných a pěších zón“.
    Přijde mi to již úsměvné, ale nepublikujeme nic, co není ověřené. Snad inženýrské tituly z dopravních staveb budou dostačující.
    Pěší zóny jsou řešeny v jedné rovině hlavně z důvodu bezbariérovosti pro chodce. Nyní tam je vyvýšený obrubník, před Dockem dokonce stupňů několik.
    Úprava vjezdu do pěší zóny znamená, že je řidiči jednoznačně zřejmé, že do pěší zóny vjíždí. Stavebně, architektonicky.

    Paní náměstkyně má dotazy přímo pod příspěvkem, bez reakce. Přičemž jinou aktivitu na sociální sítí provádí.

    Thumb up 8 Thumb down 6
  8. David.Witosz :

    Vítek: Zdravím.
    Dovolte mi narovnat Vaše slova protože bohužel taky mlžíte, zřejmě tím, že si podrobně nepamatujete poslední cca 4 roky.

    Za 1) Když se bourala stará tržnice, leta nepoužívaná, v žádném případě to nebylo z důvodu přenesení tržnice na Havlíčkovo nábřeží. Bylo před koronou a doopravdy nikoho nic takového ani ve snu nenapadlo (korona, uzavření nábřeží).

    Za 2) Když se stará tržnice zbourala, oslovila mne paní která organizuje „Trhy co se hledají“ (2019), že by chtěla organizovat trhy v centru. Vyšli jsme ji vstříc a začali jsme „hledat“. Proto se taky ta akce tak jmenuje „Trhy co se hledají“. Mělo jít o snahu dělat akce a hledat místo pro trhy „stále“. Poprvé se tedy uskutečnily před Cooltourem (než se zboural) ve spolupráci s Černou loukou a obvodem MOaP. Bylo rok před koronou, o Havlíčkově nábřeží nebylo ani slova.

    Za 3) Uzavření Havlíčkova nábřeží bylo poprvé realizováno v době korony (2020), tedy v době kdy byly povoleny s omezeními venkovní akce, tedy jde o něco co nebylo plánováno, reagovalo na situaci která se vyskytla, projekt byl prakticky vymyšlený za běhu a na koleně.

    Za 4) Do projektu se zapojilo x-subjektů, nejen DOCK, ale i lidé z Provozu, Trhy co se hledají atd. Všichni chtěli totiž něco tvořit, ale možnosti měli díky restrikcím omezené. Tedy nešlo o akci pro jeden subjekt a na klič. Spíše se dokázalo x-lidí mezi sebou domluvit a za to jim patří uznání a čest. Nikoli koukání přes prsty a s podezřením z nekalostí.

    Za 5) Akce se povedla na tolik, že se organizátoři rozhodli ji zopakovat, bohužel rok po první akci (2021) se Havlíčkovo nábřeží zrovna rekonstruovalo a nepodařilo se stihnou „částečnou“ kolaudaci (problémy s materiálem, pracovní silou, pořád jsou covidové problémy, zejména na stavebním trhu) takže tento ročník nebyl realizován.

    Za 6) Přichází další rok (2022), nábřeží je po rekonstrukci, víkendové akce se opět daří realizovat.

    Chci tím říct, že vše co se děje kolem trhů vyšlo genericky z podstaty koronových výzev které nám poslední leta připravila. Tedy prosím, nerozvíjejme zde konspirační teorie, žádný kalkul aneb zbourám tržnici = přenesu to na Havličkovo, v tom fakt nebyl. Byla v tom jen snaha x-jedinců uskutečnit v městě na víkend akce v moment, kdy nám vláda nařizovala restrikce, vše organizovat bylo s obřím rizikem a společenský život upadal. Proto bych spíše organizátorům poděkoval, než je stavěl do podezření, nedej bože je hejtil.

    Co se týče projektu Havlíčkova nábřeží, to s dovolením pomlčím. I když jsem jako místostarosta centrální části měl možnost tento projekt připomínkovat, nebudu zde psát za ty kteří tento projekt kreslili, je to totiž jejich odpovědnost ať zde odpovídají oni. Já po poslední zkušenosti, kdy jsem chtěl být informačně zde nápomocen a nakonec jsem zde byl obviňován z něčeho co jsem neudělal, si laskavě odpovídání za druhé odpustím.

    Zjistil jsem totiž, že já co odpovídám i za jiné jsem pak u mnohých ten špatný a ten co to doopravdy celé spískal, a zde a jinde neodpovídá, ten je u lidí borec a je vysmátý ;)

    Z druhé strany co se týče projektu uzavírky, které byly realizovány poprvé v době korony a pak následně opakován, na to klidně rád odpovím. Tam jsem byl totiž jako politik z centrální části hodně aktivní, mám tam za to odpovědnost a tedy odpovídat problém na toto téma nemám.

    Hezký den Vám všem.

    Thumb up 25 Thumb down 6
  9. Tomas :

    To je od Martina,takové honění čarodějnic…Policie sice nevydala nesouhlasné stanovisko,ale vyjádřila se ve smyslu,že by bylo třeba dobudovat jinou cestu(o té cestě se ví),která by nahradila tu stávající…Jakmile se tato cesta dobuduje,udělá se komplet pěší zóna…Není nad tím,třeba honit politické body,ale je třeba si kopnout do politický Ano…že Martine…

    Thumb up 12 Thumb down 11
  10. rom :

    David Witosz:

    Zdravím, když už jste se tak rozepsal ), jak jste prosím pokročili v řešení pěší zóny u Karoliny – myslím tím správné dopravní značení, zábrany (stačí i květináče nebo obrubníky – aby mohl fungovat IZS), oprava dlažby, vyčištění kanálů atd.? A také s automatizací monitorování špatného parkování a udílení pokut ala Klimkovický tunel?

    díky

    Thumb up 9 Thumb down 0
  11. Dan :

    rom: Byl tu i clanek myslim. Spada to pod magistrat.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. thvari :

    David.Witosz: Davide, odpusť si zde to nedůstojné brečení nad kritikou, jsi politik placený z veřejných peněz všech, takže kritika ze strany voličů, byť by byla neoprávněná, k tomu prostě patří. Kdo je za co zodpovědný ve vašem obvodě si prosím vyřešte interně, budeš se muset smířit s tím, že z pohledu voliče holt nesete jako koalice také kolektivní zodpovědnost. – J. Petrus

    Thumb up 10 Thumb down 13
  13. David.Witosz :

    rom: Zdravím.
    Prostor kolem Karolíny je v gesci města, tedy tyto pozemky nejsou svěřeny obvodu. Obvod tam má tedy dle statutu povinnosti základní údržby, tedy úklid odpadku atd. Na tento prostor dostáváme od města cca 1,5 milionu korun příspěvek což stačí ročně na plat cca tří metařů bez vybavení. Jak tedy asi z toho vidno, jakékoli investiční akce typu „automatizace, změny obrub, květináče“ jsou v gesci města a my ani nemůžeme dle statutu tyto činnosti, jako obvod, na nesvěřených pozemcích vykonávat. Tedy v totální zkratce obvod dělá úklid a základní údržbu, město provádí investice a větší akce. Navíc, jako bonus, jsou v lokalitě do dnes nevyřešené majetkové převody, mnoho dlažby leží na pozemcích soukromých společností.

    Jasně, máme tady odvěkou otázku co je údržba a co už ne. Dle mého názoru, špatně provedené dlažba již od projektu rozhodně není problém údržby. Stejně tak povolení vjezdu těžkým vozidlům na povrchy které nemají šanci odolat následné váze. Stejně tak instalace zábran, kamer či nějakých kůlů. Nic z toho není údržba.

    To vše píšu v duchu předešlého příspěvku aneb že již zde nemíním odpovídat za druhé. Stejně tak na nikoho neukazuji prstem, nikoho neobviňuji. Každý má možnost zde napsat, se vyjádřit. Snad tedy chápate jak jsem Vám odpověděl. Po předešlé akci zde na MSStavbách budu odpovídat za to mám (nebo měl jsem) v gesci já.

    Mohu Vás však aspoň trochu potěšit tím, že situace kolem otázky „co je údržba a co ne“ se značně posunula a já vidím budoucnost pozitivně. Za obvod rád sdělím, že jsem zvýšili úroveň údržby prostoru tím, že jsme pořídili stroj Glutton, což je vysavač s vestavěnou vapkou a který můžete už nějaký měsíc vidět kolem Karoliny v akci. Pro představu, jen jeden tento samotný stroj stál víc jak půl milionu korun.

    Hezký den.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  14. Vítek :

    David.Witosz: opravdu si pochopitelně vše přesně nepamatuji a nemám všechny informace. Pouze jsem konstatoval, že tržnice na Černé louce byla zrušena a v podstatě se přesunula na komunikaci, která se kvůli tomu uzavřela. Na ploše zrušené tržnice, jestli se nepletu, parkuji auta. Z nábřeží je to kousek.
    Paní co organizuje trhy za Vámi přišla a Vy jste ji pomohl. Super!!! Doufám, že ke všem je takový rovný přístup. Až budu něco potřebovat, určitě se za Vámi stavím.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  15. rom :

    David Witosz:

    Pána s Gluttonem vidím denně. ) Toto není podstata problému, ale budiž.

    můžete prosím konkrétně ukázat na zodpovědného člověka za dopravní situaci v oblasti? Ale opravdu konkrétně.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  16. Vitek :

    rom: veřejná správa je nastavena tak, že najít konkrétně zodpovědného člověka je těžké. Třeba pan Witozs z jedné pozice poukazuje na město, ale neuvede, že i tam měl a má také významné funkce.

    Thumb up 11 Thumb down 3
  17. rom :

    vitek:

    přesně – takto to je je

    zapomínají na společné koalice, členství v radě atd.

    a občan pláče )

    Thumb up 4 Thumb down 4
  18. David.Witosz :

    thvari: Zdravím.
    Nedůstojné brečení? :D A kde? Já jen, že tady nejsme na youtubu a neděláme show ;) Díky. A k tvému názoru, nesdílím jej. Někdy mi připadá, že ve své podstatě trpíš schizofrenii. Uvedu proč. Jedna tvá tvář se snaží do Ostravy přinést západní řešení, pominu že často bez ohledu na zdejší možnosti a podmínky, ale je to směr ve kterém se principiálně shodneme. Druhá tvá tvář mi však klade otázku, zda v sobě nemáš tak trochu toxické „východní“ myšlení.

    Pokud chceme rozvíjet demokracii, znamená to, že na sobě máme pracovat my všichni, tedy společnost jako celek. Neznamená to, že na sobě mají pracovat jen politici. Masaryk Beneš Štefánik byli schopní politici, ale bez zapáleného organizačního ducha obyvatel vlasti, by určitě nedokázali co dokázali. Ty však naznačuješ, že se mám smířit s tím, že jsem politik a tedy mám odpovědnost za vše. Jednoduše – „Platíme tě, se starej a zbytek nás nezajímá, to jsou tvoje problémy.“

    Když povím za nás Piráty, drtivá většina z nás jsme šli do politiky aby některé prvky západních demokracií se přenesly k nám do ČR a byli všední součástí. Třeba otevřená komunikace s veřejností jako je tomu nyní zde. To však neznamená, že to je jediný posun který nás k západnímu typu demokracie má dostat. Pokud chceme jako stát v čemkoli uspět, znamená to, že by na sobě měli pracovat všichni, včetně tebe.

    Představa, že politik je ten co vyřeší vše, je představa že existují mesiášové. Mesiášové neexistují. Stejně tak to, že dostávám plat neznamená, že jsem tvou zdí nářků. Jaký mají pak smysl volby, když odmítáš rozlišovat kdo má za co odpovědnost a tedy jak výkonný, či dobrý, daný politik je? Nepotíráš tedy tak trochu sám sebe?

    Právě teď v tento moment jsem tady jediný politik (zřejmě) co tady veřejně pod svým jménem komunikuje (myslím toto vlákno). Napsat tedy, že se mám smířit s tím, že mám jako politik úděl „obětního beránka který snímá hříchy tohoto města“ je ukázka toho, jak daleko si došel ve své vlastní odpovědnosti, odpovědnosti uvědomělého občana. A já myslel, že chceš být ten co jde příkladem.

    Jinak hezký den a ať se daří, já dnes doma s nachlazením.

    Vitek: Pane Vítek, byl jsem neuvolněným radním bez přidělené gesce. To znamená, že takovýto člověk nepřipravuje žádné materiály, jen je připomínkuje a pak hlasuje jednou týdně na radě města v kolektivním orgánu. Věřte si čemu chcete, ale připomínkovat jsem připomínkoval kde co, hlasováním jsem se taky vyjádřil mnohokrát, ale Vaše představa odpovědnosti je v nesouladu s realitou.

    Kdyby tady byl primátor, asi by neměl problém potvrdit, že jsme měli nejednou hodně ostré výměny názorů (a nejen s ním) kde jsme se neshodli, stejně tak že jsme se často v mnohém naopak shodli nebo primátor podpořil iniciativy s kterými jsem přišel já osobně. O tom je politika. Druhá věc je, že já tady odpovídám sám a v radě je 11 členů, z toho 7 náměstků s naprosto konkrétními gescemi. Zkuste se obrátit na ně, nic Vám nebrání. Já je sem heverem tahat nemůžu.

    Jak jsem psal tedy výše, přijímám plnou odpovědnost za to co mám v gesci a na dotazy z mé gesce rád odpovím.

    Hezký den Vám všem a já se jdu zas kuryrovat.

    Thumb up 23 Thumb down 7
  19. Tomas :

    David.Witosz: Davide,Thvariho fb+YouTube..sledují,tak musím poznamenat,že máš pravdu..Vždycky se smějí,pak řeknu ach jo..jak přijde s myšlenkou zavřít pomalu celé centrum..Ale už absolutně,neřekne..jak vyřešit dopravu autem..(prostě má v hlavě,jak dopravu autem,úplně vymazat z povrchu zemského….

    Thumb up 7 Thumb down 6
  20. Vítek :

    David.Witosz: bohužel jste si nepřečetl Jednací řád rady města Ostrava. Každý radní muže připravit a předložit radě materiály k projednání!!! Samozřejmě je jednodušší pouze připomínkování a hlasování o tom, co připraví úředníci.

    Thumb up 4 Thumb down 11
  21. davidb :

    Tomas:
    A co by na zavření tohoto prostoru bylo špatného? cca 800×700 metrů!
    https://mapy.cz/s/buzeluluga
    Asi s průjezdnou Pivovarskou.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  22. M :

    Ta Zuzka mě nikdy nepřestane bavit :-D

    Thumb up 4 Thumb down 1
  23. Tomas :

    davidb: Co já vím,ale nikdy jsem nečetl ani nevím,že by se cesta měla zavírat u Rocku(u Sykoraku)…ta reakce je na zavření ulice u nových fakult,až se dobuduje prodloužená Pivovarská….Mimojine často když jedu že Slezské využívám po Sykoraku doleva,..dal směr Karolína…kdyby jí zavřeli musel bych po prodl.Pivovarske(až se dobuduje)..to co je mape je úplný nesmysl..

    Thumb up 2 Thumb down 5
  24. davidb :

    Tomas:
    Já vím že se o tom nemluvilo.
    Ale vadilo by to? Já si myslím, že ne.
    Ano část Sýkorák-Pivovarská bych asi nechal otevřenou. Brno má taky přes pěší zónu pár ulic průjezdných.
    Ale k vaší cestě Slezská – Karolina je možno jet po Frýdecké.
    28. října mezi Poděbradovou a Žofinskou bych zavřel pro auta ihned.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  25. Jiří :

    David.Witosz: Vy ve své pracovní době za peníze daňového úředníka sepisujete sáhodlouhé komentáře na nějakém pseudo-aktivistickém webu? Děláte si srandu? Pořídil jsem screenshoty a zvažují podání správní stížnosti. Pokud budete pokračovat, připravíte Pirátskou stranu o můj hlas v příštích komunálních volbách.

    Thumb up 4 Thumb down 40
  26. vojta :

    Jiří: jakože by politik neměl komunikovat s veřejností a raději se zamknout v kanclu?

    Thumb up 22 Thumb down 0
  27. davidb :

    Jiří:
    Víte jakou má uvolněný politik pracovní dobu?

    Thumb up 7 Thumb down 1
  28. Crazym :

    davidb: Všechno :-)
    Tak doufám, že v té oblasti bydlíte a už jste se vzmohl na více než nájemní byt města, máte rodinu a auto potřebujete i k práci, jinak to nikdy nepochopíte.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  29. Tomas :

    Kvůli toho co tady preferujete,tedy zavírání ulic pro auta,snížení jízdních pruhů,jen pro pěší a podobne nesmysly.Je primátor Hřib od Pirátů v Praze,absolutně nehorší primátor co jsem od Pražáků slyšel…Tak se vzpamatuje ..

    Thumb up 5 Thumb down 12
  30. Mark :

    Tomas: Slyšel od pár známých, nebo jste si udělal profesionální průzkum veřejného mínění? Podle toho by naopak panovala spíše spokojenost. Jestli žijete v bublině lidí, co pěšky ujdou jen trasu od vchodu do domu k autu a zpátky, tak se nedivím, že na Hřiba nadávají, ale objektivně posunul Prahu hodně dopředu.

    Nadává se, že je v Ostravě mrtvé centrum, ale když už někdo chce udělat něco, co prokazatelně na spoustě míst to centrum oživilo – tzn. co největší omezení automobilové dopravy v jeho okolí – tak je to podle většiny lidí špatně…

    Thumb up 15 Thumb down 7
  31. Michal :

    „co prokazatelně na spoustě míst to centrum oživilo – tzn. co největší omezení automobilové dopravy v jeho okolí.“

    Ntpč, cože co? Teprve únor a grc roku už je tady.

    Thumb up 7 Thumb down 12
  32. Tomas :

    Mark: No spíš,je legendární, hláška o Praze..o tom hlavně nepoustejte Piráty k dopravě!!!Že za minule vol.obdobi totálně domrvili dopravu v Praze…o tom víme i my v Ostravě…Když při jednání o kaalici v Praze padlo,všichni ze zastupitelů,je třeba Hříba a spol.držet od dopravy co nejdál…Souhlasím s Michalem pod tebou,grc roku..

    Thumb up 1 Thumb down 18
  33. Martin [msstavby.cz] :

    Tomas: Co je na tom za „hon na čarodějnice“? Jedna strana tady tvrdí nepravdu, kterou druhá strana vyvrátila. Mě jde jen o to, aby se ve veřejnou prostoru přestalo účelově lhát, klamat lidi. Ale chápu, že pravda je hodnota, která ti je cizí a rád se pachtíš ve svých vlastních lžích a představách. Kebaby a fianncování z nich stavby mešit. Vymyšlená vesnice, kde lidé trpí pod útlakem větrných elektráren apod. Viď.

    K tomu uzavření Havlíčkova nábřeží. Je to klub Dock, ne Rock. Idea byla taková, že se část nábřeží uzavře pro průjezd aut a nově budou auta směřující do centra jezdit po 28.října, kudy nyní projíždějí trolejbusy.

    Jiří: Politik má mandát, ne pracovní dobu od / do. A můžeš prosím vysvětlit označení psaudo-aktivistický web? Děkuji :)

    Michal: A můžeš to namísto posměšku vyvrátit? Ne, že….

    Thumb up 12 Thumb down 2
  34. Martin [msstavby.cz] :

    thvari: Honzo, vyjádření policie máš taky. Pravděpodobně jsi ho dostal i ve stejný den (v mé odpovědi od PČR zůstal text „Naše Ostrava“ :) ) A myslím, že jsi se i zapojoval do diskuzí na TW ohledně toho nábřeží? Proč jsi odpověď policie potom nepřidal k vláknu, mohlo to část věcí objasnit?

    Thumb up 4 Thumb down 2
  35. Tomas :

    Martin [msstavby.cz]: Když jsi naprosto nechápajíci komenty co pisi,raději se ke mě nevyjadřuj.Protoze si nepochopil ani kritiku politický ANO..z tvé strany,ani vesnici trápící útlakem z větrných elektráren a už vůbec o financování Kebabem jakékoliv církevní stavby(který jsem já nikdy nenapsal)a říkám to po třetí,zastal jsem se jen kolegy(ty jsi taky nebyl schopen mu to potvrdit nebo vyvrátit).a neryji do tebe.jak bys taky mohl…Jo a vím že Dock(ne Rock)..znám to chodím tam,ale tel.opravil…Co se týká uzavření u Docku(to je blbost)nikdy jsem neslyšel,pouze uzavření u nových fakult OÚ..až bude dobudována prodloužená Pivovarská ..Podotknu poslední věc,přečti si pojem Jedná Vyškova rovina…a co je v popise jedno slovo…Taky jsi k tomu napsal svoje a mohl bych se do tebe trefovat,ale neudělám to…nejsem jako ty…

    Thumb up 2 Thumb down 15
  36. Ilona Rozehnalová :

    Martin [msstavby.cz]: Je tedy jedna výšková úroveň podmínkou, bez níž v žádném případě, bez výjimek nejde pěší zónu prohlásit? Děkuji za konkrétní odpověď.

    Opět musím napsat, že nechápu, proč jste ve chvíli, kdy článek nějakou dobu připravujete (čekáte na zaslanou odpověď Policie ČR), neoslovili s dotazem oficiálně i město, dotčenou náměstkyni? Protože to, že vám někdo neodpoví na sociální síti, přece není důvod to zabalit, nebo ano? (Mně také pan starosta Vereš neodpověděl na stromy na Slezské přes opakované dotazy, ale když budu dělat na jaře debatu, vyzvu ho a nebudu se opírat o to, že nereagoval na sítích, stejně tak, pokud bych psala článek). Přece ve chvíli, kdy vám o téma jde a nemáte dostatečnou reakci na sítích, by vás to mohlo naopak více motivovat k tomu, získat od města/náměstkyně oficiální stanovisko, ne? Protože jde o téma a řešení konkrétního problému… O co větší váhu by článek měl, kdybyste měli oficiální stanovisko města, od kterého by se mohla odpíchnout vaše kritika. A nestojí to skoro nic – jeden email poslaný přes online podatelnu města a pár dní počkat na odpověď.

    Doufám, že na tento konkrétní podnět nedostanu již „tradiční“ odpověď ve stylu, že vás poučuji, co máte dělat. Nejsem sama, kdo tady píše, že byste mohli začít tento typ článků dotahovat tak, že k oficiálnímu vyjádření vyzvete dotčené strany (v tomto konkrétním článku tedy ne jen jednu) – obzvláště ve chvíli, kdy je v dnešní době tak snadné takový dotaz oficiálně online na město zaslat.

    Thumb up 7 Thumb down 11
  37. Cyklista :

    Ilona Rozehnalová: Nemyslím si, že by Martin musel vždy články „dotahovat“ tak, jak si myslíte. Nejde o žádného žurnalistu ani investigativního reportéra, kterého by to živilo. Toto je pouze „zájmový web“.

    Thumb up 16 Thumb down 3
  38. Martin [msstavby.cz] :

    Ilona Rozehnalová: Je tam toho více k řešení. Já viděl vypracovaný projekt na dopravní značení v lokalitě Docku v takové podobě, která dopravu nějak omezí, snížení rychlosti. Ale nelze ji zcela vyloučit do podoby pěší zóny.

    Sociální sítě ale přece nefungují tak, že tam budu psát cokoliv, aniž bych nepočítal s tím, že to vyvolá reakci. Na to už u veřejně známých osob, jako jsou politici. To neodpovídání je účelové. Není to poprvé. Není to pouze u mě. Jak jsem vám už několikrát psal, máme zdroje z více stran. A i ze stran, které jsou přímo zainteresovány. A ne, nebudu vám říkat konkrétní jména.
    Možná je to mnou, možná to je systémem ve kterém se pohybujeme, ale z informací které mám opravdu nečekám pravdivou odpověď. Nebo takovou odpověď, která by měla po stavebně technologické stránce legitimní odpověď.

    Proč se celé to nábřeží řeší více jak 10 let a dle reportáže dalších 10 let bude? A proč to není vůbec dořešeno? Proč vám nevadí, že náměstkyně tvrdí něco jiného, než je oficiální stanovisko PČR? Ale svou reakcí se zaměřujete pouze na to, proč jsem se nedoptal i jí?

    Ano, vyskytly se zde dvě osoby, které by chtěly vyjádření i druhé strany. Tedy vy a J. Petrus, jako „aktivní veřejnost“ a jedny z mála osob pozvané na magistrát k pracovní schůzce při řešení předprostoru hlavního nádraží, které proběhlo v říjnu.

    Ještě bych upozornil na ten fakt. V redakci máme všichni své zaměstnání. Nežijeme z dotací města Ostravy. Náš čas je tedy velmi omezen, ale přesto se snažíme vyvíjet aktivitu v podobě tohoto webu. Nejsme novináři a podle toho taky naše práce tak vypadá, kdy je většina textu v podobě prostého příspěvku, nebo komentáře.

    Thumb up 14 Thumb down 2
  39. Ilona Rozehnalová :

    Cyklista: Kdyby šlo jen o „zájmový web“ ve smyslu „napíšu, co si myslím“, tak ok. Ale tady se v článku jedna informace ověřila a druhá ne a to vnímám jako problematické. Pokud vyslovím v článku pochybnost, že náměstkyně primátora „úmyslně, nebo ne“ tvrdila nepravdu, dotahovat bych to měla už kvůli sobě. Co autorovi článku bránilo to udělat, když dotaz na Policii ČR problém zaslat a čekat na odpověď neměl? Podat prostý dotaz přes online podatelnu města trvá ani ne pár minut. Poté stačí stanovisko města/náměstkyně zveřejnit klidně i bez komentáře, pokud autor nemá prostor se tomu věnovat podrobněji. To také nezabere víc než pár minut. I od zájmového webu bych ve chvíli, kdy se v článku opírá o něčí oficiální stanovisko, očekávala přístup viz výše, obzvlášť když to autora článku skoro nic nestojí ani z pohledu „časové ztráty“.

    Thumb up 5 Thumb down 10
  40. Tomas :

    Ilona Rozehnalová: Ilono:Napíši to co Martinovi ohledně výškově roviny:Je tam slovo zpravidla…Což je jasné co znamená..

    Thumb up 5 Thumb down 2
  41. Ilona Rozehnalová :

    Martin [msstavby.cz]:
    Prosím, diskutujte slušně. To, že jdu na magistrát jako zástupce odborné veřejnosti vyjádřit názor k předprostoru hlavního nádraží (tématu se věnuji 20 let, s Martinem Strakošem jsme stáli za záchranou pergoly) je nějaký problém? Je to nějaký podvod, morální selhání, důkaz klientelismu nebo co konkrétně? Když jste tak statečný v náznacích, buďte jednou konkrétní, vaše naznačování mě už nebaví.

    To samé s dotacemi města – vážený pane Mlčáku, dobře víte, že já osobně se živím antikvariátem. Dotace města získávám na kulturní aktivity, kterých dělám více než 100 ročně po pracovní době večer pro občany Ostravy již 25 let. Dotace města na kulturní aktivity Fiducie je 500 tisíc na rok (pro srovnání, například Pant má 900 tisíc, Cooltour měl 2,5 milionu). Z toho 350 tisíc jde na online pořady (na režii, scénář, střih, kameru, autorské poplatky a další, výroba takových pořadů, jako je třeba ten o Nové Karolině, je nesmírně drahá, my ji díky lidem-srdcařům děláme mnohem levněji). Čili na 100 akcí zbývá na celý rok 150 tisíc, což si jistě umíte spočítat, že není ani na provozní náklady. Vaše naznačování, jak žiju z dotací, je ubohé.

    Ano, nikdo by neměl na sítích používat nepravdivá nebo zavádějící tvrzení. Vzhledem k tomu, že jste si následně vyžádali stanovisko Policie ČR a v článku tvrdíte, že město nezná legislativu, nechápu, proč jste se města nedotázali na otázky, které tady teď dáváte mi. (Proč se celé to nábřeží řeší více jak 10 let a dle reportáže dalších 10 let bude? A proč to není vůbec dořešeno? Proč vám nevadí, že náměstkyně tvrdí něco jiného, než je oficiální stanovisko PČR? ) Tyhle dotazy jste mohl poslat během pár vteřin na mail: posta@ostrava.cz. Nestojí vás to vůbec nic. Vypisování tady v diskusi vás stojí mnohem víc času než napsat jeden mail s dotazem na podatelnu. Proč to neděláte, je otázkou, kterou si neklade jen „aktivní veřejnost v uvozovkách, co nemorálně chodí na město říct svůj názor“, ať vás parafrázuji. Co jste předvedl v této vaší odpovědi, je opravdu tristní.

    Thumb up 10 Thumb down 10
  42. davidb :

    Crazym:
    Všechno samozřejmě nejde.
    Bydlící, MHD a zásobování do pěší zóny může.
    Ale průjezd a práce není důvod pro vjezd.

    Michal:
    Najdi si příklady z ciziny jak to pomohlo.
    Nebo se podívej na tyto příklady:
    https://www.youtube.com/watch?v=sEOA_Tcq2XA&t=70s
    https://www.youtube.com/watch?v=GlXNVnftaNs
    https://www.youtube.com/watch?v=sCSkNiyYv8g

    Thumb up 2 Thumb down 1
  43. Ilona Rozehnalová :

    Tomas: Opravdu mi není jasné, co to znamená. Znamená to tedy, že je to nepřípustné, když je jiná výška? Proč je tam pak slovo zpravidla? (ptám se jako češtinář, omlouvám se, ale je to obor, který jsem vystudovala já a tak mě to slovo tam zarazilo :-)

    Víte, ptám se na ověření toho údaje, neboť třeba u štěrkových záhonů byl tady-respektive na twitteru MS Staveb zveřejněn argument, že jsou v Německu zakázané a tady se dělají. Proti tomu se ozvali tuším z Landscapu či jiné profesní skupiny, musela bych dohledat, kdo to byl, že to je zavádějící tvrzení.

    Proto jsem se zeptala, zda to je ověřená informace, že město Ostrava nezná-či by porušovalo- legislativu, pokud by tam chtělo pěší zónu. Čekala bych od zájmového webu racionální reakci a ne to, co nastalo po dotazu. Pokud máte o něco zájem a někdo se na něco ptá, je takový problém mu to slušně vysvětlit, odkázat na nějaké informace?

    Určitě není Ostrava jediné město, které by dělalo pěší zónu z místa, kde byla původně vozovka s chodníky v různých výškách. Jak to tedy dělají ta jiná města, která stále dáváme za příklad? Ve chvíli, kdy je tady záměr pěší zóny v místě, kde by to dávalo smysl – je tam velký pohyb pěších a vzrůstající zájem plus nově univerzitní kampus, se určitě dá najít cesta tak, aby to bylo legislativně v pořádku, nebo ne?

    Thumb up 3 Thumb down 6
  44. anti-Ilona :

    Ilona Rozehnalová: Ilono, se vší slušností, jste poslední dobou neuvěřitelně otravná. Zapojujte se do témat, kterým profesně, či alespoň zájmově rozumíte, a nezastupujte veřejnost v tématech, do kterých Vám nic není. Je pro mě absolutně nepochopitelné, že někdo, kdo má antikvariát, mluví politikům a odborníkům do nádraží. Ukažte mi takový případ odjinud. Nově jste si koukám přidala i téma pěších zón. Co bude příště? Budete jednat s provozovateli restaurací, že zrovna jejich gastropodnik by měl v centru nabízet toto a ne tamto? Pochopte, že to, že Vás k těm tématům město pouští, je založeno na faktu, že jste pro ně potenciálně absolutně neškodná. Vím to z osobní zkušenosti. Dokud nebudete „zlobit“, máte zaručené místečko „aktivní veřejnosti“, budete mít přístup k inside infu a všechny bude ochotně zajímat váš názor, neboť si ti samí lidé později pochopitelně vykážou, že oni s „aktivní veřejností“ diskutovali a projekt s lidmi konzultovali. Všichni jsme takhle začínali, i Honza. Chápu, že to asi děláte kvůli nějaké osobní protekci, ale věřte, že nejde o dlouhodobě udržitelný plán, protože lidé na radnici se mění.

    Thumb up 16 Thumb down 8
  45. Hans :

    Ilona Rozehnalová: Vážená paní Rozehnalová. Prosím vás, ukončete tady ty vaše spory osobního rázu s Martinem. Já a mnoho čtenářů tohoto webu jsme neskutečně vděční za to, že v Ostravě existuje alespoň jeden web, jedno medium, který narozdil od všech regionálních deníku nemá problém publikovat kritiku na město. Kdyby i nezávislé noviny jako Deník apod. nebyly jen hlásnou troubou města, ale stejně jako v jiných státech by se snažily poukazovat na problémy, neřkuli průsery, které místní politici způsobují, rozhodně by byla na místě i kritika Martina a jeho webu. Tím ale, že jsou MSstavby jediným (!!), kdo se opravdu snaží kritizovat a přináší možnost diskutovat o těch problémech, ve kterých se mnohdy Ostrava přímo topí, jsem rád za jakoukoli zdejší iniciativu v tomto směru. I kdyby to mělo být jen poukázání na zavádějící tweet. Až budete sama pravidelně publikovat jedinečné informace, které se ve veřejném prostoru z podivných důvodu jinde neobjevují a budete sama stavět opozici plýtvání veřejných prostředků a absenci koordinace politických zástupců, jsem si jist, že to budete dělat mnohem lépe než všichni přispěvatelé tady na webu. Do té doby se prosím věnujte vlastním dobročinným činnostem. Díky

    Thumb up 18 Thumb down 3
  46. Cyklista :

    Ilona Rozehnalová: Trochu zbytečná diskuse a naprosto zbytečné osočování různých osob.
    Bylo vydáno jedno vyjádření, proč si ho mám žádat znovu? Myslíte, že se „dotčená náměstkyně“ vyjádří? Apokud ano, že ve vyjádření bude něco jiného než přehození viny na stvební odbor, odbor dopravy, Ostravské komunikace, PČR, architekta…….

    Vyjádření politika ve veřejném prostoru má nějakou váhu. Pokud neřekl pravdu, nebo byl uveden v omyl, ve veřejném prostoru své původní vyjádření uvede na pravou míru. Nebo tedy máme po jakémkoliv vyjádření psát na posta@ostrava.cz zda to vyjádření bylo v pořádku, nebo zda toto vyjádření nebylo myšleno jinak?

    Thumb up 14 Thumb down 2
  47. thvari :

    Martin [msstavby.cz]: Paní Michalíková z nás musí být úplně zmatená, takový mediální zájem nepamatuje. :-) Dám to na Twitter znovu, až mě napadne nějaká chytlavá formulace nebo vlákno, ale potřebuju v tom mít jasno, protože mi paní Bajgarová odpověděla, že bez odboru dopravy a policie se nehne a že se to řešení hledají společně. Možná je to jen v rámci dobrých vztahů různých institucí, co já vím.

    Celá tato pěší zóna nás vrací k samotné podstatě problému, tedy že určitá skupina lidí si centrum představuje protkané silnicemi a parkováním s tím, aby to zde šlo člověku co nejsnáz projet autem, případně přijet a zaparkovat přímo u cílové destinace. Tito lidé brání současný status quo. Druhý proud si centrum představuje jako místo s výrazně upozaděnou automobilovou dopravou. Osobně to vidím jako nutnou podmínku k oživení centra, protože kolony projíždějících aut, jako to vidíme na ulicích Českobratrská, Mariánskohorská/Muglinovská, 28. října a mnoha dalších, prostě a jednoduše nejsou to, co bychom objektivně pojmenovali jako ,,živé město”. To jsou naopak lidé, kteří se pohybují pěšky a na kole nebo ti, kteří vysedávají za prosklenými výlohami podniků či na zahrádkách přímo v ulicích. Příkladů ze zahraničí máme spoustu.

    Nakonec se v tomto jistě dopracujeme ke zdravému kompromisu, je však zarážející, jaký problém představuje jedna konkrétní relativně malá změna nepříliš frekventované silnice v pěší zónu. Když odhlédnu od toho, zda je jejich stanovisko závazné, PČR výměnou za pěší zónu vlastně požaduje výstavbu nové silnice Pivovarské napříč historickým jádrem, kterou nazývá objízdnou trasou, což zároveň reprezentuje mínění podstatné skupiny lidí. Z mého pohledu se snad naší aktivitou nebo dotazy povede přimět je přesvědčit, že to není nutné a že konečná újma na osobním pohodlí nebo obslužnosti lokality bude mnohem menší, než jakou si ji tito lidé představují.

    Thumb up 10 Thumb down 3
  48. rom :

    bohužel si člověk rychle zvykne a Ostrava je velmi dobře průjezdná autem – což není samozřejmost

    jakékoliv zásahy vyvolají odpor a politici se poserou – např. proč má MOAP vyčleněná parkovací místa na škvárovém parkovišti? kolik platí zaměstnanci magistrátu za garantované parkování?

    jen vůle odstranit některá navyklá parkoviště – třeba Katedrála, Dům umění atd. – jede to za jeden den, ale čeká se, až budou náhradní místa – ale ta nikdy nebudou stačit – kdyby se najednou objevilo 1000 nových míst na parkování v centru, tak jsou za pár dnů plná a další parkují v zákazech – řidiči jsou velmi kreativní

    Thumb up 6 Thumb down 3
  49. Riltr :

    Pane autore,proc to sl9vickareni,z vyjadreni policie je patrne,ze policie doporucuje nabrezi uzavrit az v momentu,kdy bude hotova alternativa,coz neni,mag9strat se pouze drzi doporuceni pol8cie,at uz je zavazne,ci neni,dulezote je,ze to ma logiku,v opacnem pripade bychom nadavali,ze ega politiku jsou nadrazena nad doporuceni odborniku…tendencne rypavy clanek…stava se z toho tady pomalu bulvar…

    Thumb up 2 Thumb down 13
  50. Tomas :

    Riltr: Konečně to někdo napsal tak,jak to ve skutečnosti je…s tím bulvárem souhlas..Vše je děláno zdiskreditovat místní politické osazenstvo a k tomu přidat čtenost v podobě senzačních článku…Dle mého úplně zbytečný článek…a není první…

    Thumb up 1 Thumb down 11
  51. Martin [msstavby.cz] :

    thvari: Ani v našich podmínkách není opravdu problém přebudovat část ulice na pěší zónu, když tomu odpovídá její navržení.

    Věřím, že v té zprávě, co jsi dostal, jsi se mohl i ztrácet. Přeci jen pro někoho, kdo se nezabývá povolováním staveb a projekcí staveb to může být španělská vesnice.
    Pojďme si to shrnout.
    Již v územním povolení, které bylo zahájeno v roce 2019 a vydáno na začátku roku 2020 je uvedena podmínka PČR.

    Ta podmínka tam je tedy známá již několik let.

    Vlastně dává velký smysl. Oblast od Masarykova náměstí k řece je dopravně obsluhována pouze stávající Pivovarskou a Havlíčkovým nábřežím. Rovněž se v této lokalitě nacházejí kulturní objekty s vysokým počtem návštěvníku. Zásobovací trasy a hlavně trasy bezpečnostních složek. Pokud by jsi uzavřel Havlíčkovo nábřeží a za nějakou dobu rozkopal Pivovarskou, stane se lokalita zcela nedostupná. Ten požadavek je tedy logický.

    Stejná podmínka, konkrétněji specifikována, byla uvedena i ve stavebním povolení z května 2022.

    Zároveň PČR vydala ke zřízení pěší zóny jako takové stanovisko souhlasné.

    Celé to troskotá na tom, že město není schopno od roku 2012 (v rámci soutěže na Černou louku) vyprojektovat a realizovat Pivovarskou. Ta ulice neměla ještě ke konci roku 2022 povolení. To harakiri, co se v území Černé louky z hlediska přípravy staveb děje je neskutečné.
    Negativní stanovisko k pěší zóně od PČR prostě není.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  52. Martin [msstavby.cz] :

    Ilona Rozehnalová: V čem prosím nediskutuji slušně? Vy si opět dedukujete z mého vyjádření něco, co v něm není. Zmínila jste, že nejste sama, kdo by zde chtěl vyjádření i města. Pouze jsem do kontextu přidal, že jediné osoby, které to požadovaly jste vy a J.Petrus, kteří byli na zmíněné schůzce.

    Rovněž jsem nenarážel na výši dotací. Už vůbec ne Pantu, Cooltouru. To je mi upřímně úplně jedno. Pouze bych rád do kontrastu uvedl to, že člověk, jehož pracovní náplň se z části kryje s tím, čím se na veřejnosti prezentuje a zabývá má poměrně větší časové možnosti k řešení konkrétních témat. Narozdíl od osob, které mají poměrně vytíženou pracovní dobu od / do a jejich pracovní náplň se neslučuje s tím, čím se zabývají ve volném čase. Že reagujete tak podrážděna pramení jen z toho, že jste si to takto vyložila.

    Jediné tristní chování nejenom tady předvádíte vy. Zde na webu se vyjadřujete pouze, když chcete kritizovat naši práci a radit, jak ji dělat jinak. Byť sama ji neděláte. Neděláte ani to, že byste odpověděla na otázky typu „proč se ta lokalita řeší tak dlouho“, „co se dělo od vydání stanoviska“ apod. Vy ten bordel prostě z nějakého důvodu přehlížíte.

    „aktivní veřejnost v uvozovkách, co nemorálně chodí na město říct svůj názor“. Nikde jsem nepoužil a netvrdil. Překrucujete, lžete. Není to prvně.

    Následně to co předvádíte na Twitteru je snad ještě horší, než zde. K tématu výstavby a urbanismu Ostravy se tam vyjadřuje více lidí / stránek. Ale jen naše příspěvky tam pitváte do nihilismu a jako zde překrucujete. U nikoho jiného to neděláte.
    Příkladem je i to, co zmiňujete v jiném komentáři zde a to následující tvrzení „Víte, ptám se na ověření toho údaje, neboť třeba u štěrkových záhonů byl tady-respektive na twitteru MS Staveb zveřejněn argument, že jsou v Německu zakázané a tady se dělají.“

    Tohle je další z vašich překrucování, nebo se vám vše již plete. Nikde jsme nepsali, že jsou štěrkové záhony v Německu zakázané. Můžete si to dohledat. Stránka lendskejp zmiňovala ve vláknu, jehož jsme byli součástí, že se v Německu zakazuje mulčovací textilie zasypaná štěrkem. Což je odkazování na můj článek z roku 2021. Nikde, ani já, ani lendskejp netvrdil, že jsou v Německu zakazovány štěrkové záhony.

    Už jsem vám odpovídal, že existuje projekt, který lokalitu u Docku řešil a lze realizovat maximálně rychlostní omezení. Ale pokud vám to něco řekne, prosím.
    Každý veřejný prostor se řídí mnoha normami, vyhláškami. Ta jedna úroveň má svůj důvod. Například v bezbariérovosti veřejného prostoru. Například:

    „1.2.4. Varovný pás.
    Varovný pás je zvláštní forma umělé vodicí linie ohraničující místo, které j e pro osoby se zrakovým postižením trvale nepřístupné nebo nebezpečné, zejména hmatově definuje rozhraní mezi chodníkem a vozovkou v místě sníženého obrubníku, určuje hranici vstupu n a železniční přejezd nebo přechod, okraj nástupiště tramvajové zastávky s pojížděným mysem, místo se zákazem vstupu, konec veřejnosti přístupné části nástupiště kolejové dopravy, okraj zpevněné plochy na železnici, sestupný schod zapuštěný do chodníku nebo změnu dopravního režimu na okraji obytné a pěší zóny.

    Varovný pás musí mít šířku 400 mm a jeho povrch musí mít nezaměnitelnou strukturu a charakter povrchu odlišující se od okolí; musí být vnímatelný bílou holí a nášlapem. Povrch plochy do vzdálenosti nejméně 250 mm od tohoto pásu musí být rovinný při dodržení požadavku na protiskluzné vlastnosti a musí být vůči varovnému pásu vizuálně kontrastní.“

    „1.0.1. Komunikace pro chodce jsou chodníky, stezky, pruhy a pásy pro chodce, včetně ostatních pochozích ploch jako jsou náměstí, obytné a pěší zóny.“
    Z toho plyne
    „1.1.1. Výškové rozdíly na komunikacích pro chodce nesmí být vyšší než 20 mm, jinak musí být řešeny výtahy nebo v odůvodněných případech u změn dokončených staveb zdvihacími
    plošinami.“

    To nám asi celkem vylučuje z komunikací pro chodce komunikaci pro auta, která je ohrazena obrubníky a níže o více jak 20mm oproti stávajícím chodníkům, což….

    „1.2.6. N a začátku (konci) obytné a pěší zóny se zřizuje signální a varovný pás. Vstup ze zóny na chodník označuje signální pás a vstup ze zóny na vozovku označuje varovný pás. V obytné a pěší zóně musí být systém přirozených nebo umělých vodicích linií. Hranice nezvýšeného autobusového, trolejbusového nebo tramvajového pásu se v obytné nebo pěší zóně označuje varovným pásem.“

    Vyhláška 398/2009 Sb.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  53. Crazym :

    Tomas: Jj a celé to platí Soros a Ilumináti a navíc je to kampáááň proti místnímu politickému establishmentu a způsob jak dostat loutku Martina k lukrativnímu korytu do zastupitelstva které pak bude ovlivňovat ve prospěch zednářů 😂 Bože, co Ty jsi za střevo…

    Thumb up 15 Thumb down 1
  54. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: To je Danek, ale používá jinou přezdívku. :)

    Thumb up 3 Thumb down 1
  55. Dan :

    Tomas: Obcas to tu je pro me i poucne. Ty „zpravidla“ :D

    Radeji jsem tu zkopnul jen tu nejdulezitejsi cast, pro prehlednost

    „1.0.1. Komunikace pro chodce jsou chodníky, stezky, pruhy a pásy pro chodce, včetně ostatních pochozích ploch jako jsou náměstí, obytné a pěší zóny.“
    Z toho plyne
    „1.1.1. Výškové rozdíly na komunikacích pro chodce nesmí být vyšší než 20 mm, jinak musí být řešeny výtahy nebo v odůvodněných případech u změn dokončených staveb zdvihacími
    plošinami.“

    Thumb up 5 Thumb down 0
  56. Ilona Ropzehnalová :

    Vkládám odpověď z města k tématu. Stále si myslím, že o takovou reakci mohl požádat zájmový web, pokud chce nějaké téma opravdu poctivě řešit, a ne se opírat o jeden tvít. Nebo co je cílem tohoto webu? Pokud je jím snaha o nějaké řešení, ne jen publikování „je tady nějaký problém a my na něj poukazujeme“, pak je základem získávání pokud možno co nejvíce informací. Dotaz směrem k městu nestojí nic. Reakci sem vkládám pro ty, koho téma zajímá. Jméno dalších dvou lidí, kteří o informace požádali zřejmě dříve než já, jsem vymazala, neboť nevím, zda by chtěli být takto zveřejněni. Ilona

    ———- Původní e-mail ———-
    Od: Bajgarová Zuzana
    Komu: …., Antikvariát a klub Fiducia
    Datum: 2. 2. 2023 16:31:47
    Předmět: Re: Žádost o vyjádření k připravované pěší zóně pod kampusem OSU

    Vážený pane ….,
    Vážená paní Rozehnalová,

    děkuji za Vaše dotazy, s ohledem na podobnost dotazů a skutečnost, že jsem před několika dny na obdobné dotazy odpovídala panu …, reaguji jedním emailem a s dovolení pro odpověď využiji to, co jsem již odeslala panu Petrusovi, doplněno o další podklady.

    Informace, která podmiňuje realizaci je obsažena ve vydaných stavebních povoleních/resp. Územním rozhodnutí (jedná se o dva projekty). Povolení vydal SÚ MOaP (přikládám v příloze, včetně stanoviska), je pravomocné a jako takové je platné a nepřekročitelné, pokud bychom jej nechtěli zcela shodit jako celek. Povolení bylo takto vydáno na základě stanoviska PČR. Vyřazení podmínky by bylo možné pouze změnou povolení.

    Tolik věcný úvod. Situace je však mírně složitější. Pro objasnění situace se tak předem omlouvám za delší email.

    Historicky se má situace tak, že PČR nesouhlasila s realizací stavby tedy ani nechtěli vydat souhlasné stanovisko pro realizaci stavby, protože podle jejich názoru neexistuje náhrada za tuto trasu, která slouží jako objízdná a obslužná pro lokalita. Obdobný postoj zastává odbor dopravy, avšak hledající řešení. Můj názor je ten, že když ani není formálně v pasportu komunikací, nemůže na ni systém spoléhat. Nicméně v době projektové přípravy (která s ohledem na skutečnost, že projekt jsme vymysleli až poté co byla byla rozběhnutá univerzita a potřebovali jsem se potkat v čase, probíhala celkem zrychleně) se zjistilo, že nejsme schopni získat stavební povolení – protože nedostaneme souhlasy dotčených subjektů. Po jednání s odborem dopravy, úřadem Moravské Ostravy a policií ČR jsme identifikovali možnost, že stavbu rozdělíme na dvě části, abychom se alespoň na té části bezprostředně navazující na univerzitu mohli posunout. To se povedlo. Zároveň bychom následně projednávali další postup na samotné komunikaci, kterou Policie podmiňovala objízdnýmii trasami Pivovarské. Protože Pivovarská (I. Etapa – Střelniční a Smetanovo náměstí) byla projekčně tehdy dále a předpokládala se realizace již v minulém roce, vycházeli jsme z modelu, že v roce 2022 – 2023 zrealizujeme stavbu Pivovarské a ta nám vytvoří podmínky pro obsluhu území a na tu navážeme přestavbou samotné komunikace Levobřežní. Situace ačkoli nemilá pro nás tehdy znamenala logické řešení a časově OK. Vše sedělo do plánu. Svah se měl dělat v roce 2022 a v zásadě návazně poté, po zprovoznění Pivovarské, mohla začít samotná cesta.

    Vsuvka:
    Malý obrázek toho, jaké stavby probíhají, či mají/měly probíhat v území mezi lety 2022-2024, tedy v období, které je předmětem řešení a o jejich odzásobování se bavíme… není tam zakreslena samotná revitalizace celé Černé louky (od 2025) a rekonstrukcích ulic Zámecká, Dlouhá ( 2024). Zavření obou komunikací najednou (Pivovarské i Levobřežní) by tedy znamenalo problém s obsluhou ne jen pro běžnou dopravu, ale také pro staveništní dopravu. Mimo jiné má město uzavřené smlouvy o součinnosti s několika privátními investory v území – znemožnění realizace investic = náhrady škody, ale to už se rozšiřuji asi zbytečně daleko.

    Problém nastal v tu chvíli, kdy jeden z vlastníku nemovitosti nevydal souhlas k realizaci projektu Pivovarské a ani po mnoha jednáních se problém nepodařilo vyřešit dohodou. A to způsobem, kdy jej zablokoval na 5+ let. V návaznosti na tuto novou skutečnost jsme znovu vstoupili do jednání s odborem dopravy, dopravní policií a stavebním úřadem (podzim loňského roku). Z mého pohledu v tu chvíli, kdy nerealizuji Pivovarskou je možné uzavřít Levobřežní, protože Pivovarská jezdí (byť je jednosměrná). Ještě v prosinci existoval příslib souhlasného stanovisko ze strany Policie. (Cílem bylo požádat o změnu stavby před dokončením, aby podmínka z povolení zmizela). V prosinci také zastupitelstvo schválilo investiční rozpočet obsahující realizaci obou staveb včetně finančního krytí. Se stavbami se tedy počítalo. Připravována je veřejná zakázka na výběr zhotovitele. Stanovisko Policie však v lednu přišlo negativní. Následovalo další jednání s odborem dopravy, stavebním úřadem a projekcí nad řešením situace.

    Aktuální stav jednání je takový, že existuje na stole řešení, jak úpravu komunikace zrealizovat dohodou v území se všemi aktéry, bez konfliktu, se zahájením stavby do poloviny tohoto roku. Krátkodobě s průjezdem aut s rychlostí do 30km za hodinu a aktivními zpomalovacími prvky. Následně s převedením do trvalé pěší zóny.
    Variantou B je řešení formou nedohody, sporu s několika subjekty, kdy je možné, že bychom nutnou změnu stavby před dokončením získali na základě toho, co naznačujete Vy, že se jedná o stanovisko, (ačkoli samotné stanovisko policie hovoří o stanovisku a závazném stanovisku, stavební úřad ve vydaném územním rozhodnutí hovoří o závazné části závazného stanoviska a máme rozdílná „právní“ stanoviska ohledně tohoto co je vlastně správně, jisté však je, že povolení jsou platná a závazná). V této chvíli tedy není potvrzeno, že je to reálné, podmínku prostě jen z povolení vyřadit navzdory negativnímu vyjádření Policie, teoreticky však nejspíše dříve nebo později ano.

    Podstatné je ale skutečně to, že zahájení stavby je podmíněno ve stavebním povolení. Proto, nechceme-li postupovat v rozporu s vydaným stavebním povolením, což jako veřejný subjekt nechceme, potřebujeme před zahájením stavby získat tzv. změnu stavby před dokončením. Což je záležitost, která se nyní projednává.

    Je však velmi důležité brát v potaz to, co jsem naznačila i obrázkem výše, že řešíme i vnitřní zásobování, kde se pohybujeme uličkami v centru města mimo jiné se staveništní dopravou, náklaďáky i jeřáby… Problém řešitelný několika různými opatřeními, hledá se řešení.

    Pro doplnění kontextu. Most Na Karolině od MSK je ve velmi špatném stavu. Jak možná víte, připravujeme projekt, který znamená demolici mostu a výstavbu nového. To by se mělo začít ideálně ještě v 2. pol. roku 2024. Toto samo o sobě znamená nemožnost průjezdnosti nábřeží.

    V kontextu všech těchto skutečností město a obvod čeká další diskuze a úpravě dopravní obslužnosti celé této části města do doby výstavby Nové Pivovarské a to včetně situace v okolí Dock, které nyní připravováno není.

    Snad jsem alespoň částečně vysvětlila naše myšlenkové pochody a kroky. V případě dotazů jsem k dispozici.

    S úctou a pozdravem

    Zuzana Bajgarová

    Thumb up 4 Thumb down 8
  57. Ilona Rozehnalová :

    Martin [msstavby.cz]: V reakci tedy uvádíte dotace města proč? Atd., v naznačování jste mistr, ale abyste se postavil čelem a řekl to otevřeně, to ne…Nemá smysl v tom pokračovat.

    Co se týče toho, že zde reaguji na nějaký text – diskuse zde je pro všechny, nebo ne? Já vám tady píšu slušně, že byste si mohli vyžádat stanovisko města, když se tématem chcete zabývat. Nestojí vás to opravdu nic, poslat jeden mail s dotazy a zveřejnit tady odpověď. Mne to stálo cca 2 minuty., zformulovat otázku a poslat ji mailem. Tato diskuse naopak zabírá zcela zbytečně čas nás obou.
    Je otázkou, jak má diskuse na nějaké téma vypadat, jak diskutovat s názorovými oponenty, jakým způsobem zveřejňovat informace atd. Tam máme jiný přístup a jiné postoje.

    Thumb up 5 Thumb down 6
  58. Ilona Rozehnalová :

    Hans: Děkuji za názor. Dlouhodobě dělám veřejné diskuse, píšu odborné texty na témata města (do Krásné Ostravy, na weby, vystupuju na konferencích atd) Stála jsem spolu s dalšími za záchranou jatek, Ostravice, hotelu Palace, kritizovali jsme Novou Karolinu, nedávno jsme se snažili zachránit Strakáč, prosazovali jsme soutěž na jatka, když ji město nechtělo, spolu s dalšími jsme loni prosadili vznik odborné kulturní komise, kolem které byla také velká debata atd. Je to pro vás málo? Dělala jsem i za kovidu kritické debaty (například velmi kontroverzně přijatou debatu o Ostravském muzeu). V loňském roce jsem debaty nedělala, neboť mi umřela maminka. Umřela náhle, zcela zdravá, v mém autě na náhlou embolii, musela jsem ji oživovat a jistě chápete, že je to věc, která člověka zasáhne. Veřejně jsem napsala, že po její smrti z emočních důvodů nyní nejsem schopna veřejné diskuse dělat – jsou dost náročné na emoce, aspoň tedy pro mě. Necítím se na to, teď dělat veřejné debaty, jako jsem je dělala. Musím ještě počkat. Za celý ten rok kdo jiný udělal veřejnou debatu k veřejnému prostoru, mrakodrapu nebo čemukoliv jinému, čím se zabývám i já (Mappa nepočítám, je to organizace města)? A ano, zabývám se tím, přestože jsem povoláním antikvářka. Je to přečin? V tématu se vzdělávám 25 let, mám kolem sebe lidi, kteří jsou v daných tématech odborníci (Strakoš, Vitoulová aj.).

    Thumb up 4 Thumb down 7
  59. Martin [msstavby.cz] :

    Na obsah mailu jsem reagoval již v tomto komentáři. Martin [msstavby.cz]: Ale jsem rád, že ho tu někdo dal. Já osobně jsem měl problém ty věty rozluštit a musel jsem to číst několikrát. A je fajn, že jde vidět jaký je v koordinaci a etapizaci všech staveb „nepořádek“.

    Takhle to i vyzní, že zlý stavební úřad hází klacky pod nohy. Pravda je však ta, že podmínky jsou roky známy a každá legislativa má jasně daná pravidla.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  60. davidb :

    Martin [msstavby.cz]:
    Proč ale musí být Pivovarská průjezdná pro všechny?
    Takže kolem Docku nikdy pěší zóna nebude, protože jak se k ní od Sýkoráku dostanete?

    Město by mělo na Slezské postavit (třeba ve spolupráci s firmami) parkovací dům, kde by pracující z centra parkovali. Pozemek na místě současného parkoviště vlastní – no problém. A druhý třeba za divadlem, ať je obsloužena i druhá část. Samozřejmě parkovaní za poplatek, klidně s rezervací místa a poté vymáhání špatného parkování a porušení zákazu vjezdu. Ostrava je třetí největší město, má X poslanců a senátorů, tak ať tlačí na změnu zákona, aby se mohla špatně parkující auta odtahovat. Bohužel Češi zatím na nic jiného než represi nereagují.

    A celá tato část https://mapy.cz/s/lekatujube by měla být průjezdná pouze pro residenty, MHD a zásobování.

    Thumb up 2 Thumb down 6
  61. Martin [msstavby.cz] :

    davidb: Záměr je jet ze Sýkoráku přímo po 28.října a dále po Biskupské.
    Samozřejmě bude zachován příjezd k soudu pod Sýkorovým mostem. Když se doprava odkloní na Biskupskou, není potřeba jezdit kolem Docku.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  62. Hans :

    Ilona Rozehnalová: Na vaše arogantní „je to pro vás málo?“ odpovím následovně. Mně nepřísluší hodnotit vaše aktivity. Za to, jak se angažujete ve veřejném životě, jste zodpovědná jen sama sobě. Nemusíte mi dokazovat co všechno děláte a proč jste lepší než Martin nebo kdokoli z nás diskutujících. Ale díky za názor.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  63. davidb :

    Martin [msstavby.cz]:
    Ja fakt nevím proč auta na Pivovarské potřebujeme?
    Tím myslím průjezd. Chápu residenty a zásobování. I tak by ale nemusela být průjezdná až na Smetanovo náměstí.
    objízdná trasa po Frýdecké je kapacitní, rychlá a blízko.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  64. rom :

    Trochu se ztrácím – kdy tedy dojde k výstavbě Nové Pivovarské a následných komunikací kolem Kampusu na Karolinu? Kdo stavbu zablokoval?

    díky

    Thumb up 4 Thumb down 0
  65. Crazym :

    Tvl, ty neukojené absolventky filozofických fakult nám byl čert dlužný :-)

    Thumb up 7 Thumb down 6
  66. Ilona Rozehnalová :

    Hans: Reagovala jsem na Vaše tvrzení “ Až budete sama pravidelně publikovat jedinečné informace, které se ve veřejném prostoru z podivných důvodu jinde neobjevují…“ Nevím, sledujete moje aktivity podrobněji? Nepracuji jen v online prostředí – chodím i na debaty Mappa, na zastupitelstva, píšu články, vyjadřuji se pravidelně k různým záležitostem, kterým se věnuji, nejen v oblasti architektury (kromě debat spravujeme databáze soch a památek, vydáváme mapy, knihy atd), ale i umění ve veřejném prostoru, kultury, ale také práci s komunitou, kam patří snaha vést dialog i s názorovými oponenty a snaha v případě rozporu mít ucelené informace a oficiální reakce od názorových oponentů (je to způsob, který byl funkční u Černé kostky, u začátku častějšího vypisování arch.soutěží a u řady dalších kauz, kde dnes vidíme výsledek a nebo se k němu jako u Černé kostky snad blížíme, proto se ho držím).

    Loňský rok jsem na aktivitách především v oblasti pořádání veřejných debat a aktivitě na sítích ubrala z rodinných důvodů, což jsem několikrát uvedla. Doufala jsem, že se debat někdo chopí, protože jsem přesvědčená, že ukazování problémů nestačí. Nikdo nezpochybňuje důležitost poukazování na problémy na této stránce, ale chybí mi větší snaha získávat informace od názorových oponentů nebo od toho, koho kritizujeme – když je to město, je zcela legitimní po něm informace chtít, ono informace dokonce dát musí, když požádáte dle 106. Tahle práce mi tady na webu chybí.
    Zazněl tady argument, že autoři musí pracovat a nemají čas některé věci dělat. Ale oslovit město s žádostí o odpověď, když mám pochybnost nebo důkaz, že lžou, opravdu v dnešní době nestojí skoro žádný čas. Já také pracuji, živím se 26 let jako antikvářka. Veškeré tyto aktivity, co jsem zmínila, nejsou součástí práce, která mě živí. Poslat dotaz na město mě stálo 2 minuty a zveřejnit tady odpověď 1 minutu.

    Thumb up 4 Thumb down 12
  67. M :

    Zuzka by měla mít svoji vlastní stand up show. Ten email pro Ilonu je jeden další žvást…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  68. Marthin :

    Ilona Ropzehnalová: Z vyjádření p. náměstkyně to skoro vypadá, že Havlíčkovo nábř. je nějakou strategicky důležitou silnicí, bez které se ostravský automobilismus neobejde. Opak je pravdou… musí se bez něj obejít při každém mírném zvýšení hladiny Ostravice a nevšiml jsem si žádného dopravního kolapsu…
    https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/20100518_povodne_havlickovo_nabrezi_ostrava.html
    https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000020830/vylita-ostravice-uzavrela-prujezd-pres-havlickovo-nabrezi-stale-se-patra-po-zene-kterou-strhla-voda-hasici-uz-eviduji-na-400-vyjezdu
    https://domaci.hn.cz/c1-43571750-povoden-karvina-je-odriznuta-od-sveta-vlaky-mezi-prahou-a-ostravou-stoji
    https://www.okas.cz/o-spolecnosti/archiv-novinek/vytrvaly-dest-v-noci-dvakrat-zaplavil-mysi-diru.html
    https://www.facebook.com/permalink.php?id=159263727451430&story_fbid=3318340351543736
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/lide-na-severu-moravy-zacinaji-scitat-skody-po-povodni_200508251436_mhromadka
    případně byla uzavřena z jiných důvodů…
    https://www.patriotmagazin.cz/ridici-si-oddechnou-havlickovo-nabrezi-v-ostrave-je-znovu-prujezdne

    Thumb up 3 Thumb down 1
  69. Martin [msstavby.cz] :

    Ilona Rozehnalová: Už jsem vám to vysvětloval několikrát. Nepotřebuji žádat o politicky korektní odpovědi, které mi nic nedají. Navíc mám konkrétní a přesné informace z více stran. Přímo od zúčastněných stran.

    Rád bych měl odpovědi, které by mi ze stavebně-technického hlediska a celkově odborného hlediska něco daly. Příkladem je i odpověď, kterou jste zde umístila. Ta mi nedala absolutně nic. Vlastně tou odpovědí bylo sděleno více, než bylo původně zamýšleno. Vy sama jste ji nepochopila, což vyplývá i z vašich vyjádření na twitteru, kdy jste některé později i smazala. Mimochodem dotaz zaslaný náměstkyní obsahoval také, zda je nemožné jednoduše udělat z části Havlíčkova nábřeží před Dockem pěší zónu. Odpověď nikde. :)

    Ano reagovat a diskutovat zde můžete. Ale byl bych rád, kdyby jste mi nepřisuzovala něco, co jsem (ani nikdo z redakce) nenapsal. Proti milnému tvrzení z vaši strany se snad mohu ohradit.

    Nejsem mistr v naznačování. Hledáte v mých odpovědích to, co tam není.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  70. Tomas :

    Další projekt univerzity výzkumní:https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/lerco-centrum-projekt-veda-vyzkum-ostrava-plany-cile.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  71. Marthin :

    Podle NSS není stanovisko policie závazné. Jakou další výmluvu má Ostrava pro nezavedení pěší zóny teď? https://zdopravy.cz/spor-o-prechod-urad-ho-i-pres-protesty-obce-zrusil-soud-zpochybnil-stanovisko-policie-219923/

    https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/09/0265_5As__2200031_20240906093014.pdf

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.