Nejméně v dohledné době nedojde k realizaci modernizace nádraží v Havířově. Bourání původní ceněné nádražní budovy zablokoval ministr dopravy, České dráhy tedy bourat nebudou.
Tomáš Neřold, mluvčí ministerstva dopravy: „Jde o to, že v minulosti připravilo město variantu, při které nezohlednilo podle ministra názor architektonické veřejnosti.“
Také České dráhy musí respektovat rozhodnutí Ministerstva dopravy ČR. I ony ví, že se projekt nestihne. Kateřina Šubová, mluvčí ČD: „Bohužel je, vzhledem k časovým lhůtám, které máme, vysoce nepravděpodobné, že stihneme využít evropské peníze.“
Havířov tak přijde o dotaci ve výši 85 milionů korun na vybudování dopravního terminálu.
zdroj: infoportaly.cz
Rumcajz :
Zdravý rozum zvítězil! :) Jsem rád, že se nás pan ministr zastal, že pochopil to, že tady na Ostravsku nejsme žádná periferie a máme svou vlastní identitu, své vlastní ceněné stavby a nikdo, ani takový kolos jako České dráhy nám tady nebude úřadovat se svými pokusy!!!!!
16.10.2013 14:47Hynek [msstavby.cz] :
Rumcajz: jsem pochopil, ze ani na radnici z toho nejsou uplne stastni, pac uz v tom utopili nejake penize a nic z toho ted nebude.
16.10.2013 15:13johny :
Vubec bych se nedivil, kdyby se to nekomu nelibilo i kvuli tomu, ze kaprici nedopluji do spravneho rybniku… :-)
16.10.2013 17:47Tomas T. :
No vidim ze jste to nepochopili nikdo. Problem je v tom, ze na to mela prijit dotace. Ta byla nakonec schvalena ale v nizssi vysi. Proto se CD rozhodlo ze na to nejsou penize a bourat se nebude. To ale neznamena ze az penize budou, ze se to zase nerozjede. Jen je to nyni zastaveno, a nebude se s tim dit nic. Takze nepocitejte ze tu budovu budou opravovat. Jeji stav se bude pouze zhorsovat.
Na meste z toho samozrejme stastni vubec nejsou, protoze chcteji ten autobusak u toho nejak predelat, a toto jim vlastne prekrizilo plany. Utopili v tom penize ty, ze zaplatili a rozjeli ten cely projekt te rekonstrukce. Proto se jim to nelibi. Ale taky nemaji vice penez, kterymi by zafinancovali bypadek toho snizeni dotace.
Cili nejde ani o kapriky a ani o zdravy rozum. Jen nejsou prachy.
17.10.2013 08:45aldik :
Tomas T.: ČD spíš museli změnit stanovisko, jinak by pan ministr v demisi určitě odvolal i to nové vedení, kdyby ho neposlouchali :-D
Takže tímto asi nadobro Havířovští přijdou o moderní dopravní terminál.. i když třeba se už brzy začne stavět ta vlaková zastávka pod nemocnicí a nádraží ještě víc zpustne, protože je dál od centra.
17.10.2013 10:40Nimrod :
Já říkám pořád, že Žák je primitiv – kdyby to byl machr, tak naopak zareguje tak, že ČD přinutí, aby i přes sníženou dotaci do toho šly. Takhle to jen odskáče Havířov, resp. jeho obyvatelé. Žák se chová jako slon v porcelánu. Budova bude chátrat dál…další ukázka jak stát „pomáhá“ s čerpáním dotací…
17.10.2013 15:24Tomas T. :
Tak dnes jsem se dočetl toto:
Dozorčí rada Českých drah na svém odpoledním zasedání odsouhlasila odstoupení od smlouvy na realizaci projektu „Dopravní terminál města Havířov“, který spočíval v demolici stávající výpravní budovy. Dráhy vypoví smlouvu městu Havířov, které se na realizaci projektu mělo podílet. České dráhy počítají s tím, že městu uhradí vynaložené náklady spojené s realizací projektové dokumentace apod. Město již v minulosti avizovalo, že bude žádat úhradu nákladů ve výši 3,5 milionu korun.
13.12.2013 08:52Marti :
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/265854-prilis-senzacni-brusel-havirovske-nadrazi-se-uz-nehodi/
12.03.2014 12:59acdlcia [msstavby.cz] :
Marti: Jestli si myslí že tím máváním na vlaky nějak zabrání demolici tak jsou to blázni. Uspořádali ti takzvaní přátelé nějakou sbírku na rekonstrukci? A kolik přispěli ti „architekti“ co tam mektají něco o záchraně. Pleskat na hubě umí každý ale bez peněz do rekonstrukce nelez. U Národního divadla to fungovalo tak ať se snaží ti „přátelé“ trochu jinak.
12.03.2014 18:41PS. ČT jsou taky mistři populistických reportáží.
Tomas T. :
acdlcia [msstavby.cz]: Cili chcete rict, ze kdyby se usporadala sbirka, a na rekonstrukci nadrazi by se vybralo dost, tak by se stavba noveho terminalu mela zrusit, nechat autobudy tak jak funguji dnes, a pouze opravit halu. Ano?
Myslim ze tim vznika myslenka ze kdyz je nekdo ochoten neco zaplatit, tak se to pak musi postavit. Coz je samozrejme velmi spatne….
13.03.2014 08:33Marti :
acdlia: Na chytrou otázku odpovím chytrou otázkou: „Kolik dají ZE SVÉHO zastánci bourání a ´betonové lobby´?“ Kolik jste dal kdy ze svého VY osobně na stavbu nádraží, školy, nemocnice atd?
13.03.2014 10:35acdlcia [msstavby.cz] :
Tomas T.: Nic takového jsem tam nepsal. Je mi celkem jedno jestli to opraví nebo zbourají. Vadí mi pouze ten přístup lidí. „Půjdu před kamerou zamávat na vlak a oni to přece nemůžou zbourat.“ To je nesmysl. Jde tady o peníze. Když přijde někdo kdo tu budovu koupí a opraví tak stát bude, jinak půjde k zemi. Nic jiného jsem tím nemyslel.
13.03.2014 10:44To že je potřeba dopravní situaci nějak řešit nepopírám, ale způsoby jsou různé. Ať už se bude zachraňovat, nebo bourat. Je to o domluvě mezi lidmi i když to je nejspíš ten největší kámen úrazu.
acdlcia [msstavby.cz] :
Marti: Pokud si přečtete ten článek, nebo shlédnete reportáž tak se dozvíte že zastánci bourání na to dají 100 milionů korun. Dejte více a je to vaše. Já nejsem zastánce ani jedné strany takže vám ani jim bohužel nepřispěji.
13.03.2014 10:52