Vyjednávání o budoucí podobě nádraží v Havířově vyvrcholily v ustavení krizového štábu, který řeší, jaká varianta se bude realizovat. Demolici odmítl ministr dopravy, České dráhy se naopak haly chtějí zbavit díky náročnosti na údržbu. Navíc oddalování začíná ohrožovat možnost čerpání již schválené dotace.
Oddalováním zahájení stavby je ohroženo čerpání dotace a současně i zmaření investice, kterou už do projektu společně investovali havířovská radnice a České dráhy. Krizový štáb má za úkol zhodnotit všechny možné varianty přestavby a dostavby havířovského dopravního terminálu u nádražní budovy. „Komise se bude zabývat úpravami projektu tak, aby byl zachován požadavek zachování stávající nádražní budovy a zároveň mohla začít dostavba dopravního terminálu,“ oznámil ministr dopravy Žák.
„Dráhy zjistily, že v současné době nemají dost peněz na zbourání budovy. Žádali o evropskou dotaci ve výši 70 procent, přičemž jim bylo schváleno pouze 40 procent. A to je ten pravděpodobný důvod, proč se vedení drah rozhodlo pro zachování nádražní budovy,“ doplnil ministr dopravy Žák.
zdroj: denik.cz
Nimrod :
Deník to má nějaké pomícháané. Píšou, že ČD se chtějí budovy zbavit, a pak, že Žák říká, že se jej zbavit nechtějí. Každopádně to, co tam ten Žák dělá a jak se chová, je tristní. Nevidím do hloubky problému, ale jsem spíše zastánce demolice a moc nechápu, pokud je něco majetek soukromé firmy, tak, že jim to MD může zatrhnout jen tak. Ale jak říkám, nevidím všechny souvislosti.
26.09.2013 15:45aldik :
Nimrod: ČD nejsou soukromá firma, jsou sice akciovka, ale vlastní je stát, takže MD jim do toho kecat může..
27.09.2013 13:11Nimrod :
aldik: Pořád to je soukromá firma…ale to je jedno…proto jsem psal, že do toho moc nevidím
28.09.2013 22:31