Havířov – obchvat

Studie obchvatu Havířova dosud na webu nezveřejněna.

zdroj: rsd.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. PetrP :

    Tohle je hudba hoodně vzdálené budoucnosti… Bohužel…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  2. Marián Kyral :

    Třeba to bude dříve než obchvat Frýdku-Místku :-D

    Thumb up 1 Thumb down 2
  3. PetrP :

    Nee, nebude, staví se příští rok. Obchvat Havířova jestli bude dobře okolo roku 2025 – 2030…

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. Marián Kyral :

    @PetrP: Už několikrát se mělo začít stavět. A i pokud se stavět začne, tak neuvěřím, dokud to nezprovozní. Těch možností, na kterých to ještě může selhat je docela dost.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. PetrP :

    Jo mělo, ale EIA je už platná, peníze jsou, už snad jen výběr zhotovitele, kdyby se někdo pořád odvolával, ale příští rok bude tolik zakázek, že si mslím tohle nehrozí, všichni se napakujou ;)

    Thumb up 0 Thumb down 1
  6. Karel Komínek :

    Kde je Havířov-Střed… Havířov-Západ… Havířov východ… atd… jak jsou na mapě zakresleny výjezdy??? To se jako zruší označení Šumbark,Město,Podlesí atd? Co to teda je za trapárnu??? Velebnosti,asi budu zvracet…

    Thumb up 2 Thumb down 9
  7. Slosor :

    To trasování vypadá hrozně. Snad ještě přijdou k rozumu a prosadí logickou jižní variantu.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  8. PetrP :

    Jižní varianta by měla asi mnohem větší problém s pozemky, je to hustě zastěvěná oblast…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  9. aggu :

    Slosor: Jižní okolí Havířova je nejcennější územi co karvinskému okresu zůstalo. Vést tam dálnici skrz už docela hustou zástavbu domků a v okolí Žermánek by byl zločin ;) Severní trasa problémy minimalizuje. Navíc je tam východní obchvat Ostravy. Havířov by tak nebyl přímo napojený na D1.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  10. honza :

    Léta se o to mluví. Návrh Trasa je hrozná Je to paskvil .Ten kdo to vytvořil nezná místní poměry.
    Provoz v Havířově vytvářejí sami občané. Spousta místních dojíždí za prací do Ostravy To vytváří dopravní potíže ! (Havířov příměstská část Ostravy ).

    Kamiony do města nesmí! Jezdí jinudy, pokud to není jejich cílová stanice. Jsou jiné dopravní tepny v okolí které by potřebovaly investice . Obchvat tak jak je navržen je o ničem . Nepomůže v dopravní situaci tak jak se předpokládá . Pokud by nebyla silnice zpoplatněna. Tak se sem jen přemístí kamionová doprava ! ! !

    Největší oběti projektu se stanou http://www.sadyzivotice.cz/ (Noví vlastníci z řad rodinných příslušníků (bývalých) vysoce postavených politiků v to také doufají, že prodej pozemků pro stavbu přinese výnosný okamžitý zisk o Jablka nikdy nešlo )
    Frýdek-Místek je tranzitním městem. Obchvat už tam měl dávno být. Havířov není tranzitní město.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  11. honza :

    Když už někdo bude muset objíždět Havířov Směr>>> Havířov sever Tak už to rovnou vezme směrem na Karvinou a Č.Těšín a tam se napojí na dálnici jako doposud. Ty původní plány tu snad byly ještě dříve než se postavila rychlostní silnice F-M Č.Těšín
    Koukněte na mapu https://www.google.cz/maps/@49.7414193,18.5434779,12z Tranzitní doprava Kamiony směrem na Ostravu začnou jezdit přes Havířov !!!
    .

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. aggu :

    honza: Nová trasa je jediná možná. Teda kromě žádné trasy ovšem ;) Ano, kamiony na karvinsko jezdí od rondelu přes Suchou, ale komplet ostatní transit jede úplným středem Havířova. Když jedeš z Ostravy do Těšína, tak máš dvě možnosti, buď šílenou oklikou po dálnici přes F-M, nebo přímo středem města pak na Bludovičák a přes Těrlicko, zase středem zástavby. Havířov je pořád jedno z největších českých měst a mě to normální nepřipadá.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  13. honza :

    Každý se snaží jet nejkratší cestou. Obchvat je o dost delší než stará trasa. Lidé budou jezdit stejně jak jezdili, pro osobní vozy zákaz neplatí. Navíc přibudou Převážně Polské kamiony. To je můj názor.
    S Havířovem to jde s kopce.
    http://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/v-havirove-dnes-vymeni-vedeni-radnice-20161219.html

    Thumb up 2 Thumb down 4
  14. aggu :

    honza: Průjezd Havířovem od rondelu k zimáku cca 10 minut. Po tomhle obchvatu za 10 minut budeš někde v Těrlicku.

    Thumb up 7 Thumb down 4
  15. honza :

    http://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/co-nas-ceka-v-roce-2017-20161228.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. potkan :

    aggu – já nevím, zda to děláte soustavně naschvál, ale opět mluvíte nepravdu. Změřte si, jak dlouhý bude „obchvat“ Havířova, kde bude začínat u Třanovic a cvičně si změřte tu trasu třeba do Vítkovic a pak tu „šílenou“ okliku přes Frýdek, která vede skoro 100 % po dálnici. Dospějete k +- stejné vzdálenosti. A pak vzniká otázka, zda vůbec nějaký „obchvat“ Havířova bude třeba. V Havířově je problém cílová/zdrojová doprava, nikoliv tranzit.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  17. aggu :

    potkan: Z centra Ostravy do centra Těšína přes Místek: 45 km. Přes centrum Havířova 35 km. „Plus minus stejně“ si představuju jinak ;) Jestli obchvat je třeba, nebo není třeba, nebo kdy bude třeba, o tom já ani ty nerozhodujeme. A vzhledem k tomu, že přes Havířov je to do Těšína kratší cesta a bez zploplatněných úseků, je jasné, že to je i tranzitní problém.

    Thumb up 5 Thumb down 2
  18. potkan :

    aggu: k tomu, aby se mohlo říct, že problém Havířova je tranzit z Českého Těšína, je nutno se podívat na změřené intenzity dopravy. Ty na cestě číslo 11 z Těrlicka do Těšína činí pouze 3391 vozidel denně. A časově kratší to určitě není než skoro stále po dálnici přes FM – to se dá zajet za 20 minut při dodržování rychlostí. O tom, zda obchvat bude či nebude rozhodnou finance a ty určitě v dohledné době nebudou. Vůbec tady v kraji je to celé divné, vede sem dálnice a skoro dálnice, do Opavy by nejraději stavěli 2 paralelní dálnice, do Těšína taktéž. A pak je otázka, zda je to opravdu potřeba.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  19. adelka :

    Dneska se staví obchvaty i menších měst. Nechápu, že stále ještě jedno z nejpočetnějších měst ČR obchvat nemá. Nejslabší místo Sil. I/11 přes bludovický kopec je denně ucpáno souvislou kolonou vozidel, přejít cestu téměř sebevražda….
    Takže tady ty kecy o slabém tranzitu může říkat jenom někdo kdo se podívá do mapy a problematiku místní situace vůbec nezná.
    Třinci i Opavě se již povedlo přeložku realizovat, u Havířova brzdí další přípravy vysoké náklady na trasování i tunel v Těrlicku. Jiná varianta vedení obchvatu však není.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  20. adélka :

    potkan:
    ráda bych se zeptala na zdroj intenzity dopravy z Těrlicka do Těšína. Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. potkan :

    zde prosím
    http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
    Silnice 11 před Těrlickem – 3415 v roce 2016. Stejná mapa – mezi Bludovičákem a Havířovem – 14 578 a u radnice 17 350. Žádný tranzit z Těšína tam není, je to hlavně příjezd do Havířova z okolních vesnic.Tudíž je to hlavně problém Havířova a okolí a žádný obchvat to nevyřeší. A stát nemá peníze na mnohem potřebnější silnice, takže se radši na nic netěšte.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  22. davidb :

    adélka:
    http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx

    Thumb up 1 Thumb down 0
  23. adélka :

    davidb: potkan:
    Díky za info.
    Přece jen Těrlicko – Třanovice 4697, a Těrlicko – Č. Těšín 4755 a ty ostatní čísla jsou jasné. Za mě nesnesitelný dopravní stav je způsoben kombinací místní a tranzitní dopravy a obchvat by to určitě vyřešil.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  24. MareK :

    problém Havířova je, že je to město s jednou ulicí, totéž se projevuje v Porubě.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. potkan :

    3415 u přehrady a nebo 4755 někde jinde… A to Těrlicko – Třanovice je další místní doprava a asi těžko to bude ten tranzit z Těšína. Ale i kdyby byl – ani 9000 aut není frekvence pro výstavbu dálnice. Jiná věc ovšem je, že by Havířov opravdu měl mít něco jako obchvat pro ty, kteří tam nekončí, jen nevím, kolik takových aut opravdu je a kudy to vést.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. adélka :

    Tak ono pokud jede středem města 15 – 17 tis. vozidel, je celkem jedno jestli je to tranzit z Č. Těšína nebo okolních obcí, pořád by obchvat situaci řešil. Nevím jak musí čísla vycházet, aby to bylo na výstavbu obchvatu/dálnice, ale myslím, že se uvažovalo i o 2-proudé komunikaci s rozšířením na 3 pruh v místech stoupání. Pokud se nepletu tak se to teď posuzuje na GŘ ŘSD,uvidíme jak to dopadne.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  27. adélka :

    Pokračování v přípravě PD je pozastaveno
    https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/138/infoletak_s11-havirov-tranovice.pdf

    Thumb up 2 Thumb down 0
  28. Změna – opět se na tom maká :

    Od 3/2020 změna. Zase se na tom maká. Připravuje se ZP – záměr projektu ke schválení už v 10/2020.

    Zaujalo mě: 11,7mld Kč za 19,7km, tj. 595.142Kč/m
    K tomu všemu ještě přidat DPH

    Osobně se mi to zdá moc.
    Jasně dálnice není rohlík :-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. Honza :

    Změna – opět se na tom maká: Kdyby to aspoň byla dálnice… Ale je tam povolená rychlost 90 km/h.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  30. aggu :

    Změna – opět se na tom maká: Náročný terén, složité geologické podmínky, tunel, silně urbanizované prostředí…

    Thumb up 2 Thumb down 1
  31. Bůh :

    Nevím, ale ten jižní obchvat, kdyby vedl zhruba takhle, tak se vyhne i 99% zástavby.
    https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=18.4367613&y=49.7669288&z=13&l=0&base=ophoto&rm=9qRlgxWM2QOeEyTyF4h25fS9g7QfiIWpg-aDPf1Thz.3aMga0gkwfZefOShCle-dgq1398gX0fJRg10fIig10fY7gs1ffYgr0fk65I1eqWhc0eQEho1eKhhbjf0LTD4h

    Thumb up 0 Thumb down 5
  32. davidb :

    Bůh:
    Tak si přepněte mapu na turistickou a podívejte se proč tam ta zástavba není! Ach jo.

    Thumb up 8 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.