V Ostravě-Svinově je plánována výstavba logistické průmyslové haly. Záměr nyní prochází posouzením v procesu EIA.
Záměrem investora je výstavba nové skladovací haly s administrativními a technickými vestavky, včetně napojení areálu na dopravní a technickou infrastrukturu, zpevněné plochy a oplocení. Pozemek se nachází v Městském obvodu Ostrava Svinov. Stavební pozemek se nachází na ploše bývalého Dolu Jan Šverma v Ostravě – Svinově. Lokalitu pro výstavbu areálu tvoří pozemky p. č. 2844/1, 2968/1, 2968/54, 3166/1, 3405, 3406, 3410, 3413/1, 3431/1, 3590/1, 3590/37, 3593/46, k. ú. Svinov, které jsou ostatní plochou. V současné době není pozemek zastavěn.
Novostavba skladovací haly je navržena s ohledem na okolní zástavbu – jedná se o jednopodlažní objekt s plochou střechou ukončenou po obvodu atikou.
zdroj: EIA
tojejedno :
Tohle místo je jak z katalogu pro výstavbu logisticko průmyslové haly, bývalý brownfield, u dálnice, nezastaví se pole, upřímně se divím, že tam už dávno něco takového není.
davidb :
tojejedno:
01.06.2023 11:32K dálnici kousek, ale to kličkování? https://mapy.cz/s/casekupamo
tojejedno :
davidb to máš pravdu, chybí napojení Opavské na dálnici…
01.06.2023 11:56Dr. Kohn :
davidb: No a proč ne takto? https://mapy.cz/s/dutemeguru
01.06.2023 13:32M :
A „vedle“ v tom areálu na Bílovecké se bouraly nějaké haly. Neví někdo, jestli se tam něco plánuje? Tam by taky mohlo něco vyrůst…
01.06.2023 13:58Náhodný kolemjdoucí :
Dr. Kohn:
01.06.2023 21:35To spíš takto, přes Svinov: https://mapy.cz/s/conujetusu
Brzda :
Dr. Kohn: protože to je přes věčně ucpanou světelnou křižovatku….
02.06.2023 09:24Náhodný kolemjdoucí: vždyť to tak postoval David….
aggu :
Kdo asi v devadesátkách rozhodl o tom, že se exit z mostů na dálnici „netřeba“? Bo ohrožení Severního spoje? Který mimochodem má obsluhovat úplně jinou část města?
02.06.2023 10:03Stejní pantátové kteří tvrdili, že Ostrava vlastně dálnici vůbec nepotřebuje. Stačí přípojka do Místku.
Výsledkem je, že celý svinovský brownfield leží ladem.
Sami se střílíme do nohy.
Není se ale čemu divit, když se současný primátor rád fotí jak leští kliky v Praze a dělá si selfíčka z běžnými ministerskými úředníky. Tak to má přece být. Jezdit do Prahy v předklonu. Omega myšlení.
Marian Kechlibar :
aggu:
Já bych teda řekl, že nenapojit svinovské mosty na dálnici bylo výjimečně dobré rozhodnutí. Po 28. října jezdí kupa autobusů MHD, které pokračují rovně a mají zastávku 150 metrů od dálnice. Křížení tohoto provozu s odbočujícími auty by bylo dost peklo.
Alternativou by byla opravdu velká křižovatka, kde by směr na dálnici odbočoval už někde tam, kde se teď odbočuje na Bíloveckou, ale na to zase tehdy asi nebyly peníze, když hned vedle je podobně velká křižovatka s Rudnou… nezapomeňme, že ta dálnice se stavěla skoro před 20 lety a ČR byla ekonomicky slabší než dnes.
02.06.2023 10:18adamous :
No, slysel jsem, ze v pripade VRT by mel dostat Svinov uplne jiny rozmer, tj. vystavba adm. budov, obchodni centra apod. … ale ne, my to zaplevelime dalsim skladem.
Brzda :
aggu: Uvědomte si, že stavba dálnice podléhá nějakým normám. Jedním z omezení zakotvených v těchto normách je minimální možná vzdálenost mezi MÚK. A to je hlavní důvod, proč není z dálnice napojení na svinovské mosty. To, že tato lokalita není napojena lépe je spíše chybou města. Mělo tlačit na napojení z MÚK Rudná. To je podobné, jako když se v současné době provádí rekonstrukce mostů na Rudné ve Vítkovicích, kde se dle územního plánu má rušit křižovatka RudnáxZávodní, ale k souběhu staveb nedošlo a bude se to přestavovat bůh ví kdy. Stejně jako o kus dál, kdy budou již brzy rekonstruovány mosty přes ulici Místeckou (stejně jako zde zbourány a postaveny nové) a neřeší se dostavba na kompletní MÚK – tedy zrušení světelné křižovatky u Hornbachu tak, jak je to v územním plánu…..
02.06.2023 14:50aggu :
Brzda: Ano normy ;) Obecně je to 4 km. A norma připouští, že to není dogma. Při rekonstrukcích, složitých intravilánech apod.
02.06.2023 16:12Schválně, najdeme v intravilánech Brna nebo Prahy dálniční křižovatky, které jsou od sebe blíže než 4 km? ;)
Takže v Brně: 4 km – 2 km (muhehe) – 5 km – a zase 2 km.
V Praze to nemá smysl ani řešit.
Takže co přesně si mám uvědomit? ;) Že jsou ostravští politici a místní úředníci ŘSD čivavy? A nepracují pro prospěch ostravanů ale pro pochvalu z Prahy?
Ten exit ve Svinově by pomohl desetitisícům řidičů denně. Kteří musí zbytečně najíždět kilometry (a produkovat výfukové plyny, muhehe…) skrz Porubu a Svinov navíc, než se na dálnici dostanou.
Nehledě na to, že ten sjezd už tam ve východní části v podstatě je. Od dálnice je oddělený položenými jersey svodidly. K smíchu. Jasně, západní část MÚK, jak píše Marian, je složitější a vyžaduje dva nové krátké mosty.
Brzda :
aggu: Dálnice přes Brno byla stavěna v poněkud jiné době. Bohužel je to obecný problém, že by do každé díry měl být podle místních sjezd z dálnice. Uznávám, že někdy jsou MÚK řešeny nesmyslně, zde je to ale nadbytečné, zvlášť po dostavbě severního spoje, na kterou by město (a kraj) měli především tlačit. Také je zde možná přestavba (také zanesena v územním plánu) křižovatky na vodárně na MÚK….
03.06.2023 10:47Navíc souhlasím s názorem Adamouse, že je škoda tuto lokalitu zabít dalšíma logistickýma halama. Takové stavby patří na okraj města či do neobyvatelné lokality jako např v Hrušově…
aggu :
Brzda: Svinov je díra?
Podívejte se jaký je na mostech a okraji Poruby provoz. Exit na D1 by výrazně pomohl lidem (ale to je asi „nadbytečné“, že? ;)
Zejména když obě východní větve jsou v podstatě hotové a je tam umělá zábrana.
Jak může být lokalita „zabita“ logistikou, když už tam je, je to historicky průmyslová zóna – areál dolu Šverma, typický brownfield a navíc na okraji záplavové zóny?
04.06.2023 00:00vojta :
To bylo od politiků keců, jak bude ze Svinova po realizaci VRT nová čtvrť, nové centrum města po vzoru těch západních, hustá polyfunkční zástavba, prémiové byty a kanceláře. A dopadlo to jako vždy, radujeme se z další haly.
PetrK :
aggu: přesně tak, a pro příklady není třeba chodit daleko – na D56 jsou u Paskova hned 3 exity
04.06.2023 10:42Brzda :
PetrK: Pokud chcete argumentovat, argumentuje správně. Od počátku byla D56 plánována jako čtyřpruhová rychlostní silnice, tedy R a ne D. Stavěna byla v osmdesátých letech minulého století, na D byla převedena jako jiné úseky pouze papírově, aby vláda dokázala, že se staví dálnice (zjednodušeně řečeno). Stále je vedena jako tzv. dálnice II. třídy. D1 přes Brno byla stavěna ještě dříve (cca o deset let). Normy se prostě s časem mění a to co bylo možné před padesáti lety, dnes prostě možné není. Smiřte se s tím.
04.06.2023 22:22aggu: Ne Svinov asi není úplná díra, šlo mi o to, že každý chce mít sjezd z dálnice tam, kde by chtěl, včetně těch bezvýznamných děr. Zde je dálniční křižovatka s Rudnou a kousek dál se severním spojem, který bude sloužit jako přivaděč do Poruby a dále na Hlučín a již nyní slouží jako přivaděč na Mariánskohorskou. Opavská by se měla do budoucna zklidňovat a ne být přeplněná provozem z dálnice. Apropos, můžete mi někde v mapě vyznačit, kde jsou hotové a jen svodidly oddělené sjezdy na Svinov? Nějak o nich nevím. Děkuji