Uskupení architektů s názvem V MEZích ARCHitektury se zaměřilo na nový generel cyklistické dopravy v Kopřivnici.
K čemu Generel cyklodopravy?
Na dopravě je extrémně zajímavá jedna věc – tzv.‼️ indukce dopravy. ‼️ Ta v podstatě říká, že čím kvalitnější infrastrukturu vytvoříte, tím větší zatížení vyprodukuje. Takže čím více silničních pruhů postavíte, čím více parkovacích míst vytvoříte, tím více aut bude ve vašem městě jezdit. Pozitivní na tom je, že to funguje s jakýmkoli typem dopravního prostředku. Takže čím kvalitnější je nabídka MHD (což ovšem neznamená MHD zdarma), tím více cestujících ji využívá, čím lepší je cykloinfrastruktura – tím více cyklistů. A čím více lidí využívá alternativní typy dopravy, tím méně lidí jezdí autem. Win-win situation chtělo by se říct. V Kopřivnici to očividně pochopili.
Abyste byli schopni vybudovat kvalitní infrastrukturu (v podstatě jakoukoliv), potřebujete dlouhodobý plán. Tak, aby jednotlivé prvky nevznikaly náhodně, nýbrž jako součást komplexního systému.
■ Co si od svého plánu slibuje Kopřivnice? „…vytvoření předpokladů pro rozvoj cyklistiky a cykloturistiky na území města, zejména podporu denního dojíždění do zaměstnání, škol a za službami. Generel slouží pro upřesnění vedení cyklistických tras pro potřeby územního plánu a jako podklad pro plánování dopravních staveb. „■ A jak chce celou vizi naplňovat? „Generel sleduje též cíl zprovoznění etapových tras včetně vyznačení dopravním
značením bez stavebních úprav co nejdříve (podle možnosti financování). Zároveň generel obsahuje i návrhové a výhledové řešení s náročnějšími stavebními úpravami, k němuž bude nutno dospět postupnými kroky. “ ‼️ To je zásadní věc – etapizace celého projektu vzhledem k možnostem financování.‼️
Analytická část Generelu – Kolizní výkres. Analyzuje kolize plánu se stávající dokumentací :
Analytická část Generelu – Problémová mapa:
Návrhová část – Výkres rozdělení tras na hlavní a vedlejší :
Návrhová část – Výkres etapizace. Navrhuje postup prací s ohledem na finanční možnosti:
Návrhová část – Výkres trasování. Návrh skeletu cyklodopravy – včetně rozčlenění na páteřní a doplňkové trasy:
zdroj: FB V MEZích ARCHitektury
Vim ze to s tim nesouvisi,ale… :
kdyz sem si prohlizel dopravni stavby do 2030 v OVe, tak opavska ma mit take jen jeden pruh v kazdem smeru…takze o snizeni dopravni zateze v Porube mesto evidentne uvazuje :D
30.01.2020 19:56Adam :
„Na dopravě je extrémně zajímavá jedna věc – tzv. indukce dopravy. Ta v podstatě říká, že čím kvalitnější infrastrukturu vytvoříte, tím větší zatížení vyprodukuje. “
Předpoklad, zcela nepodložený daty, a dokonce nepodložitelný (protože neexistuje objektivní míra „kvality infrastruktury“). Častý výskyt podobných předpokladů je důvodem, proč se na rozhraní exaktních věd a sociálních „věd“ jedna strana druhé straně posmívá, a to zcela oprávněně.
01.02.2020 16:11Martin [msstavby.cz] :
Adam: Tak zrovna tohle je celkem ověřené.
https://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o
02.02.2020 08:53https://www.youtube.com/watch?v=Boi0XEm9-4E
https://www.youtube.com/watch?v=Boi0XEm9-4E
thvari :
Martin [msstavby.cz]: Vidět svůj Utrecht takhle na videu potěší, ale tenhle level bych zatím do Ostravy netahal, to by mohli někteří obyvatelé dostat infarkt a mrtvičku zároveň. Mi by pro začátek klidně v Ově stačily jen ty pruhy a stojany. :-D
02.02.2020 14:49