Frenštát má nový vizuální styl

Moderní, svěží, nápaditý styl s výrazným a jednoduchým logotypem, který však respektuje historii, tradice a hodnoty, se kterými je město spjato. Město a jeho organizace tak postupně začnou využívat jednotný vizuální styl, jež poslouží snadnější a kvalitnější komunikaci s občany a prezentaci města navenek.

Kompletní nová vizuální identita města k nahlédnutí ZDE.

„Logo a vizuální styl je pro nás důležitým atributem a značkou, která bude reprezentovat město navenek tak, aby byla tato komunikace jednotná a veřejností lehce rozpoznatelná a identifikovatelná. Předchozí podobu vizuální komunikace jsme považovali za nejednotnou, chaotickou a nekoncepční,“ sdělil Jan Rejman, starosta města.

Autorem nového loga a grafického manuálu je design & digital agentura UNIFER z Brna, která zvítězila v Soutěži o návrh na nový vizuální styl. „Soutěž byla vyhlášena v říjnu loňského roku jako dvoukolová a jejím obsahem bylo vytvořit jak návrh loga/logotypu, tak celkového konceptu grafické komunikace a dalších vizuálních prvků pro město Frenštát pod Radhoštěm. Obdrželi jsme 27 návrhů, které posoudila komise složená jak se zástupců města, tak nezávislých odborníků v oblasti grafiky a výtvarného umění, cestovního ruchu a marketingu,“ pokračoval starosta města.


Nové logo města je inspirováno tradičními symboly Frenštátu pod Radhoštěm a jeho okolí. V logu lze rozpoznat nejen vrcholky Beskyd, kapli sv. Cyrila a Metoděje na Radhošti, ale také podloubí radnice nebo rohy boha Radegasta, patrona beskydských hor. Celkový tvar loga navazuje na erbovní tradici, však při zachování moderního minimalistického stylu. „Od začátku jsme Frenštát vnímali jako místo se silnou tradicí a historií, kterou by byla škoda v komunikaci nevyužít. Přesto jsme chtěli, aby výsledný design byl moderní a splňoval vysoké standardy designérského řemesla,“ řekl Jaroslav Stigler, head of design v agentuře UNIFERu a hlavní tvůrce loga. A Kamil Pavlíček, CEO UNIFERu, k jeho slovům dodal: „Jsme sice brněnská agentura, ale prací pro Frenštát žije celý náš tým. Od prvního brainstormingu a interní kreativní soutěže mezi našimi designéry jsme byli rozhodnutí výběrové řízení vyhrát a doručit Frenštátu pod Radhoštěm design, který komunikaci města posune do 21. století. Získané důvěry, stejně jako skvělého přístupu i komunikace zástupců města, jsme si po celou dobu projektu vážíme a ze spolupráce máme od začátku skvělý pocit.“
V následujícím období bude město nový vizuální styl postupně implementovat v rámci svých činností. „Nyní přichází na řadu fáze, kdy se nový vizuální styl bude postupně propisovat do reálných výstupů komunikace města směrem k veřejnosti. Frenštát pod Radhoštěm je atraktivní, aktivní město s bohatým kulturním, společenským a sportovním životem, krásnou přírodou. A také město s hrdými a skvělými lidmi, kteří jsou otevření novým věcem a my pevně věříme, že se bude nové logo a vizuální prezentace města líbit a přijmou ji za své,“ doplnil Jan Rejman. 

pramen: mufrenstat.cz

Související články


Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.