FM zavede v části města zónu 30

Město Frýdek-Místek, na základě požadavků občanů s doporučením komise rady města pro dopravu. zavede v lokalitě ulice Slezská zónu 30 a omezí parkování dodávek (vozidel nad 2,5t).

Lokalita je vymezena ulicemi Slezská a Staroměstská

pramen: frydekmistek.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. aldik :

    30? To už je rychlejší jít pěšky, než se táhnout třicítkou :-D

    Thumb up 8 Thumb down 12
  2. Lojza :

    Super to by mělo být všude. Dneska ŘP dostane každý kdo ma IQ 30….

    Thumb up 11 Thumb down 17
  3. abc :

    aldik: Jde o rozšířený omyl, časový rozdíl mezi 30 a 50 je ve městě zanedbatelný. Průměrná rychlost se ve městě pohybuje okolo 25 km/h.

    Thumb up 10 Thumb down 19
  4. aldik :

    abc: jo jasně, zase ten průměr.. to bude asi jako průměrná mzda, ale velká část na ni nedosáhne a má mnohem méně. :-D Médian mzdy vypadá mnohem lépe, teda nevypadá, ale je apson pravdivější. Takže nějaké mediam rychlosti ve městě :-D

    Thumb up 6 Thumb down 7
  5. abc :

    aldik: Jde o průměr jednoho auta. Chvíli zrychluje, pak zpomaluje, čeká na křižovatce nebo dává přednost chodcům na přechodu apod.
    V odkazu se píše o výhodách třicetikilometrové rychlosti ve městě i o tom, kde takové omezení nemá smysl. https://auto-mat.cz/30960/fakta-k-30-km-h-ve-meste-zkusenosti-ze-zahranici

    Thumb up 8 Thumb down 6
  6. Marián Kyral :

    Řidič má přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky. Takže každý slušný řidič na úzké ulici plné aut automaticky zpomalí. Takže reálně by 30 neměla být vůbec potřeba. Čeho se obávám je nadužívání 30 a vytváření pastí na řidiče.

    Thumb up 12 Thumb down 6
  7. Roman :

    Marián Kyral: Co to je nadužívání a vytváření pastí? :D

    Thumb up 3 Thumb down 2
  8. Martin [msstavby.cz] :

    Marián Kyral: Myslím, že překlad není třeba

    https://www.agora-verkehrswende.de/veroeffentlichungen/kommunen-fuer-tempo-30/

    Thumb up 4 Thumb down 3
  9. Brzda :

    abc: Typický argumentační faul. Pokud se podle Vás průměrná rychlost ve městě pohybuje okolo 25 km/h, protože „Chvíli zrychluje, pak zpomaluje, čeká na křižovatce nebo dává přednost chodcům na přechodu apod.“ tak je potřeba říct, že když snížím horní mez z 50 na 30, sníží se tím logicky i průměr, tedy z Vámi uváděných (vycucaných z prstu) 25 na třeba (opět vycucaných z prstu) 15.
    Přesně jak píše Marián Kyral, za rychlost je dle okolností odpovědný řidič. Neustálé neobolševické zákazy a omezení (většinou doprovázené „zaslouženým“ postihem určeným k plnění obecní/státní kasy) už začínají přerůstat únosnou mez.
    Tady jde o sídlištní lokalitu mimo hlavní trasy, ale když vidím snahy o plošné nasazování omezení rychlosti na 30km/h, je mi z toho zle. Je to součást (spolu se zaváděním pseudoekologických opatření) postupného, ale trvalého tlaku, jak totálně zlikvidovat IAD….

    Thumb up 8 Thumb down 4
  10. Dan :

    Brzda: A vy si myslite ze v tomto konkretnim typu zastavby bude rychlost vice jak 25km/h (respektive) 30 vyznamnym podilem?
    Kdyz se vam neco nelibi, neznamena to, ze se jedna a z prstu vycucany argumnet.

    Muzete prosim konkretne uvest, kde je plosne zavedena zona 30 a o jaky typ zastavby se jedna? Diky ;)

    A muzete mi treba vysvetli ten odkaz nad vasim prispevkem, proc treba 350 obci vedenych Krestanskodemokratickou unii zonu 30 v obci zavedlo?

    Thumb up 4 Thumb down 5
  11. abc :

    Brzda: Máte pravdu, snížením rychlosti se logicky sníží průměrná rychlost auta. Způsobí to ale zanedbatelný časový rozdíl. Podstatný je rozdíl v následcích nehod, reakční doba řidiče a brzdná dráha auta se totiž při 30 a 50 km/h výrazně liší, viz odkaz výše.

    Thumb up 4 Thumb down 5
  12. Crazym :

    Nαsrαt celý tenhle dopravní fašismus 🤬

    Thumb up 9 Thumb down 9
  13. Dan :

    Crazym: Takze obyvatele dotceneho uzemi jsou fasisti, protoze chteji bydlet v bezpecnejsim prostredi?

    Thumb up 6 Thumb down 7
  14. Crazym :

    Dan: Demagogické kecy…

    Thumb up 7 Thumb down 6
  15. Dan :

    Crazym: Prominte, ale z vasi odpovedi jsem se nic nedozvedel. Mohl byste to rozvest? Ze se jedna o prani obcanu je i ve vystrizku dokumentu v tomto clanku.

    Thumb up 5 Thumb down 6
  16. Crazym :

    Dan: Tvl, dej pokoj, na přání občanů pověsili i Horákovou 🤦‍♂️ Ber to jako můj názor, já ti ten Tvůj brát nebudu ale vysvětlovat furt nějakým dobroserům dokola funkce podtočených motorů ve vztahu nejen k emisím a slyšet furt jen argument o bezpečnosti oveček je unavující. Tak ať sakra nechodí do ulic když mají furt z něčeho strach a o něco se bojí. Holt se musíme smířit s tím, že nám ti dobroserové vnutí pod různými záminkami kde co za každou cenu a není to je elektro. Teda pokud nechceme občanskou válku, pak by ten fičák s takovýma Grétama bleskový…

    Thumb up 15 Thumb down 7
  17. Marián Kyral :

    Roman
    Martin [msstavby.cz]:

    Aby nedošlo k mýlce. Nemám nic proti omezením v místech, kde mají smysl. Hlavní smysl těchto zón je dostat z nich tranzitní dopravu. Objet je bude rychlejší. Pokud tedy je kudy. Právě na Slezské, kde jsou ulice plné aut, mi to nevadí, stejně tam rychleji nepojedu. A navíc tam pojedu jen pokud tam budu mít cíl nebo mě okolnosti donutí.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  18. Jan Chodura :

    No hlavně, že přibude desítka dalších značek.

    Thumb up 0 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.