Frýdek-Místek dál usiluje o regulaci reklamního smogu v památkových zónách. Komunikuje s podnikateli, kteří už v některých případech sami patřičně upravili označení svých provozoven. Ještě necelé dva měsíce mohou také žádat o dotace na nové označení.
Celá reportáž ZDE
Frýdek-Místek omezil na začátku roku 2021 reklamu v památkových zónách města. Doteď s podnikateli ještě postupně komunikuje a jedná o případném odstranění nevhodných prvků.
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: „Už druhým rokem platí vyhláška o regulaci reklamního smogu v historických jádrech Frýdku a Místku. S tím, že jsme tuto vyhlášku a nařízení rady města doplnili o dotační program na zvelebení výloh obchodů, které jsou v historických jádrech.“
Dotační program má název Reklama F-M – podpora zřízení či obnovy označení provozoven. Cílem programu je postupné zvelebování veřejného prostoru města, a to ve formě částečné úhrady zvýšených nákladů spojených s kultivovaným provedením označení provozoven. Dotace podporuje kvalitu a úroveň celkového grafického zpracování exteriéru provozovny, a to včetně jejího označení. Je určena na úhradu nákladů na návrh a realizaci celkového grafického zpracování exteriéru provozovny, tedy označení provozovny, jeho výrobu a instalaci. Žádosti o dotace pro rok 2023 je možné podávat do 15. dubna.
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: „V současné době došlo k odstranění větších reklamních ploch v tomto území, což velice kvitujeme. Myslím si, že nedošlo ani k žádným restrikcím ze strany úřadu. Vlastníci těchto reklam je odstranili na vlastní náklady z vlastní iniciativy.“
zdroj: polar.cz
Poslední komentáře