V pátek 13.února bylo v Havířově po rekonstrukci otevřeno autobusové nádraží.
Sice je teprve konec února, ale s klidem můžeme tuto stavbu označit za jeden z největších stavebních omylů na území kraje ze tento rok.
Oproti dřívějšku už nádraží nemá velkoryse pojatou vnitřní čekárnu, ale lidem musí stačit venkovní krytý prostor se šestnácti sedátky bez opěr. „Jak si tady má starší člověk sednout, když se ani neopře? Co to je za nádraží bez čekárny?“ ptala se žena, která se přišla podívat na páteční slavnostní otevření. Jedinými uzavíratelnými prostory pro veřejnost jsou toalety s poplatkem 5 korun nebo cestovní kancelář.
Vzhledově nová budova působí jako laciná napodobenina původního objektu dovezena z Potěmkinovy vesnice. Vlastně celá rekonstrukce je zajímavě řešena…
… přístřešky tak vysoké, že před deštěm se pod nimi prostě neschováte. Snad již vždy bude sněžit a pršet kolmo…
… lavičky, na kterých se neopřete. Jelikož se zde nenachází vytápěná čekárna, bude to v zimě sranda…
zdroj: denik.cz
zerdě :
dobre jim tak :) nevzdy znamena nove, ze je dobre
zerdě :
podle toho co jsem cetl, tak to kritizuji sami havirovane, mozna dokonce ti co by bourali vlakove nadrazi a pak by s otevrenou papulou stali a koukali co tam vyrostlo
MachRo :
Co se týče čekárny, tak je to škoda. I když v původní budově byla podle mě minimálně využivána. Všichni stejně čekají venku nebo si zajdou do nedalekého kauflandu. Jestli vyroste vedle nádráží obchodní centrum, tak všichni kdo budou čekat na spoj se zajdou ohřát dovnitř.
26.02.2015 11:37Rýša :
No jestli to je budoucnost našich nádraží – zbourat staré a postavit nové bez čekáren, máme se na co těšit. Někde jsem četl, že v havířovském novém nádraží sice není místo pro čekárnu, ale nějakou cestovku tam vtěsnali. A perla z úst předního Haviřováka – čekárna tam není, protože by ji využívali bezdomovci. NESKUTEČNÉ,ale bohužel v dnešním Česku reálné. Takže díky této úvaze se možná zruší i ten nedaleký kaufland, tam taky chodí pár jedinců ne nakupovat, ale krást, tak ať jim nedáme příležitost, tak obchod zavřít.
Jirka :
hlavně, když bude pršet sněžit a foukat, tak díky vysoké střeše tam bude mokro stejně jako venku.. To zas projektoval někdo kdo snad nikdy nebyl na nádraží.
zerdě :
u te stare budovy byl problem, ze stejne jako vlakac, ale i jine budovy v CR nebyla prubezne udrzovana, podle toho to vypada a pak se to misto rekonstrukce zboura, protoze kdo by opravoval takovou kucu, otazkou ale je, zda novou budovu bude nekdo udrzovat, nekdy na podzim jsem jel ze svinova a myslim, ze nova odbavovaci hala a prostory pred ni potrebuji facelift jako sul, zvlaste ta poskozena dlazba pred nadrazim me nemile prekvapila
DanM :
Takové nádraží se podle mě hodí do x tisicového městečka, ne do města velikosti Havířova. Navíc mi neříkejte, že kdyby tu rotundu udělali celou uzavřenou a ne jenom půlku, že by to stálo o několik milionů více.
A vůbec, je tam aspoń třeba informační tabule ODIS informující o aktuálních odjezdech autobusů?
26.02.2015 13:58aggu :
Nádraží jsou veřejné stavby toho nejvyššího významu. Jsou to brány do města a podle toho mají vypadat. Jestli někdo (rozuměj havířovský politik) bere jako jeden z hlavních, ne-li hlavní atribut projektu antivandal a antihomeless řešení, tak je něco špatně. V jeho hlavě.
Nimrod :
Souhlasím, fiasko jako prase. Od začátku jsem komentoval spíše negativně. Nesdílel jsem aspoň to malé očekávání u některých. Bohužel je to další pomníček havířovského vedení raadnice z minulého období.
pidzi :
aggu: Vy si myslíte, že havířovský politik někdy jel autobusem? Nebo možná někdy jo, ale už si to určitě nepamatuje… Bohužel!
Eda :
Mám pocit že v dnešní době je vše o designu, všechno co nejvíc strohé, ať je to sexy, ale použitelné už to není vůbec.
26.02.2015 16:43Ričí :
Souhlasím s článkem. To není budova, ale v podstatě velký označník stanoviště autobusů. PS: Havířovák je nějaká nová trollmutace Dubiňáka?
26.02.2015 17:50Martin [msstavby.cz] :
Eda: Tohle není ani o designu :D :D
26.02.2015 18:27Rado :
Fiasko je slabé slovo. A možná se dočkáme té troufalosti, že danou stavbu uvidíme v soutěži o stavbu roku v MSK. Holt architektura nemá v našem kraji na růžích ustláno a je bita, co to jen jde. Hlavně že se staví, nejlépe bez soutěže a potom to tak dopadá, příkladů tu máme neurekom. Na straně druhé, v dané místě opravdu není o co stát, sám panelák a Kaufland, navíc je to utopeno v zadní části Havířova, tak to není až tak na očích. Samozřejmě píšu to v nadsázce, stavba je to ošklivá jak noc.
Rýša :
Rado: …kdyby byla jen ošklivá, ale neplní ani svůj účel – tedy posloužit cestujícím
Rýša :
Ričí: … a Ostravák nevadí??? není jedno jestli Ostravák nebo Ostravan, Dubiňák nebo Dubiňan nebo Havířovák nebo Havířovan??? Důležité je, co ten OBYVATEL A ČELNÍ PŘEDSTAVITEL Havířova vypustil z huby – pardon pro Vás z úst.
26.02.2015 21:34Martin [msstavby.cz] :
Rýša: Myslím, že Ričí myslí člověka pod nickem „havířovák“, ne žádné politické hnutí….
26.02.2015 21:50Rýša :
martin [msstavby.cz]: :-) nj
26.02.2015 21:57marian :
jak pravil klasik (myslím, že se jmenuje madej): eifelovka taky ze začátku nebyla přijata s nadšením! čili – každé originální dílo, které posunuje laťku dál a výš budí controverze… dost srandy – je to fakt unikátní průšvih.
27.02.2015 06:11docent :
No, z pohledu zákazníka je to fakt průšvih. Informační tabule o odjezdech autobusů NENÍ, o tom, že jinde bývá elektronická se zpožděním a dalšími informacemi pomlčím; kiosek s novinami NENÍ; ve staré budově se dalo koupit čerstvé pečivo, po rekonstrukci také NEJDE; čekárna hodna 21. století NENÍ, než tuto tzv. „chráněnou“ venkovní čekárnu, to snad raději nic; ovšem co mě fakt pobavilo, tak na celém tzv. autobusovém nádraží NEJSOU ani jedny hodiny… Opravdu nepochopím, že se na tomto paskvilu město finančně podílelo. Možná, kdyby se odpovědní zajeli poučit do okolních měst (např. Frýdek-Místek, Nový Jičín), jak má vypadat autobusové nádraží, tak to takto nemuselo dopadnout. Výsledkem je, že máme v Havířově další unikát.
Summerboy :
Kvalitnější autobusové nádraží mají i ve Vítkově… i když nevypadá jako moderní torzo, tak slouží aspoň svému účelu. Podle vašich komentářů je to skutečně ostuda.
27.02.2015 10:51aldar :
Můžeme se dovědět, kdo to vymyslel a projektoval?
27.02.2015 13:11Martin [msstavby.cz] :
Ještě mi nějak unikly ty rádoby žluto/černé proužky na každém sloupu :D
27.02.2015 14:56Honza :
havířovák: Jaký soukromník ? Většinový vlastník je přece město ! Taky přece lidé z městského zastupitelstva rozhodli o podobě nádraží . Také bych si chtěl postesknout, že zmizela BEZ NÁHRADY budka s novinami a rychlým občerstvením . Argument že se lidé před rozmary počasí schovají do ještě nepostaveného obchodního centra, které nebude určitě non stop 24h otevřené Jako Čekárna Neberu !
28.02.2015 01:20Honza :
martin [msstavby.cz]: Žluto/Černé proužky na každém sloupu. To bych typoval, že to je, pro slabozraké ?
28.02.2015 01:45Martin [msstavby.cz] :
Honza: A jak jim to pomáhá?
28.02.2015 09:48vagon3 :
Ostuda,ostuda,ostuda!!!!!!
28.02.2015 16:07acdlcia [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: Nejspíš to tam dali aby do toho při stavbě nenacouval „Franta“ s bagrem a pak to zapomněli sundat.
28.02.2015 17:01Zuzka :
Co se týče čekárny tak to je asi minus ale jinak ok.Vždyť je 21.stoleti ! Ještě to odporné vlakové a bude to fajn.
MarianL :
Vlakové nádraží je poslední architektura v Havířově. Jinak je to město opravdu hnusné a vše co za něco STÁLO už zničili rekonstrukcemi.
28.02.2015 17:49Helena :
Aspoň je to na jednom „place“. Přijeďte se podívat do Ústí nad Labem kde, ač krajské město, není žádné autobusové nádraží. To je teprve zábava, pro neznalce, shánět odkud jaký autobus jezdí.
28.02.2015 18:19Eda :
Frýdek-Místek bych jako vzor zrovna nedával, sice je tady čekárna, ale jinak je to celé stísněné, myslím tím i příjezdové cesty, autobusák kroutí volantem jak to jde, vedle sebe se dva busy těžkou vyhnou. Nehledě na to že to celé stojí na nevhodném místě, odstrčené od centra.
28.02.2015 19:03Dorotka :
To je prostě fijalovozelený hnus,jojo demokracie pouze pro určité typy lidí,jen si namastit kapse,a vytunelovat co se dá!!!
28.02.2015 19:15David :
Ať si je to klidně hnusné, hlavní je, že to bude použitelné a člověk tam vydrží aspoň chvilku uvnitř.. A né jak tomu bylo ve staré budově
28.02.2015 22:59don-tom :
Pojďme tento projekt porovnat se stávajícím vlakovým nádražím Havířov:
(a) obě nádraží mají stejně vysoké zastřešení nástupišť,
28.02.2015 23:10(b) obě nádraží nemají čekárnu (autobusové nádraží „kvůli bezdomovcům“, vlakové nádraží „kvůli zastřešenému náměstí“-to, že tam chybí nějaké domy, které by toto náměstí tvořily, můžeme zapomenout),
(c) obě nádraží jsou přeplněna automobily,
(d) obě nádraží mají střechu do V-u vlakáče je to výpravní hala, u autobusáku jsou to střech nástupišť,
(e) obě nádraží nemají centrální vývěsní tabuli, kde by se cestující dozvěděl, odkud mu spoj jede
LK :
don-tom:
01.03.2015 00:02ad a) vysoké ano, ale na vlakáči je zastřešení významně širší, takže na člověka neprší
ad e) pokud si dobře pamatuji, tak před vchodem do podchodu je televize a na ní je vypsáno za jak dlouho a odkud co jede (moc vlakem nejezdím, ale cca před rokem to tam bylo)
don-tom :
LK:
01.03.2015 00:23(a) jen když je déšť dokonale kolmý, což se málokdy děje
(b) z tohoto místa odjíždějí nejen vlaky, ale i autobusy….jako by byl nějaký softwarový problém nahrát tam i jízdní řády autobusů
don-tom :
MarianL:
01.03.2015 07:09můžete mí vysvětlit, jaký je rozdíl mezi kvalitním provedením havířovského vlakového nádraží a „nekvalitním šuntem“ prodejny Škodovek na Dlouhé třídě (také v Havířově)? mě tak nějak připadají jako přes kopírák…
aldik :
docent: Noviny i občerstvení si může cestující koupit vedle v Kauflandu, případně v jednom obchůdku v nákupní pasáži. Hodiny jsou to nejmenší, ty se můžou kdykoliv doobjednat a namontovat, případně stejně snad každý má svůj čas na mobilu/hodinkách, nebo se zeptá člověka vedle ;)
Kenvelo :
souhlasím s tím,že radnice,která posvětila tuto stavbu,stojí za „starou belu“ a ti kteří podepsali tento projekt mají být propuštěni ze svého zaměstnání!!!Posadit je tam za deště,větru a mrazu po dobu jednoho měsíce každý den na dvě hodiny aby si vychutnali čekání obyčejných lidí! Také kdo podepsal předraženou stavbu WC záchodků za Labužníkem byl měl vysvětlit ,kam šel zbytek peněz ?!?!? Plno lidem v Havířově kteří byli a jsou na radnici by se mělo kouknout na jejich hospodaření „s veřejnými zakázkami“!!!Toto je akorát vizitka a ostuda havířovské radnice ale né obyčejných havířováků!
01.03.2015 10:34Martin [msstavby.cz] :
aldik: Obchodní centra privátního sektoru tu nejsou od toho, aby suplovaly základní funkce, které mají poskytovat autobusová nádraží.
Martin F :
U nás na stavárně v OV by to byla velmi špatná bakalářská práce…
A pane Aldik, cestující si může vzít i deštník, aby nezmokl pod čekárnou.. a může jít taky pěšky místo busem… to jsou přesně řešení hodna Havířovské radnice.
Rychloprojekt, rychlodotace, rychlobyznys, rychlozisk.
Kdy se už jáma a kyvadlo konečně rozhoupe? Mě přijde, že ten spolek havířovských iluminátů zde působí už hodně dlouho a je to neuvěřitelné, že stále funguje.
Smutné je, že většinový vzorek havířovského občana je se vším smířen a v klidu si jde koupit slevněné máslo do Kaflandu, a je šťastný.
Hynek [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: ten vyrok urcite plati – a ted spis mluvim o tom, ze clovek radsi zajde do obchodu, nez mrznout/moknout 40 minut. ale v kontextu na co odpovidas – zakladni funkce autobusoveho nadrazi prece neni prodavat obcerstveni a noviny.. ale je fakt, ze tady to holt opravdu skrouhli na ty „zakladni funkce“ az na holou kost v podstate.
Martin F: rychlobyznys a rychlozisk.. on mozna pronajem prostoru nejake male bageterii/trafice by (alespon castecne) zaplatil zimni provoz cekarny.. tze ani to s tim byznysem a ziskem to neni tak horke asi..
01.03.2015 11:08aldik :
Martin F: To zase přeháníte, proč by měla být speciální trafika a občerstvení na nádraží, když hned vedle v Kauflandu je to samé? Je to jen pár kroků vzdálené. ;)
martin: A co když je to obchodní centrum vzdálené pár kroků od nádraží? ;) To nezabije nikoho, si tam dojít a zase se vrátit na bus.
don-tom :
aldik:
01.03.2015 12:46400 metrů od Kauflandu se nachází to samé, jen s nálepkou Jednota, město potřebovalo peníze, parkovací místa, a tak prodalo původně travnatou plochu.
D-MAN :
+1 byl jsem si na tom novém tzv. autobusovém nádraží koupit měsíční jízdenku… po příchodu tam, mé nadšení upadlo už jen proto, že je to venku a jak jezdí venku auta, autobusy… tak ten hluk se nevyhne ani tomu „hladovému oknu“ ve kterém sedí ten který nám rozumí, ale my jemu ne, jelikož jsme venku… Havířov se opět ukázal ve své „světlé“ podobě… to stejné můžeme i poukázat na již Stalinovské vlakové nádraží, které ti inteligentni nechcou strhnout a chcou to jako památku.. Památku čeho, jak jsme lezli Rusům do zadnice? a museli jsme tu trávit komunismus a jeho bizardní náměty na to, jak by měli vypadat auta, budovy apod.?
01.03.2015 14:28aldik :
don-tom: Chcete snad srovnávat Jednotu a Kaufland? To je jako srovnávat trabanta s nejnovější Škodovkou (přičemž ten trabant je samozřejmě Jednota).
01.03.2015 14:43Já původně psal jen to, že nemusí přece nutně být na každém nádraží trafika a občerstvení, když je to hned vedle v supermarketu ;)
Rýša :
aldik: Jistě, na každém v malém městečku či vesnici ne. Ale Havířov má kolem 80 000 obyvatel a u velkých měst by mělo být občerstvení na nádraží samozřejmostí.
01.03.2015 15:02Peťas :
Tak ne každý má čas brzo ráno, když valí do práce či školy běhat někde do Kauflandu a koupit si snídani, savčinu. pečivo. A nehledě na to, že Kaufland otevírá až v 7 hod. To neplatí jenom pro ráno. To stejné platí pro přestup z meziměstské linky na MHD přes den. Potřebujete rychle a přitom máte přehled, jestli Vám to už nejede. Podle mne je to škoda, že to osekali na zákldní funkce: Nástup a výstup.
don-tom :
Ano, chci. Chci srovnávat Kaufland u autobusového nádraží a Jednotu (přesněji řečeno celé nákupní středisko Orion).
01.03.2015 19:21dr.bajk :
..se bavím, komentáře jeden lepší jak druhý, ale každý mi mluví z duše..Že tam nemaj hodiny a normálně přístupné hajzlíky jsem si nevšimnul, protože se mi akutně nechtělo, ale zrovna včera jsem potřeboval rychle pokoukat mapu s ulicema..to bylo najivní, mapa NENÍ, pomohl mi až frajer vedle na Shell-ce, kde jsem se teda chvilkově než našel brýle i ohřál..Nevím co to stálo, ale když chtěli ušetřit, tak měli pro biletářku postavit unimo bunku a pro zoufalého autobusáka, aby se po štrece nepodělal jednu toytoy-ku a rychtyk..Nejlépe tu nádheru ohodnotila naša babka..říká: darmo blut
ulmy :
A co se divíte! Veřejné zakázky jsou všechny do jednoho zmanipulované, na radnici se drží lidé díky hlouposti důchodců, kteří je neustále volí a tak pomalu, ale jistě ženou město do záhuby. Každý třetí občan po vystudování město opustí, jak to asi časem dopadne???
03.03.2015 15:09aggu :
ulmy: Prozradím ti malé tajemství. Lidi z Ostravy odchází a (pauza pro efekt) lidi do ní i přichází. Bez ohledu na vzdělání.
03.03.2015 15:46No jak to asi časem dopadne.
Nijak. Buď bude mít Ova o 20000 lidí méně nebo o 20000 více. Historici to zapíšou do análů a to je tak všechno.
Danek :
aggu: Já ti zase řeknu malé tajemství on mluvil o Havířově!ší věc, že zde nastává pomalu trend známý ze světa. Lidé se z malých měst a vesnic stěhují do větších. Kvůli práci,službám,kultuře,sportovnímu vyžití atd.Neadarmo dcera chodí do školy s dvěmi spolužáky z Karviné.jejich učitelka je ze zminěného Havířova atd.
03.03.2015 15:55robert :
Nehledě na to, že obyvatel ubývá lineárně už dvacet let nejen v Ostravě, ale i v celém Moravskoslezském kraji. Že by opravdu někdo reagoval na kvalitu života a zohlednil ji v úvaze o svém budoucím domově?
03.03.2015 17:31aggu :
robert: „Že by opravdu někdo reagoval na kvalitu života…“
03.03.2015 18:54Právě byla definována kvalita života a navíc zobecněna pro milión lidi na ploše 5000 km2 ;) Chováme se lineárně.
Honza :
D-MAN:Havířovské vlakové nádraží. Jste ukázkový přiklad toho jak mnohý jedinec nezná souvislosti. Je to západní architektura né východní .
03.03.2015 20:25http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/291325-fantom-glosuje-ceskou-architekturu-zachrani-bruselske-nadrazi-v-havirove/
don-tom :
Honza: havířovské nádraží je jednoznačně VÝCHODNÍ kultura;
(a) tak řečený architekt studoval v Leningradě;
03.03.2015 22:33(b) naopak v Bruselu tento tak řečený architekt nevystavoval
(c) navíc budova vznikala podle pravidel sovětských poradců (Verigina a Remezova) malometrážní ubytování, žádné rodinné domy a jako reakce na projev Nikity Chruščova, který zavrhl socialistický realismus jako příliš výstavní a nákladný
(d) v západních zemích se v 60. letech uplatňuje tzv. Googie architektura
robert :
aggu: připustíme-li postižení doktrinací lidstvem vytvořenou vědou zvanou matematika,nese prævê vývoj počtu obyvatel na těxhto 5000km2 takový vývoj se zápornou hodnotou, jaký matematika v definování fukcí pojmenovala jako lineærní. Zohledníme-li situaci, že geograficky je Ostrava součæstí filozoficko-historickè doktrinace zvané jako Evropská ( momentálně tzv. Západní), musíme zohlednit i fakt, že dedfinování podmínek k současnému životu v této civilizaci( se všemi klady i zápory) je determinováno ukazateli jako kvalita života. Dáno jakýmsi vývojem socioekonomických ukazatelů a dopadu jejich hodnot v časové ose. A naposled zohledníme-li alespoň marginální část chování člověka funkcí racionality, ( ekonomové používají fce maximalizace užitku),je vývoj počtu obyvatel na daném území zcela logickým odrazem endogenních i exogenních faktorů působících v tomto území. I když vám se to nelíbí. Stejně jako se mi nelíbí vaše populistické zjednodušování, které je na té samè úrovni, jako když řeknu, že Ostrava je spálená zem. Narozdíl od vás budu mít svým způsobem pravdu.
03.03.2015 22:55aggu :
Zlatý Twitter…
04.03.2015 12:50Tolik práce a k ničemu. Lineární funkcí s přesným koeficientem popíšete svoje smutné vize, akorát tak nějak zapomenete, že tam někde dole je život mnohem komplikovanější než y=-ax. Takže toho zjednodušení se dopouští někdo jiný ;)
Samozřejmě nemluvím o místech, třeba ve vesnicích v okolí Ovy, kde je ta funkce „y=ax“.
O (subjektivním) pojmu kvalita života jde psát romány. Ten jde taky zprůměrovat na každého obyvatele kraje? ;)
robert :
Já ale nikoho“ průměrovat“ nemusím. Počet obyvatel v Ostravě je v posledních dvaceti letech lineárně klesající. Může se vám to nelíbit, ale to je asi tak všechno. Vy si samozřemě můžete myslet, že je to tím, že v relaci s jinými místy v ČR roste v Ostravě kvalita života.
04.03.2015 13:20aggu :
Takže po větách: 1. Udělal jste to. 2. Ano. No a? 3. Co se mi líbí nebo ne, nechte na mně. Konkrétně – počty obyvatel jsou pro mně irelevantní. 4. Opět řešíte co si (asi) myslím. Typické pro debaty na netu. Kauzalitu máte špatně. A ano, v Ostravě (subjektivně) kvalita života roste. Pamatuji si ji docela dobře za Husáka.
04.03.2015 13:29Michal :
aggu: http://en.wikipedia.org/wiki/Know-it-all
04.03.2015 15:58robert :
Nehodlám reagovat, ale jen upřesnění. Ukazatel kvality života je asi nejčastěji používaným ekonomickým ukazatel po vyloženě kvantitavním GDP. Vychází z kvantitativních ekonomických hodnot a zahrnuje velké množství kvalitativních ukazatelů ( dostupnost a kvalita vody, kvalita ovzduší, kriminalita, podíl udžované/neudržované zelé plochy k počtu obyv., nezaměstnanost, počet nezaměstaných na jedno prac. místo atd.)
04.03.2015 19:43aggu :
Jó, ty slavné ekonomické ukazatele…. A kvantitativní ekonomické hodnoty, kvalitativní ukazatele…
04.03.2015 21:10Mám osobní otázku, myslíš to vážně?
don-tom :
za pět let můžeme očekávat nový autobusový terminál i v Havířově, nejspíš u Globusu…http://www.msstavby.cz/autobusovy-terminal-dubina-05-03-2015/
05.03.2015 09:11robert :
aggu:
05.03.2015 11:02Naprosto vážně. Dojmy jsou taky pěkné, ale hodí se spíš jinam.
aggu :
robert: Právě ekonomie není nic jiného než dojmologie. Není to věda. Poslední věcí, kterou měla ekonomie a obchod převzít z matematiky, měl být abakus. Nepovedlo se, a dneska máme deriváty, deriváty derivátů… A ty kvalitativní ukazatele a kvantitativní hodnoty. Představa, že ekonom dokáže pomocí koeficientů byť vzdáleně popsat složitý organismus jako je město nebo kvalita života, je, ehm, úsměvná. To můžou leda tak básníci.
05.03.2015 13:09Hynek [msstavby.cz] :
aggu: uz to lames pres koleno. samozrejme, ze ekonomicke koeficienty odpovidaji realnemu stavu, podle me to zbytecne obracis na ruby.
ostatne je treba si uvedomit, ze nejsme indiani v pralese, tady se kolem ekonomiky toci doslova vsechno, dneska jsem se rano pousmal, kdyz ministr skolstvi v primem prenosu prohlasil, ze skrty vysokym skolam by mely drtivy dopad na ekonomiku zeme. takze o to tady jde az v prvni rade, samozrejme.
05.03.2015 13:17aggu :
Hynek [msstavby.cz]: Nelámu. Ekonomické „koeficienty“ nějakému stavu odpovídají, ale reálnému sotva. Když někdo řekne, že v Ostravě je míra nezaměstnanosti 11%, jaká je opravdová? Nikdo to nespočítá. A tak je to se vším. Přesné vzorečky s nepřesnými hodnotami. Dojmy. A pravděpodobnost.
05.03.2015 14:53don-tom :
aggu:
a jakým ukazatelům máme podle vás věřit? prostému počtu obyvatel města?
je zajímavé, že v počtu obyvatel je Havířov na úrovni roku 1968 (dle kroniky města činil k 31. prosinci 1967 počet obyvatel 77 738), ale ekonomické výhledy města jsou neradostné (na rozdíl od optimistické predikce 115 000 obyvatel).
Nicméně kvalita života se jednoznačně zvýšila-stačí porovnat počet bytů v roce 1968 a nyní; počet a plochu nákupních ploch, rozmanitost zboží atd.
05.03.2015 15:13aggu :
don-tom: Žádným. Tyhle „ukazatele“ nejsou vymyšleny proto, aby se jimi někdo v běžném životě řídil. K čemu mi jako má třeba počet obyvatel města pomoct? ;)
05.03.2015 16:05don-tom :
aggu:
třeba k tomu, že na každých sto tisíc obvykle připadá jedna nemocnice.
Dále by se dalo očekávat, že 75 000 lidí může mít svůj vlastní (stálý) divadelní soubor (když už tady stojí plně vybavené divadlo); jenže to by město nemělo na různá loga, manuály, neuskutečnitelné studie a okrasné zbytečnosti.
05.03.2015 19:56Zdenys :
HUMUS-HNUS!!! Vůbec se nedivim ze Havirovu ubivaji obyvatele Místo nadrazi postavi venkovni cekarnu,v centru města postavili nejake zelezne monstrum které se ma udajne kyvat no a ten maly „curacek“ vody co pod nim je to jen dovrsil no a Hlvni Trida tak to uz je opravdu no comment – same prazdne obchody takze i ja se brzy pridavam k lidem u kterých vitezi zdravy rozum a z tohoto „města“ utikaji!!!
06.03.2015 07:37Hynek [msstavby.cz] :
aggu: lames.
ano, je to statistika (ano, to je pravdepodobnost) a ano, neni to na jednotky hlav presne, ano, nikdo to *presne* nespocita, ale ano odpovida to realnemu stavu.
ale vidim, ze je to zbytecne, pac tohle neuznas, popojedem.
06.03.2015 10:08aggu :
Hynek [msstavby.cz]: Tady nejde ani o to jestli to jde spočítat přesně, ale to to, že existují lidi, kteří si přečtou v novinách – hele HPD je kladné, hele statisticky roste cena bytů v mém okrese, hele v soutěži indexu kvality života, který spočítala Žena a život za rok 2014, jsme třetí, tak to asi se máme dobře. A nebo jsme poslední a pak nemáme. Na palici. Sorry za offtopic ;) EOF.
06.03.2015 10:33don-tom :
Eda:
Bohužel máte pravdu, architekti tak nějak zapomněli, že design je jen vyjádřením požadavků. Mnoho architektů vytváří vzdušné zámky a poté je nutí svým zákazníkům. Každý se zaměřuje na to, jak věci vypadají, téměř nikdo na to, k čemu slouží.
Podobné je to s vlakovým nádražím, Důl Architektury má argumenty typu „je to přece bruselský styl“, „je to západní kultura“, „jedná se o poslední skutečně kvalitní stavbu v Havířově“, „je to zastřešené náměstí“. Vůbec je nezajímají požadavky zaměstnanců, ani cestujících, dokonce ani vlastníka,
06.03.2015 11:54dál budou omílat svou zlatých 60. letech.
aggu :
Moc nechápu na základě čeho jste k tomu přišel. Ekonomie je ve své podstatě celkem primitivní záleżiitost. A to makro i mikro. Pouze politici z ní dělají dogma. Je to chování spotřebitele a investora v různých podmínkách, které jsou modelované pomocí matematiky, většinou pomocí integrálního nebo diferenciálního počtu. Když tohle řeknete o ekonomii, můžete to samé trvdit o chemii nebo aplikované fyzice. Vědecky to jsou sice zcela průlomové názory, ale Albert Einstein byl taky první. Tak hodně śtěstí.
07.03.2015 00:09aggu :
aggu: Srovnávat ekonomii s fyzikou, no teda ;) Lidí chtějí být klamáni… A už konec, stejně nevím jak reagovat na svůj vlastní nick ;)
07.03.2015 09:00Adam :
aggu: Ekonomie není exaktní věda, nedokáže přepovídat vůbec nic. Samotný fakt, že Nobelovu cenu za ekonomii mohou získat v jeden rok dvě naprosto protichůdné hypotézy, jejichž závěry si přímo odporují, dělá z ekonomie jen další fenomenologii, která není schopná vyzkoumat příčiny ani následky. To, že používá matematiku, nemá žádnou váhu, protože matematika může z principu popsat cokoliv.
Oproti tomu, fyzika dává předpovědi, opakováním experimentu dospívá k totožným výsledkům, vysvětluje příčiny, a umí kvantifikovat své nejistoty. Naprosto neporovnatelné.
07.03.2015 12:02Eda :
Vše musí být dneska levné a rychle postavené. Důležitý je obal ať to dobře vypadá na vizualizacích. To že je tam pak stovky funkčních nedostatků se zjistí až posléze. Rád bych se mýlil, ale myslím že nějak tak to bohužel je.
07.03.2015 15:32aldar :
Kdo to vymyslel a projektoval ale stále nevíme…..
08.03.2015 13:11don-tom :
aldar:
08.03.2015 18:3730. března se koná zasedání zastupitelstva, stávající radní jistě rádi vysvětlí, kdo projektoval toto fiasko roku 2015.
Zdenys :
No jestli to vysvetli to tedy fakt netusim(spis si myslim ze ne,vzdyt tahaji skoro všichni za stejne dratky a autobusy tihle rádoby panove urcite nejezdi!!!)Poustet se do obhajoby pulkulate zastávky za x milionu korun asi také nemá smysl,protoze z mého pohledu to co tam vyrostlo nelze obhájit!!!a opet si rypnu – urcite to navrhnul stejny architekt-ka co navrhovali kyvadlo na namesti republiky GRATULUJI vam docela dobře se vam dari toto město nicit!!!
08.03.2015 21:04aggu :
Tu ohavnost stavělo havířovské ČSAD za přispění města. Na výkresech pro EIA kde je rekonstruovaná budova nádraží zakreslena (veřejně a jednoduše dostupná dokumentace na http://portal.cenia.cz) není na razítkách uveden autor ;)
08.03.2015 22:40„Možná-bude-něco-vědět“ projektant/investor celého budoucího OC – Averro 2000 s.r.o. ze Zlína (http://www.hvj.cz/)
MachRo :
Doteď jsem nepochopil co mají znamenat dvě závory u zadního vjezdu a výjezdu na stanoviště zastávek? Řidiči autobusů se musí neustále autorizovat a čekat než je závora pustí, to ale neplatí pro řidiče konkurenční Arrivy, kteří nemají karty od ČSAD. Určitě tento nedomyšlený systém stal v projektu nemalé finance. No a dnes nejspíše praskly rozumnému řidiči nervy a závora je komplet zdemolovaná. Už si to vedení firmy fotilo. Možná postaví pro jistotu ještě jednu u vjezdu. Pěkný den.
09.03.2015 09:02aggu :
Jedno upřesnění z idnes:
09.03.2015 18:00…Investor, frýdecko-místecká společnost OC Rotunda, vlastněná ze třetiny Jaroslavem Porubou a ze dvou třetin společností PH Rozvojová…
http://bit.ly/1KLT17P
DanM :
Oznámkujte nové autobusové nádraží v Havířově https://www.survio.com/survey/d/K6R8M4J7O8R1A9K3P
10.03.2015 17:04mirda52. :
Já myslel že je to debata o autobusovém nádraží a tady nějací rádoby inteligenti píšou kraviny které s tím vůbec nesouvisí
23.03.2015 22:30Honza :
Pořady z archivu České Televize
24.03.2015 22:33http://www.ceskatelevize.cz/porady/10802175125-moje-soukroma-valka/
thvari :
Honza: teď se to povede zachránit, ne? byly volby a změna garnitury, což znamená odsun všech rozhodování, což by mělo vést k tomu, že evropské peníze nebudou vyčerpány a projekt nového nádraží tím padne. to by byl obrovský úspěch.
25.03.2015 11:14Jirka :
To je paráda, to je počteníčko. To,že to AN není dobré, ví každý, ty žvásty kolem je dílo moudrých nemakačenků, kteří se zřejmě nudí. Čao vy moudří. J
31.03.2015 13:53Marek Rykala :
Dobrý den, pokud se mohu vyjádřit jako bývalý občan Havířova kdy již několik let žiji v Praze a podílel jsem se na mnohých architektonických projektech v tuzemsku tak i v zahraničí konstatuji: TOHLE BY ZMASTIL I MATURANT 4. ROČNÍKU SPŠ stavební !!! Dámy a pánové RADNÍ zkuste vystrčit nos za humna…. Nechápu jak tohle mohlo projít kolaudaci !!! Tohle je diletantský projekt a stavba.
S pozdavem
Marek Rykala
09.05.2015 17:42aldik :
Čerstvý článek z idnes.cz – http://ostrava.idnes.cz/kritika-noveho-autbusoveho-nadrazi-v-havirove-flp-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150615_2170409_ostrava-zpravy_jog
15.06.2015 10:17Květa :
Není to nejhorší, jak se tady píše. Prostě malé moderní autobusové nádraží. Lidé ve velké čekárně – co by tam dělali, každý jde tak na čas, že čeká na zastávce. A zase tolik dálkových spojů tu nejezdí. Vedle je Kaufland, tak to zase není tak opuštěné a sedět, to můžete i doma :-) Takže zbytečná diskuze – nádraží stojí a tím to končí.
08.07.2015 21:42skelet :
použijeme upravený citát mistra „se s tím smiř a neremcej proti bastlu“
08.07.2015 21:47Iva :
Nepročetla jsem všechny reakce, ale z toho, co jsem tu zaregistrovala bych jen zopakovala, že nejvíce mi tam chybí krytá čekárna. Já osobně jsem tu starou párkrát využila. Sice nebyla krásná, ale účelu posloužila. Jedním z důvodů, proč jsem tam čekala, bylo počasí, neboť tak tak na čas dorazit k danému dálkovému spoji ze Šumbarku nebylo místní linkou možné. Žádná totiž časově nevycházela k danému spoji, čili musela jsem jet s větším časovým předstihem. Teď aktuálně nemám v tomto ohledu jízdní řád nastudovaný a zmiňuji se o té potřebě čekárny pro ty, kterým možnost takové situace unikla. Ono taky blonckat se s těžkou cestovní taškou po Kauflandu, jak se někdo v diskuzi zmiňoval, a který v daném čase ani nemusí být otevřen), není to pravé ořechové.
Co je pro mne ale naprosto největší záhadou, když už se to tak hezky zmodernizovalo, proč nelze v předprodeji jízdenek (kupuji zde měsíčníky) platit kartou ?????
Taky jsem si zatím nevšimla, jestli je nějak upravený příchod pro pěší ze strany Kauflandu k tomu předprodeji. Nevedly tam chodníky ani přechod a dost nepohodlně se tam kličkovalo jak mezi auty, tak autobusy, aby člověk alespoň zhruba dodržoval dopravní předpisy. To jsem ale zatím nestačila zkontrolovat, neb jsem zatím nešla zakoupit měsíčník od auta zaparkovaného na parkovišti Kauflandu.
09.07.2015 15:57Tomas T. :
Iva: To ze na nadrazi nejde platit kartou, z toho si nic nedelejte. To nejde poradne nikde. Chtel jsem si koupit mesicnik na nadrazi ostrava svinov a tam i rekli ze kartou pouze jizdenky ceskych drah. Na to jsem rekl ze s tim jezdim i vlakem, tak mi rekla ze proste ne. Cili to ze tam moznost je, jeste neznamena ze ji budete moci vyuzit…..
10.07.2015 08:05